wanneer kleertjes wassen en hoe?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Pollewop, 20 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pollewop

Pollewop Actief lid

7 dec 2006
    477
    0
    0
    Moeder zijn!!
    nou de vraag lijkt me duidelijk!
    Ik hoor van verschillende mensen dat met 7 mnd alles klaar moet zijn..
    is dat zo? en incl. t wassen strijken van de kleertjes?
    De kleertje moeten "speciaal" gewassen worden?

2. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Al veel topics over geweest dus met de zoekfunctie denk ik dat je mega overspoelt word met tips :-D

Ik was gewoon alles. Als ik eenhoopje kleren dekens of wat dan ook heb dan gooi ik t op 30 graden in de machine. Ik doe t met gewoon wasmiddel met wasverzachter en dan sommige dingen gewoon in de droger.

Mocht de kleine er niet tegen kunnen kom ik daar snel genoeg achter. Ik vind t namelijk onhandig om later alles apart te moeten wassen. Mocht t nodig zijn doe ik dat uiteraard of doe alles met dat duurdere spul maar voor nu probeer ik t zo

3. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    denk meer dat ze bedoelen dat de kamer met 7 maand zo'n beetje klaar moet zijn
    ik heb deze week de kleertjes gewassen en gestreken
    leek me vroeg genoeg

ze raden aan om de kleertjes alleen met een wasmiddel te wassen en niet met wasverzachter
    dit omdat baby's gevoelig kunnen reageren op wasverzachter en omdat ze sabbelen op de mouwtjes en het zo binnen krijgen

ik heb het nu wel zonder wasverzachter gewassen maar bij mijn eerste geloof ik ook alleen de eerste keer zo en daarna gewoon met de normale was mee

4. Suus81

Suus81 Actief lid

22 jun 2006
    265
    0
    0
    Had in de planning liggen alles te wassen als ik met verlof ben.
    Nu had ik vorige week maar een klein beetje was van onszelf dat ik maar vast ben begonnen. Heb nu alles al klaar liggen. Gewassen en gestreken!
    Heb ook alles gewassen met "ons" wasmiddel. Merken idd snel genoeg of de baby daar tegen kan.

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik ben net een weekje klaar met alles wassen. ik had als streefdatum dat ik voor de 37 weken alles klaar wilde hebben.

ik heb gewoon de kleertjes gewassen zoals onze kleren, alleen extra spoelen functie gebruikt. dan wordt overtollig wasverzachter verwijderd.

overigens merk je inderdaad gauw genoeg of je beebje ertegen kan of niet.

6. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    ik heb het ook vorige week gedaan... met de start van mijn verlof... nu staat de tas met babyspullen klaar om mee naar het kraamhotel te gaan...
    MIjn eigen "vluchttas"moet ik nog even bij elkaar gaan zoeken...

7. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ik ben vorige week begonnen met wassen!

8. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik heb alles gewassen en opgevouwen in de kast gelegd... Alles gewassen op 30 graden gewoon. Ik heb het dan niet gestreken, maar als je daar zin in hebt, dan moet je dat vooral doen :) ... Ik weet het niet meer precies, maar volgens mij was ik er met 7 maanden ook wel zo'n beetje klaar mee, of iig al begonnen ;)

9. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Toen was ik al bevallen, dus ik was blij dat ik alles schoon in de kast had liggen.

Ik heb gewoon iedere keer als ik wat had, het met m'n eigen was mee gewassen.

10. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ja haha bij mijn eerste had ik het ook in week 35 al klaar ofzo
    ben nu een beetje laks de eerste kwam met week 42 pas dus ik dacht ach tijd genoeg maar ja deze had maar zo kunnen bedenken dat ie er met week 37 al zin aan had
    maar gelukkig is alles klaar voordat hij er is en anders had hij een pakje aan gehad wat zo uit de winkel kwam

11. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Het was anders ook wel goed gekomen, maar ik was blij dat ik iig dat klaar had. Er was nog zoveel niet helemaal klaar ;)

Deel Deze Pagina