Nieuwe Clomid gebruiksters? Vandaag eerste keer geslikt!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mol81, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. divalicious079

divalicious079 Niet meer actief

Hoi allemaal!

Sorry dat ik nu pas weer reageer, het is erg heftig geweest bij ons :( Enorme ruzies als gevolg van de bijwerkingen van de clomid (ik voel me zoooo labiel) en van de week ook de uitslag gekregen van zaad mannetje en dat is dus ook niet goed :( Kwantiteit was prima, 28 miljoen, maar kwaliteit niet aangezien er 0% snel tussen zat, en 70% stil. De rest was gemiddeld/matig. Dat betekent dat we op een andere behandeling (IUI?) zouden moeten overstappen. De samenlevingstest zou vandaag staan maar die heb ik afgezegd omdat mannetje er nogal door van slag was (had superzaad verwacht, mannen-ego?). Hij liep de hele tijd zichzelf te verdedigen en de test was natuurlijk niet goed gedaan etc. We gaan nu kijken of we naar een ander ziekenhuis over kunnen stappen.

2. Nina85

Nina85 Actief lid

21 jan 2011
    393
    0
    0
    Pff, vervelend zeg meis! En was dit 1e keer zaadonderzoek bij je man/vriend? Want dan kunnen jullie het over 2 maanden (na het 1e potje inleveren) nog eens herhalen.. Bij Ninaman was het nl. ook niet zo best en hij doet t half maart gewoon nog n keertje over! Bij Lydia haar man was ook 1e keer niet zo goed en 2e keer wel.. Ff om jullie op te beuren! Was er zelf ook van slag van hoor, groot gelijk dat je samenlevingtest hebt afgezegd, niet zo leuk om dan 'ervoor' te vrijen he! Enne, waarom ander ziekenhuis? Is tniet zo fijn waar je nu zit? Succes he!

Liefs Nina..

3. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    hii divalicious , wilde het net zeggen indd..
    ferdi zn eerste onderzoek was ook echt onder het gemiddelde .. en 2e ver erboven ..
    hebben ze dat niet gezegt dat je niet van 1 onderzoek uit mag gaan ?? ..

mij legde ze uit dat het in een soort lijn ging van boven naar beneden en op en neer .. dat je de eene keer onderaan de lijn zit en een volgende keer weer erboven kan zitten ... dus als je ergens maar in de lijn blijft dat het goed is..

( hoop dat je t snapt )

snap dat het niet fijn is voor je mannetje maar ander ziekenhuis vind ik beetje te veel van het goeie om zoeen test..
    die andere ziekenhuizen doen dezelfde test's hoor ;) .. maar ja dan zul je zien dat je overstapt en weer een test doet de beter is en dat je mannetje dan zegt ''zei ik toch'' terwijl het gewoon per keer verschilt..

naja succes ;)

4. chulla

chulla Bekend lid

17 apr 2009
    609
    0
    0
    noord brabant
    goeiemiddag dames

nogal druk gehad vandaar een paar dagen niet op de site geweest
    ben nu op me werk heb nog niet alles terug kunnen lezen
    ik zal vanavond alles lezen en reageren

maandag heb ik een goed gesprek gehad met gyn en die raadde mij aan toch nog 2 rondes clomid te nemen aangezien het wel werkte
    dus nu nog 2 rondes en lukt het niet in deze rondes moet ik terug
    en beginnen met spuiten,dat klinkt mij allemaal heel erg eng dus hoop maar dat het lukt in deze rondes duimen julllie voor me mee
    @eevie ik heb nog gevraagt naar de samnelevingstest en waarom ze die bij ons niet doen.
    ze vertelde me dat ze dat eerst wel deden maar de testen niet betrouwbaar waren vandaar dat ze daarmee gestopt zijn dus ze gaan het hier ook niet meer doen.
    het bleek dat er bij veel helemaal geen zwemmers te zien zijn maar toch zwanger bleken dus de testen waren volgens hun niet duidelijk;)

nu effe snel verder werken tot vanavond dames

5. divalicious079

@Nina; dank je wel voor je opbeurende woorden! M'n lief wilde absoluut niet verplicht vrijen die avond (zelfde avond als dat we de uitslag kregen) dus daarom ging inderdaad die samenlevingstest niet door.. ik snap hem ook wel..
    @Lydia; dank je wel voor jouw uitleg! Fijn om te horen dat het de ene keer slecht kan zijn maar dat dit niet betekent dat het niet goed is!

Ik had mijn ziekenhuis en alle andere zaken nog lopen in mijn stad, waar ik woonde en mijn huis had, alleen woonde ik illegaal bij m'n vriend, al een jaar eigenlijk. Ik ben altijd bij dat ziekenhuis gebleven, en dat is echt een prima ziekenhuis hoor, alleen zo ver weg als je 65 km verderop woont ;) en je alleen voor een echo of bloed prikken hoeft te gaan, sta je met 5 minuten weer buiten. Mijn vriend was erg positief over het Haga ziekenhuis, daar heeft hij ook zijn zaad ingeleverd, maar hij moest zelf een potje regelen, er is hem niet verteld dat het op lichaamstemperatuur binnen 30 minuten gebracht moest worden naar het lab (dus hij heeft het gewoon in een zakje op de passagiersstoel in de auto vervoerd) en hij kreeg er verder ook geen andere uitleg bij, terwijl hij er wel om vroeg (want het was voor hem ook nieuw).

Nu zoek ik een nieuw ziekenhuis in mijn nieuwe omgeving maar liever wel eentje waar we gelijk weer goed opgevangen worden. Als iemand nog een tip heeft, hou ik me aanbevolen ;)

6. Vrouwtjexxx

Vrouwtjexxx Actief lid

16 jun 2009
    327
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Tijd om ff wat van me te laten horen, hier geen nieuws, erg rustig allemaal, beetje druk met afstuderen en verder ja...??? Ik had dus 3 februari mn pregnyl spuit gelijk gekregen, beetje chaotisch en op 4 februari precies 24 uur later de IUI, was niet speciaal. Sindsdien hou ik me rustig, ik ga nergens meer vanuit...verwacht gewoon mn ongi komende week. Hoe is het hier? Thx for asking for me ladies!!!

Xxx

7. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @Vrouwtje; fijn dat je er weer bent meid!! Ik heb op 4 feb m'n pregnyl gezet, dus wij kunnen tegeljk testen!! Ik duim voor je. Xx

8. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @ Chulla, dat zei de gyn idd ook tegen mij. Nou ja, nog 2 maanden aanklooien met zelf spuiten en klussen en dan gaan we over op IUI... ben benieuwd!
    Spuiten is niet eng, het valt echt mee. Vrouwtje en ik zijn inmiddels experts!
    x!

9. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Hoi Meiden!!!
    Sorry vor mijn afwezigheid! wat heb ik veel gemist! (3 dagen iets van 6 of 7 pagina's!) heb dan ook niet alles bijgelezen sorry...
    @Nina, tja meid mijn cyclussen zijn regelmatig door de clomid, meestal idd 30 dagen, daar ga ik nu ook weer vanuit, al kan mijn luteale fase wat verschillen...

Ik heb deze maand een gemixt gevoel, veel symptomen zeggen dat het raak is, maar een paar ook weer van niet... Nja denk dat ik morgenvroeg niet test... hoogstens dan zaterdag.... een negatieve test komt hier altijd zo hard aan!

@vrouwtje, ik duim voor een plakbeeb op die iui meid!!!
    @koolmees, ben jij al naar die second opinion geweest? ja toch he? ga je na deze cyclus overstappen dan?

@de rest, sorry meiden, ik krijg het nauwelijks meer mee! Klets niet zoveel haha!!!
    Ik zal eens gaan bijlezen, reageer straks nog!

xxx

10. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Divalicious079: Balen dat de zaaduitslag niet goed was :( Maar zoals de andere meiden hier al zeggen, hoop houden hoor! Duimen dat het bij een 2e test wel goed is!
    @Nina85: Hoe is het bij jou, nog geen ongi gespot?
    @Chulla: Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad bij de gyn! Ik ben ook wel een beetje zenuwachtig voor het spuiten, maar heb er wel hoop op dat het gaat lukken, dankzij Eevie en Vrouwtjexxx. Jij zit nu op het wachtbankje toch?
    @Eevie/Vrouwtjexxx: Ik blijf voor jullie duimen op een mooie test over 4 dagen!
    @Poemelke: Fijn weer wat van je te horen. Spannend!!! Ik hoop het zo voor je! En het motto hier is geen bloed geeft moed ;) En ik ben inderdaad al overgestapt naar Geertgen, heb mijn huidige zkh al laten weten dat ik stop, morgenavond bij Geertgen weer de 1e afspraak en bespreken hoe verder.

11. mol81

mol81 Niet meer actief

Hoi dames,

Sjongejonge, ik houd het soms niet meer bij hoor!
    Ik doe mijn best weer.

Koolmees: hopelijk gaat het bij de nieuwe kliniek beter. Kun je daar 's avonds terecht? Das wel handig voor werkende mensen.

Poemel: oh spannend dus. Je bent de eerste die mag testen. Moed houden!

Eevie: hier ook nog max. 3 maanden Clomid slikken. Ik wil over op iets anders. De Clomid werkte de eerste maand en daarna niet meer. Dosis verhoogd en nu wachten op het bloed. Maar ik sta open voor wat anders.

Vrouwtjexxx: de eerste IUI dus. Hoe gaat zoiets? Doet het pijn?

Diva: ik kan me voorstellen dat het voor je man heel vervelend is dat het zaad niet goed was. Maar idd, een tweede keer kan het heel anders zijn. Je kunt het ook zo zien; je weet straks waar het evt. aan ligt en kunt er dan naar handelen. Zorg dat je elkaar niet verliest en blijf praten. Het zal niet de eerste keer zijn dat een vrouw verder wil in de medische mallemolen en de man niet omdat zijn eer is aangetast. Je moet het echt samen doen, hoe moeilijk soms ook.

Chulla: wat een verschillen in ziekenhuis hè? Er zijn nu steeds meer dames die op het einde van het Clomid slikken komen. Wat balen!

Lydia: voel je je goed? Ik ben benieuwd naar de echofoto's!

Nina: Hopelijk is het zaad de tweede keer wel goed. Werkt de Clomid bij jou?

Zwangeren: de laatste loodjes voor Fredje en XD breken aan! Wat vliegt de tijd toch eigenlijk hè? Hoe is het met de andere dames? Tijd voor buikfoto's en babykamers.

Hier: geen nieuws. Vandaag dag 25. Ik heb mijn NOD rond dag 26. Waarschijnlijk is mijn ei op dag 12 gesprongen. Ik voel helemaal niets en heb wat last van krampen. Dat zegt voor mij al weer genoeg...

12. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @ Mol, ja de tijd vliegt echt.
    Een babykamer kan ik nog steeds niet laten zien. Wij gaan nu misschien verbouwen (dakkapel plaatsen). Dus het klussen staat nu een beetje op een laag pitje. Zou het nesteldrang zijn, ik moet en zal in 1x een dakkapel hebben omdat dan de babykamer een stuk groter is haha...

Vandaag bij de vlos geweest, alles was goed! Kindje ligt goed op groei en beweegt echt enorm. Heb ooit zere plekken van het schoppen. Maar moet eerlijk bekennen dat ik het heerlijk vind:)

Er zitten hier nu veel op het wachtbankje niet??
    Ik duim iig voor een babyboom deze maand!!!

Zal binnenkort weer eens een buikfoto maken:)

13. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ben net bij m'n pasgeboren nichtje gaan kijken. Zo lief... Ze is nog zo klein. Net 10 dagen oud. Moet zeggen; ik heb t zwaar.... Kan dat nu niet laten zien, zit nog in de auto, maar heb het echt de hele avond moeilijk gehad... Zo moeilijk om te zien dat zij er al is en dat het mij niet lukt. Waarom functioneert mijn lijf nou niet gewoon?

14. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Mol81: Zeker ideaal dat we daar 's avonds terecht kunnen, volgensmij alleen voor de echos, maar dan nog: scheelt toch weer rekening houden op het werk. Balen dat je krampen hebt :( maar nog geen bloed, dus het kan nog steeds! Ik hoop het voor je!
    @Xd24: Fijn dat je beebje het goed doet :) En dat wordt nog klussen met die nesteldrang van jou :p Wat vind je vriend ervan? Ik ben benieuwd naar de buikfoto!
    @Eevie: :( Dikke knuffel voor je meid! Ik kan me voorstellen dat je het vanavond zwaar hebt. Het moet je gewoon gaan lukken, met een beetje geluk zelfs deze maand al! Ik blijf voor je duimen!!

Zo hier net weer alle "voorbereidingen" getroffen voor morgenavond. Alles onder de gordel ziet er weer piekfijn uit ;) Ik blijf duimen voor alle dames op het wachtbankje! Zoals Xd24 al zei: het moet hier een babyboom gaan worden deze maand!

15. Nina85

Nina85 Actief lid

21 jan 2011
    393
    0
    0
    Meiden.. Heb jullie advies hard nodig, ben zo aant twijfelen..

Tis nl. zo dat ik vandaag op cd 29 zit; en dus bij een cyclus van 28 1 dag overtijd ben, maar ik durf niet te testen.. Want wat alstie weer negatief is, heb ik al zoveel gehad! :(
    Nu ga ik aankomend weekend een weekendje weg (niet met mn man) en ben ik dus bang om dan ongesteld te worden daar; tuurluk kan gewoon tampons enzo meenemen, maar bang dat ik dan zo verdrietig ben! En dan zit ik zonder mn man!
    Zal ik dan toch vrijdagochtendvroeg testen? Met mn man erbij? Alstie dan negatief is kan ik tenminste nog bij hem uithuilen.. ;)
    Ben nl. bang dat als ik niet test en bijv. zeg dat ik het pas maandag na het weekendje weg doe, dat ik dan het hele weekend vol spanning zit.. Wil tuurluk wel genieten van tweekend! Pff, lastig hoor! Hopelijk kunnen jullie me helpen..

XD; We gaan idd voor die babyboom!
    Koolmees; Heel veel succes vanavond meis! Haha, aan je voorbereidingen zal het niet liggen.. :p
    Eevie; Meis toch, vervelend he dat kraambezoek! Begrijp je volkomen hoor.. Heb soms zelf ook nog moeite met mn werk nl..
    Mol; Vervelend van je krampen.. Korte cyclus met 26 dagen.. Ga je morgen testen als je geen bloed gespot hebt? Of wacht je nog? Hoop trouwens idd, wat je zegt, dat de 2e keer zaadonderzoek beter is; maar dat is pas half maart.. Heb tegen mn man gezegd; hoop dat het niet nodig is om voor de 2e keer dat potje in te leveren lief! Haha, laten we hopen zei die.. :D Enne, of de clomid werkt vroeg je; nou, is nog maar mn 1e ronde ermee, en heb gelijk 2 cystes ervan gekregen, van 5 en 10(!) cm.. Dus weet niet of er n eitje langs is gekomen.. :( Afwachten dus..
    Poemel; Ga zelf ook vandaag niet testen, net als jij! Zit alleen te twijfelen, zie hierboven..
    Newlywed; Ben je ernog meis? Iedereen is benieuwd hoor!

16. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    @Nina, in jouw situatie zou ik zeker testen as vrijdag hoor! dan kun je idd nog even bij je mannetje uithuilen als het niet zo is, anders heb je vh weekend toch pokkezin! Zo zou ik het doen in elk geval!

Ik ga vandaag niet testen, maar denk dat het over is voor deze maand, had vanochtend wat bruinverlies, en mn boobs doen minder zeer, dus ik denk dat het vandaag gaat doorzetten... pff..... weer een ronde niks
    Ik krijg er wat van echt waar!
    Het is gewoon mogelijk, dat weten we, maar wanneer mag het dan eindelijk blijven plakken!
    Bah, mn dag is weer verpest....

xxx

17. Nina85

Nina85 Actief lid

21 jan 2011
    393
    0
    0
    Shit joh, echt super stom die krampen en bruinverlies.. Zal het idd wel doorgaan zetten vandaag bij je! Heb meestal zelf van te voren ook bruin en/of lichtroze slijm.. Meestal een teken he! Meisje kom op, gooi het eruit idd, lekker huilen en daarna weer ertegen aan!
    Vind wel echt fijn dat we dit forum hebben; kan je toch ff 'je ei' kwijt he! ;)
    Ga denk ik idd morgenochtend testen.. Pff, ben ook wel bang hoor voor negatief, maja.. we weten idd dat dat mogelijk is zoals je zegt..

18. divalicious079

@Mol: Wat balen dat het alweer genoeg zegt voor je :( Toch blijf ik nog voor je duimen!

@XD: Ja leuk, een buikfoto :) Dat schoppen lijkt me een heerlijk gevoel (die blauwe plekken niet ;) ). Hihi, succes met je dakkapel :)

@Eevie: Och meid :( Erg herkenbaar, zo ongelofelijk moeilijk hè.. (knuffel).. op dit moment zijn er bij mij heel veel dames op mijn afdeling (net) zwanger. Erg leuk voor ze maar elke keer als iemand vertelt dat ze zwanger is, denk ik, en ik dan? Wanneer mag ik nou eindelijk een keer?

@Koolmees: Wat relaxt, jullie kunnen 's avonds terecht voor echo's? Dat is echt goed geregeld zeg! Ik ben ook voor een babyboom hier :)

@Nina: Ik zou vrijdag testen met je man samen. Jullie zitten samen in dit traject en je kunt steun hebben aan elkaar in dit soort momenten. Heb je in maart een 2e of 1e zaadonderzoek? Ik hoop dat het inderdaad ook zo is dat het 2e zaadonderzoek beter is :D We gaan het zien..

@Poemel: ah nee :( wat ongelofelijk STOM!!! Zodra mijn boobs minder pijn doen en ik krijg lichtbruin verlies, is het bij mij ook weer niks.. Inderdaad, je mag echt balen. Gooi het eruit en de volgende ronde gaan we er weer voor! (knuff)

Hier alles ok. We gaan een afspraak maken in het ziekenhuis waar het zaad van mijn vent is getest en we gaan daar om uitleg vragen over de manier waarop het is getest/gebeurd (volgens de procedures die we op internet hebben gevonden namelijk niet!). Ook willen we weten of ik deze maand weer een eisprong heb (gehad) met hulp van de clomid. Vorige rond wel, maar dat wil niet zeggen dat het deze rond weer zo is. Daarnaast willen we natuurlijk meer weten over eventuele vervolgstappen zoals b.v. de IUI. Maar mijn vent zal er op staan een tweede test te doen alvorens we dat traject ingaan. Mannen en ego's.. echt haha.. Ik voel me verder goed, lekker in m'n vel. Tot nu toe elke keer als ik in mijn vruchtbare dagen kom/zit, voel ik me super. Ik vind mijn vent ook de lekkerste man van de wereld haha dus daar ga ik maar van genieten de komende dagen dat ik me zo voel. Ik ga er niet vanuit dat we deze rond iets bereiken.

Vind dit forum echt super, zo fijn om met jullie te praten.. niemand begrijpt wat ik voel of meemaak en hier snappen jullie mijn emoties en gevoelens wél ;). Echt fijn!!!

19. Nina85

Nina85 Actief lid

21 jan 2011
    393
    0
    0
    @Diva; in maart word t 2e keer zaadonderzoek.. 1e keer was 'op het randje'.. maar hoop helemaal dat n 2e onderzoek niet nodig is; en ik al zwanger ben dus! succes met klussen meis!

20. divalicious079

Ah duidelijk :)

Hoop inderdaad dat het niet nodig is! Zal ontzettend voor je duimen voor een mooie Plus Plus morgenochtend :D

Deel Deze Pagina