Nieuwe Clomid gebruiksters? Vandaag eerste keer geslikt!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mol81, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laurise

Laurise Niet meer actief

Ooohh spanned zeg.. ik krijg helaas geen FM en moet dus mijn bloedwaarde van dag 21 afwachten.. pfff duurt nog zo lang.. maar goed eerst nog even goed klussen en dan is het zo dag 21..

2. mol81

mol81 Niet meer actief

Hoi dames,

Wat weer een geklets hier.

Ik ben vanmorgen naar het zh geweest voor een echo. Mijn linkereierstok was slecht te vinden. Ik grapte al dat hij was weggespoeld met al het ongibloed. Toen het eindelijk lukte, zei de nursepractioner dat ze PCO zag. Ik zei tegen haar dat ik dit altijd al dacht maar dat het nooit gezegd was. Was volgens haar heel duidelijk. Toch raar na twee keer MMM??!!

Bloedwaarden na eisprong waren 40 en 41. Prima. Nu mag ik 5 maanden zelf Clomid 50mg gebruiken. Dit niet steeds naar het zh, heerlijk! Het kan zijn dat de dosering halverwege aangepast moet worden omdat je lichaam went aan het middel. Dan krijg je een langere cyclus. Ik ben benieuwd.

Spannend Done, FM! Succes!

Wat betreft het klussen: het is geen verplichting voor ons maar na een weekje om de dag of iedere dag ben ik er wel even klaar mee. Ik was tijdens de zwangerschap ook heeeeeeeeeeellll misselijk. Heb van week 7 tot week 15 iedere dag boven de pot gehangen.

3. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Vandaag de 2de clomig tablet genomen .
    Ik heb een klein beetje last van dat mijn zicht wat wazig is zo af en toe heel kort (2 sec en dan is het weer over).
    Hopelijk word dit niet erger want dan zou ik niet meer ind e auto durven stappen

4. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    @ laurise, ik heb ook last van opvliegers door die clomid.

@ mol, wat gek dat ze nu pas pco zien? Maar gelukkig moet het met clomid niet uitmaken he. En je hoeft nu niet meer zo vaak naar het zh. Dat is ook wel fijn.

@ hier, van de ergste schrik bekomen. We hebbend e huisarts gebelt om te vragen wat de cijfers waren van het vorige ( goede ) sperma ondezoek. Dit was 120 miljoen waarvan 65 % bewegelijk. Moet nog ff opzoeken wat het precies inhoud.

5. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    hier nog volop aant vloeien,ik moet nog tot morgen clomid nemen, en ik voel wel vanbinnen wat, vorige mnd ook maar toen vooral links, en toen zat er ook links een eitje, nu voel ik aan beide kanten wat

6. mol81

mol81 Niet meer actief

Goedemorgen dames!

Wat een rust hier! Allemaal aan het werk?
    Ik heb een vrije dag. Lekker thuis met dochterlief en het hele huis poetsen.

Ik heb gisteren de eerste Clomidpil geslikt voor ronde 2. Geen bijwerkingen gehad gelukkig. Ik neem de pil ook 's avonds laat. Misschien is het grootste gedeelte van de pil dan al verzadigd als ik 's ochtend wakker word.

Hoe gaat het met jullie? Nog zh bezoeken vandaag?

7. Vrouwtjexxx

Vrouwtjexxx Actief lid

16 jun 2009
    327
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames!

Nou vandaag mn laatste clomidpilletje ingenomen en nu maar hopen dat het effect zal hebben. Ik wou dat het al maandag was, heb dan een afspr bij de gyn om te kijken hoe het er nu allemaal uitziet. Dus ben benieuwd, maar ik moet niet teveel hoop hebben, bij velen is het pas na een paar rondes raak. We zullen zien!

xxxx

8. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Spannend vrouwtje!
    Ik heb maandag ook mijn eerste fm en kan eigenlijk ook niet wachten.

Ik ben net even bij de lokale kringloop geweest en daar hadden ze een hele leuke maxi cosi staan voor weinig,ik heb nog in dubio gestaan om hem mee te nemen maar ik ken 2 mensen die daar werken en ik moet even kijken of onze oude maxi cosi de zelfde aansluiting op de adapters heeft (ander merk maar die aansluiting paste niet geloof ik).
    Maar goed dat ik het niet heb gedaan want ik kwam alle 2 de bekende tegen en dan had ik daar gestaan met een maxi cosi in mijn handen,ja wat moet je dan zeggen...ik ben nog niet zwanger maar dan weten ze ook wel dat we ermee bezig zijn.

Ik wil graag een andere omdat die oude dus niet past op onze kinderwagen die op zolder staat,maar daar wacht ik nog wel ff mee tot ik daadwerkelijk zwanger ben,heb nog tijd genoeg dan om opzoek te gaan en misschien kopen we dan wel gewoon een nieuwe

9. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    he meiden!
    @Done, @vrouwtje, spannend meiden! ik hoop dat jullie eitje goed groeit!!!
    @Mikky, meid die eerste uitslag is eigenlijk hartstikke goed hoor! Ik geloof als het boven de 80miljoen is, is het hartstikke prima! Ik vind het zo vreemd dat er dan nu niks gevonden is, zoveel kan het toch niet schelen zou je zeggen?!

@Mol, wat vreemd meid, nu opeens constateren ze pcos, hebben ze dat dan nooit gezien op de vorige echo's? Kan het niet zo zijn dat er deze keer toevalig wat meer eitjes zaten? maarja die mensen zullen zich wel niet vergissen denk ik... na goed met de clomid nu is het in rpincipe toch al opgelost!
    Hopen dat het de 2de ronde raak mag zijn!!!

@Hier, deze week flink klussen, en dan hopen op een mooi wondertje deze maand!

xxx

10. mol81

mol81 Niet meer actief

@Done: oh ik ben gek op kringloopwinkels! Vind het heerlijk om er te winkelen en voor weinig geld leuke dingen te kopen en op te knappen. Houd sowieso van tweedehands, ook kleding etc. Moet er wel goed uitzien en niet kapot of vies zijn, maar verder vind ik het heerlijk. En mensen zeggen vaak: 'goh waar heb je dat vandaan, wat leuk". Nou eh... van de kringloop!

@Poemel: klusserdeklus!!!!!!! Wat betreft die PCO; ik vind het ook raar dat het nu genoemd wordt maar het wordt idd opgelost met Clomid. Nu maar hopen dat het binnen 5 maanden raak is anders wordt het waarschijnlijk IUI.

@Vrouwtje: spannend meid, maandag zul je weten wat het effect is. En heb je de reis al geboekt?

11. Laurise

Laurise Niet meer actief

#1011 Laurise, 25 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 aug 2010
    @mol
    Inderdaad raar dat ze dat nu pas zien dat je PCO hebt.. O ja je bloedwaarde is zeker goed, bij 20 krijg je een eisprong en boven de 30 is het een goede eisprong.. wat fijn dat je nu zelf met de clomid verder mag en niet steeds terug hoeft te komen. Nu moet het zeker gaan lukken!! Ja wat het klussen betreft heb je gelijk, na 1,5 week om de dag "moeten" vind ik het ook wel goed.. ik wil best vaak maar als het dan opeens "moet" is het toch anders.. Lekker een vrije dag! Jij neemt de Clomid dus 's avonds.. ik 's morgens..misschien volgende ronde ook eens proberen.

@Done
    Ik hoop het ook voor je dat het niet erger wordt dat je zicht wazig wordt... ik heb het ook heel erg als ik iets zie (vorige keer zag ik een heeel lief ledikantje op mp) wil ik het gaan kopen maar denk dat als ik dat doe en ik ben nog niet zwanger dat ik dan de goden verzoek haha.. dus moet me nog maar even inhouden..

@Poemelke
    Lekker goed klussen!! Het komt helemaal goed.. nu een mooie plakbeeb!!

@Vrouwtje
    Wat fijn dat jij ook een fm krijgt.. ik moet wachten tot dag 21 pfff..
    Ik had gisteren mijn laaste tablet dus we lopen aardig gelijk en volgens mij ook met done.. spannend.. hopen dat in ieder geval het eitje komt..

@mikky
    Ja vervelend he die opvliegers, maar ja we hebben het er voor over.. dat is volgens mijn niet slecht hoor mikky. Gemiddeld is het 21 miljoen (iemand zei 80 miljoen maar dat is niet zo) mijn man heeft 66 miljoen en dat is al heeel veel zijn de arts. Bewegelijkheid moet 50% of hoger zijn. Mijn man heeft 42% maar omdat hij er zoveel heeft is dat niet erg.. Dus jouw man heeft met 120 miljoen en bewegelijkheid van 65% echt goed zaad!! Zeiden ze van niet...??

12. Vrouwtjexxx

Vrouwtjexxx Actief lid

16 jun 2009
    327
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag ladies,

Ja, ik ben ook erg blij met de FM, want anders weet ik echt niet wanneer mn ei is, als ik nu kijk naar mn banner dan is ie pas over 2 weken! Maar ik weet niet of clomid daar verandering in brengt, hoop t wel ;)
    Nee ik heb nog geen reis geboekt! Kan in principe diezelfde dag boeken en voor terug vlieg ik met hem. Maar we wachten de FM af, straks is het ei idd pas over 2 weken en dan ga ik niet op reis. Dus ff afwachten, ben zo benieuwd... En Laurise we lopen idd tegelijkertijd, hopen op een mooi wondertje deze maand!!!

xxxxx

13. Laurise

Laurise Niet meer actief

Precies dat heb ik ook een beetje.. wanneer heb ik nu mijn ei met clomid... mijn gyn zegt dat ik nu een normale cyclus met clomid krijg, dus dag 14 ei en dag 28 ongi.. maar op andere forums heb ik al gehoord dat dit helemaal niet zo is.. dus wel zullen zien. Gyn adviseerde ons dat we vanaf dag 12 om de dag moeten klussen tot dag 16 maar ik doe het tot dag 21 mijn bloedprikdag.. Ja zou leuk zijn met z'n drieen tegelijk op de roze baby wolk door Clomid!

14. mol81

mol81 Niet meer actief

Mijn cyclus is terug gebracht tot 34 dagen. Varierde van 27 dagen tot 43 dagen. De gyn zegt dat het nu rond de 34 dagen moet blijven. Zo niet, dan slaat de Clomid niet meer aan en moet ik bellen voor een hogere dosis. Ik ga er maar vanuit dat vanaf dag 14 de vruchtbare periode begint. Dan missen we het vast niet, toch??

15. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ben benieuwd hoe de cylcus zich vormt hier dan

16. Vrouwtjexxx

Vrouwtjexxx Actief lid

16 jun 2009
    327
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames, ik had net steken in de linkerkant van mn buik, zeg maar bij mn linkereierstokken, die voel ik over het algemeen nooit, en de afgelopen twee keer werd die ook iedere keer niet gevonden op de echo. Maar waren een beetje gemeen die steken...dus hoop dat de clomid zn werk doet!

xxx

17. Laurise

Laurise Niet meer actief

@mol
    Ja precies, hoor meer meiden die clomid gebruiken dat het niet op 28 wordt maar wel wat stabieler..

@Done
    Ja ik ben ook heel benieuwd hoe dat deze ronde wordt met Clomid..

@Vrouwtje
    Ik heb ook links steken :) zal de Clomid dan toch inderdaad werken en is er nu een mooi eitje aan het rijpen.. ik hoop het bij jou ook!

18. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    he meiden,
    Het is hier wat rustiger nu de meeste weer aan eht werk zijn he. Hoef ik niet 6 pagina`s bij te lezen. :D

@ Laurise, de 1e keer was het zaad dus wel goed die waardes van 120 en 65%. De 2e keer is er geen zaad gevonden. Ik vind het nog steeds heel gek hoor.

@ Poemelke, lekker aan deklus dus.. ik ben al voor je aan het dansen. Een echte plakbabe moet het worden.

@ mol, kan het zijn dat de clomid minder aanslaat dan? Mijn 1e cyclus had ik namelijk 28 dagen en nu ga ik denk ik uitkomen op 34 dagen. Mijn gyn heeft daar niets over gezegt.

Hier, beetje pijnlijke tepels. Normaal heb ik dat alleen rond mijn eisprong. Ik ga maandag testen als ik het weekeind niet ongi word. Ook al kan het volgens de gyn niet. Dat zeiden ze bij Freje ook. Ik moet toch bijven hopen he.

19. Lelymupske

Lelymupske Bekend lid

24 jun 2010
    932
    0
    0
    Lelystad
    ik heb spierpijn.. van al die dansjes :)

20. mol81

mol81 Niet meer actief

Zo, pilletje 2 zit erin. Groei maar goed eitje!

@Mikky: ja, bij mij werd gezegd dat de cyclus niet weer langer mag worden want dan is het een teken dat je lijf niet meer reageert op de Clomid. Er kan wel 2 dagen verschil in zitten, maar het mag niet te veel meer schommelen. Dan moet de dosis verhoogd worden.

@Lely: hup, dansen jij! Voor het goede doel:p!

@Fredje: Nog 2 dagen!!!!! Ben je er klaar voor? En morgen de echo????

Deel Deze Pagina