Nieuwe bril maar kan er echt niet doorheen zien, wat nu?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 10 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Bij specsavers heb ik een nieuwe bril gekocht.
    In mijn oude bril zit een afwijking van -1.25 en -1,75.
    Nu heb ik een afwijking van -2.75 met een cilinder van 0.75 en -2.0 met een cilinder van 0.25
    Mijn oude bril is 3 jaar oud dus dat mijn ogen wat achter uit zijn gegaan snap ik...
    Maar zodra ik m'n nieuwe bril opzet word ik helemaal duizelig en ik kan hem buiten echt niet dragen.
    Ik neem aan dat dat niet goed is?

Ik heb een tijd geleden lenzen gehad met cilinder en daar werd ik ook helemaal niet goed van, deze heb ik er toen uit laten halen ( dit was overigens bij pearl ) en toen zag ik perfect.
    Ik heb bij specsavers ook aangegeven hoe ik de cilinder met mijn lenzen vond maar hun zeiden dat die cilinder toch in mijn bril kwam.

De cilinder afwijking in mijn bril of groter als toen in mijn lenzen.
    Ik baal zo enorm, want heg montuur is super mooi.

Wat moet ik hierme doen?

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Teruggaan en zeggen dat je bril niet voldoet?

3. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Teruggaan en aangeven dat de cilinder echt niet fijn is en je dus kosteloos alsnog glazen wilt zonder cilinder?

4. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Zeker teruggaan. En sorry, naar een fatsoenlijke opticien of optometrist gaan.
    Je hebt duidelijk iets 'bijzonders' als je niet tegen cilinders kunt. Dit is wel op te lossen, wat in je vorige bril duidelijk is gebeurd. Met proefglaasjes kun je makkelijk uitrefractioneren in een grotere ruimte ipv in een meetomgeving. Dan krijg je wat voor jou werk in plaats van wat je theoretisch nodig hebt.
    Helaas heb ik niet veel goede ervaringen met de kennis en kunde van de gemiddelde specsavers, Hans anders of andere goedkope keten.

5. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Moeten ze wel weten hoe ze dat oplossen. Als ze de sterkte nemen en gewoon simpelweg de cilinder eruit laten, krijgt ze alsnog compleet verkeerde glazen.

6. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb pasgeleden ook een nieuwe bril en lenzen gekocht bij specsavers,omdat de sterkte van mijn ogen in korte tijd veranderde zijn er gratis nieuwe glazen in mijn bril gezet.
    In de voorwaarden staat dit ook duidelijk vermeld dat als je niet kan wennen aan je glazen deze vervangen mogen worden, de 1e keer kosteloos daarna met bijbetaling.
    Ik heb ook moeite gehad met een cilinder maar met een paar dagen merkte ik het niet meer.
    Er zijn mensen die er echt niet aan kunnen wennen,zoals jij , dan hebben ze dat te accepteren bij specsavers....
    Zo extreem is je cilinder niet dus ik snap niet waarom ze niet naar je geluisterd hebben toen je dat aangaf.

7. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Je hebt toch niet, zoals laatst bij je Iphone, het beschermingscellofaantje erop laten zitten? Zoniet, zou ik het even een paar dagen aankijken (ik moet ook altijd even wennen aan een nieuwe bril) en als het niet beter wordt: terug naar de opticiën.

8. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Een beschermfolie op een bril? Beetje flauwe opmerking... Is totaal iets anders

9. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Wat kunnen ze doen dan als ik de cilinder er uit wil? Zijn er andere opties om optimaal te kunnen zien maar dan zonder cilinder?

10. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Vandaar de rest van mijn post... Van een cilinder in je glas kun je inderdaad even eng worden in het begin. Is een kwestie van even doorbijten en wennen. Zo niet, ga je terug en laat je de glazen vervangen. Kan gewoon met hetzelfde montuur hoor.

11. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Aan een cilinder moet je inderdaad vaak wennen. Toen ik net m'n bril op had leek het ook als ik op de fiets zat of ik 3 meter hoog zat etcetera, rare verhoudingen en alsof of je scheel kijkt. Ik zou hem eerst een aantal dagen achter elkaar ophouden en kijken of je ogen er aan wennen. Eenmaal gewend is het wel fijn. Als het dan nog niet fijn kijkt na een aantal dagen ophouden zou ik zeker teruggaan.

12. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Hoe lang draag je je nieuwe bril al? Ik heb meestal echt een paar weken nodig om te wennen aan een nieuwe bril-/cylindersterkte. Dus als je de bril nog niet zo lang draagt is het misschien de moeite waard om nog even vol te houden? Mocht je de bril al langere tijd dragen, zonder verbetering, dan zou ik langs gaan en vragen naar eventuele oplossingen. Sterkte:D (of is die ook te flauw :p)!

13. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier ook altijd een paar weken nodig om aan een nieuwe bril te wennen. Terwijl bij mij de afwijking nog nooit heel groot is geweest.
    Bij mijn laatste bril heeft het ook enkele weken geduurd en was ik de eerste dagen zo misselijk dat ik niet eens durfde te rijden.

14. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Nou zo optimaal als normaal met cilinder is niet mogelijk, maar als je er echt niet aan kunt wennen zullen ze echt op zoek moeten maar het meest optimale resultaat.
    Dus meten zonder cilinder en dan buiten de meetruimte met een proefbril en losse glaasje verder zoeken naar het meest optimale resultaat dat te behalen is.
    Dat is iets wat ik wel deed bij de optomterist/optiezaak waar ik werkte, maar daar is gedegen kennis voor nodig en ik heb nog nooit iemand op gedegen kennis kunnen betrappen bij specsavers.

Om simpel te zijn; iemand ogen leren meten is echt een aap een kunstje leren. Dat kun jij ook als ik het je uitleg.
    Maar de uitzonderingen op een juiste manier aanpakken vergt iets meer kennis. Terug refractioneren, prisma juist meten, jou soort 'afwijking' van niet tegen cilinders kunnen zijn daar voorbeelden van.

Andere vraag, hoe lang heb je hem nu gedragen? Heb je hem al eens smorgens opgezet na het slapen? Of alleen midden op de dag gewisseld met je oude bril?

15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik moest ook zeker een week wennen aan mijn nieuwe bril. Maar het opmeten was echt goed gebeurd, mijn ogen waren gewoon gewend aan de oude sterkte en moesten even leren kijken door de nieuwe bril. Nu word ik juist duizelig als ik m'n oude bril op zet.

16. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zsm. Terug. Opnieuw laten meten en de glazen ook. Je hoort gewoon een goede bril te krijgen.

17. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Dit. Ook cilinder hier. Volkomen normaal om even te wennen.

18. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik had dat laatst ook. Ik heb +1.00 en +0.75

Links is volgens mij 0.75 maar mijn glazen waren te sterk aangemeten dus ik was opnieuw getest en die 0.75 was eerst 1.00 of meer zelfs en die zijn naar beneden bij gesteld.. Mijn ogen zijn dus beter geworden.. Ik heb dan ook een leesbril.. En ze hadden mijn glazen bijgeslepen want die waren redelijk dik.. Nu is het prima.. Kon het binnen 3 maanden gratis en voor niks laten bijstellen.. Dus ook het opnieuw meten was voor mij gratis.. Ik zit wel bij de Engelse specsavers..

Ik had binnen een week migraine en nu is't goed!

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    Ik heb afgelopen zomer een nieuwe bril gekocht, de mw is heel druk geweest met meten, mijn oude gegevens erbij en toen bleek dat ik van -10,25 met cilinder afwijking gegaan was naar -9.25 zonder cilinderafwijking (een rare gewaarwording die af en toe voor kwam bij dames die in de overgang zijn, en laat ik nu net die week ervoor via een bloedonderzoek erachter zijn gekomen dat mijn rare klachten dus inderdaad de overgang zijn)

Ik ben toch dik 1,5 week flink duizelig geweest met mijn nieuw bril, vooral op de momenten dat die net op stond of dat ik eerder mijn lenzen in had gehad.

Nu heb ik er geen last meer van en kan ook tussen bril en lenzen gewoon wisselen

20. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik heb afgelopen zomer een nieuwe bril bij Hans Anders vandaan, ook met cilinder wat nieuw voor me was en heb daar erg aan moeten wennen. Werd ook duizelig, misselijk, zag geen diepte en wazig dus terug gegaan, nieuwe oogmeting gehad maar was hetzelfde en toen het advies gekregen de bril elke dag op te zetten en steeds langer en niet steeds wisselen met m'n oude bril...kon wel weken duren en ze hadden gelijk.

Deel Deze Pagina