Nieuwe Clomid gebruiksters? Vandaag eerste keer geslikt!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mol81, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrouwtjexxx

Vrouwtjexxx Actief lid

16 jun 2009
    327
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Sorry voor de late reactie, was ff een weekje weg, wil nu even iets van me afschrijven en probeer later op iedereen te reageren.

Nou...ik heb op zaterdag 2 oktober een pregnylspuit gekregen dus, zodat mn eitjes sneller zouden springen...donderdag 7 oktober...kreeg ik in de ochtend last een beetje van mn buik...bij het plassen, was er niks, alleen het deed een beetje krampachtige pijn aan het eind v mn toiletbezoek en kreeg een veeg bloed, dit was enkel in de ochtend, verder de dag had ik nergens last van. Maar dit is nu dus al sinds donderdag zo, in de ochtend! Kan niet van gemeenschap zijn, want mn man was de hele week weg. En een blaasontsteking is t ook niet, want ik heb geen branderig gevoel o.i.d. bij het plassen. Ik verlies dus enkel paar daagjes veegjes roze bloed. Nu zag ik op de kalender dat mochten mn eitjes goed gesprongen zijn, ik dus donderdag mn innesteling zou hebben. Voor de duidelijkheid mijn broekje blijft de hele dag door schoon, dus enkel bij de toiletgang veegjes. Zouhet kunnnen, innesteling? Eindelijk na zoveel maanden? Anders weet ik echt niet wat er aan de hand is, plus soms heb ik echt gemene steken in mn buik en een raar pijngevoel...zucht..

Dikke kus!

2. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Eevie: Haha, mijn schrijfstijl wordt al overgenomen ;) Dat is handig dat je de Provera in een sneller tempo kunt slikken. Mocht het nog een keer zover komen, dan ga ik dat ook eens voorleggen bij de gynaecoloog, want die Provera-periode duurt zo lang :)
    @Lelymupske: Ook hier ben ik benieuwd hoe je FM woensdag is. Ik hoop voor je dat alles "normaal" werkt dankzij de clomid.
    @Magic Dream: Ik slik Provera omdat ik geen eisprong had bij mijn vorige cyclus, dus om de menstruatie op te wekken voordat ik weer aan de volgende ronde kan beginnen. Ik kan je helaas niet helpen aan de goede progesteronwaarde, misschien anderen hier? Succes met je volgende ronde!
    @Belgischemama: Ik snap het goed van die operatie, want maanden doorgaan met iets wat geen succes heeft is ook zo frusterend, ik hoop voor je dat er snel verandering komt!
    @Vrouwtjexxx: Ik herken het bloedverlies wel, ik heb in mijn vorige cyclus ook bloedverlies gehad zoals je het omschrijft (een week lang maar een beetje), maar bij mij kon dit geen innestelingbloeding zijn omdat ik geen eisprong heb gehad. Het zou best kunnen dat dit bij jou wel zo is, spannend hoor! Wat kan je lichaam het toch spannend maken he?

3. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    pfff ik blijf links en rechts enorm veel pijn hebben...niet normaal.
    ik ben is benieuwd of die pijn dinsdag ook iets opgeleverd heeft.

4. magic dream

magic dream Actief lid

2 sep 2010
    243
    0
    0
    hey meiden

Ik ben zo blij met jullie pffff was ik weer een beetje positief wordt ik eind van de middag gebeld door een vriendin dat ze 11 weken zwanger is echt ik dacht dat ik door de grond ging ik gun het iedereen maar dit kon er echt niet meer bij heb al de hele avond huilbuien sorry hoor maar het kan ff niet anders al die tijd heb ik me groot gehouden een jaar lang en nu is het ff op..
    hoop me gauw weer beter te voelen iedereen succes in ieder geval..
    liefs Magic Dream

5. chulla

chulla Bekend lid

17 apr 2009
    609
    0
    0
    noord brabant
    hallo dames
    bedankt voor jullie lieve reacties heb inderdaad pillen gehad en is nu gelukkig helemaal over.
    nou dames ben net ook op kraamvisite geweest bij een vriendin ze heeft zo een mooi en lief meisje ik kon wel huilen toen ik haar zag maar hield me groot tot ik thuis was haha

@poemelke wat jammer nou het blijft inderdaad een teleurstelling maar we geven de moed niet op ook wij komen een keer aan de beurt succes in de volgende ronde,word dit trouwens je derde ronde clomid?
    @belgische mama wat vervelend voor je ik zal voor je duimen dat het allemaal goed komt
    @vrouwtje ik wil je niet teveel hoop geven want een teleurstelling is altijd pijnlijk maar ik heb dat gehad bij mijn vorige zwangerschappen ik hoop voor jou dat het daarmee te maken heeft en dat je gewoon zwanger bent ik zal duimen
    @magicdream we snappen denk ik allemaal wel hoe je je voelt maar ook wij komen aan de beurt en snel hoop ik.
    wat de progesteron gehalte betreft je hebt een mooie waarde dat betekent dus dat je een eisprong heb gehad als ik het goed heb moet die boven de 15 zijn

ik lees dat jullie cyclus door de clomid korter is geworden mijn cyclus is sinds dat ik gestopt ben met de pil 30/31 dagen en nu nog steeds
    is dat een slecht teken?betekent dat misschien dat de clomid bij mij niet werkt?

6. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    goedemorgen meiden!
    @Magic, ik dacht het al meid, je bent toch ook op kraamvisite ergens geweest vd week? Snap je helemaal!
    Tijd heelt alle wonden hoor, wacht maar over een paar dagen zie je het weer een stuk positiever! Tenminste dat heb ik elke maand, alleen schaam je niet de dagen dat je kan huilen als een potlood valt!! want ieder kleinigheidje, is een kleinigheidje teveel, en dat mag best!!!! :)
    @Chulla, ik ga nu al de 4de ronde clomid in.... hopen dat het nog mag gebeuren binnen deze 3 maanden...anders gaan we verder kijken...hoop dat het niet zover komt....
    Mijn cyclus is ook korter, zo'n 30 dagen nu, maar een cylcus met clomid van 30 tot 32 dagen is normaal, dus veel korter wordt ie niet bij jou, denk ik!
    @vrouwtje! het zou zomaar kunnen, al zijn het misschien 2 op de 10 vrouwen die een innesteling opmerken/voelen, maar ik zal onwijs voor je duimen meid!!! het zou toch wat zijn!! ;)

@Hier, tja nog beetje depri, kan ook niet veel hebben, heb wel veel afleiding gehad!
    Iedere dag gaat het weer een stukje beter, vandaag weer beginnen met clomid. Ik ben zaterdag rond 21uur echt rood bloed verloren (althans donkerrood maar goed ik ken het verschil..:p) dus begin vandaag gewoon met clomid, ik tel dit als dag 3. Mn clomid is na deze ronde op... moet dan een nieuw doosje halen, laat ik mn positiviteit daaruit halen en hopen dat dat niet nodig is!!!

xxx

7. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Belgischemama: Ik hoop dat morgen blijkt dat die pijn niet voor niets is, spannend!
    @Magic dream: Oh nee wat balen en zo herkenbaar. Hier is het in mijn directe omgeving *afkloppen* nog even rustig met zwangeren, maar het raakt me al als ik hoor dat een vaag bekende zwanger is. Dikke knuffel en hopelijk voel je je snel beter.
    @Chulla: Mijn cyclus is wel korter geworden, maar dat mocht ook wel omdat ik daarvoor maar 1 keer per 3-6 maanden ongesteld werd. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, maar misschien kun je het de volgende keer even navragen bij de gynaecoloog.
    @Poemelke: Goed dat je veel afleiding zoekt, m'n duimen draaien op volle toeren dat je geen nieuw doosje clomid meer hoeft te halen!

Hier nog maar 2 Provera en dan afwachten wanneer ik ongesteld wordt. Zit dus nog wel even op het wachtbankje ;)

8. magic dream

magic dream Actief lid

2 sep 2010
    243
    0
    0
    Hey meiden

Bedankt voor jullie ontzettend lieve en positieve reactie´s ik kan het nu allemaal weer wat beter bekijken maar jullie zijn echt schatten!
    Chulla bedankt voor jou reactie ik snap dat op kraamvisite gaan niet echt makkelijk is voor ons allemaal maar goed wij komen hoop ik snel aan de beurt en huilen lucht op dus daar moet je je niet voor schamen! we gaan er gewoon weer voor!
    Poemelke: Ik denk inderdaad dat het allemaal een beetje teveel is geworden en op kraamvisite en daarna nog eens te horen krijgen dat je vriendin wel al zwanger is en niet eens gezegt heeft dat ze bezig zijn.. dat vind ik erg vervelend kijk als je weet dat iemand bezig is dat is dan zo maar dan kunnen wij ons daar een beetje op voorbereiden en is de klap niet zo hard als je begrijpt wat ik bedoel..
    Maar poemel hier een positieve reactie voor jou ook ik begin vandaag weer aan de clomid laatste doosje dus daar houden we het bij meid! dat moet nu zijn wij aan de beurt!! Je bent een hele lieve meid en dat je mij een positief berichtje stuurt terwijl je zelf eigenlijk ook een beetje depri bent daar heb ik respect voor je bent een kanjer!! hoeveel eitjes heb jij op clomid?

Moet zo op controle in het zkh hou jullie op hoogte en poemel wij gaan ervoor meid!!

Liefs Magic Dream

9. chulla

chulla Bekend lid

17 apr 2009
    609
    0
    0
    noord brabant
    hallo meiden

bedankt voor jullie reacties
    ik heb zelf ook geen clomid in huis dacht zelf dat ik gewoon naar de gyn kon bellen voor een nieuw recept maar als ik het goed begrijp uit jullie verhalen moet ik een afspraak maken.
    ik hoop met heel mijn hart dat ik die niet nodig heb maar je weet het nooit want elke maand denk ik en nu is het raak dat moet gewoon maar effe afwachten nog al duurt het allemaal zo lang.

magicdream succes in het zkh moet je voor een fm
    laat ons weten hoe het is gegaan

@meiden die provera slikken is dat om de menstruatie op te wekken?
    en slikken jullie als de cyclus te lang duurt of is daar een bepaalde reden voor? ik ken het zelf niet dus vandaar

10. magic dream

magic dream Actief lid

2 sep 2010
    243
    0
    0
    Hoi Meiden

Ik ben in het zkh geweest voor een controle op dag 3 van mn menstruatie.
    Dan kijkt de biometrist of alle eitjes klein zijn en alles rustig is en dan kan ik weer starten met clomid.
    Alles was gelukkig goed en mag weer starten ze het ook allemaal positief in en het zou dus moeten lukken icm clomid laten we het dus maar positief bekijken en er weer voor gaan!!

Chulla: Ik kreeg meteen voor 2 keer mee omdat ze per 5
    afgegeven worden en ik maar een halve tablet (25mg) gebruik per keer.
    Welke mg slik jij en hoe lang al?
    Weet jij ook hoeveel eitjes je hebt op dag 10?

Ik mag maandag de 18e weer terug voor fm meting tot die tijd volg ik jullie verhalen en duim voor jullie allemaal en reageer zsm

Dikke kus Magic Dream

11. Vrouwtjexxx

Vrouwtjexxx Actief lid

16 jun 2009
    327
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Koolmees: Oh meissie toch, dat meen je niet! Hoe gaat het nu met je? Ik heb zo goed als zeker wel een eisprong gehad, ook vanwege de pregnyl. Ja...innesteling...ik weet t niet, moet vandaag bloed prikken, ben benieuwd wat de waarde daarvan zal zijn!

@ Chulla: ja, hoop hoop, dat heb ik nu al zo lang, en iedere keer als ik word teleurgesteld dan ben ik zoooo down! Deze maand had ik geen hoop, doordat mn man weg was...maar ja, nu dat roze gebloed enkel vegen? Hmm...ben echt benieuwd, kan niet wachten!!!
    En als ik het goed heb begrepen is provera om zo sneller je regels te krijgen of om gewoon regels te krijgen terwijl je die normaal niet krijgt.

@Hier: nou dames, voel me beetje moeig, weeig, die vegen is zo goed als gestopt. Ach...we shall see! Dikke kus

12. Newa

Newa Actief lid

11 okt 2010
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Hier ben ik eventjes snel – heb opnieuw moeten registreren op de site want ik werd opeens niet meer herkend?! In ieder geval; afgelopen donderdag de follikel meting gehad. Verliep heel teleurstellend. Ik heb van mezelf een cyclus (alhoewel soms wat onregelmatig, 29-38 dagen) en altijd gewoon een eisprong. Deze ronde 50mg clomid gehad, en wat blijkt? Ik heb de stemmingswisselingen e.d., maar verder reageert mijn lichaam totaal niet op de medicijnen. Donderdag was dag 11 en er was maar 1 follikel te zien, van 15mm. Nog niet bepaald klaar om te springen zeg maar. FA was ook een beetje 'verbaasd" dat er maar 1 follikel was. Zij had zoiets anders volgende ronde maar spuiten (omdat we kleine kans hebben met 1 ei en zo weinig goede zwemmers). Zaterdag moest ik een bloedtest laten doen en afhankelijk daarvan zou ik dan zaterdagavond laat een spuit ovidrel krijgen en de IUI op maandag, of als mijn ei zelf toch al aan zou geven op springen te staan dan zou de IUI zondag zijn (zonder spuit). De ovidrel overigens wel mee naar huis gekregen, manlief zei dat hij wel weet hoe een spuit te geven (ik zie het mezelf niet echt doen dus ben allang blij). Baarmoeder zag er overigens wel keurig uit zei de FA.
    Nou, zaterdagochtend de bloedtest. Het was als dringend gemarkeerd, dus uitslag zou 2-3 uur op zich laten wachten had de FA gezegd. Jaja. Om 16u wisten we nog niks. 16:30u kregen we telefoon, ei stond op springen, de IUI zou geen zin meer hebben op zondag. En het was al laat in de namiddag die zaterdag en ze konden geen behandeling doen in de avond. We moesten het zelf dan maar proberen…
    Nou.. heel gemengde gevoelens, boosheid, frustratie.. Vooral ook omdat ons gezegd was donderdag avond/ vrijdagochtend nog seks te hebben en dan zou de zaadkwaliteit optimaal zijn op zondag/ maandag. Hadden we dus ook netjes gedaan, donderdagavond laat. Maar ja.. als het ei dan op zaterdagavond opeens al op springen staat.. :/ Manlief was op het werk (hij moest werken de zaterdag) toen ik het telefoontje kreeg. Toen hij thuis kwam om 18u meteen maar het bed in gedoken.. voor wat het waard is. Het was een beetje onwennig zo van nu moet het dus echt.. ik drink niet maar ik grapte dat ik wel een glas wijn kon gebruiken ;) Ik weet niet hoeveel te veel proberen is maar we hebben het later op de avond nog eens geprobeerd en de zondag ochtend weer. Manlief vroeg zondagavond of we het nog eens moesten proberen.. Nou dat vond ik niet zo nodig. Ook hij was teleurgesteld, we hadden ons ingesteld op een reeele kans deze maand ivm IUI.. Nu hopen we op een natuurlijk wonder. Het zullen een lange 2 weken worden denk ik want we hopen stiekem natuurlijk dat het ons toch, ondanks de mini kans, gelukt is.
    Duimen draaien ook voor jullie allemaal xx

13. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Chulla: Hier heb ik de Clomid steeds meegekregen in het ziekenhuis, de laatste keer voor 3 maanden. En die maandelijkse hoop is hier erg herkenbaar, ik hoop voor je dat een volgende ronde clomid niet meer nodig is!
    @Magic dream: Goed om te horen dat alles goed was in het ziekenhuis. Ik duim voor je dat het deze ronde wel gaat lukken!
    @Vrouwtjexxx: Het gaat nu weer beter met me. Het was wel even een erge domper omdat de Clomid de eerste maand wel was aangeslagen. En bij jou spannend zeg! Nog een klein weekje en dan weten we het! :D
    @Newa: Wat een verhaal zeg! Maar bekijk het positief: er is maar 1 goed zaadje nodig, dus het kan best raak zijn deze keer. Ik duim voor je op een goede uitslag over 2 weekjes!

14. chulla

chulla Bekend lid

17 apr 2009
    609
    0
    0
    noord brabant
    @magicdream de laatste keer dat ik ben geweest zij ze dat ze een eitje zag dat op springen stond ze hebben mij nooit gezegt hoeveel eitjes ze zagen dus ik denk zelf alleen die ene.
    ik slik 50mg heb de 3e ronde al gehad,ik hoef niet meer naar het zkh pas na 6 maanden clomid als het dan nog niet gelukt is.
    en de eerste keer dat ik ging heb ik voor 3 maanden mee gekregen maar die heb ik al geslikt.
    en wat goed om te horen dat het er allemaal goed uitzag bij jou hopelijk ben je een van de gelukkige deze maand

@vrouwtje als je het deze maand niet verwacht had is dit misschien wel je gelukkige maand hoop ik,ik zal in ieder geval voor je duimen

@newa wat vervelend allemaal voor je maar hopen dat het deze keer raak is en je al dat gedoe niet meer hoeft mee te maken ik zal voor je duimen

15. Vrouwtjexxx

Vrouwtjexxx Actief lid

16 jun 2009
    327
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Koolmees: Ja, wat jammer nou! Komt goed meid, blijf hopen, hoop doet leven!

Chulla: Ik duim ook voor jou! Over hoeveel dagen mag jij testen?

Xxx

16. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ha lieverds, ik stuur jullie allemaal knuffels. Logisch dat het zo hard aankomt als er weer iemand zwanger is. Ben ook pas op kraamvisite geweest en ik kan daar ook wel positief van worden. Voor ons allemaal is er een kindje, het heeft ons alleen nog niet gevonden. Dat voeltvaak niet zo, maar ik geloof daar wel echt in. Als ik dat niet doe, sla ik denk ik door naar de negatieve kant. En dan lukt t zeker niet denk ik.

Provera is om ongesteld te worden. Ik word dat ook wel uit mezelf, maar dat betekende bij mij dat ik zo'n 3 weken moest wachten op de duivels terwijl de pillen toch niet werkten. Nu hoef ik maar n week te wachten. Scheelt weer!

X

17. mol81

mol81 Niet meer actief

Hé dames,
    Het lukt me momenteel niet om bij te lezen en de komende twee dagen ben ik voor mijn werk weg. Probeer donderdag alles terug te lezen en te reageren.

18. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    vandaag gyne, en waar ik bang voor was, de operatie komt er, 22 november, was niks van groei, slijmvlies was zeer dik, de gyne zei dat ik me verwachten aan hevige en pijnlijke ongesteldheid

19. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    hallo lieve meiden!
    Sorry ook ik heb vandaag even niet de puf om op iedereen te reageren, dan ook maar even ego, sorry moet het even kwijt...
    vandaag een emotionele en hectische dag, het kwam er vanochtend even allemaal uit, het is gewoon allemaal even teveel, ons huis staat al sinds 1,5jaar te koop en het schiet gewoon niet op, er zijn hier en daar wat dingen in huis die nog gemaakt en gefixt moeten worden voor de verkoop, het behang op de gang moet helemaal vervangen worden want mijn verrekte poes maakt de boel kapot!en dat ziet er gewoon niet uit, heb al vanalles geprobeerd, maar Madame krijgt het voor elkaar om 'snachts langs de muren te springen, na goed dat terzijde, kreeg ik vanmorgen toch effe helemaal genoeg van alles.... alles zit gewoon tegen, bah, zwanger worden lukt maar niet, huis verkopen lukt maar niet, ik kan de kat geen dingen afleren, ik kan geen dingen maken want binnen de korste keren is het wel gesloopt door onze kat, of honden! Nog niet te spreken over de tuin, die onze (geloof me ik hou van ze..) honden wel eens onder handen nemen!!!kortom, vreselijke huilbui tot gevolg!! manlief en ik zijn samen aan de slag gegaan in de gang, maar het vervelende is dat het gewoon kei-veel werk is, om alles af te halen, en weer alles te verven met structuurverf, dus dan breekt het me weer op als ik aan dat werk denk, in principe voor een woning waar we toch weggaan, je kunt je natuurlijk voorstellen dat dit niet bevorderlijk is voor mijn gemoedstoestand!!!!
    maar goed we zijn een flink stuk op weg...
    (tips voor de krabbende kat, zijn trouwens van harte welkom!, iemand ervaring met nagels knippen van zo'n beestje?)
    dus, tja sorry lang verhaal geworden maar moest het even van me af typen!
    Hoop dat bij iedereen verder alles rustig is?!
    Thnx voor het lezen,
    Liefs Poemel

20. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Chulla: Fijn dat je niet meer naar het ziekenhuis hoeft, is toch steeds een hele belasting. Hopelijk is het binnen deze 6 maanden wel raak!
    @Vrouwtjexxx: Je NOD komt steeds dichterbij, voel je al veranderingen?
    @Eevie: Goed dat je jezelf positief houdt, ik denk ook dat dat de beste instelling is :)
    @Mol81: Helemaal niet erg dat je even geen tijd hebt om mee te schrijven. Ik hoop dat het goed met je is.
    @Belgischemama: Oh nee, balen zeg! Ook al had je er je twijfels over, ik kan me voorstellen dat het erg hard aankomt :( Fijn dat je al een datum weet voor je operatie, ik hoop dat dat wel iets op gaat leveren. En probeer het net als Eevie te zien: er komt voor ons allemaal een keer een kindje, het is alleen het wachten tot het zover is! Dikke knuffel.
    @Poemelke: Helemaal niet erg, af en toe spuien moet kunnen toch? En ik kan me goed voorstellen dat het allemaal wat teveel wordt. Helaas ben ik geen katten gewend, dus heb ik geen tips (we hebben alleen een hond). Is het geen optie om je kat in een ruimte te laten waar niets gesloopt kan worden? (ik denk ook maar even mee :))

Hier morgen de laatste Provera!!! En dan wachten tot de rode duiveltjes er zijn :D

Deel Deze Pagina