Nieuwe Clomid gebruiksters? Vandaag eerste keer geslikt!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mol81, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Nou de kans is klein met 25mg met zo'n gewicht, zou je bv 50 mg hebben, word de kans alweer wat groter, dus des te lichter je bent met 25mg is de kans idd kleiner, zou je nou zwaar zijn zou 25mg helemaal niks doen...Althans dat zeiden ze tegen mij. Ik ben nl. 1,70 en 57 kg, dus heb ietwat ondergewicht, tenminste zegt de BMI.....8)
    Ze moeten dan voorzichtig doen met teveel mg geven, dus je kunt blij zij dat je op 25mg zit, anders had ik het je waarschijnlijk wel afgeraden....:p

xxx

2. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Bedankt voor je hulp/info Poemel!
    Ik wist dat allemaal niet eens dat je gewicht ook nog meespeelt...
    Waar een forum al niet goed voor is:)

Ik ga morgen mijn eerste pilletje slikken :D

3. Vrouwtjexxx

Vrouwtjexxx Actief lid

16 jun 2009
    327
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel lieve dames voor de support.
    Ik ben lichamelijk en geestelijk kapot. Wil dolgraag een kindje, maar heb nu het gevoel alsof ik er helemaal alleen voor sta. Mijn huwelijk staat op instorten en het kan hem allemaal niks meer schelen, ik kan hem niks meer schelen. Ik vertelde hem wat voor eventuele bijwerkingen Clomid kan geven en in plaats van dat je een lieve begripvolle echtgenoot hebt die zegt dat hij er voor je zal zijn en dat we elkaar moeten steunen krijg ik enkel kwetsende woorden te horen. Ja, en ik heb geen trek daarin (mocht mijn humeur veranderen) en dit en dat. Was dit maar alles... Dames heb zo de behoefte om mn spullen te pakken en te vertrekken, voel me zo ongelukkig en eenzaam! Pfff
    Sorry hoor, moest het even uitten, kan het niet bij vriendinnen/familie kwijt, dus even hier...sorry!

4. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @ Vrouwtje, jeetje wat klote!
    Maar ik moet eerlijk zijn, heel erg herkenbaar. Mijn mannetje moet ook niks hebben van de bijwerkingen ed. Dus heb me vanaf nu maar voorgenomen daar niks meer over te zeggen. Als ik het zo is dat ik bijwerkingen heb meld ik hem dat dan wel. En niet van te voren...

Laat het even bezinken misschien, je moet jezelf ook niet te snel gek maken.
    Voor mannen is zo'n proces heel anders als voor vrouwen!

Sterkte x

5. Vrouwtjexxx

Vrouwtjexxx Actief lid

16 jun 2009
    327
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel xd! Ja, ik weet dat hij ook dolgraag kids wil, maar hij zegt ook dat we op een andere golflengte van elkaar zitten. Met zoveel woorden alsof het niet beter is om uit elkaar te gaan, ik word hier strontziek van om eerlijk te zijn. Mentaal ben ik helemaal op, kan dagen op bed rondbrengen zonder dat hij ook maar naar me omkijkt. Pfff, ik weet het niet hoor. Ik vertel hem er nu ook niks meer over, het gaat meer gewoon om het gevoel, voel me al zo klote en eenzaam en als ik dan zie hoe gelukkig anderen om me heen zijn en hoe zwanger etc...ja dat doet pijn...

6. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Lastig allemaal, probeer je alleen niet te gek te maken door naar anderen te kijken. Want iedereen heeft wel zijn of haar problemen.
    Zo gelukkig als mensen ooit lijken hoeft het echt niet te zijn hoor!

Laat het anders even zakken, en probeer dan met hem te praten?

7. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    He Vrouwtje! Tjemig meid, dat klinkt eigenlijk helemaal niet goed hoor, als je er geestelijk al zo doorheen zit, wordt het heel hard tijd om aan jezelf te gaan denken meid!
    Naarmate je het traject doorloopt in de mmm, wordt het alleen maar zwaarder, door alle onderzoeken, en ziekenhuis in en uit.... het is gewoon verrekte zwaar! en je hebt mekaar keihard nodig dan! zonder elkaar red je dit niet.... Kun je niet eens een goed gesprek voeren met je man, in de zin van wat hij voelt en denkt, en waarom hij zo bang is voor bijwerkingen? misschien wringt er bij hem ook wel iets waardoor hij heel angstig wordt om deze stap te nemen? Of denk ik helemaal verkeerd, jij weet het natuurlijk als geen ander!
    Lieverd echt waar, op je bed blijven zitten zal hem niet naar je toe laten komen, praat aub met elkaar!
    Zegt hij ook echt dat het beter is uit elkaar te gaan? Zeg hem ook dat je je eenzaam voelt als hij zo reageerd....

Ja meid vind het heel moeilijk, ik wil je graag de ultieme tip/steun geven, maar ben bang dat ik die niet kan vinden....

xxxx

8. mol81

mol81 Niet meer actief

Hoi dames,

Jeetje wat een verhalen!

Vrouwtjexxx: het gebeurt helaas vaak dat mensen uit elkaar groeien vanwege de MMM. Als vrouw sta je er toch anders in. Jij moet de behandelingen ondergaan en een man weet niet wat je allemaal overkomt. Kunnen jullie daar moeilijk over praten? Wat misschien helpt is jouw gevoelens op papier zetten en hem laten lezen zonder verwijten te maken. Omschrijf wat je voor hem voelt, wat je wensen zijn en hoe jij alles ervaart. Als ik vanuit mezelf praat en aangeef hoe ik dingen beleef naar mijn man toe, kunnen we wel goed praten.

Vandaag een ziekenhuisvrije dag. Morgen weer heen.

Hoe is het met de ongi dames? Nog dansjes vandaag?

9. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Even een vraagje, maakt het uit wanneer je clomid slikt. In de ochtend of avond. Of tijdens het eten of juist niet?
    Ik wil het zo goed mogelijk doen! :)
    Morgen is de big day!

10. Vrouwtjexxx

Vrouwtjexxx Actief lid

16 jun 2009
    327
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel dames.

Ik heb ff uitgerust en alles op een rijtje gezet...ja het leven kan erg eenzaam zijn ineens. Maar goed...borst naar voren en de mooiste glimlach staat erop. :D

XD24: Ik heb net de Clomid bij de apotheek opgehaald en heb gevraagd of je de pilletjes op een speciaal tijdstip of tijdens t eten moet slikken etc etc... Dit was niet het geval, ze zei tegen me dat het niet uitmaakt wanneer op de dag je ze slikt! Dus hoop dat je antwoord hebt. xxx

11. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Vrouwtje, gelukkig zie je het weer zitten!
    Bedankt voor het vragen:)
    Aan je banner te zien heb jij vandaag je eisprong, klopt dat ook??

waar maak je trouwens zon banner, ik wil dat ook hihi

12. Vrouwtjexxx

Vrouwtjexxx Actief lid

16 jun 2009
    327
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja..hij komt zo thuis, nog niets gekookt, maar goed, we praten weer, soms zit je echt in zo'n dip. Vooral omdat ik nu ff niks om handen heb, druk aan t solliciteren weer!
    Graag gedaan!

En trouwens of ik nu mijn eisprong heb? Zou het niet weten, test het niet meer, volgens de gyn zou het nog minstens een week duren (had afgelopen maandag een afspraak). Dit zou een lange cyclus worden zei hij...dus ik weet t niet...

Nou hierboven zie je Home, forum etc staan. Verderop staat 'Banners', als je daarop klikt kun je een banner maken, de link kopieren en als handtekening bij jouw profiel zetten. Hoop dat ik t goed heb uitgelegd! xxx

13. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Dank je, het is gelukt. Ik weet mn cyclus nog niet zo goed, maar ik heb maar even gedaan wat ik denk:)

Ik hoop dat jullie er samen goed uitkomen. En heb je frustraties enz, uit ze hier. Het kan opluchten !

14. mol81

mol81 Niet meer actief

Hoi dames,

Gelukkig dat je weer een zonnetje ziet stralen Vrouwtjexxx. Wat voor werk zoek je?

XD; ik slikte 's ochtends mijn foliumzuur en 's middags de Clomid. Mocht ik dan last van bijwerkingen hebben dan had ik dit 's avonds en niet de hele dag. Maar volgens mij maakt het verder niets uit.

Ik hoop dat we morgen op de echo zien dat het eitje gesprongen is. Dan zit ik, net als Poemel, op het wachtbankje en hoop ik snel op een positieve test. Weet iemand of je direct bloed moet prikken als de eisprong geweest is? Zo ja, dan zal dat morgen zijn en moet ik even goed eten anders val ik omver haha!

15. Vrouwtjexxx

Vrouwtjexxx Actief lid

16 jun 2009
    327
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hello hello,

XD: Mooi, dat t is gelukt! Dank je wel

Mol: Ja, gelukkig wel...ben opzoek naar wat omhanden, het liefst wat in de gezondheidszorg, maar dan wel op kantoor, iets administratiefs ofzo. Ik ben nu bezig met afstuderen, dus kan nog niet helemaal in mijn branche aan de slag, ben echt druk met solliciteren, hoop dat ik snel wat vind!

Ik hoop voor je dat je eitje is gesprongen en dat je plaats mag nemen op het wachtbankje en snel een positest in handen hebt, I'll pray!!! xxx

16. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik heb trouwens 50mg Clomid en niet 25 wat ik dacht... Zal ik gewoon gaan slikken?? Ik twijfel zo, maar ik wil niet nog een maand wachten!

@mol, ik hoop dat je eitje gesprongen is. En dan natuurlijk daarna een dikke positieve test!
    Van het prikken weet ik niet, en eten moet je altijd goed doen he;)

17. mol81

mol81 Niet meer actief

Oh XD, wat is wijsheid?? Ik heb de vorige mails van vandaag niet helemaal goed gelezen maar ik begreep dat je niet mag starten van het zh omdat je geen controles kunt hebben maar dat je zelf niet meer wilt wachten.

Is er geen optie dat je begint en dan de dagen dat het nog wel mogelijk is om naar het zh te gaan toch echo's te krijgen? Als je met Clomid begint kunnen ze op dag 12 echt wel zien of er een eitje of meerdere eitjes zijn.

Als je niet naar het zh kunt en je twijfelt nu vanwege de dosis, dan zou ik misschien toch niet starten, hoe moeilijk ook. In de bijsluiter staat heel duidelijk dat je onder controle de medicatie moet slikken. Ik houd me echt niet altijd aan de regeltjes maar in deze situatie vind ik het wat anders omdat je graag zwanger wilt worden van een gezond kindje en dat het niet fout mag gaan doordat je zonder controle teveel eitjes hebt o.i.d. Ik begrijp je gevoel heel goed hoor, wachten tot je kunt starten en nu kan het toch nog niet. Jij moet de keuze maken en maak die keuze weloverwogen zodat je later geen spijt krijgt.

Hoelang zou het duren als je deze cyclus afwacht en de volgende cyclus start?

Ik hoop dat je een, voor jou, goede keuze kunt maken XD!

18. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    het is lastig, het ziekenhuis wil mij ook geen echo op dag 12 geven. Ik zei inderdaad ook dan zien jullie toch wat er zit of niet zit?
    Maar ze willen perse om de dag zodat ze kunnen aangeven wanneer wij moeten vrijen.
    Maar ik heb zoiets als ik het nou om de dag doe, dan is de kans toch ook aanwezig dat het lukt. Ik hoef niet perse op 'commando' te vrijen, het is nu voor ons met clomid de eerste x...

En ik lees ook veel verhalen van meiden die helemaal geen controles hebben?! Lastig lastig...

Ik denk dat ik het gewoon doe, het enige risico wat er is dat is dat we een meerling hebben. Maar hoe groot is die kans?! Ja hij is er...
    Misschien dat ik morgen even een ander ziekenhuis bel om te vragen of ik daar wel een echo zou mogen.
    We wachten nu al zolang, nu mogen we eindelijk. En dan mogen we toch weer niet!

19. mol81

mol81 Niet meer actief

Heel begrijpelijk hoor. En wat betreft de dames die helemaal geen controles hebben; bij ons in het zh is dat absoluut niet zo. Zeker de eerste keer Clomid niet. Ik mag vanaf de tweede maand wél zelf Clomid slikken zonder controles maar nu weten ze hoe mijn lijf reageert op Clomid.

En ach een tweeling? Dat lijkt me stiekem erg leuk! Zit in de familie dus wie weet!

Een ander ziekenhuis bellen kan je altijd doen.

Stomme situatie zeg, wil je zo graag en kan het maar mag het niet! Zucht!

20. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    he meiden, even mijn laatste berichtje, voor een welverdiende nacht slapen :p
    Tja XD, vind het toch moeilijk hoor, het gaat zo tegen je principes in dat je niet doet wat het ziekenhuis zegt, maar aan de andere kant, kan er in principe gewoon echt niks fout gaan... je zegt alleen dat je 50mg hebt ipv 25mg, maar je kunt het tabletje toch delen? of denk ik nu echt te ver door en moet je dat gewoon niet doen?.....Moeilijk
    Als ze je nu 50 geven heb je kans dat met 25mg juist niks groeit...dus dan kun je het wel wagen....tja meid ik begrijp je heel goed, maar vergeet niet dat je onder controle moet blijven bij clomid...das wel zo wat Mol zegt...ik had ook geen om de dag controles, maar wel twee keer een echo gehad, bij jou zou er dan zo'n 3 weken niks gecheckt kunnen worden...stel dat je niet goed word van de clomid ofzo, en er doet zich wat in je bloed wat ze willen checken, dan gaat dat dus niet.... Ja meis des te meer ik erover na ga denken des te akeliger vind ik het toch....Maar nogmaals ik snap je wel heel goed hoor, ik zou zelf misschien ook mn gevoel volgen!!!!

Een ander ziekenhuis bellen is trouwens wel een goede optie, dan leg je het daar uit bij de afdeling Gynaecologie, misschien zeggen hun wel van ok kom maar langs voor die echo...!

xxx

Deel Deze Pagina