Nieuwe Clomid gebruiksters? Vandaag eerste keer geslikt!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mol81, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelymupske

Lelymupske Bekend lid

24 jun 2010
    932
    0
    0
    Lelystad
    xd24.. welkom bij de gaar op het werk club :) hahaha

tja.. wat ik hier voel.. mn buik is wel wat opgezet.. en ik voel wel degelijk gerommel... maar allemaal zo onverklaarbaar...

2. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Dames,

Hoe regelen jullie dit alles met je werk?
    Ik werk hier pas een half jaar, mn contract is nu pas weer doorgezet naar een half jaar erbij (standaard hier).
    Ik heb nu iedere x met een smoesje vrij kunnen nemen voor de onderzoeken. En ik durf gewoon niet te vertellen dat wij bezig zijn. Ben bang dat ze straks na dit half jaar mij bedanken... (ik werk 40 uur dus kan het niet buiten mn werk omplannen).

Hoe doen jullie dit?

3. mol81

mol81 Niet meer actief

Hé dames,

Terug uit het zh ne enigszins teleurgesteld. Eitje groeit goed maar te langzaam. Nu 14 mm en dus geen samenlevingstest. Woensdag terug komen en dan wel samenlevingstest.
    Balen want het is steeds 2 uur rijden voor 5 minuten. Maar ja, alles voor het goede doel hè!

@XD: ik heb het op mijn werk eerlijk verteld en er werd heel goed op gereageerd. Ik kan gewoon onder werktijd naar het zh en dat doe ik ook. Ik ben blij dat mensen het weten want dat praat een stuk gemakkelijker.

Slikken jullie trouwens ook foliumzuur? Ik wel.

Liefs, Mol

4. Lelymupske

Lelymupske Bekend lid

24 jun 2010
    932
    0
    0
    Lelystad
    ja.. foliumzuur slik ik ook al...
    hier op mn werk weten een aantal het.. maar niet iedereen..
    bijvoorbeeld mijn leidinggevende weet het niet...
    vind dat nog niet nodig :)

5. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @mol, Maar hij groeit wel goed zeg je, zie het als iets positiefs!! Er had ook niks kunnen groeien. Ik blijf voor jullie duimen. :)
    Jeetje wat moeten jullie ver reizen naar het zh, mijn zh is om de hoek. Dat is toch wel ideaal.

Ja ik twijfel of ik het ga vertellen op mn werk. Ben zo bang dat ze misschien over een half jaar daarom mijn contract niet zullen verlengen...

Ik slik ook foliumzuur, ook op aanraden van de arts. Ik slik van het etos merk 'zwanger worden' zit meer in als alleen foliumzuur.

6. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Tjemig Mol, 14mm, dan groeit ie idd voor Clomid redelijk langzaam...Maar hij groeit wel! das al eens iets! Woensdag zul je zien dat ie nu snel groeit! Hopelijk springt ie dan ook snel!!!
    Op mijn werk weet nu alleen mijn leidinggevende het, dit is voldoende. Met mijn collega's heb ik geen goed contact, dus die gaat het ook geen barst aan. Ik krijg gelukkig wel vrij voor alles, maar aangezien ik diensten werk, is dit nauwelijks nodig...
    Idd Mol 2uur rijden is echt lang! Mag ik vragen welk ziekenhuis je loopt?(je kwam van eindhoven toch?)
    Wij zijn er binnen 20min. ongeveer, valt mee dus!!!

xxx

7. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Poemel, Eindhoven dat ben ik;)

8. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Mol81,

Dapper hoor! Wordt ook echt eens tijd dat ik iets ga doen maar heb er gewoon de puf niet meer voor! Vind het heel moedig van je :D..
    Ik voel me wel oké, zover als dat kan dan.. De schok van het feit dat we in de MMM terecht zijn gekomen is wel redelijk weg nu.. In het begin had ik er heel veel moeite mee omdat we het ook totaal niet verwcht hadden (denk niemand hier) en ook het feit dat ik niemand ken die het zelfde moet ondergaan maakt het niet makkelijk maar goed.. Moet gewoon afwachten (nog maar 2 maandjes :(). enm dan horen we het wel!..

Liefs..

9. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL

Hey Mol,

14 mm is toch al heel wat! En ook al groeit het misschien wat langzaam het groeit wel en dat is een goed teken toch? :)..Ik heb 1 maand clomid gebruikt en er gebeurde helemaal niks! :(..had 50 mg en was niets te zien..
    Dat is idd wel balen, 2 uur rijden voor 5 min! Maar idd alles voor het goede doel!! :D..Volhouden meid!

Ja, ik slik ook foliumzuur op aanraden van zh..

Succes woensdag!!

Liefs...

10. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    @ mol, jammer dat het niet zo snel groeit maar gelukkig is er wel iets. Hopelijk de volgende keer een samenlevingstest. En 2 uur rijden :$ wow dat is lang zeg! Ben je een halve dag kwijt voor 5 min. Is er niets dichter in de buurt dan?

@ xd24, een aantal college weten het op mijn werk. Ook mijn leidingevende weet het, ik moest wel. Was opeens zo vaak te laat op mijn werk. Zoveel vertraging had de ns ook weer niet :D. Lucht wel op nu ik het gezegt heb hoor. Alleen wil ik graag doorgroeien naar een hogere functie en die kansen zijn nu misschien verkeken maar dat is van latere zorg. Ik heb gelukkig wel een contract voor onbepaaldetijd. In jou geval is dat nog lastiger.

o ja en ik slik al een jaar foliumzuur.

11. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @ Fredje, ik ken ook niemand die in dit schuitje zit. Daarom vind ik dit forum zo fijn. Want veel mensen die er niet mee bezig zijn begrijpen je niet.
    Laatst vroeg een vriendin of ik zin had om iets mee te gaan doen, ik had zon last van de hormonen en zat echt helemaal niet lekker in mn vel. Dus dat zei ik. Zegt ze ja dan moet je juist iets gaan doen en er niet aan denken. Meid als ik dat kon dan had ik dat allang gedaan!! Je bent er gewoon constant mee bezig ook al wil je dat niet (ik tenminste wel)

@ Mikky, het scheelt idd dat je een vast contract hebt. Ik weet nu nog niet zo goed hoe ze hier op dit nieuws gaan reageren. Maar aan de andere kant denk ik, als ze het niet positief benaderen weet ik ook wat ik aan ze heb...
    Ik heb wel verteld aan een paar dat ik niet ongi ben geweest sinds jan, heb tot nu toe steeds gezegd dat ik onderzoeken heb omdat ik daardoor ook buikpijn heb (is niet zo haha maar wat moet ik anders zeggen).

12. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    @ xd24 dat vind ik wel hadig gevonden hoor. En zla ze het geloven, mooi toch!

En ik ken ook niemand die in dit schuitje zit hoor. En de mensen om je heen kunnen zich niet verplaatsen in die gevoelens. Ik hoor ook wel eens: je moet er niet zoveel mee bezig zijn. HAllOOOOOOOO handige tip hoor, HOE DOE JE DAT DAN?????? Of ze zeggen: er zijn altijd mensen die toch spontaan zwanger worden terwijl het zh zei dat het niet kon. NOU EN WAT HEB Ik DAAR AAN??? ppppfffffff....
    Gelukkig zijn er ook een paar mensen die meeleven. En hebben we zp!!

13. mol81

mol81 Niet meer actief

Hoi dames,

Ik besef me ter dege dat ik me gelukkig mag prijzen dát er een eitje is hoor. Maar ik was een beetje teleurgesteld dat het niet zo snel groeit en dat ik weer lange cyclus ga krijgen ondanks de Clomid. Met de vorige medicatie was mijn eisprong op dag 12 en werden mijn cycli korter. Ach, wat zeur ik ook. Woensdag gewoon weer heen.

Die twee uur rijden is heen en terug. Dichterbij kan helaas niet meer. ZH waar we de eerste keer waren heeft geen gyn afdeling meer.

Ik kan me de meiden die zich soms k*t voelen goed begrijpen hoor. Dat had ik eerst ook. Je wilt zó graag zwanger worden maar als het lang duurt, duurt wachten soms te lang. En al die goedbedoelde adviezen! Meestal opmerkingen van mensen die er geen verstand van hebben. Klets en lucht je hart lekker op dit forum!

Wanneer moeten jullie naar het zh? En zijn er al dames ongi???

14. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @mol, gelukkig zie je er het positieve van. Maar snap ook wel dat je baalt, je wilt gewoon horen dat het allemaal perfect is en dat je snel zwanger kunt worden (liever gisteren als vandaag he).

Ik ben nog steeds niet ongi, vrijdag mn laatste pilletje gehad dus het zou ieder moment kunnen komen denk ik.
    Haha ik zit echt in spanning, ben hier op mn werk wel 100x naar de wc geweest omdat ik dacht dat het er was. Zit ik op het toilet, SHIT weer niks....

Ben dr vandaag ook weer helemaal niet bij op mn werk, kan maar aan 1ding denken.

@Mikky, gelukkig zijn er mensen die goed kunnen meeleven. Maar het merendeel begrijpt het gewoon niet. En opzich ook logisch natuurlijk.

15. Lelymupske

Lelymupske Bekend lid

24 jun 2010
    932
    0
    0
    Lelystad
    xd24.. hier het zelfde hoor.. moeilijk om je op t werk te concentreren.. pffff

16. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @ Lelymupske, ja moeilijk he... Vooral nu ik weet dat ik ieder moment ongi kan worden haha.
    Gelukkig kan ik hier lekker internetten enz, en mn bazen zijn met vakantie.
    Je kent het gezegde; als de kat van huis is....... :p

17. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Het is idd moeilijk om je op je werk te concentreren! Gelukkig is het nu op het werk erg rustig (gezien de vakantie periode) en zijn ook de bazen op vakantie!! Heerlijk..:D..Kan ik lekker op het forum meekletsen..:D..
    Aan de ene kant hoop ik dat de vakantie snel voorbij is zodat we snel meer duidelijkheid krijgen! Aan de andere kant geniet ik ook ontzettend van deze tijd..dus het is een beetje een dubbel gevoel..

Mijn baas weet van mijn situatie. Ik moest het wel vertellen aangezien ik tijdens de eerste clomid behandeling om de dag naar het ziekenhuis moest voor een echo.. nou, dat gaat opvallen..:p.. Gelukkig deed hij er helemaal niet moeilijk over en zei juist dat ik gewoon kon gaan!! :D..

Sterkte allemaal..
    liefs..

18. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @ Fredje, om de dag?? Ik ben er nog niet in thuis. Maar moet dat altijd? Dan kan ik me vast voorbereiden en dan lijkt het mij idd verstandig om het hier ook maar te vertellen. Dan moet ik eerst aardig wat moed bij elkaar rapen. Ik vind dat doodeng!

19. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    @ fredje, moest je dan om de dag een fm doen?? Ik moets bij de 1e ronde op dag 11 en dag 14 voor de rest niet. En nu bij deze ( 2e ronde ) moet ik voor het eerst op dag 14. Zo zie je maar ze dan het in elk zh anders.

20. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    He meiden!
    hier is het ook af en toe kei moeilijk, je krijgt gewoon heel vaak goedbedoelde adviezen, die je eigenlijk enorm kwetsen!En waar je niet op zit te wachten.
    Ik heb een keer een opmerking gehoord hier op het forum die me heel veel moed heeft gegeven, en die ik ook vaak gebruik t.o.v mensen die het simpelweg niet snappen, en zeggen dat je er niet teveel mee bezig moet zijn, dat het dan wel zou lukken.... Nou weet je wat ik denk.... Als elke vrouw/man er niet zoveel mee bezig moest zijn, waarom bestaat er dan een fertiliteitsafdeling in het ziekenhuis, als het zo zou zijn dat we er minder mee bezig moeten zijn en eens tot rust moeten komen, kunnen de artsen ons beter een ticket naar Hawaï geven!!! Dan zou kennelijk iedereen binnen no-time zwanger zijn!
    Wij weten helaas beter, dat dit niet zo werkt. Dus al met al.... je kunt er niet niet mee bezig zijn, het is een deel van je leven geworden, een droom die je in vervulling wil laten gaan, iets waar alles voor wijkt in je leven, een hele diepe wens...
    Die mensen hebben dus makkelijk praten...
    vergeef me, er zijn natuurlijk ook vrienden/ kennissen die oprecht met je meeleven, maar daar zul je ook niet vaak een opmerking van horen, die bedenken zich wel even voordat ze wat zeggen, simpelweg om je niet te kwetsen!
    Tja je gunt het absoluut iedereen, maar soms is het gewoon ontzettend oneerlijk....

(Jullie voelen natuurlijk wel aan mn verhaal dat er enige frustratie is op dit gebied...;);))

xxx

Deel Deze Pagina