Nieuwe Clomid gebruiksters? Vandaag eerste keer geslikt!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mol81, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Lief van je xd! Ik heb het opgevangen vanmorgen en dus zo getest. Zit nu volgens mij op 9 DPO. Dus dan is het eigenlijk nog te vroeg. Ik word hier zo onzeker van... Misschien moet ik gewoon maar proberen ergens anders aan te denken, maar dat lukt me nu niet! Gelukkig komt mijn vader zo langs, kan ik ff ergens anders over kletsen. Mijn vriend wordt er ook gek van; die wil dit net zo graag! En we keken net nog een keer en de (vreemde) streep staat er nog steeds.
    thanks, lieverds.... xx

2. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Poemelke: Hoe is het bij jou, kun je je geduld nog bewaren?
    @Mol81: Wat goed dat jullie de knoop hebben door gehakt, ik hoop dat de clomid snel voor een mooie beeb gaat zorgen!
    @Fredje: Kan me voorstellen dat het wennen is een andere naam, ik moest ook een tijd heel erg aan het "mijn man" wennen, maar dat gaat steeds makkelijker ;)
    @Magic dream: Beterschap! Heb je ook al echofotos?
    @Lydia1986: Hoe is het op het wachtbankje?
    @Laraxx: Goed nieuws dat de IUI goed is gegaan! Succes weer op het wachtbankje!
    @Newleywed2010: Hier ook een kralenkrans, maar ik werd maar een paar keer per jaar ongesteld, weet ook niet of daar een eisprong aan vooraf ging. Alvast succes voor het beginnen in het nieuwe jaar!
    @Chulla: Fijn dat de bloeduitslag goed was, spannende tijden weer!!
    @Hopes: Een ei van 50 mm, dat is een grote! Ik hoop voor je dat het nog een follikel is, maar (ik wil je niet teleurstellen) het zou ook een cyste kunnen zijn. Bij mij ontstond er ook in de vorige ronde een cyste die snel doorgroeide en op zijn grootst 65 mm was. Heel vervelend, ik hoop voor je dat dat in jouw geval niet zo is :)
    @Wjb: Hoe is het met jou?
    @Momhairy: Hoe is het bij jou?
    @Eevie: Ooooh wat spannend!!! Ik hoop zo voor je dat je toch zwanger bent! Alleen een vraagje: niet om je bang te maken hoor, maar ik dacht ergens gelezen hebben dat pregnyl ook een test kan beinvloeden als het nog niet helemaal uit je lijf is? Misschien dat daarom de test zo onduidelijk is? Ik hoop het niet hoor! Ik duim heel hard met je mee dat je over een paar dagen een mooie test vasthoudt!
    @Anne83: Spannend, wachten op de bloeduitslag! Hier gaat het klussen meestal goed, maar ook hier af en toe een dipje bij teveel klussen. Op welke cyclusdag zit je nu, weet je niet of je eisprong al geweest is?

Sorry, maar even een ego berichtje. Hier weer even een dipje. Gisteren weer FM gehad, het eitje was naar 14 mm gegaan, het lijkt dus dat de pregnyl wel goed z'n werk heeft gedaan (paar dagen daarvoor was het 28 mm), op zich goed nieuws dus. Alleen de gynaecoloog die ik nu had twijfelde sterk aan de mening van de gynaecoloog die ik eerder had. Ze kon zich niet voorstellen dat in een kleine maand de cyste weg was en er alweer op eigen houtje een follikel voor in de plaats was gekomen aan dezelfde kant, ze dacht zelf dat het toch de geslonken cyste was en dat de pregnyl mogelijk wat daar nog van over was heeft laten springen. Ik moet volgende week wel progesteron prikken, maar ben nu ook wel heel erg aan het twijfelen gebracht.

Verder zijn de vervolgstappen besproken voor als het deze maand niet raak is. En ik ben daar nog steeds heel boos over. Ik kreeg het advies om ongeveer 3 maanden naar huis te gaan en kilo's af te gaan vallen (ik heb wel overgewicht, maar echt geen extreme variant) en mijn schildklierwaarden af te wachten (de laatste keer was de waarde al stabiel). En daarna weer opnieuw met clomid te gaan beginnen, ze denken dat het dan mogelijk beter gaat. En als het dan nog niet lukt, dan mogelijk IUI.

Ik snap het zelf niet goed, omdat van de 3 maanden dat ik clomid heb gehad, het maar 1 maand helemaal niets heeft gedaan, 1 maand wel goed en 1 maand overstimulatie (na de start met schildkliermedicatie). En mogelijk dat deze maand mijn lichaam zelfstandig een cyclus op gang heeft gebracht.
    Ik zou me er iets bij voor kunnen stellen als clomid helemaal niets zou doen, maar dat is bij mij niet het geval. Ik heb echt het idee dat ik dan weer een paar maanden weggooi. Omdat ze merkte dat ik het er echt niet mee eens was, hebben we nu een telefonische afspraak gemaakt na mijn afspraak bij de internist (11-01) zodat ik dan de actuele waardes weet en we kunnen bespreken wat te doen.

Ik denk erover om een second opion te gaan doen als ik in januari naar huis gestuurd wordt, het is nu allemaal zo verwarrend: ik krijg steeds verschillende meningen en er wordt constant gehamerd om het gewicht. Je wordt al zo heen en weer geslingerd van hoop naar teleurstelling, maar deze week maken de gynaecologen het er niet makkelijker op. Eerst een superpositief bericht en een paar dagen later slaat het weer helemaal de andere kant op, zucht....

3. anne83

anne83 Actief lid

26 mrt 2006
    285
    0
    16
    @koolmees: ik heb geen flauw idee of ik al een eisprong heb gehad. Maandag de bloed uitslag afwachten.
    Voorheen namelijk nooit geen eisprong + extreem lange cyclus.
    Daarom nu ook begonnen met de clomid.
    Nu zit ik op cyclusdag 24...
    Ik heb cyclussen van 31 dagen tot 365 dagen gehad, dus hoop dat de clomid daar ook wat verandering in brengt.

Groetjes anne

4. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Nou meiden, weer negatief.. Ga er vanuit dat ik van de week of misschien zelfs vandaag nog ongi wordt en dan maar weer spuiten. Niet echt t kerstcadeau waar ik op hoopte... :(:( wanneer mag ik me nou ns bij de zwangeren aansluiten? Ben die achtbaan van gevoelens zó beu...

5. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ahh shit Eevie!! Ik hoopte het zo voor je. Je had nog getest vandaag??

@ Koolmees, wat raar dat ze zeggen dat je nu af moet vallen terwijl je al even aan de clomid zit?!
    Had dat dan meteen gezegd zou ik denken, en niet na een paar x proberen. Misschien is het idd een idee om een second opinion aan te vragen. Je weet maar nooit!!

xxx

6. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    koolmees jeetje daar had je nietopm gehoopt nee .. pff wat een shitnieuws..
    weet ni zo goed wat ik erover moet zeggen .. hoop dat je met de belafspraak meer duidelijkheid krijgt en dat ze iets anders bedacht hebben..

hier , rustig op t wachtbankie :)

eevie , je bent toch nog te vroeg met testen ? , even afwachten meid !

7. chulla

chulla Bekend lid

17 apr 2009
    609
    0
    0
    noord brabant
    @eevie wat jammer nou maar het is nog vroeg ik hoop voor je dat je tog zwanger bent ik ga hard voor je duimen
    @koolmees wat vervelend voor je om dit aan te moeten horen wat heeft je gewicht er nou mee te maken ik ben slank maar ben niet zwanger dus das egt onzin.ik hoop voor je dat je snel zwanger word en al die onzin niet meer aan hoeft te horen succes meid

hoe gaat het met de rest wie mag er binnekort testen?

8. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Hoi Dames!
    @eevie, he vervelend die onzekerheid meis, weet er alles van, zo vaak al in de zenuwen gezeten! Misschien over een paar daagjes nog eens testen!
    @koolmees, Wat een gek gedoe met dat eitje! misschien toch nog de cyste als ik het zo hoor, omdat ie geslonken is... En wat een rare opmerking met dat afvallen, ik bedoel ik weet niet hoe zwaar je bent oid, maar moeten nou werkelijk alle vrouwen in maatje 36 passen, en dan ook nog eens als je zwanger wil worden!!!! werkelijk wat een onzin! en idd hadden ze ook meteen kunnen zeggen, dan had je het misschien nog kunnen plaatsen....maar nu...
    @Anne, clomid zorgt over het algemeen wel voor wat kortere cyclussen! hopelijk ook bij jou!

@hier, tja haha wat zal ik zeggen, sinds vrijdag geen bruinverlies meer, maar wel weer beetje gevoelige borsten...heel gek, deze keer echt anders als andere keren...
    Mannetje wilde vammiddag testen, hield het niet meer! is ook voor het eerst, meestal ben ik het! maar we hebben afgesproken morgenvroeg te testen! dus ben benieuwd! maar denk het niet eigenlijk, mn lichaam doet zo raar...

xxx

9. chulla

chulla Bekend lid

17 apr 2009
    609
    0
    0
    noord brabant
    succes morgen poemel hopelijk een plakbaby voor jullie

10. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Eevie hopelijk heb je te vroeg getest..

11. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @ poemel, ik duim heel hard voor een goeie test morgen!!

12. magic dream

magic dream Actief lid

2 sep 2010
    243
    0
    0
    Poemel Succes morgen hier nog ff wat hcg extra strooi strooi strooi

x Magic

13. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @Koolmees; Ik vind het een beetje vreemd dat het eitje van 28 naar 14 is gegaan. Als je Pregnyl spuit moet het juist springen en dus verdwijnen. Of zie ik dat nu verkeerd? Ik ben natuurlijk geen arts, he! Maar wel ontzettend vervelend dat het zo moet... En zeker van het afvallen. Ik heb ook overgewicht, maar niet extreem erg. Tegen mij is het niet gezegd. Gelukkig maar, ik zou ze door het ziekenhuis heen slingeren denk ik!! Neem de tijd meis, denk er goed over na en laat je niet afschepen. Het is jouw lijf en jij hebt ook wat te zeggen over JOUW behandeling. Stippel een pad uit waar jullie het mee eens zijn en laat dat vastleggen. Artsen hebben vaak hun eigen idee van wat ze willen, maar hebben helaas soms ook de neiging om niet aan de patient te denken. Dikke knuffel, meis.
    @XD; ik had vanmorgen inderdaad nog getest. niets te zien... Maar ja, het bruinverlies is ook weg, dus ik weet t niet.
    @Chulla; wat leuk; jij kan met kerst testen. Dat zou wel een prachtcadeau zijn, meis!!
    @Poemel; Oh meis, wat duim ik voor jullie!!! Ik hoop dat het een mooie posi test is en niet één zoals ik had!!

@ de rest; volgens mij is de rest zwanger of op het wachtbankje, op een enkeling na?! Ik hoop dat 2011 ons jaar wordt. Veel nieuwe kindjes!

14. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    in zit op t wachtbankie ;) !
    ik hooooop zoo op een roze kerst !!! (ga denk met kerst testen.. )

15. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    poemelke ik duimmm !!! :D:D:D !!

16. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    ohja en over t gewicht.. bij mij had hij bij t eerste gesprek meteen mn BMI berekend..
    dus vind het indd ook wel raar dat ie daar nu pas mee komt..

17. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Helderrood bloed, meiden... Eindelijk wat meer zekerheid. Belachelijk dat ik wéér n valse test heb gehad, dat is de tweede dit jaar ... Maar goed. I'll get myself together en we gaan weer spuiten. Hopelijk is het zh volgende week open!

Poemel; en??????

18. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @ Eevie, he shit!!!! Maar wel duidelijkheid. Die onzekerheid is iig weg. En 2x een niet goede test, 3x is scheepsrecht dus de volgende MOET goed zijn:)

@ Poemel, ennn???

@ Lydia, succes met wachten... Wanneer ga je testen?

xxx

19. wjb

wjb Bekend lid

12 apr 2010
    650
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag meiden,

Shit eevie had liever wat anders gelezen. Knuff van mij iedergeval.

Poemel spannend ik duim voor je.

Lydia voor jou duim ik ook hoor zou een super kerstcadeau zijn.

Koolmees vreemd hoor dat je gyn niet op een lijn zit ook. Hoop voor je dat er toch een wonder gebeurt dit jaar!!

@ Gister ongi geworden baal er weer van voel me echt zo een mislukkeling. Waar ik wel achter ben is dat ik mijn eisprong gevoeld heb op 4 dec ik was bij mijn ouders en daar werd ik s'ochtends ineeens heel misselijk en pijn in mijn buik. Maar het moet ook een mega ei zijn geweest want de gyn dacht dat hij 26 november zou springen toen was hij 24 mm. En moest een week na ei progestron prikken dus vrijdag 3 dec nou dat is dan voor niks geweest want me eisprong was dus niet eens geweest!! Sorry voor me geklaag en reageer later wel op iedereen.

20. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Hoi Meiden!

Helaas helaas, hier een negatieve test! had het wel verwacht eigenlijk... vorige maand had ik zo'n goed gevoel, dat had ik nu niet, en mn lichaam vertelde me ook rare dingen.... nja we zijn er eigenlijk vrij rustig onder! we weten dat het KAN, en dat is onze houvast! we zijn er in elk geval van overtuigd dat het niet lang meer gaat duren!
    Ik sta eigenlijk nog van mezelf versteld, dit is echt de eerste maand op al die maanden, dat ik er zo rustig onder ben! goed he!

Ik ga voor de rest duimen meiden!
    1 ding weten we nu wel, een wijntje drinken met kerst en oud&nieuw mag!:p (had natuurlijk liever zwanger willen zijn maar goed...;))

xxx

Deel Deze Pagina