haj meiden, ik en mijn vriend hebben al de heledag een discursie over lichaams temparatuur maar ik zeg dat als je inspanning doet bijv schoonmaken echt druk schoonmaken opruimen bedden verschonen en dat soort dingen dat je warm krijgt en je lichaam temparatuur stijgt, ik was dus ook vanaochtend bezig en ik had een lichaam temparatuur van 38,01 en 10 min later toen ik even ben gaan zitten was iej 37,88. maar mijn vriend wil niet geloven dat zo is en denk dat ik gewoon ziek ben of zo. is dit waar of niet waar wij weten het niet meer. en is een lichaam tamparatuur overdag hoger dan savonds of snachts? bedankt
Sorry, geen idee. Doorgaans is je temperatuur 's avonds hoger. Als je bijvoorbeeld koorts hebt is die 's avonds het hoogst.
idd inspanning brengt je temp omhoog. Snachts is je temp daarom ook lager omdat je lichaam dan in rust stand is.
38,1 en 37,8 is wel verhoging, dit komt niet van bedden opmaken etc hoor. S nachts is je lich temp idd lager, daarom krijg je (of in dit geval ik) het snel koud.
Ik heb vandaag ook de bedden Verschoond, gezogen, gedweild en ga zo maar door, maar ik had geen 38.1 hoor Maar waarom nam je je temp. op dan? Dat zal je niet zonder reden hebben gedaan
nouh omdat me vriend en ik wilde kijken wie er gelijk had en ik dacht gelijk te hebben aangezien ik nog steeds erg zwak ben en zo en dan even 2 uur heeel druk bezig ben ben ik kapot en bloed heet dan kan het tog idd zo zijn dat door mijn inspanning die tamparatuur krijg? bedankt meiden haha
heb net nog eens gekeken zit nu 30 min op de stoel of bank na het schoonmaken en u gewoon weer 37,30 dus dan ligt het tog aan schoonmaken of ben ik gekkiej haha
Hahaha, oke op die manier Ik heb ff gegoogled voor je, maar het lijkt erop dat JIJ gelijk hebt Bij inspanning zal de lichaamstemperatuur toenemen door de spieractiviteit. Hoe hoger de inspanning, des te meer warmteontwikkeling. 70% van de totaal geleverde spierenergie is warmte, de andere 30% is energie voor beweging. Training verbetert de warmteregulatie. De lichaamstemperatuur zal bij een getraind persoon minder toenemen dan bij een ongetraind persoon bij hetzelfde geleverde vermogen. Hoop dat je je mannetje snel overtuigd hebt!
Fijn gevoel he, om tegenover je EIGEN vent, je gelijk te halen Lekker beentjes in de lucht meis, en toe kijken hoe hij staat te zwoegen! En neem nu ook ff zijn temp. op waarschijnlijk is die nu op het kookpunt
: Lijkt me toch niet meer dan logisch dat je na (intensieve) inspanning je lichaamstemp. verhoogd. Daarom zweet je ook....
Jep, bij inspanning verhoogt je temperatuur. Dan ga je zweten en de zweet zorgt er voor dat je weer afkoelt, zodat je niet oververhit raakt. Zou je niet zweten, dan zou je zelfs gekookt kunnen worden van binnen.