Vanaf wanneer voelden jullie hoe je kind in je buik ligt?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kristel, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vanaf wanneer voelden jullie hoe je kindje lag?

1. tussen 20 en 25 weken

2. Tussen 25 en 30 weken

3. Tussen 30 en 35 weken

4. Tussen 35 en 40 weken

5. Ik heb het nog nooit precies gevoeld

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. kristel

kristel Niet meer actief

Ik hoorde laatst van anderen dat ze duidelijk het hoofdje en de beentjes van hun kindje konden voelen. Ik voel alleen op verschillende plekken bewegingen in mijn buik, maar heb geen idee wat wat is. En jullie?

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Nou, ik weet alleen af en toe waar de billen liggen, want dan komt er echt een kont naar buiten. Volgens de VK hier op de site is het moeilijk te voelen waar de rest ligt, want ze kunnen echt in onmogelijke posities liggen.

3. Niet meer actief

Alleen met behulp van de VK had ik laatst het hoofdje tussen twee handen. Voor de rest steekt er wel eens iets naar buiten toe waarvan ik denk dat het een voetje of knietje is, maar weet het nooit helemaal zeker.

4. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ik heb het nog niet gevoeld waar wat ligt,maar is bij mij denk ik ook nog te vroeg ;)

5. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Ik voelde met 18 weken al dat de baby of met zn billen naar beneden zat en met zn hoofdje naar mn rechterzij of juist andersom. Ik voelde nl. iets hards onderaan en iets hards aan mn rechterzij. Op de echo bleek de baby idd te zitten, met zn billen voor de uitgang en zn hoofdje tegen mn rechterzij :D

6. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Ik heb werkelijk geen idee.... heb het vorige keer aan de VK gevraagd maar die kon het ook niet precies voelen (was met net 28 weken).
    Voel dan wel daar wat hards en dan daar en meestal getrappel ergens rechts en wat zav=chter gerommel links, maar verder..?

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik herken het ookal heel snel... gewoon wat op je buik drukken en voelen. Zo rond de 20 weken denk ik

8. Kay

Kay Lid

1 dec 2005
    95
    0
    0
    Ik kan het hoofdje goed voelen. Mijn beeb ligt in stuit, en ik kan heel goed voelen dat het (harde) hoofdje bovenin ligt. Precies een voet of een handje voel ik niet hoor.

9. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    De verloskundige zei dat zij het pas met 28 weken kan voelen. Zelf dacht ik te weten hoe het lag, maar daar begin ik ook weer een beetje van terug te komen. Wacht gewoon tot volgende week af wat de vk zegt.

10. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    ik was bijna 8 maanden denk ik toen ik gewoon haar voetje kon pakken hihi
    veel mensen vonden dan echt eng haha

11. sim

sim Niet meer actief

ik voel nu heel duidelijk wanneer een voetje of handje uitsteekt. die bolletjes van handjes zijn veel kleiner en voel dat gekriebel heel duidelijk in mijn lies, de huid is daar heel dun, soms best wel engig inderdaad. mijn man heeft wel meer moeite nu met voetjes voelen enzo, omdat het zo hard en duidelijk voorbijkomt, je kunt dan echt hakjes en voetballetjes voelen :confused:

12. nicci83

nicci83 Bekend lid

10 jul 2006
    591
    0
    0
    ik weet t ook nog niet, ik voel af en toe wel iets heel hards bijv onderin rechts of links maar kan (nog) niet zeggen ofdat t zn billen of zn hoofdje is, ben benieuwd wanneer wel want lijkt me echt leuk!

13. Knuf

Knuf Actief lid

28 aug 2006
    304
    0
    0
    Bij mij ligt de placenta aan de voorkant. Ik kan het dus allemaal wat minder goed voelen.
    Al heb ik wel eens het idee van: hee, dat is een kontje of dat is een voetje.

14. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    ik kan het nog niet voelen, maar ben wel erg benieuwd. Lijkt me erg leuk als je goed kunt voelen wat wat is. De VK kon het vorige week wel goed voelen, maar zelf voel ik het nog niet.
    Zal met de tijd wel komen, we wachten af.

Deel Deze Pagina