Hey koolmees, nee, nog geen duidelijkheid, continue bloekloeren, maar ik word gewoon ongi hoor! Want voel me totaal niet zwanger. Ik denk dat die bloedveegjes toen van de ovulatie kwamen en niet van de innesteling. Maar ik zat pas 18 dagen na mn pregnylprik, de vorige keer werd ik 21 dagen later ongesteld. Dit keer nam ik dubbele dosis clomid, zodat t zogenaamd ook mn cyclus zou verkorten, nou mooi niet dus! Denk dat ik dit weekend ruim ongi wordt, of eind van de week. Nou meid hoop dat t voor je doorzet!! Dikke kus
@ Eevie, de vorige x werd je toch best snel ongi na de provera kuur. Bij mij duurde het de eerste x 6 dagen dacht ik maar ik moest 10 dagen slikken en jij 5 toch? Ik hoop natuurlijk dat je hetzelfde 'probleem' hebt als mij!! Gewoon stiekem toch zwanger... Maar niet vanuit gaan natuurlijk, anders valt het weer zo tegen... @ Magic, hopelijk heb je donderdag een supereitje!! @ Chulla, ik hoop het ook voor je dat de ongi niet doorzet. Maar ik deed dat precies zo als jou, er gewoon vanuit gaan dat je ongi gaat worden. Dan kan het alleen maar meevallen toch. Ik duim iig @ Lely, mooi eitje!! Hopelijk komt er een mooi zaadje bij @ Koolmees, hopelijk komt de ongi snel en kun je verder gaan! @ hier, DOOOODDDmoe... Maargoed dat moet ik allemaal maar voor lief nemen
Goedemorgen allemaal! @magic, nee meid ik hoef even niet meer op controle, vooralsnog zag alles er perfect uit met 25mg clomid, en dit mochten we 6 maanden zo doen. Nu zitten we al in ronde 4.... ik hoef alleen te bellen als ik ongi word.. of zwanger!!!... Of je er immuun voor wordt weet ik eigenlijk niet, maar volgens mij werkt dat bij hormonen niet zo, of je reageerd erop of niet, denk ik... Maar het doet in elk geval wel iets bij je!? Groeit er wel 1 eitje door dan? en springt die ook volgens de progesteron waarde? Als dat het geval is zit je sowieso goed met 1 eitje, 2 is meegenomen! @lely, knuffel terug! Ga weer even terug aan het werk! xxx
Euhm... waar zijn jullie allemaal!!!?? al een halve dag niks getypt hier? Is er iets mis? Allemaal de hort op? Ik verveel me! Hoe is het met jullie? Ik mis iedereen! xxx
Ik ben er gewoon!!! Hier wat dikkere afscheiding, wat ongigevoel, pffff, hij moet doorzetten! Hoe is t met jou?
hihi Poemel, ik dacht ook al heel de dag.. Geen verdere reacties. Ik heb t druk gehad op mn werk. Collega is met een burn out naar huis gegaan, dus krijg het voorlopig druk
Aha!!! ik wist wel dat jullie er stiekem waren!! Gotcha!! @vrouwtje, hmm heb je dit altijd voor je ongi gaat worden? ook al krampjes enzo? Nja als het dan moet gebeuren, laat het dan ook maar snel gebeuren toch? @xd, Ow tjemig, dan liep ze toch al een tijdje op haar tenen? Moet je nu al dat werk gaan overnemen? en ook nog zo moe nu tijdens de zwangerschap...pff niet echt praktisch voor je hè? kun je niet wat afschuiven op collega's? Hier gaat wel, deze week weer aan de klus! gaat snel weer, waarschijnlijk komende zaterdag of zondag eisprong, morgen begin ik weer met ovu-testen, toch erg handig. Al is het maar om te weten hoelang mn luteale fase is, 2e maand was deze 16 dagen, toch iets om in de gaten te houden zei de FA. Dus maar hopen dat het deze maand gaat lukken! Trouwens nog een vraagje, bij ons is er bij manlief slecht zaad gevonden, en echt zeg maar beneden gemiddeld, echt slecht dus... maar wat er was, was redelijk goed, vandaar dat ze ons ook gewoon zelf laten proberen....maar wat ik nu wilde vragen, houden jullie er echt rekening mee dat je om de dag vrijt? of gewoon zoals het uitkomt, of elke dag? Vind het soms moeilijk hier rekening mee te houden, als we afspreken om de dag, ligt er een immense druk op en hebben we zelden zin die dag, ik bedoel we doen het dan wel, maar als we misschien elke dag mochten (wat ik denk dat niet goed is, voor toch al slecht zaad) zou het misschien meevallen... nja snappen jullie het nog? Is het goed om er toch rekening mee te houden? wat zeggen jullie gynaecologen daarop? xxxxx
Hey poemelke, ja, precies, ach ik ben nu al zoveel maanden bezig, heb alles wel al een keertje gehad, dus ook dit. Dan maar liever doorzetten, niet echt meer hoop dat ik zwanger ben deze maand. Verder...ja, ik hield er niet echt rekening mee met dat geklus, soms dagelijks, soms om de dag, soms 2 keer per dag, haha, zodra er wat zin was. Verder was mn man erg veel weg de afgelopen maanden, dus dat schoot ook niet lekker op. Mag ik je vragen hoe je aan de hand van ovu testen je luteale fase kan bijhouden? Dit is de fase na de eisprong toch? Deze was bij mij vorige maand rond de 19/20 dagen! Vandaar dat ik deze maand ook een dubbele dosis clomid moest, om die te verkorten, maar daar is dus niet veel van verkort, zit nu dus op dag 18 alweer. xx
Hihi, je denkt te ver door, met de ovulatietesten kan ik precies mn eisprong vinden, dus echt precies op de dag, dus weet ik hoelang mn luteale fase precies is. Tijdens de FM deed ik eerst even geen ovutesten, maar dan wist ik mn luteale fase niet precies omdat je niet wist welke dag je eitje sprong...snap je het nog? heeft dus eigenlijk niet direct wat met mn luteale fase te maken, maar meer met het precies weten wanneer ei springt. Ik hoop dat het dan doorzet voor je meid, ik ken het. xxx
Oh zo, nou omdat je zei dat het 16 dagen was, ff in de gaten houden. Mn luteale fase is ook langer dan normaal...helaas...
Ja een te lange luteale fase, kan een reden zijn dat er toch iets niet klopt, maar het frappante was, dat vorige maand mn LF gewoon precies 14 dagen was, is dus eigenlijk maar 1 keer voorgekomen. Ook gek. xxx
Oh ok...nee nu ik al 2 maanden pregnyl prik, weet ik zeker wanneer mn ei is eigenlijk. Plus ovutesten erbij. EN mijn lf was dus vorige maand met pregnyl 20 dagen...en vandaag zit ik alweer op 18 dagen na mn pregnyl. Ach ja...pfff...
Ja bah vervelend, al is het maar die paar dagen maar das nog geen duidelijkheid in je cyclus eigenlijk. Ik weet wel dat de hormonen dus ook ervoor kunnen zorgen dat je LF wat langer is dan normaal, zo ook de fase voor je eisprong wat langer kan zijn, maar eigenlijk 'hoort' die officieel niet boven de 18 dagen uit te komen... wat zei je gyn erop dan? Komt het echt door de pregnyl nu? of is er geen goede eisprong dan of iets? xxx
Nou mn eisprong was perfect wist de gyn me deze maand te vertellen, met een progesteron van 140, hij schrok ervan! Verder nee, eigenlijk niet veel over verteld...hij zei wel dat ik nu dus een dubbele dosis clomid moest slikken zodat mn cyclus dan korter is. Maar goed, dus niet korter!!! Zit vandaag alweer op c30
Oke das positief in elk geval, maar wacht even... je cyclus korter maken door de dosis te verdubbelen? hmm ze zullen het wel weten, al denk ik persoonlijk dat dit niet aan de dosis ligt.. want als je dan redeneert, des te hoger de dosis des te korter de cyclus zou iemand met 150mg een nog kortere cyclus als 30 dagen moeten hebben, en dat is in de meeste gevallen toch niet zo. Nou moet ik wel zeggen, veel korter dan 30 à 32 dagen zal je cyclus niet worden, die van mij ligt nu ook tussen 29 en 32 met clomid. Je moet al eens 16 tot 17 dagen tellen tot aan de eisprong, en als je geluk hebt dan nog 14 dagen, dus met clomid zit je hoe dan ook op 30 dagen zeg maar... Jouw LF is wat langer dus zal je cylus ook nooit maar bv 28 dagen zijn ofzo... snap je? In elk geval denk ik dat het belangrijk is dat je een eisprong hebt, en gelukkig heb je die met deze dosis, dus sowieso elke maand kans, das het belangrijkste! Ow wacht even, zwanger worden zou natuurlijk nog beter zijn!!! xxx
Joehoe, ik ben er wel maar heb geen tijd om te reageren. Topdrukte op het werk! Lees wel mee hoor. liefs, Mol
@Poemelke, ja..dat zei de gyn, omdat er dus zoveel tijd tussen pregnyl en menstruatie zat. Ach ja...ben al blij dat ik een goede eisprong heb, nog blijer met een zwangerschap. 3 keer scheepsrecht toch? Volgende maand is mn 3e maand...dus ja..Komt goed...voor ons is er hopelijk ook een kleintje ergens aan t wachten. Hoeveel mg clomid slik jij nu eigenlijk? En loop je wel bij de gyn tussen je cyclussen door? Succes meid, flink aan de slag nu! xxx
@Mol, nu nog aan het werk????? Ga naar huis jij!!! @vrouwtje, ja is ook zo, je hebt gelukkig een goed eitje, en daar moet het mee gebeuren! IK hoef nu even niet meer op controle, omdat alles functioneerde zoals het moest op 25mg clomid, behalve dat mannetje slecht zaad had dan, we mogen nu met 6 maanden clomid zelf aan de slag, als we dan niet zwanger zijn, kijken we verder. Nu in ronde 4, en doosje clomid is op.... dus ik hoop echt met heel m'n hart dat ik geen nieuwe hoef te halen!! Ik hoop bij jou idd 3 keer scheepsrecht meid!! xxx
Oh je hebt gelijk een lage dosis gekregen, waarom eigenlijk? Terwijl je ook pco hebt? Bij mij kon de gyn niets ontdekken en kreeg gelijk 50 mg mee, de volgende maand mocht ik 100 mg slikken en volgens mij als ik zou vragen mag ik 150 mg de 3e maand zou ie geen nee zeggen. Maar goed...vroeg me af vanwaar die lage dosis? Ik hoop ook voor je dat je geen nieuwe clomid meer hoeft te halen en ik ook niet! Hihi! Succes mops. xxx
ik heb 150mg genomen gehad en of mijn cyclus korter gaat zijn dan de lichtere dosis vorige keer is nog af te wachten, maar ik zat met clomid meestal rond het gemiddelde van 32 dagen