Ik ben afgelopen zaterdag bij de opticien geweest en mijn ogen opnieuw laten meten. Ik had voorheen links: geen cilinder, -0,50 recht: cilinder, -1,00 Heb nu een nieuwe bril gekozen met deze sterkte: links: ook cilinder nu -1,00 rechts: nog steeds cilinder nu -1,50 Nou was eigenlijk mijn vraag.. Ik gebruik mijn bril nu (met nog de verkeerde sterkte) eigenlijk alleen voor tv kijken en op mijn werk. Omdat het natuurlijk nog niet echt een super sterkte was.. Maar.. omdat mijn ogen toch wel erg verslechterd zijn en de sterkte ook nu hoger word, is het dan verstandiger om gewoon de hele dag door de bril te gaan dragen? Wie heeft hier ervaring mee? En ALS ik em dus toch beter de hele dag op kan houden, zijn lenzen dan een optie?
Met deze sterkte zou ik je wel aanraden om je bril de gehele dag te gaan dragen. En ja, lenzen zijn ee optie, draag ik ook! Ik draag alleen lenzen, maar je kan het ook combineren met je bril, overdag lenzen, savonds je bril. Is wat beter voor je ogen ook..
Is het toch al wel een redelijke sterkte dan? Ik had altijd het idee dat je pas echt een bril de hele dag hoefde te dragen bij -3 of iets. Maar het kan dus ook al een hoop verschil uitmaken bij -1 en -1,5?
Ja zeker dat maakt echt wel verschil. Ik heb aan een oog -2.75 en andere oog wat minder maar ik kan echt niet zonder mijn lenzen.
Ik heb eigenlijk ook alleen maar een bril om ver te kijken, maar ik draag hem de hele dag. Dit doe ik eigenlijk al heel lang. Ik deed hem steeds af toen ik nog op school zat omdat ik nogal gepest werd. Heb ff de papieren opgezocht en ik had in oktober 2010 rechts: -2,50 en links -2,75 Pff blinde mol
Ik heb -1,5 en -2. Maar als ik geen bril draag maakt dat echt veel verschil. Autorijden zonder bril kan eigenlijk echt niet als ik het vergelijk. Ik heb 'm ook de hele dag door op. Zou het je zeker aanraden om ook te doen.
Ik sluit me aan bij de andere dames. Zonder bril zie ik echt geen steek en ik heb -2.50 en -2.75. Nu heb ik ook al jaren een bril en weet niet beter. Vanaf 2007 tot de zwangerschap van mn zoon droeg ik altijd lenzen, maar in de zwangerschap kon ik het niet goed meer verdragen, sindsdien draag ik mijn bril weer.
Ik heb ook een sterkte van -2,5 en -2,75, en ik kan echt niet zonder mijn lenzen of bril hoor. Ik zie geen steek zonder! Ik zou dus zeker wel een bril of lenzen gaan dragen, ook om te voorkomen dat je ogen nog meer achteruit gaan.
Maar zo"n sterkte als jullie heb ik niet. Ik kan opzich wel tv kijken zonder bril, alleen krijg ik dan al snel hoofdpijn omdat me ogen zich extra moeten concentreren. Als ik volgende week me nieuwe bril ophaal zal ik daar eens informeren hoe duur lenzen eventueel zijn als ik echt merk dat ik me bril overdag altijd op wil houden omdat me ogen dan rustiger zijn en ik geen hoofdpijn meer krijg. Hebben de mensen met ongeveer dezelfde sterkte als ik ook elke dag, de hele dag je bril op?
Ik ben ook begonnen met ongeveer die sterkte, kocht een bril puur voor mn hoofdpijn, bordlezen op school, enz.. Maar ik ben hem wel gelijk heel de dag gaan dragen, was zo heerlijk! Mijn ogen zijn steeds wel wat achtert gegaan, zit nu inmiddels op -2,75 en -2,00 dacht ik. Lenzen met cilinder zijn wel wat duurder dan zonder, ik heb ook cilinder kwam ik achter
Bij mij is juist die cilinder zo belangrijk. Want anders zie ik echt amper het verschil tussen een o en een c enzo.. mijn ogen hebben dan echt grote moeite de letters die op elkaar lijken te onderscheiden.
Ik heb ongeveer dezelfde sterkte als jij . Alleen cillinder. Mn normale sterkte is maar + 0,75 . Toch kan ik vanwege die cilinder niet zonder bril . Zoals jij al zei kan ik de letters niet uit elkaar halen em ondertiteling lijkt alsof het uit elkaar getrokken word . Lenzen draag ik niet omdat met deze combinatie aan sterktes weinig lenzen te krijgen zijn en ik ze persoonlijk te duur vind . En ik vindt mn bril ook echt een toevoeging aan mn uiterlijk
mijn man heeft vergelijke bare sterkte, en draag altijd een bril, zonder kan die toch echt minder zien,
Muts, jij de druk maken om die sterkte! kom ik aan met -6.50 en -6.75! Probeer eens als je je bril hebt die een dag op te zetten, bevalt het kan je altijd over op lenzen. Ik heb alleen wel ervaren dat sinds ik lenzen draag mijn ogen meer achteruit zijn gegaan