thanxx krissie en fredje fredje , ja het gaat goed hoor .. misselijk,snel moe , pijnlijke boobies , en kan mn eigen broeken bijna ni meer aan HElp
@Eevie, Ik ben vanaf juli bij gyn geweest omdat mijn cyclus toen al 90 dagen duurde. Ben nog een paar keer bij hem teruggeweest omdat mijn cyclus niet op gang wilde komen. Na bloedonderzoek en echo's vertelde hij me dat ik geen, of nauwelijks, een eisprong heb. En dat ik dus verdere stappen moest ondernemen. Hiervoor schreef hij Clomid voor. Maar omdat hier intensievere begeleiding/controle bij nodig was, verwees hij me door naar de afdeling fertiliteit. Ik moest met hen contact opnemen op dag 1 en dan op dag 3 beginnen met de Clomid. Had het dus al op voorhand meegekregen. Is dit apart dan?? (word nu een beetje onzeker )
olijfje welkom blondy bij mij ging t t zelfde.. en dan vanaf dag 10 terug komen voor FM's , om de 3 dagen ongeveer totdat ei was gesprongen
@Olijfje: Welkom! En succes met de clomid-dagen. @Fredje: Dat klinkt als een flinke buik! Foto's? @Wjb: Dikke knuffel! En hopen dat alles goed is gegaan bij de afspraak a.s. vrijdag! @Xd24: Kom maar op met die buikfoto! @Krissie: Hier in het ziekenhuis doen ze inderdaad ook tussendoor FM, groot gelijk dat je het na gaat vragen! @Blondy: Alvast succes voor morgen, ik hoop dat er een mooi ei te zien is! Is het je allereerste afspraak? Je zult waarschijnlijk een echo krijgen om te kijken of er groei te zien is. @Laurise: Ik ben benieuwd naar de echo! @Mol81: Goed bezig met de lijst! Hoe is het bij jou? @Vrouwtjexxx: Dan gaat je ei precies op het goede moment springen, veel plezier/succes met klussen! @Lelymupske: Arm mannetje, beterschap voor hem! @Eevie: Ik heb geen idee of de cyste weg is, de laatste keer zat er iets van 14 mm (wat nog over was van de gesprongen van 28 mm), maar verder is er geen FM meer geweest. Ik weet alleen dat de progesteronwaarde te laag was voor een goede eisprong. Verder is er niets meer veranderd, ook geen ongesteldheid terwijl het slijmvlies wel dik was. Het is nu 22 dagen sinds de pregnylprik. De gyn wil inderdaad dat ik ga afvallen, maar ik krijg eerst een telefonische afspraak met een andere gyn (12-01) om het vervolgplan te bespreken (omdat ik hier niet achter stond), dus het blijft erg onduidelijk allemaal. De second opinion is 24-01. Een dikke knuffel voor jou meid! Wat balen dat er zo weinig groei was En wat knap dat je bent begonnen met afvallen! @Lydia1986: Nog 2 weekjes en dan al de eerste echo! Ik ga even de lijst bijwerken, want ik zie dat mijn aanvulling is weggevallen. Het is wel fijn om zo een overzicht te hebben!
Zwangeren: Fredje, uitgerekend 19-04-2011, meisje! XD, uitgerekend 23-5-2011, jongetje! Laurise uitgerekend 22-05-2011, geslacht geheim EsDa uitgerekend 26-07-2011 Magic Dream Lelymupske Lydia , uitgerekend rond 09-09-'11 ---------------------------------------------------------------------------------- Clomidgebruiksters: Mol81: ronde 7 Clomid. Nog 6 maanden slikken. Keuze gehad uit twee opties maar gekozen om nog 6 maanden door te slikken. Koolmees na 3 rondes clomid 50mg met steeds ander effect en met in de laatste ronde een cyste nog onduidelijk wat het nieuwe behandelplan wordt. 12-01 tel. afspraak gyn, 24-01 intake second opinion. Chulla Poemelke, Na 4 rondes Clomid zwanger,Miskraam, nu 2de ronde clomid. Weer door voor 4 maanden clomid. Wjb 1ronde clomid 100mg nu ronde 2 femara maar nog steeds dunne bms. Waarschijnlijk eerst hsg daarna iui! 7 Jan gesprek gyn. Belgische mama Anne83 Blondy 1e ronde Clomid 50 mg. 06-01 eerste afspraak gyn. Krissie Olijfje eerste ronde Clomid ------------------------------------------------------------------------------------- Prikken na Clomid: Eevie: na 3X Clomid (50,100,150mg) nu 3e ronde Menopur + Pregnyl, + Utrogestan vanwege snel afbrekend bms Vrouwtjexxx: na 4x Clomid (50, 100, 150, 100) Nu 1e ronde puregon+pregnyl.
Oeff, ben tot de conclusie gekomen dat ik de pregnyl spuiten niet heb, dus moet sowieso zometeen naar t zkh, bleghh, had echt geen zin om de deur uit te gaan vandaag. Maar ja, dan spuit ik m wel mooi nu en als ie vrijdag springt is t ideaal! XX
@ Blondy; niet onzeker worden meid. Dit is helemaal prima , snapte t alleen niet! Mast nu wel. Maandag dus n fm, hopelijk is er wat moois te zien! @ Koolmees; ben echt heel erg benieuwd wat de andere artsen gaan zeggen. Mag ik eens vragen; wat is jouw BMI? Misschien kunnen we er samen voor gaan?! Xx
Fredje, uitgerekend 19-04-2011, meisje! XD, uitgerekend 23-5-2011, jongetje! Laurise uitgerekend 22-05-2011, geslacht geheim EsDa uitgerekend 26-07-2011 Magic Dream uitgerekend 15-07-2011 Lelymupske Lydia , uitgerekend rond 09-09-'11 ---------------------------------------------------------------------------------- Clomidgebruiksters: Mol81: ronde 7 Clomid. Nog 6 maanden slikken. Keuze gehad uit twee opties maar gekozen om nog 6 maanden door te slikken. Koolmees na 3 rondes clomid 50mg met steeds ander effect en met in de laatste ronde een cyste nog onduidelijk wat het nieuwe behandelplan wordt. 12-01 tel. afspraak gyn, 24-01 intake second opinion. Chulla Poemelke, Na 4 rondes Clomid zwanger,Miskraam, nu 2de ronde clomid. Weer door voor 4 maanden clomid. Wjb 1ronde clomid 100mg nu ronde 2 femara maar nog steeds dunne bms. Waarschijnlijk eerst hsg daarna iui! 7 Jan gesprek gyn. Belgische mama Anne83 Blondy 1e ronde Clomid 50 mg. 06-01 eerste afspraak gyn. Krissie Olijfje eerste ronde Clomid ------------------------------------------------------------------------------------- Prikken na Clomid: Eevie: na 3X Clomid (50,100,150mg) nu 3e ronde Menopur + Pregnyl, + Utrogestan vanwege snel afbrekend bms Vrouwtjexxx: na 4x Clomid (50, 100, 150, 100) Nu 1e ronde puregon+pregnyl Heb mezelf er weer even bijgezet was eraf gevallen hihi.. Liefs Magic Dikke knuf vor iedereen!
Ik hoop het ook! Morgen weet ik meer. Enne, ik wil ook graag wat kilootjes kwijt. Ik wil wel met je meedoen! Ik zie trouwens dat je ook in Brabant woont, wellicht in de buurt?
Ik doe nu Modifast. Gebruik 's ochtends en 's middags een shake en 's avonds gewoon gezond vers eten. Als ik t moeilijk heb, neem ik drinkbouillon of wat rauwkost. En veeeeeeeeeeeel thee!! Woon in west-Brabant. Mijn vriend doet ook mee en hij is al 1,4 kwijt!! Afvallen is voor mij beter, als ik nog 1 kilo aankom zit ik in de zone obesitas... dus een heel goed voornemen!! Doe maar mee blondy! X
@Lydia: nou meid, ik kon ook al vrij snel mijn gewone kleding niet meer aan! Moest bij 10 weken al echt andere broeken dragen.. Zal gewoon niet lekker en knelde te veel.. @Koolmees: Zal morgen eens een foto plaatsen.. Ben ik al een hele tijd aan het doen maar vergeet het steeds.. Ik heb er nog een van 12 weekjes..Zal die erbij zetten..grappig om het verschil te zien!! @blondy: Spannend hoor je eerste FM! Duim voor je.. @Eevie: Wat goed zeg dat je je aan je dieet kunt houden!! Na de zwangerschap moet ik ook flink beginnen denk ik want ben nu al 8 kilo aangekomen!! ppff.. Liefs
@ Eevie & Blondie: veel succes met afvallen! U can do it. Is dit ook op aanraden van de gyn? Trouwens sporten jullie ook? ik sport wel (met de feestdagen ff niks gedaan, maar ga zo weer naar de zumba les) En ik ben ook van plan om tijdens mn hopelijke zwangerschap door te blijven sporten. Ladies, ik heb net de spuiten gehaald, ik ga hem denk ik om 22.00 uur zetten, en als t goed is dan springt ie vrijdag toch? Ben ff de uren vergeten? Of moet ik toch morgen ochtend spuiten? Of om 12 uur vannacht? Haha, oh wat ben ik een warhoofd! X
Ik wil gewoon zelf een aantal kilootjes kwijt, is echt wel nodig! Misschien denkt de gyn er ook wel zo over maar die heeft er (nog) niets over gezegd gelukkig! Sporten doe ik ook. Meestal 2 of 3 keer in de week tennis ik. Maar door de sneeuw buiten (blijft lang liggen op tennisbanen omdat er niemand op loopt) kan dat nu niet. Ook wandel ik regelmatig. Een crosstrainer heb ik ook maar daar kan ik me niet altijd toe zetten... Jij?
Zo.. controle achter de rug.. beeb Weer even gezien. Helaas geen foto.. maar alles was in orde. Mn bloeddruk was ook netjes.. whoei...
@Vrouwtjexxx: Heb je de pregnyl inmiddels gezet? @Eevie: Lief dat je er naar vraagt, maar ik ga niet meer op mijn eten letten dan ik nu al doe. Ik vind het heel knap dat je ermee aan de slag gaat! Zelf ben ik vaker met lijnen bezig geweest en kwam er uiteindelijk zwaarder uit dan voor het lijnen. En ik word er zelf heel ongelukkig van. Wat volgensmij ook niet echt bevorderlijk is voor het zwanger worden. Daarom begin ik er ook niet mee, hoewel ik me soms wel afvraag of ik er dan wel genoeg voor doe en me schuldig ga voelen Alleen denk ik nog steeds niet dat actief lijnen en daarmee ongelukkig zijn de oplossing is en ik dan wel ineens zwanger ga raken zonder hulpmiddelen, ik wacht eerst de second opinion af, eens kijken wat zij zeggen. Ik let nu wel op dat ik niet teveel snoep, maar ben niet echt aan het lijnen. Jij in ieder geval veel succes met het afvallen! @Blondy: Jij ook succes met de kilo's! @Fredje: 8 kg al! Maar bij jou zit er ook echt iets wat gewicht in beslag neemt @Lelymupske: Fijn dat alles goed was! Hopelijk wordt de misselijkheid ook snel minder!
@Blondy: ik sport gewoon in de sportschool en volg meestal een aantal lessen... @ koolmees: ja, ik heb m net om 21.00uur gezet!
@ Fredje; thanks!! @ vrouwtje; nee niet op aanraden van de gyn, maar vooral omdat ik er niet blij mee ben. Denk ook dat mijn gewicht het zwanger raken kan bemoeilijken, maar ik zie het niet als oorzaak hoor! Maar goed, iedere kilo die er af gaat, is er weer één! Ik sport niet; zwakke enkels, weinig geld. Heb echter wel goede wandelschoenen gekocht en we hebben sinds de kerst bijna iedere dag n half uur of langer gewandeld. Heerlijk! @ koolmees; ik snap je helemaal en meestal voel ik me ook zo, haha!! Ik spuit nu steeds meer en heb het gevoel dat ik daardoor zwaarder word, en dat maakt me nu ongelukkiger. Het scheelt dat ik t samen met m'n lief doe en dat ik 's avonds gewoon eet. Alleen maar shakes trek ik niet hoor!! Meis; als jij gezond leeft en gewoon voor jou de juiste keuzes maakt in het zh dan die je er toch alles voor? Goed in je vel zitten is belangrijker en als lijnen dat tegen houdt; niet lijnen! Mijn vel dit echter iets te strak, hihi! Slaap lekker lieverds!! Xx
Dankjewel voor je lieve reactie Wat ben ik toch blij met jullie allemaal en dat ik zo makkelijk mijn verhaal hier kan luchten. Ik merk dat het toch goed doet om hier te praten over dingen waar ik over pieker, maar waar mijn omgeving geen weet van heeft (alleen mijn mannetje en ouders). Geweldig om dit te kunnen delen met jullie die weten hoe het is en over een tijdje gaan we allemaal alleen maar leuke dingen delen als we de al zwangeren gaan opvolgen En het is al vaker gezegd: maar degenen die al zwanger zijn, gewoon veel blijven posten, want het geeft moed! Zo, nu maar eens mijn bedje in duiken, morgen weer een werkdag
Opes, ben weer mijn camera vergeten..Ben ook een ei hè? heb hem nog zo op de keukentafel gelegd vanmorgen.. ppff.. Daar ligt die dus nog steeds..haha..Ik plaats vanavond de beloofde foto als ik thuis ben..Denk ik..hahaha..Ben echt een vergeetachtig mens.. ben ook al 2 weken een boekje voor een collega aan het meenemen..dat ik uiteraard ook vandaag weer vergeten ben en naast de camera op de keukentafel ligt..hahaa.. Maar voor ik bevallen ben staat hij erop hoor.... @Koolmees: ja al 8 kilo..Schrok er zelf van!. ben benieuwd hoe rond ik ga worden.. Eten doe ik eigenlijk helemaal niet zoveel en probeer vooral gezonde dingen te eten..maar op eens of adnere manier vliegen de klio's eraan.. Mijn zus is bij de laatste 30 kilo bijgekomen..hoop dat dit mij bespaard blijft.. Maar die sportschool na de zwangerschap is dus wel dringend nodig!! hahaha.. liefs
*laurise breekt even in* koolmees ik heb mijn echo foto's in mijn album gezet *laurise breekt weer uit*