Ik wist de eerste keer pas na 7 weken dat ik zwanger was. Voelde me ook niet anders dan anders. Ik dacht alleen wel: 'jeetje wat duurt het lang dat ik ongi word". Ik moest namelijk bellen als ik ongi was geworden met de gyn om de IUI af te spreken en prikinstructie te krijgen. Toch maar een test gedaan en spontaan onderuit gegaan van de schrik. Duidelijk positief en na 4 testen én bloedonderzoek + een echo bij de gyn geloofde ik het pas. Het hartje was toen al actief aan het kloppen. Zo blij ben ik nog nooit geweest. Poemel, ik hoop dat je snel positief test en ik hoop ik ook! Vandaag familiebezoek en verder weinig bijzonders. Fijne zondag dames!
ik kon t ook eerst niet geloven.. had de test gedaan voordat we gingen douchen.. dus ik leg de test op de wasbak en stap onder de douche.. halverwege dacht ik.. toch even kijken of er wat op staat.. en ja hoor.. stond ik daar.. helemaal zeikesnat op de test te loeren ik gelijk mn man laten zien die nog onder de douche stond.. en die zei heel droog.. ja.. twee streepjes.. en deed het douchegordijn weer dicht.. totdat het stil werd jaaaaaaaaaaaaaaa.. twee streepjes hahaha.. de buren zullen wel gedacht hebben.. wat is dit nou weer
Ik heb nog even een algemeen vraagje. Hoe oud waren jullie toen jullie voor het eerst ongi werden? Ik was 18 (erg laat, en weet nu dus dat het door PCO komt) Ben toen meteen aan de pil gegaan dus ik ken mijn cyclus niet ben dus maar 1x zelf ongesteld geweest en verder nooit meer. Ben een beetje bang dat het misschien nooit op komt zetten, zit echt in de zenuwen !! Er is nog steeds niks op komen zetten.... ZUCHT. Verder ook een rustig dagje, niks te doen maar dat is ook wel een x lekker Fijne zondag dames! X
Ik werd voor het eerst ongesteld toen ik 12 jaar was. Direct heel heftig ongesteld en dat is altijd zo geweest. Minstens 8 dagen en de eerste en tweede dag kan ik vrijwel niets van de buikpijn en het bloedverlies. XD, ik kan me je zenuwen voorstellen hoor. Wanneer zou je ongi moeten worden volgens de gyn? Na hoeveel dagen werkt de medicatie? Hopelijk vloeit het bloed snel rijkelijk.
12 is wel weer jong Verschilt geloof ik erg per persoon in de bijsluiter stond dacht ik 4 dagen erna, maar ik heb m al weggegooit (stom!) Wachten is het ergste wat er is he, voor jullie ook of het nu raak is ja of nee.... Die onzekerheid constant, bah. Mn vriend maakte net wel een prettige opmerking. Ik reageerde een beetje bot zegt ie; moet je ongi worden ofzo?? Normaal een rot opmerking maar nu dacht yes plese Xxx
@ poemelke, het zaadonderzoek was wel goed. @ mol81, De gyn zei dat ik er niet veel waarde aan de negatieve samenlevingstest moest hechten want het zijn niet 100% betrouwbare testen, maar ze hebben nog geen betere manier om te onderzoeken. Ze zei ook dat het zou kunnen dat ik vijandig baarmoederslijnm heb, dan zijn de zaadjes dus "vermoord" door mijn slijmvlies. En dan wordt het dus iui. Maar eerst nog eens testen volgende week maandag op cyclusdag 14. Hoeveel uur voor de test moet jij klussen?? @ xd24, ik was 12 toen ik ongi werd. Op mijn 15 aan de dianepil gegaan vanwegen mijn acne. Die helaas weer terug is nu ik gestopt ben met pil. Dit hoort bij mijn pcos. Hebben jullie moeders ook moeite gehad om zwanger te worden? Mijn mam heeft namelijk ook clomid moeten slikken. Het was bij haar na 1 keer raak. Ik hoop bij mijn bij de 2e ronde clomid!
@mikky, heb het er laatst met mijn moeder over gehad. Ik heb nog 2 broertjes en bij alle 3 heeft het geen moeite gekost ooit een paar maandjes maar dat is normaal. Wel werd ze altijd ongeveer 4x per jaar ongi, dit is ook weinig. Ik heb de pil gekregen omdat ik last had van overbeharing (achteraf komt dat dus ook door PCO) en nu ik gestopt ben met de pil heb ik hier ook meer last van.. Acne heb ik nooit erg gehad. Wel merk ik dat mijn huid en haar sneller vet is... We moet wat over hebben voor een kleintje zeg Mikky, ik zie dat jij ook provera hebt geslikt, wanneer werd je ongi?
Tnx mikky, dat geeft me wat hoop. Ik heb vrijdag de laatste gehad en ik wil ZZZOOOOO graag ongi worden
gek he.. normaal vind je ongesteld zijn niet leuk.. tenminste.. had ik altijd.. en nu zitten we er op te wachten
@Mikky: we moeten 2 tot 18 uur van tevoren klussen. Gezellig avondje voor de boeg!!! Mijn moeder heeft er 7 jaar over gedaan om zwanger te worden van mij. Mijn broers en zussen gingen wel gemakkelijker (allemaal jonger, ik ben de oudste). Morgen om 9.45 uur melden bij de gyn. Als ik in mijn vruchtbare dagen zit kan de samenlevingstest afgenomen worden. Zo niet, dan moeten we een nieuwe afspraak maken. @Lelymupske; wat is de reden dat jij moeilijk zwanger wordt? Heb je misschien al wel vermeld hoor maar weet het niet meer.
@ mol81.. de exacte reden weten we niet.. mijn hormoonhuishouding is denk ik niet helemaal op orde.. zodat er netjes elke keer een eisprong is.. die er met een beetje hulp van clomid wel is.. omdat het de vorige keer ook vrij snel ging, zijn ze niet verder naar de afkomst van de problemen gaan zoeken..
@ mol81, ik hoop dat je de samenlevingstest super positief is voor jullie! We lezen het morgen wel he. Veel plezier vanavond
Ohjaaa Mol, hopelijk zit je in je vruchtbare dagen. Veel plezier met jullie 'huiswerk' Ben benieuwd naar morgen! Xxx
he meiden! Ojee heb weer een pagina gemist zie ik hihi!!! Ik ga mn best doen! Ik weet niet meer wie het schreef maar mijn moeder heeft over mij ook maar zo'n 6 maanden gedaan. Ze heeft ook nooit iets gehad wat wees op pco. Bij mn verdere familie trouwens ook niet (mn peettante (de zus van mam) ging het ook vrij rap) @Mikky, wij moesten tenminste 12uur van te voren sex hebben, liefst nog wat korter zei de FA @xd, vandaag wordt jou dag hoor! Ik voel het aan mn water hihi, nee geintje maar voel je al wat opkomen? @lelymupske, in hetzelfde pakket, voel jij al wat op deze nieuwe dag? @Mol, oh meid, hopelijk mega goed nieuws vandaag! en een eitje en een goede test! Gister goed geoefend hoop ik !!! Nog een half uurtje....! Laat je wat weten!? Liefs Poemel Oja ps... Ik heb me gister toch een buikpijn gehad...en voelde me niet lekker.... ik heb het maar erop gegooid dat ik teveel had gegeten zaterdag.... xxx
@Poemel, ja ik voel wel vanalles maar zie nog niks hihi... Zo nu en dan wat steekjes maar dat had ik gisteren ook al. En buikpijn? Dat kan misschien ook goede buikpijn zijn he!! Mol, ik ben nu al nieuwsgierig naar jullie uitslag ik hoop echt zo dat het goed nieuws is! Ik heb vannacht slecht geslapen, en zit nu op mn werk gaar te zijn xxx