nieuwe buren! ben ik nou een zeikerd?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door DivaXXL, 3 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. penseel

penseel Niet meer actief

Het is vakantie dat is dus de reden waarom deze kinderen nog buiten in de tuin spelen....

Ze hebben nog een kleintje van 1,5 toch als het echt zo erg was zouden die ouders er zelf wel wat van zeggen ze hebben ook nog een kleintje. Dus het zal wel meevallen.

Als het mooi weer is hoor ik hier op de galerij ook nog kinderen spelen.

Mijn dochter speelt nog niet alleen buiten) wel soms nu. en ja het zij speel geluiden en het is vakantie. En het is lekker weer .. De ouders zijn nog aan het klussen jij hebt een baby die later ook om deze tijd nog zal buiten spelen. Ook al zeg je nu van niet....

Bekijk deze situatie over een week of 3 weer dan zijn ze allemaal weer naar school de jongste van 7 zal dan al slapen de oudste van 14 zal aan zijn huiswerk zitten en lang uit achter zijn laptop of tv.) kan ik weten heb er een van 14!!!
    Als die een bal in huis tegen komt kan die hem niet laten liggen...

Ze voetballen soms zelfs in huis dan zeg ik ga maar naar buiten haha je mag niet binnen voetballen. 5 minuten later zijn ze het weer vergeten en gaat er weer een bal soms.

En ik heb dan nog binnen kinderen.

Heb zelf ook tuin gehad met oudste en die speelde in de zomer ook met 7-8 nog wel eens buiten in de tuin in het zwembadje of samen met zijn buurmeisje. Want het was dan vakantie en dan was het lekker afgekoeld ect ect.

Mijn ervaring is ook baby.s worden vaak niet waker van speelgeluiden. Die worden wakker omdat ze in een fase zitten. Niet omdat ze buiten voetballen.!!! Ja en af en toe een gil of schreeuw hoort er ook bij.

Ga jij je buurvrouw ook horen als je kindje straks om 6 uur al wakker is en lekker zeer wakker gaat spelen nee dan denkt ze dat hebben mijn kinderen ook gedaan!!!

Ik spreek wel eens mijn buurvrouw heb je last van mijn kinderen dan zegt ze en jij van de mijne ik zeg hoor ze wel eens maar de mijne zijn erger zegt ze nou idd je dochter kan er wat van ) drifbuien haha idd dan kan ze het op een gillen zetten'...

Laat het los en zeg nooit nooit dat het jouw niet overkomt denk aan lekker weer drukke kinderen die zich niet kunnen vermaken omdat het vakantie is dan ben je blij als moeder dat ze lekker ) voetballen. En misschien is de regel er wel na 19,00 mag die van 7 de tuin niet meer uit of na 8. Het woord nu al iets eerder weer donker en een van 14 hoeft idd niet altijd op te letten.

Je mag best soms tegen de kinderen zeggen als ze in de tuin zijn van een klein beetje zachter de baby kan niet zo goed slapen je mag het zeggen maar wel rustig en zeker niet ) te vaak want dan krijg je wel de zeurburen gevoel.

2. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dit dus. Iedereen kan naar elkaar lopen wijzen; maar uiteindelijk houdt niemand dus rekening met elkaar. Ik zal wel niks mogen zeggen, want mijn kinderen zijn nog geen 1 en 2, maar als mijn oudste gaat schreeuwen in de tuin zeg ik dat het ook zachter kan. Dat hij dan 1 minuut zachter praat en daarna weer harder, dat is een leerproces. Herhalen, herhalen, herhalen. En dat wil niet zeggen dat ik ze als een dictator op wil voeden. Spelen en lachen mag; maar gillen om het gillen, nee.
    Voor 09.00 uur laat ik hem de tuin niet in. Omdat ik rekening houdt met de mensen om me heen. Wat is dat toch voor tendens tegenwoordig, dat mensen alleen maar aan zichzelf denken, bah.

Maar terug on topic, ik vind best dat je aan je buren kan vragen of ze er 's avonds rekening mee willen houden. Wettelijk bestaat er geen tijdstip waarop t stil moet zijn, geluidsoverlast is geluidsoverlast, maar wat mij betreft geven en nemen.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Oh, ik vind dat altijd zo'n dooddoener 'wacht maar tot ze ouder zijn, dan....' of 'ga dan maar in een vrijstaand huis wonen (moet je maar kunnen betalen).
    Ja, mijn zoontje is ook een druk en schreeuwerig ventje, maar ik woon hier niet alleen. Voetballen doet hij maar lekker op het veldje en niet in de tuin, hoef geen geknal tegen de schutting en mijn planten wil ik ook heel houden. Blijft hij krijsen en schreeuwen in de tuin als ik er een paar keer wat van gezegd heb, dan komt hij maar binnen.
    Zo ben ik zelf ook opgevoed en of ik nu een uitzondering begin te worden of niet, ik vind het goed om mijn kinderen bij te brengen dat ze best wel rekening mogen houden met een ander, zoveel gevraagd is dat niet.

4. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    +1:D

5. DivaXXL

DivaXXL Actief lid

15 jul 2013
    185
    19
    18
    #Souries# jo79 # roln

Gelukkig ben ik niet de enige dan..
    Dacht al dat ik een uitzondering was met deze wijze van normen waarden.

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ach, als zij herrie mogen maken in de tuin, dan mag jij erover klagen hoor. Iedereen heeft recht op rustig woongenot.
    Er zijn hier in de stad woonblokken waar bewoners hebben afgesproken dat de kinderen niet meer in de binnentuinen mogen spelen op bepaalde tijden. (Zondagochtend enzo. Vind ik persoonlijk wel erg, dat dat nodig is. Wij gaan gewoon iets doen als dl wakker is, ik laat haar niet gillen in de tuin ofzo).

7. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik heb niet alles gelezen, maar ik vind je geen zeikerd. Ik snap wel wat je bedoelt. Zelf slaap ik ook niet door dat soort herrie heen, dus ik verwacht dat ook niet van een kind. Wat ik vind is dat er tegenwoordig best veel rekening wordt gehouden met wat een kind doet en mag. Herrie maken hoort erbij tuurlijk ja, maar na een bepaalde tijd in de avond is het gewoon over, punt (afhankelijk van leeftijd). Ik heb dat zo geleerd van mijn ouders en ik verwacht dat straks ook van mijn kleine man. De wat grotere kinderen kunnen best voor de deur gaan spelen, tuin is te klein voor dat gevoetbal van grote kinderen. Ik zou dus gewoon vriendelijk voorstellen of ze ergens anders willen gaan ballen en anders of ze zachter willen doen.

Ik heb een speelveldje voor kleine kinderen voor de deur en op een gegeven moment waren daar allemaal knullen van boven de 14 aan het voetballen. Ik kreeg om de haverklap een bal tegen mijn raam, want het ging er best ruig aan toe. Ja, daar word ik pissig van. Ik stuur ze dus gewoon weg, ook al is het openbare ruimte. Ook als kind moet je leren dat je rekening moet houden met de mensen om je heen.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.812
    113
    Denk je dat je een uitzondering bent met jouw normen en waarden dat iedereen REKENING met jou moet houden. Mijn kinderen mogen ook niet voor 10.00 uur in de ochtend de straat op (in het weekend) maar in de vakanties tot 22.00 uur vind ik speelgeluiden echt gewoon heel normaal.

9. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Voetballen in de tuin vind ik vervelend voor de buren dus dat mag buiten. Zeker als er een park voor de deur is. Ook overdag trouwens hoor. Maar goed dat heb ik van huis uit meegekregen dus ik vind dat niet meer dan normaal. Ook wij hadden een groot grasveld voor de deur.
    Met een verjaardag oid vind ik dan een uitzondering maar iedere avond?
    Zo zie je maar... Wat de 1 normaal vindt is voor de ander onacceptabel.

10. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wie bepaalt wat 'normaal' is? Dat bepaal je toch samen met je buren.
    Ik heb die van mij ooit gevraagd of ze het dan ook okee vonden als ik hun nachtrust ging verzieken. Geen last meer van gehad.

11. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Zo idd ben het hier zeker mee eens!

DivaXXL geeft ook aan dat het om oudere kindjes gaat en niet om kindjes van onder de 5. Ze snapt zelf ook wel dat jongere kindjes het nog niet snappen.
    Ik zou ook geïrriteerd raken als ze elke avond tegen mijn deur, schutting enz aantrappen met een bal.
    Ik heb geen strenge opvoeding gehad maar heb wel meegekregen dat je rekening met elkaar moet houden.

12. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik maak uit het verhaal van ts niet op dat het elke avond zo is dat ze balletje trappen tegen de deur en poort en schutting van hun,

Ik lees juist dat ze in hun eigen tuin balletje trappen, en ja af en toe mis gaan kan,

En de mensen hier zeggen ook niet dat het normaal is .... Ze zeggen dat het niet gek is voor de vakantie periode, dat ze eerst die maar eens af moet wachten, tijdens vakanties zijn veel kinderen drukker, ze worden niet meer zo moe als dat ze hele dagen naar school gaan en met vriendjes spelen, na de vakantie moeten ze weer naar school en zal die van 7 gewoon optijd in bed liggen en die van 14 aan zijn huiswerk, als het na de vakantie nog zo is kun je er altijd nog wat van zeggen

Daarbij las ik ook ergens dat iemand zei mijn kind hoeft niet te gillen om het gillen,
    Volgens mij hoeft geen enkel kind dat.... Maar hoe ik het persoonlijk lees is het meer gillen gerelateerd aan het voetballen dus iets van jaaaaaa goaaaal of pass de bal naar mij of aaaahhh nee he

Puur gillen om niets en midden in de tuin staan van aaaaaaaaahhhhhhhhhhh nee dat hoeven mijn kinderen ook niet te doen. Maar spel gerelateerd snap ik zo in de zomervakantie best wel,

Kijk naar vanavond, het was hier bijna 30 graden, boven is bloed heet die kunnen daar nu echt niet slapen, voor half 9 liggen die van mij er echt niet in,

En tuurlijk hou je rekening met elkaar, maar dat kan ook van twee kanten komen, ik lees nu alleen dat de buren maar rekening met hun moeten houden

13. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Er staat letterlijk continu. Dus ik ga er wel vanuit elke avond.
    Daarnaast zitten schuttingen als erfafscheiding tussen 2 tuinen in. Ik denk dus wel dat de bal hier steeds tegenaan komt.

14. DivaXXL

DivaXXL Actief lid

15 jul 2013
    185
    19
    18
    Idd en om het af te maken vanavond vloog de bal naar binnen tegen me salontafel aan.. heb gezegt dat ze voorzichtig moeten doen "ja sorry" om vervolgens weer verder te gaan....
    tja

15. mumija

mumija Niet meer actief

Nette kinderen! Ze zeiden "sorry"!:D

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dit is natuurlijk niet normaal!

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik moet zeggen mijn zoon spreekt ( gilt ) ook wel eens heel hard en ik zeg dan ook ssshhhtt je hoeft niet zo te schreeuwen.
    En zoals Miss T schrijft zeg ik ook altijd tegen mijn zoon doe dit niet nu , de mensen etc.
    Maar idd wat blijkt vaak mensen houden ook geen rekening met ons.

Dat er nu vaker geluiden zijn tijdens de vakantie zijn natuurlijk normaal.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.812
    113
    Nou ja, de "normale" regels zijn dat je tussen en 08.00-22.00 uur geluid kunt maken, dus kun je niet vergelijken met 's nachts.

19. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier tussen 7.00 en 23.00. Maar dat is geen vrijbrief om overlast te veroorzaken. Er is een groot verschil tussen even geluid maken en urenlang herrie maken.

Hier hebben alle buren sowieso andere leefritmes. En ook allemaal een ander idee bij wat normaal geluid is. Dus om oeverloze discussies te voorkomen, hou ik het simpel.

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.513
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind je geen zeur.
    Wij hebben een zoon van 11 jaar die gek is op voetballen maar voetballen gebeurt niet in de tuin.
    Hij kan naar een speelveld hier vlakbij en heeft daar alle ruimte om te voetballen en ze zijn niemand tot last.
    Mijn buurjongen van 11 jaar heeft er ook een handje van om in de tuin te voetballen en dan lekker irritant tegen de schutting aan te trappen.
    Kan me daar groen en geel aan ergeren.
    Het is nogal een verschil een voetballende peuter of een tiener die keihard staat te trappen.
    Wschl zal het straks na de zomervakantie minder worden en zijn ze nog een beetje zoekende in hun nieuwe omgeving.

Deel Deze Pagina