Hoi dames, Ik merk dat mijn ogen heel erg achteruit zijn gegaan. Maar nu word ik in de winkels verschillend geadviseerd over wanneer na de zwangerschap je een nieuwe bril kan nemen. Bij de ene winkel zeggen ze dat nu J. 4 maanden is het wel kan. De andere winkel wacht tot 9 maanden omdat je hormonen dan pas echt uit je lichaam zijn. Wie heeft hier ervaring mee en kan me hier meer over vertellen. Is het echt niet verstandig om nu een nieuwe bril te kopen? Ik heb een bril voor veraf kijken en ik kan de ondertiteling niet meer lezen en auto rijden is ook moeilijker nu. Moet ik dan 5 maanden wachten tot de hormonen eruit zijn? Ik hoop op mensen die hier ervaring mee hebben of in brillenwinkels werken. Groetjes!
Ik heb 2 maand na de bevalling een nieuwe bril gehaald. Nooit gehoord dat je daar mee moest wachten. Die bril heb ik behoorlijk lang gedragen daarna...
mijn opticiën zei 10 maanden.. heb mn ogen ook pas daarna laten meten de hormonen kunnen echt heel veel invloed hebben op je zicht, mijn ogen zijn na die maanden zeker beter geworden. ik zag echt best wel wazig (alsof je net wakker wordt zegmaar) en dat trok op een gegeven moment weg
Ik weet niet hoe lang daarvoor precies staat maar tijdens de zwangerschap ging m'n zicht ook achteruit maar is weer goed gekomen en hoefde geen nieuwe bril, ik zou nog ff een paar maanden afwachten...
Ik zou even wachten want straks trekken je ogen weer bij en heb je je bril voor niets gekocht. What about maand lenzen? De kruidvat heeft hele goeie. Kost volgens mij 5 euro per oog. (Heb mn ogen gelaserd dus draag ze zelf al jaren niet meer)
Aangezien je zelf al aangeeft dat je de ondertiteling niet kan lezen en autorijden moeilijker is, zou ik wel een nieuwe bril kopen. Of tijdelijk lenzen.
Mijn opticien zei dat het verstandig was om zeker zes maanden te wachten, bin het geven van bv nog langer. Idee om een goedkope bril te kopen? Of lenzen?
Dank jullie wel voor e reacties! Erg moeilijk want ik hoor toch echt verschillende reacties. Ik ga ook nog even googelen. Nog meer mensen met ervaring hiermee??
Wij raden bij ons in de winkel aan om als je niet heel erg last ervan hebt pas tussen de 8 en 10 maand na de bevalling een nieuwe meting te komen laten doen. Echter ondervind je in de tussentijd wel echte problemen dus bv met auto rijden. Dan zeggen we vaak schaf een mooi montuur aan en zet er geen dure glazen in en kom tegen de tijd dat je kind tussen de 8 en 10 maand is nog een keer terug. Eventueel kun je dan je glazen laten veranderen.
wachten. hier ook 6 weken na de bevalling een nieuwe bril gekocht en nu zie ik er ook niet goed meer mee. met mn oude zie ik beter. dus zal echt minimaal half jaar wachten