bijwerkingen als hoofdpijn.. moeheid.. opgeblazen gevoel... bij mijn eerste ronde (bij mijn zoontje) heb ik nooit tussentijdse controles gehad.. en voel er eigenlijk niet veel voor om dat nu wel te doen.. wil het een beetje op zn beloop laten... gyn wil wel tussendoor een echo maken.. maar weet niet wat ik daar mee doe ben beetje eigenwijs
@ mol81, myn gyn zegt ook om de dag klussen is voldoende. Dat doen we dan ook anders wordt het er niet leuker op vind ik. Zo`n verplichtin enzo. En idd er moeten zaatjes klaar liggen voor het moment dan je ei springt. Dus altijd een aantal dagen voor je eisprong al beginnen met klussen t/m 1 dag na je eisprong geloof ik. @ poemel, heb je stiekum al een testje in huis?? Ben zo benieuwd voor je. Het zou toch zo leuk zijn!!!!
ik maak me geen zorgen om het slijm, maar het viel me nu op, de vorige maanden niet opgelet, en mijn ei heb ik al gehad
Belgische mama; dan weet ik het ook niet, sorry. Lely: wat vervelend dat je zo veel bijwerkingen hebt. Hopelijk heb je dat niet van de Clomid.
@lelymupske, die bijwerkingen is wel vervelend he! Hoelang moet je nog provera slikken? of ben je ondertussen al klaar? Toch gek hoor, dat je helemaal geen controles hebt gehad bij je zoontje. Misschien toch voorzichtig aan doen zonder controle deze keer meid, je weet het nooit. @XD, hoe is het nu meid? Goed van je dat je de keuze hebt gemaakt om nog te wachten, al had ik het wel begrepen als je toch clomid was gaan slikken! @Mol, dus je eisprong zal nu wel geweest zijn toch?? ojee welkom op het wachtbankje!!! Tja dames ik heb idd wel zwangerschapstesten in huis, maar ik heb me deze keer fijn ervan kunnen weerhouden! Deze keer wacht ik op bloed, dat was opeens in de afgelopen maanden minder kwetsend voor me als een negatieve test.... Maar als ik woensdagochtend nog geen bloed heb gezien ga ik meteen testen! Ik vind het erg spannend, ik kan er ook niks over zeggen...nog steeds pijnlijke borsten...maar ja ben op dit moment flink verkouden, dus pijn aan de buik en rug kan nu overal vandaan komen!! xxx
Oh Poemel, zooooooooooooooooo spannend! Ik ben benieuwd of mij ei maandag weg is, dan neem ik ook plaats op het wachtbankje.
Ja echt he....pff nog maar even geduld...het lijkt wel alsof het me deze maand beter lukt hoor, dat afwachten! Oh meis, ik dacht dat je eitje toch al gesprongen was, sorry...maar zal toch wel he? hij/zij was 21mm!!! komt goed haha! Wel benieuwd dan of het 'weg' is! xxx
Vrijdag was het eitje 22 mm en de gyn dacht de woensdag er voor dat het vrijdag wel weg zal zijn. Maar toch niet. Als het maandag niet weg is ontpoft mij eileider geloof ik van de grootte van het ei... Wordt weer een lange cyclus ben ik bang. Toch meestal 14 dagen na je eisprong word je ongi?
hoi allemaal, Het is een tijdje geleden dat ik hier was, mijn internet deed het niet meer Ik ben nog alles aan het in halen met lezen! Even een vraagje (misschien wel een stomme hoor) wat word er bedoelt met samenlevingstest? Zie het in jullie handtekening staan maar vraag me af wat het is! ik moet nog steeds wachten tot het 3sept is, dan ga ik pas naar de gyn. Mijn vriend wilde liever na de zomervakantie! Heel veel succes allemaal en ik ga even allemaal lezen wat jullie geschreven hebben. X
Hoi Esda! Welcome back! Pff 3 september, zal wel aanvoelen als nog een eeuwigheid he!! Maar de tijd gaat snel hoor! Hier bestaan trouwens geen stomme vragen alles mag! een samenlevingstest doet de Fertiliteitsarts, je moet dan minstens 12 uur van te voren sex hebben (liefst korter zei de arts van mij..), de ochtend erna haalt de arts een staaltje van je baarmoederslijmvlies weg, om te kijken of er zaadjes overleven in jouw slijm, de test is positief als ze 1 zaadcel vinden! (wij mochten zelf ook onder de microscoop kijken, en moet zeggen was echt supergaaf om te zien!) het is eigenlijk nog geen test wat 100% is, want wie zegt dat de eitjes de weg erna overleven, maar uit onderzoek is dit als 1 van de meest beste testen om dit te kunnen inschatten! tevens kan de 1ste test negatief zijn, maar hoeft dat bij de tweede niet zo te zijn. Hopelijk ben je wat wijzer geworden! xxx
@poemelke: Bedankt voor de info! ik heb er zeker wat aan En ja het lijkt zeker wel een eeuw te duren voordat het 3sept is!! Ik kan niet wachten! Ik lees dat jij ook PCOS hebt, hoelang weet jij dat al? en jullie gaan ook voor de eerste toch? X
He meid! Je slaat je er wel doorheen tot de 3de! wat gaan jullie dan bespreken of onderzoeken? Ik heb idd PCOS, weet dit sinds we terecht zijn in de mmm, mijn cylcus was op zich nogal redelijk, maar toch op de echo een duidelijk beeld van pcos! nu na de eerste ronde 25mg clomid, al een prachtig eitje! Mannetjes had wel slecht zaad, dus het is maar afwachten of het op deze manier gaat lukken! Nog 3 daagjes, en de eerste ronde is voorbij, en dan weten we weer iets meer (hopend op een positieve test natuurlijk!!!!) Ja dit wordt ons 1ste kindje! Jij ook pcos? ben je verhaal even kwijt eerlijk gezegd... xxx
Ik had tijdens pilgebruik tussen bloedingen, daarvoor ging ik naar de gyn. De eerste gyn zei dat alles goed was (die ging daarna met pensioen) de tweede zei gelijk dat ik PCOS heb. Dat was in Dec In dec gestopt met de pil en sindsdien heb ik alleen maar een onregelmatige cyclus. Op 3sep gaan we denk ik bespreken wat de mogelijkheden zijn. Weet nu nog niet wat ik er allemaal van moet verwachten. Daarom zit ik op dit forum van alles te lezen erover. Hoop dat je ene positieve test krijg!! Ik zal voor je duimen! X
Hey dames, Ik kan nu pas weer op zwpagina, werd al onwennig haha Esda, Welkom! Ik heb ook PCO en wij beginnen ook na de vakantie. Ben al bij een arts geweest, heb de hormonen al in huis liggen. Voor ons is het ook de eerste! Poemel, hoe gaat het met je? Ik hoop dat het snel woensdag is, en jij een mooie posi test in je handen hebt!!! Ik heb vannacht allemaal dromen gehad over baby's. Heb posi getest in mn droom. Hoop dat dit voortekenen zijn voor binnenkort hahahaha xxx
Hoi dames, Welkom terug EsDa! Ik zie dat Poemel je al uitgebreide info heeft gegeven over de samenlevingstest. Als je drie september naar de gyn gaan zal hij / zij vast een inwendige echo maken en allerlei vragen stellen over jouw cyclus en over jouw geschiedenis en die van je partner. Er wordt gevraagd naar ziektes, wanneer eerste keer ongi etc. Vervolgens zul je misschien bloed moeten prikken en je partner moet een of twee keer zaad inleveren om te kijken of er genoeg bewegende zaadjes zijn. Daarna volgt meestal cycluscontrole. Je belt zodra het ongi bent geworden en dan moet je regelamtig naar het zh voor een echo om te kijken of er een eitje rijpt. Dit houden ze in de gaten totdat het eitje gesprongen is. Als er geen ei is zul je waarschijnlijk Clomid krijgen. Hiermee kan wel een eitje ontstaan. Veel info. Hopelijk heb je er wat aan. Hoe is het met de andere dames? Druk aan de klus of aan het wachten op ongi of positieve test? Wij moeten morgen om 11u weer in het zh zijn. Neem aan dat het eitje dan wel gesprongen is. Vanavond nog maar een keertje seksen voor de zekerheid. Vandaag een lazy sunday. Man is naar het stadion voor de eerste voetbalwedstrijd en ik stap straks even met de kleine meid op de fiets om een luchtje te scheppen. Liefs, Mol
nou.. wie wil er mee naar spanje van 10 tot en met 25 september ??? het is nu wel officieel dat manuel zn dagen worden in getrokken.. dus mooi knudde.. manuel zei al.. als er iemand anders mee wil.. dan moet je maar naar spanje gaan.. dus... wie wil alles beter dan dat ik het moet annuleren en meer dan 200 euro kwijt ben... (wat trouwens ook weer knullig in elkaar zit..) ik moet nu 35% annuleringskosten betalen.. van het totaal... nu is onze reis 380 euro.. maar nu hebben ze het voor me uitgezocht.. en ik moet 35% van het origineel betalen.. (we kregen nog korting op de prijs) pfff.. dus heb even snel zitten uit te rekenen.. als ik wacht tot een paar dgen voor vertrek.. en ik zou 75% moeten betalen van t bedrag.. dan zou ik 443 euro moeten betalen..voor een reis waar ik maar 380 voor betaald heb.. krom toch ? maar goed.. dit ga ik ze nog es even in de schoot mikken.. want hier klopt geen habbekrats van.. manuel wil de reis verplaatsen naar oktober.. maar in oktober is het daar helemaal geen lekker weer meer.. dus dat wil ik niet.. oh.. en ik mag van 18 augustus tot die zaterdag scheuren in een BMW
@ Mol, spannend morgen voor jullie. Stel nou dat je eitje al gesprongen en wie weet bevrucht is, zouden ze dat ook kunnen zien? Dat vraag ik me eigenlijk altijd af Hier ook een lazu sunday, mn ouders zijn vannacht terug gekomen van vakantie. Dus we gaan zo even foto's enz bekijken Verder lekker niks doen! Ik ben nog steeds ongi, en ik hoop eigenlijk stiekem dat mijn cyclus weer gewoon op gang komt (zal wel niet, maar hopen mag he hihi)
hij heeft een nieuwe manager nu.. en alles was besproken met zn oude manager.. nu heeft de nieuwe besloten om de dagen niet goed te keuren omdat het druk zou zijn.. terwijl de collega die er wel is, het prima over zou kunnen nemen.. maar goed.. lekker handig weer...