Nieuwe bril kijkt niet fijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door brownielover, 30 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    248
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Als je oogsterkte is veranderd en je krijgt een nieuwe bril, moeten je ogen wennen aan die nieuwe sterkte.
    Dat resulteert dat je een paar dagen 'lastig' ziet.

Ik had het met mijn bril ook (erg grote sterkte!) en was toch redelijk wat veranderd... kon de eerste paar dagen moeilijk zien.

Nu zijn mijn ogen eraan gewend en isset wel een fijne bril.

Het wenproces kan zelfs 2 weken duren.. naargelang de aangepaste sterkte.

2. Amare

Amare Niet meer actief

Maar ik neem aan dat het toen is aangepast/vernieuwd en dus goed is gekomen?
    Dat bedoelde ik ;)

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Om heel eerlijk te zijn hebben zowel ik, mijn moeder en mijn broertje er nog nooit last van gehad. Wij komen in een wat luxere particuliere zaak en dit gaat altijd goed!
    Mijn vader is ook 1 x naar de Hans anders gegaan en had gelijk klachten, die na een paar weken nog steeds niet verdwenen waren. Hij is toen toch naar onze vertrouwde opticien gegaan en daarna gelijk geen problemen meer.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier zowel bij een duurdere als een goedkopere opticien last gehad, als ik een nieuwe bril kreeg. Als je andere glazen krijgt, moeten je ogen toch wennen. Inderdaad net alsof alles veel te scherp is en dubbel zo hard binnenkomt, wat vaak resulteert in hoofdpijn en duizeligheid.

Even een paar dagen doorbijten en vooral niet je bril steeds af doen, want dan duurt het wennen alleen maar langer. Als het na een week nog niet beter gaat, zou ik de glazen even laten nakijken.

5. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Lise, ja hoor. Soms vriendelijk en soms met wat meer moeite helaas. Maar dus wel pas na een nieuw besteld glas met de goede oogsterkte erin. Ik weet niet of mijn niet-lekker-kijken, maar objectief niet goed gemeten sterkte vooral met cilinderafwijkingen te maken hebben, maar het had echt, maar dan ook helemaal niets te maken met wennen aan nieuwe glazen. Dat het feller, helderder is, dat is normaal als je sterkte verder is toegenomen. Maar als het bij draaien en kijken soms wazig lijkt, of anders, of zelfs soms het beeld schommelt, dan is de meting niet goed. (waarschijnlijk dus pupilafstand of de as). Ik heb nu dat het wazig is. En dan moet je nog goed inschatten, want het is dus alleen het rechter oog.

Ben nu op een afstandje voor de magnetron gaan staan. Eerste beide ogen kijken, dan linker oog dichtdoen dan rechter. Bij mij was bij rechts afdekken, links eerst wat wazig, maar verscherpte tot goed. Bij rechts was t precies andersom. Na enige tijd zag ik met rechts helemaal niets meer, alleen maar wazig. Met twee glazen wordt het redelijk gecompenseerd nog, maar ik werd er enorm vermoeid van qua ogen. Woensdag nieuwe oogmeting.

Deel Deze Pagina