Hey meiden Koolmees Bedankt voor je reactie kan nu gerust gaan slapen.. Mol81 Geeft niet meid beterschap voor je man wat heeft ie eigenlijk? Liefs Magic
Ben ik de eerste die met de IUI mag starten?!! Nou, hieronder mijn verhaal van vandaag Het gaat eigenlijk heel goed met me, weinig last. Voel alleen wel mijn buik, denk dat mijn ei(tjes) aan het springen is/zijn. Het is allemaal reuze meegevallen! Heb vanmorgen eerst potje weggebracht zodat ze het zaad konden gaan "opwerken". Ze selecteren dan de beste zaadjes. Daarna ben ik even door gegaan naar mijn werk, had geen zin om weer eerst naar huis te rijden en vervolgens weer naar Den Bosch. Leuk al die opmerkingen die je krijgt van collega's als je komt werken op een dag dat je eigenlijk niet aanwezig hoort te zijn! Om kwart voor 12 weer richting ziekenhuis gereden en erg zenuwachtig geweest. Om half 1 werd ik binnen geroepen. Ze legde eerst heel rustig en duidelijk uit wat er ging gebeuren. Ze zei dat het zaad van manlief van zeer goede kwaliteit was (zeg dat maar tegen hem zei ze, vinden die mannen altijd erg fijn om te horen ). Het was een klein spuitje met een tuutje eraan. Daaraan bevestigen ze een klein flexibel slangetje en deze spuiten ze leeg in je baarmoeder. Dus eerst baarmoedermond opgezocht met een eendenklem. Was een beetje een vervelend gevoel, verder niets pijnlijks. Daarna voerde ze dat slangetje IN mijn baarmoedermond de baarmoeder in. Voelde ik eigenlijk ook nauwelijks iets van. Toen ging ze de zaadjes van manlief inspuiten en toen kreeg ik wat lichte krampjes. Logisch, want normaal gaat dat natuurlijk iets voorzichtiger en zwemmen ze de BMM in. Ik mocht 10 minuutjes op de stoel blijven liggen. Kreeg een handdoekje over mijn benen heen. Dat was eigenlijk alles. Nu mag ik over 2 weken een thuistest doen als ik nog niet ongi ben geworden. Mocht ik zwanger zijn, mag ik ze bellen en krijg ik daar een zwangerschapsecho. Mocht ik ongi worden, mag ik ook bellen en mag ik starten met de tweede IUI, dus weet Clomid (zelfde verhouding) van dag 3 t/m 7 en daarna Pregnyl spuiten. Dus zit vanaf nu ook weer 2 weken op het wachtbankje! -x-
Nou MissQ, spannend!! Hopen dat het raak is! Wij gaan het de komende tijd nog zelf proberen, vriendje heeft goed zaad. Ik moet wel gaan spuiten, maar als het dan rond april niet is gelukt krijgen we IUI. Ben nog steeds aan het wachten op de ongi... Had ook woensdag de laatste pil, maar vorige keer was ik het 2 dagen erna! Wachten dus. X
MissQ; wat spannend ! Ik besef me dat ik (en een aantal anderen hier) ook steeds dichter bij IUI komen helaas. Ik hoop dat we voor de IUI allemaal zwanger zijn. Magic: mijn man heeft een ontsteking in zijn zaadbal. Erg pijnlijk en langdurig. Maar vanmorgen hebben we het weer geprobeerd en het lukte. Nu heeft hij wel meer pijn dan voor de zaadlozing dus dat is balen. Hoe is het met de zwangere dames? Is Lynnami ook zwanger? Heb ik niet meer meegekregen. En een aantal dagen ongi of wachten op de ongi? Zijn er nog wachtbankje dames of alleen broekloerders? Vandaag lekker winkelen. Even een bruine broek en laarzen scoren.
Ik snap het alleen niet helemaal lieve meiden..... slikken jullie nu Clomid ZONDER dat er een IUI aankomt?????
De meeste meiden starten met Clomid, maar beginnen dan nog niet aan IUI. Ik denk dat dat per zh verschilt. Ik hoef nog geen IUI omdat het zaad goed is. Ik vind dat wel fijn, want het voelt alsof ik nu een extra optie heb. Maar de IUI komt wel dichterbij hoor!
Zo nu heb ik even de kans om rustig achter de pc te zitten en reageren!! @Chulla/Mol81/XD: De vakantie was heerlijk, elke dag goed weer gehad en gewoon lekker uitgerust! is ook wel eens lekker om gewoon lekker niks te doen en niks te moeten doen!! @Koolmees: Ik moet vandaag (5e dag van cyclus) beginnen met de clomid, dan moet ik na 10dagen langs komen dus de 26e. Bij mijn vorige ronde clomid was er na 10 dagen 1mooi groot eitje te zien die de dag erna al ging springen. Als het deze ronde ook zo is dan is de samenlevingstest rond de eisprong! Hier: Gister even een down gevoel gehad een vriendin van mij is 10weken zwanger en dat stond groot op haar hyves! Ze was gestopt met de pil en in 1x zwanger. Dan heb je toch even zo'n gevoel van, waarom zij wel en ik niet! Ookal gun ik het haar van harte! Maar toch..... Vandaag eerste clomid pil geslikt en nu maar wachten tot 26 okt.
@MissQ: Dankjewel voor de uitgebreide omschrijving. Ik hoop niet dat het bij mij zover hoeft te komen, maar anders heb ik wel een idee van wat me te wachten staat. Zo'n eendenklem heb ik ook gehad bij de samenlevingstest, het leek me een eng gereedschap, maar ook ik heb er niet veel van gevoeld. Ik ga voor je duimen dat er geen volgende IUI meer nodig is!!! @Eevie: We zitten dus nog gezellig samen op het broekloerdersbankje @Mol81: Shop ze vandaag, veel plezier! @MissQ: Zoals Eevie ook al zegt, hier slik ik inderdaad clomid zonder IUI, ik denk inderdaad dat dat pas gedaan wordt als alleen de clomid geen resultaat geeft. @EsDa: Succes met de clomid-dagen, ik hoop voor je dat je niet teveel last hebt van de bijwerkingen. Ik kan me dat down-gevoel ook goed voorstellen. Hier verwacht ik dat er binnen niet al te lange tijd ook wel bij vrienden babynieuws zal komen. Ook al verwacht ik het, dan nog denk ik dat ik me erg down zal voelen als dat zo is. Hier nog geen bloed gespot. Ik verwacht dat pas ergens midden volgende week, maar van mij mag het deze keer ook best wat eerder komen
missq:succes meid en hopelijk geeft dit een goed resultaat en zal een tweede iui niet nodig zijn,en bedankt voor je uitleg nu weet ik eindelijk wat iui inhoud. @koolmees heb je al wel een test gedaan? @mol wat erg dat je man nog steeds ziek is heel veel beterschap en hopen dat jullie er weer snel voor kunnen gaan,en wel lief van hem dat hij ondanks de pijn het toch probeert. bedankt voor jullie reacties ik ga maandag gewoon vragen om een echo ik hoop alleen wel dat het een aardige gyn is de mijne is namelijk op vakantie dus wie weet wat voor een ik voor me krijg nou ook ik zit te broekloeren al verwacht ik mijn nod pas woensdag
@Chulla: nee geen test gedaan, omdat ik geen eigroei gehad heb de laatste cyclus, ik heb nu Provera geslikt om de ongesteldheid op te wekken. Bij jou is het dus nog spannend? Komende woensdag NOD? Ik hoop dat je een fijne gynaecoloog hebt maandag!
pfff heb ik al bijna 2 weken een zeurende buikpijn zeg, ik verwacht mijn ongesteldheid pas volgende week. zou het toch kunne dat er tss de 2de en 3de fm meting een bevruchting is geweest? zaten 5 dagen tss, niet dat ik denk dat het zo is, maar ik heb anders nooit zo een zeurend gevoel, en mijn baarmoederslijmvlies was dik zei de gyne, en ik heb het opgezocht en kan duiden op een zwangerschap maar natuurlijk ook op iets hormonaals
@Belgischemama: In welke fase van de cyclus zou je dan zijn? Ben je al zover dat je kunt testen? Anders zou ik voor de zekerheid een testje doen, dan heb je misschien wat meer duidelijkheid. En anders even naar het ziekenhuis bellen maandag voor advies. Spannend hoor, succes!
ik heb al gebeld gehad, vorige week, maar de gyne zei dat ik moest afwachten of ik ongesteld ga worden. drm dat ze eerst willen dat ik ongesteld word, en dan pas operatie, kwestie van zeker te zijn niet zwanger te zijn. nu ik denk niet dat ik zwanger ben maar ik kan die zeurende buikpijn niet verklaren.
Mag ik vragen wat de reden is dat jullie Clomid slikken? Groeien de follikeltjes bij jullie niet goed, of heeft het misschien een andere reden?
Ik kreeg Clomid omdat ik t heel onregelmatig ben. Ik heb wel een eisprong maar het is nooit te timen wanneer. Nu gaan we dus proberen om met Menopur spuiten de cyclus beter te krijgen. Anders springt het eitje te laat en is ie overrijp, zoals de gyn zei!
Ik gebruik Clomid omdat ik heel onregelmatig ongesteld was en omdat de kwaliteit van het eitje niet goed was.
ik ben zelf naar de fa gegaan omdat we al zo lang bezig waren bij mij was er eigelijk niet veel te zien alles was volgens de gyn goed alleen bij de echo voor ik aan de clomid starte zagen ze dat mijn eierstokken vol eitjes zaten en dat was de dag voor de menstruatie dus kwamen ze tot de conclusie dat ik misschien niet elke maand een eisprong krijg. ik kon nog een jaar afwachten of starten met clomid nou ik dus gelijk gestart want van dat wachten word je ook niet goed
ik ben/was ook onregelmatig en geen tot nauwelijks een eisprong, en met clomid heb ik veel eigroei maar ze blijven te klein.nu gestopt met clomid en wachten tot 22nov operatie en daarna hoor ik wel of ik trug met clomid moet starten, ik hoop nogaltijd op een wonder voor 22 nov