Scheuren ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Warboel, 10 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Oké... misschien een raar kwaaltje, maar ik ben toch benieuwd of iemand die herkennen kan.

Ik ben nu bijna 16 weken zwanger en heb deze keer toch al een flink buikje gekregen.

Maar sinds pakweg twee weken heb ik soms, bij een onverwachtse beweging of vorm van inspanning, een soort van 'scheurgevoel' boven in mijn buik. Het lijkt net of mijn huid onderhuids scheurt? Al doet het zeker geen pijn.
    Ik weet niet eens hoe ik het echt moet uitleggen. Maar er trekt iets in ieder geval, en de baby zit nog bij lange na niet zo hoog als dat gevoel (onder mijn rechterborst/ laagste rib).

Dat het geen pijn doet stelt me trouwens wel gerust hoor, maar toch ben ik nieuwsgierig naar wat dit zou kunnen zijn. Misschien mijn buikspieren? Of ga ik toch nu ook iets sneller striae ontwikkelen?

2. XLinaa

XLinaa Lid

6 jun 2015
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dit is heel erg herkenbaar! De laatste tijd heb ik hier ook regelmatig last van. Zelf heb ik ook nog geen (zichtbare) striae.
    Ik probeer met maar gewoon zo vet mogelijk te houden.. :)

Ik heb het trouwens voornamelijk bij mijn bovenbuik. (Kindje schijnt ook vrij hoog te liggen).

3. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Ik heb dit ook wel eens als ik een snelle draai maak als ik op de bank zit. Dan voelt het inderdaad als (niet pijnlijk) scheuren, een soort langwerpig tintelgevoel. Bij mij rechtsonder mijn borst ook. Geen idee wat het is.. Maar maak me er verder niet zo druk om, zal wel een spier/zenuwkwestie zijn:p

4. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Ja nu je het zegt.. Had ik bij de tweede ook! Nu bij de derde (nog) niet

5. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Laatst begrepen dat het een spiertje/zenuwtje kan zijn die je even verrekt. Ik had het ook terwijl ik niet zwanger was en bv flink uitbundig aan het gapen was ;)

Deel Deze Pagina