Nieuwe Clomid gebruiksters? Vandaag eerste keer geslikt!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mol81, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Eevie/Blondy: :( Balen meiden! Heel veel sterkte en flink wat knuffels jullie kant op!
    @Samm: Ik heb in het begin maar heel even getemperatuurd, maar ik weet ook niet helemaal hoe het werkt. Bij mij waren er toen niet echt verschillen te zien. Gebruik je ovulatietesten?
    @Olijfje: Dat klopt, als het goed is kunnen ze aan de hand van de uitslag zeggen of je wel of niet een eisprong hebt gehad. Spannend bij jou nog! Ik kan je niet helpen wat betreft de hormonen, zelf merkte ik de ronde dat de cyclus goed ging niet veel aan mijn lijf, ik heb alleen "valse" signalen gekregen (misselijkheid) in een andere ronde na de pregnylprik, verder nooit.
    @Vrouwtjexxx, Anne83: Bij jullie kan het nog steeds, spannend! Ik duim voor een mooie test voor jullie!
    @Wjb: Ik ben het even kwijt :) maar weet je zeker dat het deze ronde niet raak kan zijn dan?
    @Mol81: Ik herken zoveel van je berichten, bij mij was het toen ook een en al verwarring, verschrikkelijk is dat. Volgens mijn gynaecoloog kan zo'n cyste je cyclus behoorlijk in de war schoppen. Het zou dus van alles kunnen zijn, de cyste, je menstruatie? Heb je de uitslag van de progesteronprik al? Sterkte meid! Ik weet hoe erg die onduidelijkheid over je lijf kan zijn :(

Hier morgenvroeg de uitgangsecho, ben toch wel een beetje nerveus. Ik hoop zo dat de cyste eindelijk weg is (na 2 maanden), mijn lijf heeft al zo tegengewerkt, maar ik durf ook niet teveel te hopen om niet teveel van slag te zijn als de cyste er nog steeds zit. Ook is de menstruatie deze keer minder hevig dan anders, terwijl een maand geleden het slijmvlies wel dik was en er nog een cyste van 14 mm zat, dan zou er toch wel heel wat uit moeten komen? Ik ben het wachten (en die onzekerheid) inmiddels wel beu.
    Het wordt weer tijd voor positief nieuws hier!!! Er zal toch wel iemand van het wachtbankje deze maand zwanger gaan worden?

2. mol81

mol81 Niet meer actief

Koolmees, ik voel echt ontzettend met je mee. Helemaal omdat ik nu dezelfde klachten heb als jij. Ik weet niet wat ik moet doen aangezien ik bij het zh terug moest komen op cyclusdag 3 voor een echo en evt. medicatieaanpassing. Maar hoe weet ik nu of het de ongi is, de cyste die weg spoelt of nog wat anders??? Echt onduidelijk. Ik denk dat ik morgen gewoon bel met het zh en het vraag. Ik heb de uitslag van de prog ook nog niet binnen.

Koolmees: ik wens je veel sterkte voor morgen en hoop dat je cyste weg is. Wat moet je voor medicatie gebruiken als de cyste weg is?

3. Vrouwtjexxx

Vrouwtjexxx Actief lid

16 jun 2009
    327
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dames,

Ik heb net een test gedaan en ja hoor, megawit, pffff...denk dat ik nooit een posi test in handen zal hebben...nou, ik kan me aansluiten binnen paar daagjes bij de ongi bank. Dan weer bellen met t ZK en weer spuiten, pfffff dikke kus!

4. Nina85

Nina85 Actief lid

21 jan 2011
    393
    0
    0
    @ Eevie, Blondy, Vrouwtje: :( Meiden, vervelend zeg! Voel met jullie mee.. Balen joh!
    @ Koolmees: Succes morgen hoor int zh! ;) Snap de zenuwen..
    @ Anne: Hoop zo voor jou dat die krampen weggaan..
    @ Samm: Heb zelf ook aantal maanden getempt, en bij mij hetzelfde ook wat koolmees zegt; niet zoveel verschillen te zien jammer genoeg!

Meiden, schrik wel van al die berichten trouwens hoor.. Moeilijk he, om dan positief te blijven, hebben we allemaal dan denk ik wel!
    Zelf vanavond 2e Clomid innemen.. Heb beetje last van mn buik, maja zit ook op cd 4 vandaag, dusja nog beetje ongesteld ook he, heeft daar vast mee te maken..

5. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Mol81: Is de bloeding nog steeds, net als bij een menstruatie? Ik zou inderdaad ook even bellen met je gynaecoloog en vragen wat te doen. Ik duim voor je!!
    Als de cyste weg is mag ik nog een keer de clomid 50 mg proberen. Het heeft wel steeds andere reacties gegeven, maar de eerste ronde zorgde het wel voor een mooie cyclus, dus wie weet heb ik alleen maar veel pech gehad de afgelopen rondes???
    @Vrouwtjexxx: Balen meid! Maar nog geen bloed en een vroege test, dus toch nog een beetje hoop houden hoor! Dikke knuffel!
    @Nina85: Het is deze maand ook een pechmaand hier, maar er zijn ook een aantal goede verhalen in dit topic hoor! Kijk maar naar de zwangerenlijst, ik probeer daar nog steeds wat hoop uit te halen :)
    Ik hoop dat ik morgen net als jou met de clomid mag beginnen, dan zitten we bijna gelijk in de cyclus (ik zit nu op CD 3).

6. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Hoi Meiden!
    Pff wat je zegt Nina! Ik schrik er ook wel even van, waren we 3 weken geleden allemaal nog zo positief, nu is er weer veel slecht nieuws....
    Ik hoop dat onze tijd allemaal snel komt!

Trouwens ik had een beetje een fout gemaakt gister...
    Ik had slaapdienst op het werk, was ik de eerste (halve) tablet clomid vergeten! Tja ik kon niet naar huis... dus heb m maar direct vanmorgen genomen! Denken jullie dat het erg is? Moet ik nou vanavond de volgende nemen, of deze cyclus de ochtend gewoon aanhouden, en dan maar van dag 4 tm 9?(ipv dag 3 tm 7?)

Liefs Poemel

7. Vrouwtjexxx

Vrouwtjexxx Actief lid

16 jun 2009
    327
    0
    0
    NULL
    NULL
    @koolmees: ach dan zou er wel een heel klein streepje te zien zijn, ik zit nu al 20 dagen na de pregnyl...

Ik heb het gewoon ff allemaal gehad, wil er echt even tussenuit. Voor mij is de eerste en laatste week van de cyclus echt het zwaarst! Dat wachten en die teleurstelling weer, zucht... Het wordt me allemaal een beetje te zwaar en ik ben zooo emotioneel, dat heb ik standaard voor mijn ongi. Sorry dat ik jullie ermee opzadel, ik deel het met niemand eigenlijk en hier ben ik lekker anoniem.

Xxx

8. Vrouwtjexxx

Vrouwtjexxx Actief lid

16 jun 2009
    327
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Poemelke: ik zou 4 tm 9 aanhouden, is geen ramp een dag later beginnen, zal het zk ook zeggen! Dan krijg je ook een mooie rijping van het ei, vandaar dat je m eigenlijk ongeveer op hetzelfde tijdstip moet innemen. Succes! xxx

9. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Vrouwtjexxx: Tuurlijk zadel je er ons niet mee op, juist goed dat je hier je "ei" kwijt kan, ik merk zelf ook dat het goed doet om dat anoniem te kunnen doen. Ik wist niet dat je al zover na de pregnyl zit, balen meid!! :(
    @Poemelke: Ik zou persoonlijk op dag 4 t/m 9 gaan slikken, dat kan volgensmij geen kwaad. Maar misschien dat het ook niet erg is om het toch vanavond te doen, staat daar niets over in de bijsluiter?

10. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    hee meiden!
    anne :( wat balen... maar je moet wel hoop blijven houden hoor!
    dikke knuffel!!

blondy ookal :(:( shit zeg!!

samm, fertilityfriend.com kun je je temp wel fijn bijhouden.. deze site geeeft ook je eisprong aan ..
    succes
    ( je temp is laag bij je ongi , voor je ei gaatie meestal iets omlaag en dan omhoog en dan heb je je ei gehad )

koolmees ik hoop voor je dat de echo goed is en je er weer voor kan gaan !

vrouwtjuhh je bent te vroeg , houd moed meis !

11. Olijfje

Olijfje Actief lid

30 aug 2010
    138
    0
    0
    Limburg
    @poemel, maakt helemaal niet uit, ik heb ook clomid geslikt van cd5 tm cd9. Kon toen niet anders ivm kerstvakantie. Helemaal geen probleem dus!

12. Olijfje

Olijfje Actief lid

30 aug 2010
    138
    0
    0
    Limburg
    @ Anne, ik hoop dat je dat allemaal niet nodig hebt.....houd nog hoop!

13. Olijfje

Olijfje Actief lid

30 aug 2010
    138
    0
    0
    Limburg
    @ koolmees, ik hoopndat je morgen heel goed nieuws hebt en door kunt naar de volgende ronde. Kga voor je duimen
    @ samm, ik ben ook al sinds aug aan t temperaturen, daarom wisten ze ook dat er bij mij helemaal niets gebeurde....nu met clomid dus wel! Tijdens ongi 36.5 standaard, dag van eisprong 36.6 en dag daarna 36.9 en dagen daarna tot en met deze morgen 37 of 37.1. Als de temp niet daalt en hoog blijft dan ben je waarschijnlijk zwang maar daalt deze komende week, weet ik dat mijn ongi eraan komt. Morgen ga ik progesteron prikken maar eigenlijk kan ik aan mijn temp zien dat de eisprong is geweest. Ik temperatuur iedere morgen om 7 uur voordat ik uit bed stap

Ik hoop dat je daar iets aan hebt.

14. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Zo, ik ga maar weer eens m'n best doen om goedf te reageren. Weer nieuwe meiden erbij; welkom. Vergeef me als ik niet op iedereen reageer. We zijn inmiddels met zo veel, dat ik het echt steeds moeilijker vind... Daardoor ben ik voor m'n gevoel steeds minder hier te vinden... Sorry!!

@Mol; spannend meid... Ik hoop zo dat dat stomme ding gewoon weg gaat!!
    @XD; leuk joh, klussen in de babykamer! Wij hebben de afgelopen 2 dagen bij vrienden van ons geklust en dat vinden wij toch wel erg leuk om te doen. Ik zei al tegen Eevieman; schat, ik wil een kind! Dan kunnen we eindelijk in die babykamer klussen!!
    @Anne; klote meid... Je bent nog vroeg, he, het kan nog!
    @Lely; wat een leuk kamertje was dat voor Bas! Gave kleuren. Is dat bruin tegen de muur met het raam?
    @Vrouwtje; wat zitten wij toch steeds in hetzelfde schuitje meid... Ik had ook veel steken de afgelopen maand. Ik wist niet dat jij moslima bent! Bizar dat je zo veel persoonlijke dingen van elkaar weet, maar dit soort dingen niet. Op zo'n forum ben je eigenlijk allemaal wel hetzelfde; allemaal dezelfde wens. Ik snap dat je het beu bent... Dat gevoel heb ik ook, daarom neem ik waarschijnlijk in maart een maandje rust. Ik vind de wachtweken het zwaarste.
    @Lydia; hoe gaat het? Fijn dat de echo zo goed was!!
    @Sas; Dat zijn een hoop eitjes. Succes morgen.
    @Chulla; Hoe is het bij jou? Nog een week he? Hopelijk ben jij degene die dan eindelijk weer eens goed nieuws gaat brengen!!!
    @Belgische mama; wat ontzettend klote dit meis!! Dikke knuffel jouw kant op. Zo onverwacht en dan gaat het zo.... ik denk aan je.
    @Poemel; ik zou als ik jou was ook weer eens gaan vragen hoe nu verder. Want Clomid doet z'n werk niet!
    @Koolmees; fijn dat je weer verder kunt. Succes morgen!
    @Magic; hopelijk kun je nu eindelijk het hartje goed horen. Hebben ze jou al verteld waarom ze het zo moeilijk kunnen vinden?
    @Nina; Fijn dat je het met iemand kunt delen. Bij mij weten vrij veel mensen het. Ik merk dat het makkelijker is voor me. Zo hoef ik me niet meer zo in te houden en snappen mensen het, als ik ontzettend moe ben door de hormonen (bijwerkingen enz.)
    @wjb; kom jij bij ons in het spuit-clubje?! Wanneer heb je prikinstructie?
    @Blondy; wij voelens ons echt hetzelfde.
    @Sam; Ik deed niet aan tempen. Zorgde voor veel stress en mijn gyn vond het onzin. Ze houden me nu met het spuiten toch in de gaten.

Zo, ik hoop dat alles nu klopt. Dit kostte me een half uur!! :$

15. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik zal weer een nieuwe lijst maken (met kleur) ;)

Zwangeren na Clomid
    Fredje
    , uitgerekend 19-04-2011, meisje!
    XD, uitgerekend 23-5-2011, jongetje!
    Laurise uitgerekend 22-05-2011, geslacht geheim
    EsDa uitgerekend 26-07-2011
    Magic Dream uitgerekend 15-07-2011
    Lelymupske uitgerekend 13-07-2011
    Lydia , uitgerekend rond 09-09-'11

----------------------------------------------------------------------------------

Clomidgebruiksters:
    Mol81
    : ronde 7 Clomid. Nog 6 maanden slikken. Cyste van 55 mm in linkereierstok. Nu afwachten of hij zelf verdwijnt.
    Koolmees: 3 rondes clomid 50mg gehad met steeds ander effect en met in de laatste ronde een cyste 65 mm. Trage schildklier, waarden nu stabiel. 22-01 ongesteld, 24-01 uitgangsecho, daarna (hopelijk) opnieuw clomid 50mg. 27-01 intake second opinion.
    Chulla:
    Poemelke:Na 4 rondes Clomid zwanger,Miskraam, nu 2de ronde clomid. Weer door voor 4 maanden clomid.
    Wjb: 1ronde clomid 100mg nu ronde 2 femara maar nog steeds dunne bms. Nu wachten op ongi dan bellen in die ronde hsg en daarna aan de puregon en iui
    Belgische mama:
    Anne83: PCOS: 2e ronde clomid 50mg. Mooi eitje op 6-1. Nu druk aan de klus. 27-1 testen (bij geen menstruatie). Bij de 3e ronde moet er een gemeenschaps test gedaan.
    Blondy: 1e ronde Clomid 50 mg. 06-01 eerste afspraak gyn.
    Olijfje: eerste ronde Clomid
    MissEve: Verdere info; 6e ronde voor een brusje voor onze dochter, 1e ronde clomid, 31-12 mooi 19mm ei, gesprongen op 3 Jan, nod 17jan!
    Maedra:eerste ronde Clomid, NOD 24 januari
    Samm: eerste ronde Clomid, NOD ?
    Nina85: 9e ronde, eerste ronde Clomid.
    Sas31:
    -----------------------------------------------------------------------------------

Prikken na Clomid:
    Eevie
    : na 3X Clomid (50,100,150mg) nu 3e ronde Menopur + Pregnyl, + Utrogestan vanwege snel afbrekend bms, NOD 22 januari: niet zwanger... Nu wachten op de duivels.
    Vrouwtjexxx: na 4x Clomid (50, 100, 150, 100) Nu 1e ronde puregon+pregnyl
    wjb zie hierboven!

16. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Lydia1986: Hoe is het bij jou?
    @Olijfje: Spannende week voor jou!!
    @Eevie: Wel blijven komen hoor! Ook al is het moeilijk om op iedereen te reageren (wat ik heel goed snap). Ik duim voor je meid dat het eindelijk eens een keer raak mag zijn en jullie ook leuke dingen kunnen gaan doen zoals klussen voor de babykamer!

Hoe gaat het met alle zwangeren? We kunnen hier nog wel wat peptalk gebruiken :p

17. chulla

chulla Bekend lid

17 apr 2009
    609
    0
    0
    noord brabant
    hallo dames dat koste effe wat tijd om alles bij te lezen wat een kletstantes zeg:D
    maar eerlijk gezegt had ik zo gehoopt op wat goed nieuws maar lees alleen maar verdrietige verhalen pfff
    nu ga ik effe proberen te reageren

@belgischemama wat een verhaal zeg kon de tranen niet inhouden.
    ik heb dit zelf meegemaakt en weet precies hoe je moet voelen maar wat ik je kan zeggen is niet teveel hoop houden want dan komt het alleen maar zwaarder aan ik hoop met heel me hart voor je dat het tog nog allemaal goed zit het is je van harte gegund meid een hele dikke knuffel en ik ga keihard voor je duimen
    @poemel wat rot zeg die rode duivels zijn we allemaal wel zat denk ik wat de clomid betreft het is geen probleem als je later begint heb ik zelf ook zo vaak gedaan hopelijk meer succes in deze ronde
    @magic spannend woensdag hoop dat jullie het hartje dan horen
    @nina85 bij mij weten al me vrienden het vond het tog wel handiger zodat ze ook niet steeds van die rare vragen gaan stellen en er is ook altijd iemand met wie je dan kan praten.hopelijk slaat de clomid bij jou gelijk aan en word dit jullie ronde succes meid
    @vrouwtje je bent nog vroeg dus er is nog hoop geef de moed niet op meid ook jullie komen aan de beurt.inchallah zal allah jou snel verblijden met een zwangerschap;)
    @koolmees khoop ook voor je dat de cyste verdwenen is
    @anne83 mij lijkt het ook een mislukte test probeer het morgenochtend miss dat je dan wat meer zekerheid hebt en hoop goed nieuws voor ons kunnen we wel gebruiken succes
    @eevie wat balen zeg aan je klachten dacht ik echter aan een zwangerschap maar zo zie je weer hoe erg ons lichaam ons voor de gek kan houden dikke knuffel meid
    @blondy sterkte meissie is altijd balen die rode duivels en toevallig heb ik dat elke ronde net na de test begint et dikke knuffel meid
    @samm succes en hopelijk breng je ons goed nieuws kga voor je duimen
    @olijfje heel erg herkenbaar je gunt het ze allemaal maar het is tog pijnlijk omdat wij het zo graag willen en het maar niet wil lukken
    @wjb hopelijk blijven de rode duivels weg en is dit gwn jullie ronde
    @mol ik weet het ook niet bij mij kwam het nooit zo vroeg kan het niet zijn dat je cyclus korter word en zie je ook een verschil in je bloeding dat er slierten tussen zitten wat de cyste kan zijn want ik zag dat wel heel duidelijk
    @lydia hoe gaat het met jou

nou khoop dat ik iedereen heb gehad zo niet knuffel aan degene die ik ben vergeten
    hier nog steeds op het wachtbankje wat altijd zo lang duurt
    kheb nog wel een vraagje wat houd zo een samenlevingstest in?
    lees het hier veel maar weet niet wat het is

18. anne83

anne83 Actief lid

26 mrt 2006
    285
    0
    16
    Gelukkig vandaag geen maandverband nodig gehad.
    Krampen zijn weer weg, dikke nieuwe pukkel op mijn hoofd voor in de plaats.
    Ik zie me er de afgelopen dagen uit8)
    Op naar dag 30 zonder bloed. (hopelijk).

Slaap lekker allemaal,

Liefs anne

19. Olijfje

Olijfje Actief lid

30 aug 2010
    138
    0
    0
    Limburg
    @ chulla, een samenlevingstest gaat als volgt. Je krijgt "huiswerk" (lees klussen) mee van de gyn voor de avond of ochtend voor de afspraak bij de gyn. Ze neemt dan tijdens t onderzoek met een of ander staafje slijm bij je weg en checkt de kwaliteit van t slijm ( of je er draden van kunt trekken) en legt daarna een beetje onder de microscoop. Vervolgens kijkt ze of er veel levende zaadcellen in voorkomen en of ze zich makkelijk kunnen voortbewegen in jouw slijm. Leuk om te vragen of je mee mag kijken, ziet er super uit hihi!
    Ik zie trouwens dat wij gelijk lopen! Ik mag ook over 7 dagen testen, spannend.....succes met je test!

20. Olijfje

Olijfje Actief lid

30 aug 2010
    138
    0
    0
    Limburg
    @ Anne, kunnen die pukkels niet van andere hormonen komen?
    Spannende dagen hè Pff

Slaap lekker! X

Deel Deze Pagina