@eevie het word mij soms ook een beetje teveel en vind het ook oneerlijk maar wat kunnen we eraan doen we gaan tot het uiterste meer kunnen we niet doen. ik voel me ook elke keer zo als ik hoor dat er weer iemand zwanger is maar na een paar dagen ben je er weer overheen en hopelijk zijn we heel snel zwanger ik ga voor je duimen dat het spuiten wel goed aanslaat en je snel zwanger zult zijn. gaan jullie trouwens voor een eerste kindje? @belgischemama spannend hoor ik ga voor je duimen
@Eevie: Ik herken dat gevoel zo goed, afgelopen vrijdag had ik ook zo'n dip, maar het is zoals Chulla ook zegt, na een paar dagen gaat het weer wat beter. We gaan samen voor een zwangerschap deze maand. Dikke knuffel! @Belgischemama: Wat spannend! In ieder geval positief dat er wel een eisprong is geweest, ik hoop zo voor je op een positieve test volgende week! @EsDa: Volgensmij is het vaak zo dat een samenlevingstest niet goed is, omdat dan het moment verkeerd is. Ik denk dat je nog te ver van de eisprong af zit. Hopelijk is donderdag je eitje gegroeid! @Mol81: Fijn dat je niet veel last hebt van de Clomid. Hoe gaat het met je mannetje? @Chulla: Heb je al een afspraak voor een echo kunnen maken? Hier merk ik dat ik weer steeds wat meer met het zwanger worden bezig ben. Het fijne van de afgelopen periode was dat er niets kon gebeuren, dus kon ik het ook makkelijker van me afzetten. Nu komt vrijdag weer dicht in de buurt en hoop ik zo dat er deze maand wel een ei zal groeien. En dan kan ik al zo hoop hebben dat het deze maand lukt en wegdromen over dat ik het dan met de feestdagen aan mijn familie zou kunnen vertellen enzo. Eigenlijk maak ik het mezelf alleen maar moeilijk, grote teleurstelling als het niet lukt, maar het is moeilijk om rond de periode van FM de knop om te zetten. Herkenbaar bij jullie?
Goedemorgen dames, Weet niet zo goed wat ik moet zeggen, Maar jullie gevoel herken ik zo goed!! Het is ook niet eerlijk, sommige mensen worden met een zucht zwanger en wij (jullie!) moeten er zoveel moeite en energie insteken... xxx
Goedemiddag dames, Wat een rust hier. Vandaag pil 4 en hopelijk morgen de allerlaatste pil aller tijden! Koolmees: met Molman gaat het weer goed. Hij heeft geen last meer en we kunnen er weer tegen aan haha! XD: Voel je niet schuldig of raar tegenover ons. Jij moet blij zijn met je zwangerschap en wij volgen je deze maand allemaal. Chulla: kop op meid! We lopen gelijk qua cyclus, dus we gaan elkaar steunen.
Hey meiden! Ook ik herken het gevoel maar al te goed, ik zie nu al op tegen een etentje op 6 november, een stel gaat mee en zijn nu rond de 15 weken zwanger, het andere stel heeft al een kindje, dus 3 keer raden waar het de hele avond over gaat... Dat leeft dan een paar dagen en daarna gaat het weer, ook heel herkenbaar. @koolmees, tis wat jij zegt, rond zo'n periodes kun je er niet omheen, je denkt er elke dag aan, en fantaseert er op los, doe ik ook.... Maar dat is hoop, en zolang die er is, houd je dit ook vol!!! anders lukt het niet, zonder hoop... @hier, ei gehad, nu weer rustig (ik haat rustig) op het wachtbankje.....(ik haat wachten) xxx
@ Mol, ik hoop ook voor je dat dit je laatste pil is!! Zou mooi zijn @ Poemel, wachten.... Erg he, ik vind dat ook altijd vreselijk!! @ de rest, wat bij mij heel erg geholpen heeft is het gewoon tegen iedereen te vertellen dat het niet zomaar lukt. Mensen houden er dan toch rekening mee. Ik had toen ook een vriendin die zwanger werd en die had echt moeite met het goed naar mij te brengen omdat ze wist dat het je toch raakt. En nog krijg je dan een klap. Maar die mensen weten dat ook wat het met je doet. @ Poemel, weten de stelletjes dat jullie bezig zijn? Lijkt me ook lastig dan het constant over kindjes gaat terwijl jullie dan eigenlijk niet mee kunnen praten maar het wel super graag willen. Kon ik iedereen maar helpen
xd iedereen die brengt het hier voorzichtig aan omdat ze het weten, maar die ene schoonzus die moet het altijd zo uitbuiten dat ze zwanger is, ik weet het ook wel dat het zo is. verder is het hier wachten en wachten, af en toe wat steekjes of zeurige buikpijn dat ik denk ja ga ongesteld worden en loop ik naar de wc en niks te bespeuren.
@Xd24: Hier weten alleen onze ouders het, ik vind het namelijk moeilijk als anderen (goed bedoeld) gaan vragen hoe het gaat met de onderzoeken en heb daarom het liefst dat zo min mogelijk mensen het weten. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk @Mol81: Fijn dat het goed gaat met Molman! Dat wordt volle bak klussen @Poemelke: Mooi gezegd, die hoop helpt ons er wel doorheen komen @Belgischemama: Lastig hoor zo'n schoonzus, ik hoop dat je snel net als haar zwanger bent!
Ff snel; nóg n vriendin zwanger... Zaten in t begin van de mmm, komt minder hard aan, wist t van hun. Nu ik nog...
pfff evie vervelend eh, het lijkt alsof iedereen zwanger geraak buiten wijzelf ik ben er ook altijd onderste boven van.
@koolmees nee ik ga morgen bellen voor een afspraak. heel herkenbaar allemaal ik kijk elke maand naar babykleertjes en wanneer de baby dan zal komen terwijl er helemaal geen baby is @mol we lopen inderdaad gelijk ik ben in de nacht ong geworden dus eigelijk zit ik op dag 6 en ook vandaag pil 4 genomen hopelijk testen we op de zelfde dag positief @poemelke haha dat wachten haat ik ook maar als je straks positief test vergeet je dat wel ik ga voor je duimen hier niks bijzonders vandaag de 4e pil genomen nog 1 te gaan en hopelijk de allerlaatste er lopen veel dames gelijk deze maand wat zou het leuk zijn als we allemaal positief testen deze maand
@Eevie: Wat vervelend, dikke knuffel! @Chulla: We gaan gewoon zoveel duimen/dansen/hcg strooien (de zwangeren dan) dat we allemaal wel zwanger moeten zijn deze maand. Het wordt wel weer tijd in dit topic
He lieve meiden! Ik voel weer een mega dipje in ons forum! zooooo herkenbaar! t lijkt wel alsof de hele wereld om ons heen zwanger word, daar vrienden van, daar vrienden van... het komt zo hard aan... Weet je, je hoort wel eens, dat goede vriendinnen, zussen oid... gelijk gaan lopen qua cyclus...kennen jullie dat fenomeen? weet je wat ik hoop? dat ons forum hier dat ook gaat doen! we kletsen nu al zo lang met elkaar, dat ik hoop dat we ook allemaal gelijk gaan lopen, alleen dan niet qua cyclus maar allemaal tegelijk zwanger worden!! het ene wonder na het andere!! ik hoop dat het bekende fenomeen hier ook eens toeslaat!!! @Xd, en de rest, 1 stelletje weet het van ons, maar ben eerlijk dat hun heel lief zijn, maar geen flauw idee hebben wat het met je kan doen, ze hebben pas een zoontje, dus zijn blind van liefde zeg maar, begrijpelijk trouwens... andere stel weet het niet, zijn weer vrienden van hun... wil ik ook niet vertellen... Nou moet ik zeggen dat mn mannetje gister iets heeeeel liefs heeft gedaan!! hij heeft die vrienden van hem opgebeld (die het weten) en gezegd dat ik wel eens rond de periode dat we gaan uit eten, ongi kan worden, en dat hij het mij dan niet aan wil doen om daar met een zwangere te gaan zitten (niks tegen hun overigens) dus hij heeft gezegd als ik dan ongi ben (valt precies over twee weken) dat we dan afzeggen....!!! Dat vond ik zo'n enorm lief gebaar!!! zonder erbij na te denken wist mannetje precies zoals ik me kan voelen!! op die dag ben je zo down...ik stort in als ik dan bestookt wordt met zwangerschapsverhalen... herkenbaar voor jullie! Vandaag flink ertegenaan, morgen op lang weekend!! moet nog vanalles doen!! xxxx
Goedemoren Vanmiddag reageer ik even uitgebreid op iedereen! Nou straks weer naar het ziekenhuis,hopen dat er vandaag wel dik baarmoederslijm zit!! En dat daardoor de uitslag van het zaad ook beer is! We wachten het maar af, meer kunnen we ook niet doen! X
Hey Mol, Voor het kamertje gaan we zaterdag shoppen ..kinderwagen en vele nadere spulletjes heb ik al..Mijn zus heeft alles voor me bewaard! Lief hè? heb echt al zo ontzettend veel!! ook de kinderkamer had ze..maar die wil ik toch liever zelf kopen.. hoe is het verder met je? alweer 3de pil lees ik! Dus het klussen komt dichter bij.. @Eevie: Ah meid, ik leef met je mee.. Weet precies hoe je je voelt! maar hou hoop meid! Ik duim extra hard voor jullie allemaal want ik gun het jullie zo!!! Liefs
@poemelke: Wat onzettend lief van je man!! Fijn dat hij zo met je mee leeft en dat hij begrijpt hoe je je voelt!! Ga natuurlijk duimen voor een postieve test over 2 weekjes! liefs
@ Poemel, wat super lief van je mannetje zeg!! Ik vond het persoonlijk wel prettig om tegen iedereen te zeggen. Niet dat als ik bij iemand kwam er meteen over begon maar als het onderwerp kinderen/zwanger ter sprake kwam heb ik altijd meteen gezegd dat ik niet zomaar zwanger kan worden. Vond dat voor mijzelf wel prettig. Ookal weten mensen totaal niet wat er in je omgaat. Ze weten dan wel wat er speelt. maargoed dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. @ hier, ik strooi zoveel hcg als dat ik kan.. Moet zelf natuurlijk ook een beetje bewaren he 9 november heb ik een echo op een hogeschool in Eindhoven, opleiding echoscopie. Daar kon je je gratis voor aanmelden Meteen gedaan! Krijg ik een echo van ongeveer een uur! En 11 november heb ik de 12 weken echo bij de VK, ook spannend!! De nekplooimeting enz laten wij niet doen... En wat Chulla zegt klopt echt. Zodra je een positieve test in handen hebt vergeet je al het wachten en de ellende!! Ik ga ook voor een berg zwangere deze maand! Moet gewoon, we hadden afgesproken allemaal dit jaar zwanger te zijn. Dus dit moet ook lukken
@Poemelke: Wat fijn dat je mannetje je zo goed begrijpt! En wie weet test je voor het etentje wel positief en kun je de hele avond meekletsen over je zwangerschap. Ik hoop het voor je! @EsDa: Succes in het ziekenhuis, ik hoop op een positief bezoek! @Fredje: Wat leuk babyspullen shoppen, veel plezier alvast! @Xd24: Leuk zeg zo'n echo! Groot gelijk dat je je ervoor opgegeven hebt. En de hcg is opgevangen hoor Hier morgenvroeg de eerste FM (dag 10), ik verwacht dat het nog te vroeg is om eigroei te zien, maar wie weet. We wachten maar gewoon af.
Hé dames, @Poemel; wat superlief van je mannetje zeg! Echt top dat hij zo meedenkt. Daar heb je wat aan @Fredje: shop till you drop haha! Vandaag gooi ik pil 5 er in en dan kunnen we weer los. @XD: een extra echo dus, leuk joh! Maar ik vond het ook altijd wel spannend, want tegenwoordig kunnen ze zoveel zien en soms wil ik dat niet allemaal weten. Hoe staan jullie daar in? Ik heb moeite met mensen die de 20 weken echo als een pretecho zien. Want dat is het in mijn ogen echt niet. Ze kunnen vroegtijdig dingen opsporen. En wat doe je als er iets niet goed is? Allemaalvragen die toen door mijn hoofd gingen. @EsDa; hoe ios het gegaan meid??? @Koolmees: heb jij de maanden dat je Clomid slikt ook steeds echo's? Ik niet namelijk. Gewoon slikken en als ik in december niet zwanger ben moeten we terugkomen. @Chulla: we gaan inderdaad gelijk op. Dubbele kans op zwangerschappen deze ronde! We gaan ervoor! Meiden, denken jullie ook al vooruit? Ik bedoel, wat als de Clomidmaanden voor bij zijn en je weer terug moet naar het ziekenhuis? Wat gebeurt er dan? IUI, IVF?? Wij hadden het hier vandaag over en hebben twijfels over verdere stappen. We willen sowieso geen IVF. IUI nog wel maar dan willen we eerst uitgebreid voorgelicht worden. Ik vind het spannend worden, december is bijna...
@Mol81: Hier ben ik nog niet echt vooruit aan het denken, maar misschien ook wel omdat ik voor mijn gevoel "pas" aan de 50 mg zit en daar nog veel op kan volgen voordat IVF in beeld komt. Ik heb eigenlijk ook wel goede hoop dat het niet zover komt. Maar ik snap je gedachte, december komt ook al erg dichtbij. We duimen gewoon voor een mooie test aan het einde van deze cyclus! Hier inderdaad toch gewoon echo's tijdens de clomid-maanden. Mijn gynaecoloog zei dat zijn collega's het waarschijnlijk anders zouden doen, maar hij toch graag wil dat er zoveel mogelijk controle op is en waar nodig bij gestuurd kan worden. Achteraf maar goed, anders had ik niet geweten dat de afgelopen maand de clomid niet was aangeslagen.