IUI wordt door assistente gedaan, bij wie ook?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jinky, 21 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Hoi,

We hebben gisteren onze 9e iui gehad. Een mooi ei en veel beter zaad dan anders, dus super blij.
    Nu ben ik alleen een piekeraar en snel onzeker.
    De iui werd gisteren door een assistente gedaan(vorige keer door stagiaire en al een twee keer eerder door een assistente).
    Ze was eerst een tijdje bezig met het spuitje en ik kon net niet zien wat ze aan het doen was, nu maak ik me druk dat het misschien uit het spuitje is gelopen en dat ze niks durfde te zeggen.:) Kan er uberhaupt iets misgaan met het zaad in het spuitje als ze het slangetje erop zet of zo.
    Ik ben niet gewend dat ze zo lang met het spuitje bezig zijn. Deze keer kon de iui niet in hetzelfde ziekenhuis als waar het labarorium is gedaan worden en moest ik het zaad vervoeren naar het andere ziekenhuis. Dus misschien dat ze daarom langer bezig was? omdat het speciaal verpakt is of zo.
    Kan iemand mij wat geruststellen?
    Is bij jullie de iui ook wel eens door een assistente gedaan?

Liefs Jinky

2. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Niemand?

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja hoor, hier ook! Of nou ja, misschien was het een verpleegkundige. In ieder geval geen arts.
    De ene keer ging het bij mij heel snel, maar ze heeft er ook wel eens een arts bij gehaald.
    Volgens mij kan er niet heel veel mis. Als je uiteindelijk het gaatje maar kunt vinden...

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Volgens mij had ik ook een verpleegkundige.
    Lijkt me vervelend die onzekerheid, misschien kun je het ziekenhuis even bellen om er naar te vragen.

5. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Hier ook altijd de fertiliteitsassistente. zo moeilijk ist niet. mn man mocht m na het inbrengen zelfs leegspuiten.
    Maar de 9e iui al? Hoeveel krijg jij er?
    In ons zkh max 4 ookal zijn wij onverklaarbaar verminderd vruchtbaar. Dit omdat er nauwelijks posi resultaten zijn bij >4 iui.

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier ook 8 gehad hoor. Is in elk ziekenhuis weer anders en ook afhankelijk van de te verwachten resultaten.
    In ons ziekenhuis had ik ook inspraak daarin.
    Onze gyn gaf als voorbeeld dat er bv mensen zijn die 'om wat voor reden dan ook' niet doorwillen voor IVF of daar gevoelsmatig nog niet aan toe zijn. Daar zijn ze niet zo streng voor.

7. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Dankjulliewel meiden!
    Fijn om te horen.

Liefs Jinky

8. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb (maar) één IUI gehad, maar deze is wel door een assistent/ verpleegkundige uitgevoerd. Ik weet nog wel dat ik daar ook onzeker over was maar bij mij was er die keer gelukkig wel raak! :)

Deel Deze Pagina