Nieuwe Clomid gebruiksters? Vandaag eerste keer geslikt!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mol81, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @ Mikky, gelukkig een mooi ei!! En wat het zaad betreft weet ik niet, geen ervaring mee. De andere dames misschien?
    Wanneer zal je eitje springen? :)

@ Laurise, welkom! Klets gezellig mee!

2. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    welkom Laurise, tuurlijk mag je meekletsen hier

3. Laurise

Laurise Niet meer actief

Dank je allemaal, enne lelymupske jou heb ik vaker gezien haha bij een ander clomid topic..

Vragen:
    - Wordt de hoeveelheid ingeschat op je progesteronwaarde of -BMI wat ik wel gelezen heb.
    - Hoe worden jullie gecontroleerd?
    - Is je cyclus met clomid ook "normaler"
    - Heeft er iemand nog meer een slecht/klein ei, wat ik heb?

4. mol81

mol81 Niet meer actief

Morguh dames!

@Laurise: welkom, ik zal je vragen straks even apart beantwoorden.

@Poemel; Ik zie toch echt een streepje hoor. Doe even zo'n zwanger - niet zwanger test. Wat geeft die aan? En anders als de wiedeweerga de huisarts / gyn bellen voor een bloedonderzoek hoor.

@Fredje: dierentuin ze! En goed oefenen hè??

@Mikky; Mooi eitje! Wat raar van het zaad. Hopelijk hebben ze morgen meer te zien. Wat was het resultaat van het zaad dat ingeleverd werd zonder de samenlevingstest?

@Lely: seksdrive:D! Leuk man voor jou en je man! Hahah! Geen last van gehad bij het gebruiken van Clomid. Maar als het een nieuwe bijwerking is moet je het altijd melden hè. Staat op de bijsluiter. Succes en laat ze lachen:p.

@allen; vanmiddag een crematie van de moeder van een vriend van ons. Ineens weg. Erg naar. Vanavond komt de schoonfamilie hier Chinees eten.
    Wat betreft de cyclus; ik zit vandaag op dag 24. Nog steeds ongikrampen maar er gebeurt niets. Afwachten maar. Zwanger voel ik me ook niet.

Dames, tot later!

5. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    @ Poemelke:

Ik zie toch vrij goed een streepje hopelijk heb je snel wat meer zekerheid en ben je gewoon hartstikke zwanger!
    Ik zal heel hard voor je mee dansen!

Vandaag de laatste provera en dan wachten op de ongi,mijn buik rommeld al een aantal dagen dus ik verwacht dat het niet lang op zich zal laten wachten.
    Dan op cyclusdag 3 beginnen met de clomid en op cyclusdag 10 voor een echo naar het ziekenhuis.

Vind het best spannend allemaal!
    Mijn moeder vertelde gisteren dat mijn oma ook weleens pco zou kunnen hebben gehad omdat ze na 5 jaar proberen mijn moeder pas kregen en 8 jaar later mijn oom pas geboren werd mdat ze maar niet zwanger raakte.

6. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Hoi Dames! Nieuw nieuws! ik heb om kwart voor 9 het ziekenhuis gebeld, dat ik een vage positieve test had, de assisitente vroeg of ik het nog redde om voor 10uur daar te zijn, dan konden ze een bloedtest doen.
    ik ben dus als een maniak naar het ziekenhuis geraced! (is 20min) stond binnen een kwartier weer buiten, en mag na 14uur bellen voor de uitslag!!!! spannend!!!
    het meisje aan de balie zei, dat pijn aan de onderbuik en het waterig bruinverlies er gewoon bijhoorde, zolang het geen bloedverlies was, en dikke slijmproppen! pff ben zo benieuwd! toch gewoon morgenvroeg nog eens testen, ik wil potverdorie een knaltest!:D Ik geloof het niet...

@Laurise, welkom meid!
    Mijn cylcus met Clomid, was eigenlijk ongeveer even lang, zon 33dagen. Je eisprong is door cllomid vaak wat later!
    Je eerste vraag snap ik niet goed eigenlijk, progesteron wordt geprikt om te kijken of er een goed eitje is gesprongen, waardes boven de 30 zijn goed.
    Ik heb geen ervaring met slecht/klein eitje, sorry...

@mikky, oh meid! wat een fijn eitje!!! laat hem maar lekker groeien!!!

ik vind het ook een heerlijk clubje hierzo!! heb er echt heel veel steun aan!!! en heerlijk om mee te leven!!

xxx

7. mol81

mol81 Niet meer actief

Laurise, ik zal proberen je vragen te beantwoorden.
    Clomid wordt afgegeven op BMI en op je 'benodigdheid'. Hiermee bedoel ik dat ze kijken wat je nodig hebt om een eitje te krijgen. Meestal krijg je de eerste ronde 25mg of 50 mg. Als blijkt dat daar geen eitje van groeit zal de dosis aangepast worden. Het kan zelfs 150mg worden geloof ik maar dat weet ik niet zeker. Ik zit op 50mg en een goed eitje.

Ik moet op dag 1 van de cyclus (de dag dat ik ongi word) bellen en een afspraak maken voor dag 3. Dan krijg ik een inwendige echo om te kijken hoe de boel er van binnen uit ziet. Clomid slik ik van dag 3 t/m dag 7. Op dag 10 kom ik terug in het zh voor een echo. En dan om de dag om te kijken of het eitje goed groeit. Als het eitje gesprongen is, moet ik een week later bloedprikken om de kwaliteit van het eitje te bepalen. Die uitslag laat 3 weken op zich wachten. Als ik niet zwanger ben, begint het hele verhaal weer op nieuw.

Ik heb van mezelf een onregelmatige cyclus. Weet niet of de Clomid bijdraagt aan een regelmatige cyclus. Dat zal deze maand uitwijzen. Mijn eitje was van zichzelf van onvoldoende kwaliteit en vrijdag en maandag moet ik bloedprikken om te kijken wat de kwaliteit deze maand was.

Dat waren de antwoorden geloof ik. Dokter Phil sluit af:p

8. mol81

mol81 Niet meer actief

Go Poemel Go!!!
    Rete spannend man!:$

Ik kijk direct als ik vanmiddag terug ben wat de uitslag is. Haal in de tussentijd even een zwanger - niet zwanger test (dring niet aan hoor:)). We wachten in spanning af meid!

9. Laurise

Laurise Niet meer actief

@Poemelke
    Dank je wel. Oke je cyclus blijft dus gelijk.. nou ja met etos zwanger worden is mijn cyclus 30 dagen dus dat is prima, in vergelijking met eerst, 1x 46 gehad.. Vaak heb ik mijn ei rond dag 21 dus dan zal dit nu ook het geval zijn.. Ik bedoelde met de eerste vraag hoe er wordt bepaalt welke dosis je krijgt. Pff echt moet de waarde boven de 30 zijn... au die van mij was 8.7 na eisprong..

Voor jou is het spannend zeg! Wat fijn dat je meteen naar het ziekenhuis mocht voor een test.. Het zou echt geweldig zijn de eerste ronde met clomid toch? Als dat zo is geeft het mij weer hoop!

@Mol81
    Bedankt voor je uitgebreide antwoord en tijd!
    Oke dus toch ook op BMI, ik krijg wel een ei maar erg slecht. Waarde na eisprong is 8.7 terwijl die voor een goed ei boven de 30 moet zitten (heb ik net gehoord). Dus ik hoop dat ik meteen een hoge dosis krijg.. Jij hebt dus ook slecht eitjes.. en 50mg slaat dus goed aan.. hopen dat ik daar mee start dan..
    Oke op dag 3 een inwendige echo en van dag 3 tot 7 slikken. Fijn dat het bij jou dmv een echo gecontroleerd wordt, ik hoop dat het bij mij ook zo gaat want volgens mij is het erg verschillend per ziekenhuis. Wel intensief dat je dan om de dag moet komen, maar goed voor mij geen probleem want ik werk tegen over de afdeling gyn. En wat duurt die uitslag dan lang.. En wanneer weet je wanneer je moet klussen en moet je dan een paar dagen achter elkaar klussen?
    Oke spannend hoe je cyclus dus nu is. Ik hoop voor je dat de kwaliteit door de clomid wel goed was. Moet je vrijdag en maandag dan progesteron prikken?

@Lely
    O nee is dat ook een verschijnsel, ik heb al extreem veel zin nadat ik gestopt met met de pil haha.

10. Lelymupske

Lelymupske Bekend lid

24 jun 2010
    932
    0
    0
    Lelystad
    @ laurise.. k weet niet of het een verschijnsel is, maar nadat ik de implanon heb laten verwijderen.. en nu dus aan de provera ben geweest.. en nu clomid.. man oh man.. t is dat de vonken er nog niet vanaf springen :) hahahaha.. mn man zegt af en toe wel.. waar heb jij nou last van :) whahaha..
    maar goed.. hij mag straks aan de bak :) nu nog niet.. ff wachten tot de ongi weg is :)

11. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @ Mol, he bah een crematie. Sterkte!

Ooh POEEEMMMEELLLLL, ik zit vol zenuwen. Ik hoop zo voor je dat het goed nieuws is. Ik had al lang weer 25x het zh aan de tel gehad of de uitslag er niet toevallig al is.
    Jee wat zal dit spannend zijn voor jou (ik vind het al zo spannend haha).

Als het raak ik he, dan ga ik vanavond ook even kaarsjes aansteken. Het lijkt wel of het werkt:)

@ Laurise, ik heb ook meer zin na het stoppen met de pil. Als dat met clomid nog meer is haha, zal mn mannetje blij zijn ;)

12. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Ik stuiter weer op en neer hier!! Haha nee mol, ik ga nog niet zo'n test halen denk ik, als die van de kruidvat nu pas zo licht is? zal de clearblue wel nog negatief zijn.... ik weet alleen echt helemaal niks van hcg waardes! iemand? ik bedoel hoe hoog moet deze zijn bij een beginnende zwangerschap?

@lely, ik had het ook meid!!! tis net alsof je lichaam je vertelt dat je bevrucht wilt worden!!! Mn mannetje heeft zoch toen der tijd kapot gelachen!! Ik was bloedgeil.... hahahahaha!:D

Ow en Mol, sterkte vandaag meid.... rot zoiets..

xjes

13. Laurise

Laurise Niet meer actief

@Lelymupske
    Hahaha ja die reacties krijg ik ook van manlief, hij heeft weleens gezegd: lekker is dat je doet het zeker alleen omdat je een kind wil met een knipoog hoor haha. Maar ik weet ook niet hoe het komt maar het is gewoon rotzooi.. al moet ik straks wel definitief aan de anticonceptie vanwege endo. Manlief baalde daar al van :)
    O je bent ongi, vroeger vond ik dat wel lekker even 5 dagen rust, geen seks.. nu baal ik dat ik 5 dagen niet seks (nou ja niet alles)

@Xd24
    Hahaha inderdaad, nog meer kan niet hoor, we doen het al bijna elke dag.. we hebben weleens voor de gein tegen elkaar gezegd dat het niet lukt omdat we het te vaak doen :)

Ik lees pas net mee maar zit nu al in de zenuwen voor Poemelke.
    HCG aanmaak is bij iedereen verschillend, de 1 test zelfs 3dagen voor ongi positief en de andere pas een week na NOD..

14. mol81

mol81 Niet meer actief

Laurise, de gyn geeft bij ons aan wanneer je het beste kunt klussen. In principe is het in de vruchtbare periode genoeg om om de dag de klussen tot dat de eisprong geweest is. Dit is het mooie van echo's, je weet precies wanneer je vruchtbare periode is. Ik lees net dat je endo hebt. Heb je er veel last van? En belemmert dit een zwangerschap ook anders dan bij de andere dames (inclusief mezelf) van dit kletsgroepje?

Poemel: oh.... Nog anderhalf uur!!! Spannend man! Ik heb geen idee hoe hoog de waarden moeten zijn. Maar het lab kan wel met 100% zekerheid in je bloed een zwangerschap zien hoor.

Nou stelletje hitsige dames, rustig aan en tot later!

15. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Oh Mol!! Dat is op dit moment wel het laatste waar ik zin in heb hahahahaha!!! Symptoom??:D

xxx

16. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Poemel, ben je op je werk??
    Zat ik net aan te denken, ik zit hier op mn werk al in de zenuwen hoe zal dat voor jou wel niet zijn;)

17. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    nog 81 minuten poemelke!!!

@ laurise, bij mij was aan de hand van mijn bmi de clomid 50 voorgeschreven. En idd het is per ziekenhuis echt heel verschillend of er en wanneer er echo`s worden gemaakt. Bij de 1e kuur moest ik voor de 1e echo op dag 11 en 14.
    Nu ben ik met de 2e kuur bezig en zit ik op dag 14, 17, 18 en wie weet wanneer nog meer. Dat hangt ervanaf hoe groot je ei is en of ze al zien of je in je vruchtbare dagen zit.

@ mol,sterkte vandaag

@ done, ik doe een ongi dansje voor jou!

Als jullie allemaal de hele maand zo hitsig zijn moeten het toch wel een hele vruchtbare maand zijn :D Dus ik zou zeggen: alle remmen los en gaan met die banaan !!!!!!

18. Lelymupske

Lelymupske Bekend lid

24 jun 2010
    932
    0
    0
    Lelystad
    oehhh.. bijnaaaaaa :) hahahaha

.. ik ga mn best doen in deze hitsige maand :) whahahahaha oh nee.. vruchtbare maand.. :) haha

19. Laurise

Laurise Niet meer actief

#479 Laurise, 12 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 aug 2010
    @mol81
    Oke dat is inderdaad waar, als ze zien dat je een goed eitje hebt dan kun je dus aan de klus.. Ja heb inderdaad endo en daarvoor ging ik ook naar de gyn. Het staat de zwangerschap gelukkig niet in de weg omdat het in aan de buitenkant van mijn baarmoeder zit. Alleen is het beste medicijn of aan de pil of zwanger :)
    Dat is slechte eitjes heb is dus geluk bij een ongeluk ontdekt vandaar dat wij relatief snel zijn in de mmm. Wel krijg ik "maar" 4 kansen met de clomid omdat ze willen dat ik snel zwanger wordt, opzich geen slechte keuze :D. Normaal krijg je 6 rondes. Dus als het niet aanslaat dan over op IUI. Maar goed zaad van manlief is perfect dus het moet gaan lukken denk..
    Ik heb wel elke dag pijn, en mijn menstruaties zijn hierdoor abnormaal. Om de 30 min een super tampon verwisselen, 's nachts mijn wekker zetten.. Preventief aan het begin van ongi aan zware pijnstillers en het wordt elke maand erger.. dus erg frustrerend allemaal zeker nu ik weet dat het een jaar lang allemaal voor niks is geweest en dat ik dus zo lang met die pijn loop.. ook buiten mijn ongi om heb ik bijna elke dag pijn

@Poemelke
    Nog 50 minuten brrr spannend...

@Mikky1982
    Oke bij jou dus ook BMI, in mijn verslag staat ook inderdaad mijn BMI uitgerekend, vandaar dus (kan in mijn eigen dossier kijken :)
    Oke bij jou ook via de echo.. hoop dat ik dat ook krijg.. hoor het dinsdag.. Hoe zijn je eitjes tot nu toe?

Haha ja daar ligt het niet aan, gyn vroeg ook bij ons, doen jullie het regelmatig en op de vruchtbare dagen. Uh manlief: niet alleen dan hoor, wanneer eigenlijk niet haha.

20. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    he meiden, pff echt raar, ik blijf maar waterig bruinverlies hebben, net ook weer, maar schrok me rot, nu zat er ook een heel klein beetje bloed bij, zou dit dan toch normaal zijn? ik verlies het zon 3 keer per dag. en toch is het niet een ongi, echt raar....
    maak me echt zorgen, misschien gaat t nu wel al fout... heb ook best buikpijn...

xxx

Deel Deze Pagina