Paar vraagjes babyuitzet i.v.m. mazzeldagen!!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door FutureMama81, 26 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    1. Hoeveel kruiken heb je nou echt nodig? 1 of 2?? Ben in februari uitgerekend. En is zo'n bellywarmer ook nodig? Die is nogal duur namelijk.

2. Luieremmer. Is dit heel handig? Ik zat te denken aan de diaper champ. En wat raden jullie dan aan. Regular of medium??

3. Ledikant beddengoed. We hebben nu hoeslakentjes, een combideken voor winter en zomer en een overtreksetje. Wat zou ik hier nog meer bij moeten kopen? Lakentjes of is dit niet nodig? Zo ja hoeveel heb ik er dan nodig??

4. Moet ik iets kopen voor inbakeren?

5. Ik ga borstvoeding geven. Moet ik flesjes e.d. kopen? En een flesverwarmer is dat handig?? Zag ook een maatkan staan. Is dat ook handig??

Dit is ons 1e kindje dus er staan vast domme vragen bij. Haha, maar er is zoveel dat ik geen idee heb wat ik wel en niet nodig heb. Hoop dat jullie me verder kunnen helpen! :D

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

1. Als je nergens een 2e kruik kan lenen, zou ik er in februari toch 2 halen denk ik. Ik was zelf in juli uitgerekend en heb voor 1 kruik gekozen. Bellywarmer is niet nodig.

2. Als je op een flat woont ofzo en geen kliko buiten in de buurt hebt, is het handig. Als je gewoon een kliko op de plaats hebt staan, dan kun je de poepluiers gewoon meenemen naar beneden en daarin weggooien gelijk.

3. weet ik even niet ;)

4. Nee, dat zijn dingen die kunnen wachten, inbakeren is zeker niet vanzelf sprekend en in noodgevallen, kunnen ze het volgens mij ook met hydrofiel luiers doen.

5. Een flessenwarmer is handig, als je gaat kolven... Borstvoeding mag niet in de magnetron. Maar ik zou denk ik hier ook nog even mee wachten en ook eens op marktplaats kijken anders. Veel mensen kopen er 1 maar gebruiken hem niet of amper. Flesjes zou ik mee wachten, of 1 halen... Wij hadden een tommie tippee flesje in huis, speciaal voor als je borstvoeding geeft... Een maatkan is volgens mij overbodig...

3. sannie306

sannie306 Actief lid

26 jul 2008
    316
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    hoi hoi

1. kruiken: ik heb er idd 2 gebruikt in het begin. 1 om voor te verwarmen op de plek waar je kindje ligt en 1 op de deken aan t voeteneind. Bellywarmer heb ik niet gebruikt

2. luieremmer: ik heb er wel 1 gekocht, gewoon zo'n simpele. Maar eigenlijk gebruikte alleen de kraamverzorgster die. Ik gooi gewoon elke luier gelijk weg beneden, net zo makkelijk, want na t verschonen moet ik toch naar beneden voor de fles.

3. beddengoed: als je de deken in een overtrek hebt, hoef je volgens mij geen lakentje meer te gebruiken. Heb je wel een molton onderlegger?

4. iets voor inbakeren zou ik niet nu al kopen, ik heb het iig niet nodig gehad en als je t wel nodig zou hebben, is dat na de bavalling snel gehaald.
    Wat wel mss fijn is om te hebben, een fleecewrapper, daar kan je ze als ze nog zo klein zijn lekker inpakken voor in de box bijv. bij de prenatal heb je al zo'n dekentje voor 9,95

5. flesjes e.d: ik zou 1 a 2 flesjes in huis halen als je bv gaat geven.
    Maatkan heb je volgens mij niet nodig. Ik heb em wel gebruikt in het begin, maar ik geef fv, dus ik kookte sochtends water en bewaarde dat in de kan.
    Flessenwarmer heb ik zelf niet gebruikt, maar voor gekolfde bv mss wel handig, want dat mag geloof ik niet in de magnetron.

nou ik hoop dat je hier wat aan hebt:)

4. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    bedankt alvast. Even iets heel anders. De mazzeldagen begonnen die woensdagavond al na 17.00 uur? Ik heb toen namelijk een boxkleed gekocht om 17.05 uur, maar heb geen korting gekregen, terwijl hij nu dus wel met 5 euro korting online staat. Zou ik nog terug kunnen gaan of was het gewoon niet al op woensdag??

5. sannie306

sannie306 Actief lid

26 jul 2008
    316
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    ik zou gewoon de bon meenemen en vragen of je recht op de korting had op dat moment

nee heb je, ja kun je krijgen toch;)

6. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    #6 Lynn77, 26 sep 2009
    Laatst bewerkt: 26 sep 2009
    nou helemaal geen domme vragen, ik heb ze hier ook allemaal wel gesteld hoor!!!
    dat is het fijne van het forum, dat je verschillende ervaringen kunt lezen, en niet alleen maar die 'adviezen' van (schoon) moeders krijgt, die van 25-30 jaar geleden ;)

7. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    de korting begon woensdag om 17.00 uur, dus ja je moet even terug gaan, je hebt er recht op!

8. Mimi85

Mimi85 Actief lid

13 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind je vragen super handig! Voor mij ook de eerste keer...dus leer hier ontzettend veel van. Heb lang nagedacht waar een kruik nou voor nodig is. Bij deze is het mij helemaal duidelijk!

Deel Deze Pagina