Ha lieverds, Ik ben weer uit m'n dipje aan het kruipen en klaar om weer aan de peptalks te gaan. Dus bij deze; ik ga proberen op iedereen te reageren! @ Belgische mama; ik hoop dat je dinsdag goed nieuws krijgt!! Waarom moet je eigenlijk voor 22 november ongesteld zijn geweest?? @ Esda; je bent vandaag weer terug geweest toch? Ben benieuwd hoe het is gegaan en wat nu het plan gaat zijn voor jullie. @ Mol; Jij bent bijna weer van de Clomid af, morgen laatste dag toch? En dan hop; op de klusbank! Vergezel mij maar!! @ Chulla; soms is het moeilijk, he? Ik denk dat dit echt bij de MMM hoort (en bij al die idiote hormonen die we in ons lijf krijgen). Wij zijn inderdaad bezig voor ons eerste kindje. Hoe gaat het bij jou? @ Koolmees; Dank je wel voor de knuffel. Het is logisch dat je meer bezig bent met het zwanger worden. Je hebt die dagen dat je pillen slikt en dat je dus niet anders kunt, omdat je erbij stil moet staan dat je die dingen moet nemen. Same here; ik moet elke avond bedenken hoe ik die dingen moet mengen enz. En morgen voor ons beiden de fm, dus dat houdt ons ook bezig. Ik vind dag 10 (bij mij 9) ook vroeg, maar we gaan er gewoon voor! De wachtbank is altijd wat rustiger... Ik droom stiekem wel met je mee... Zou fijn zijn... Dromen mag! Als je niets te dromen en te wensen hebt, dan is het leven maar saai. @ XD en Fredje; Het feit dat jullie mee blijven schrijven en duimen en strooien doet al heel veel. Het is gewoon heel fijn dat het bij jullie al zo ver is. Nu wij nog en dan openen we een nieuwe topic. Anders zijn jullie maar met z'n tweetjes... dat vinden wij zielig voor jullie, dus wij sluiten ons gewoon snel bij de zwangeren-club aan. We moeten jullie natuurlijk wel mentaal ondersteunen enzo he?! Fredje; alsvast veel plezier zaterdag. Heerlijk shoppen! @ Poemel; ik snap helemaal dat je er etegenop ziet, maar wat geweldig lief van jouw man!! Geef m maar een dikke kus namens de ZP-dames! @ Hier: mensen om me heen weten ook dat we bezig zijn, en houden er ook rekening mee. We krijgen dan ook geen moeilijke opmerkingen of vragen, maar meer mensen die met ons meeleven en mee proberen te denken. Ik heb wel aangegeven dat ik niet wil dat mensen er elke keer naar vragen. En dat gebeurt eigenlijk ook niet. Mijn collega's vragen bijvoorbeeld alleen of het spuikten een beetje lukt, maar ze vragen dus niet of ik al zwanger ben. Dat is wel fijn. Ik denk ook wel vooruit hoor. Ik ben nu natuurlijk ook al in de fase van het spuiten, maar we mogen nog in ieder geval zelf klussen. Ik zit dus al weer wat dichter bij de IUI... ik hoop gewoon zo dat het ons zelf gaat lukken (mbv spuiten). IUI is te overzien, maar IVF... ik vind dat zo verschrikkelijk heftig... Ik kan jullie heel eerlijk zeggen, dat het spuiten meevalt. Je ziet er nu misschien heel erg tegenop, maar het is echt goed te doen. En IUI is nog niet echt ingrijpend. Als ik dat moet doen om die wens te vervullen.... Maar IVF is ook niet een stap die wij zomaar gaan nemen, hoor!! Meiden, fijne avond nog. Dikke kus!!
He dames!! @eevie, wat een ontzetten lief bericht op iedereen! fijn om te horen dat je gelukkig weer een beetje op de positieve wolk zit!! Het is soms ook zo moeilijk, maar gelukkig kruipen we door hoop voort in de mmm! Ik zal manlief straks een dikke kus geven! @Xd, ja op zich wil ik het wel gewoon aan iedereen zeggen, alleen mannetje wil dat liever niet, aangezien we met zn tweetjes zijn... Hou je daar toch rekening mee, dus we overleggen altijd eerst voordat ik het iemand wil vertellen. Maar dat is echt zoals je zegt waar je je fijn bij voelt! Blijf maar lekker strooien meid, en geniet lekker van je zwangerschap, vind het ontzetten leuk dat je nog lekker meekletst!!! @Mol, ja meid, ook ik denk wel vooruit, maar realiseer me dan telkens dat ik er erg goed ben om mezelf gek te maken en dan hou ik er weer mee op... maar ik ben ook wel bang dat we straks echt naar het volgende traject gaan...iui dus, nu is dat nog niet zo ingrijpend, maar toch, het voelt wel alsof je allerlaatste kans om het echt met zn tweetjes te doen, dan ook echt voorbij is.... Hmm jullie snappen me wel he!? IVF, tja heel hoopvol dat het bij ons niet zover hoef te komen, maar we zijn het er wel over eens dat als dat gaat gebeuren, we er wel voor gaan... maar ook dat is bij iedereen anders...hoe dan ook het is een heftig traject! @hier, alles zover gepakt, hondjes hebben al in de gaten dat we weggaan...erg leuk (maar niet heus, want ze zijn dan hyperactief!) Mannetje is helaas pas om 20uur thuis (had een afscheid op het werk) en morgenvroeg vertrekken we! als ik de kans krijg reageer ik morgenvroeg nog even, en anders lieve meiden, tot maandagavond allemaal!! xxx
@Poemelke: fijne vakantie en geniet er lekker van lekker ontspannen @Koolmees: Ik had in de eerste ronde op dag 10 al een eitje van 22mm dus de kans is aanwezig dat je morgenvroeg al goed nieuws kan krijgen. @hier: Nou we zijn vandaag weer langs geweest! Mijn baarmoederslijmvlies was dit keer wel wat dikker! Helaas was het zaad nog steeds niet goed. Mijn vriend moet zijn zaad morgen inleveren om alles te controleren! Als we daar de uitslag van weten dan horen we het "plan" van de gyn! wat nu de opties worden! Mijn eitje was ook gegroeid (was vandaag 16mm) en springt over ongeveer 2dagen
@mol wij hebben het er weleens over gehad en hebben altijd gezegt dat we niet voor iui of ivf gaan maar tot die tijd weet je het nooit ik hoop met heel mijn hart dat het niet zover komt @eevie wij gaan voor een 3e kindje we hebben een docher van bijna 9 en een zoontje van 6 ik had altijd gezegt 2 is genoeg maar ons gezin is nog niet compleet wij willen een 3e @poemelke geniet lekker van jullie weekendje weg veelplezier hier vandaag de laatste clomid naar binnen gewerkt hopelijk ook de laatste
Ff n kort bericht. Vandaag de eerste fm, niets te zien. Zit ook pas op dag 9, dus had al verwacht dat het niets zou zijn. Dinsdag terug en dan weer n fm. Is t dan nog niks gaat de dosis weer omhoog. Ben benieuwd. Zit nog steeds op m'n positieve wolk! X
eevie omdat de gyne zei ik toen ik vroeg of de operatie niet eerder kon dan in nov, zei ze dat ik eerst ongesteld moest worden voor de operatie, bedoelde ze mss van dat ze zeker weet dat ik niet zwanger ben? ik moet week ervoor ook bloed laten trekken. ik ben deze cyclus ook op dag 9 geweest en toen zaten er veel kleintjes klaar
Hoe is het meiden? Koolmees; hoe was de fm? Ah ik snap, Belgische mama. Hopelijk zegt het bloed iets anders en is het gewoon eindelijk raak!!
Dag ladies.. ik ben Weer terug van een weekje duitsland.. heerlijk zeg zon weekje weg.. Nu Weer thuis... morgen ga ik op mijn gemak alles even lezen.. Knuf voor iedereen..
Hé Lely, ik miste je al! Hoe staat het met de clomid en op welke cyclusdag zit je? Hier geen nieuws. Gisteren de laatste pil naar binnen gegooid en nu weer aan de klus zodra de vruchtbare dagen naderen. Ik ga vanaf dag 13 iedere dag ovutests gebruiken want ik MOET mijn ei vinden. Als het niet lukt bel ik de gyn dat ik de volgende ronde FM wil. Ben er klaar mee, wil nu gewoon resultaat. Zo, opstandige Mol gaat tv zappen! Fijne avond!
mol81, ik moet nu wachten op NOD... nou ja.. hopen dat ie niet komt en ik een positieve test heb whahaha waarom vraag je maandag niet gelijk om een fm ??gewoon bellen.. en zeggen dat je zekerheid wil..
Even een snel emo berichtje hier, probeer morgen op jullie berichtjes te reageren. Zoals verwacht waren er alleen maar kleine follikels te zien bij de FM, ik had deze keer weer mijn eigen gynaecoloog. Vandaag begon hij over mijn overgewicht, dat het behalve PCO (vandaag zei hij dat dat wel ook uit bloedonderzoek was gebleken ) ook wel een soort metabool syndroom zou kunnen zijn, vanwege schommelende bloedwaarden zoals die van de schildklier. Hij vroeg o.a. hoeveel ik bezig ben met sporten. Het kwam een beetje op me over als: nou dikke, wat doe je hier eigenlijk, ga maar eens sporten. Hij heeft het zo vast niet bedoeld, maar diep ongelukkig ging ik weer weg uit het ziekenhuis met een hoop vragen. Wat doe ik eigenlijk daar als het om mijn gewicht gaat? Ik ben al sinds we begonnen zijn bewust op mijn voedingspatroon en beweging aan het letten, als ik zou mogen kiezen tussen afvallen en die hormoonrommel met bijwerkingen dan zou ik eerder voor het eerste kiezen En daarbij ben je met een trage schildklier en PCO ook nog eens extra gevoelig voor overgewicht. Een beetje de kip en het ei verhaal. En ik heb overgewicht, maar echt niet in een extreme variant. Vandaag veel huilend bij mijn ouders en man kwijt gekund, maar wel weer een groot gedeelte van de dag met migraine in bed gelegen. Wat kan zwanger worden toch zwaar zijn Maandagmiddag weer terug voor FM.
Oh lieverd.... Een hele dikke knuffel van mij voor jou!! Wat ontzettend kote dat je met zo'n gevoel weg bent gegaan. Het is een cirkel; je bent wat ronder door de PCOS, wat die hele PCOS ook niet echt meehelpt, waardoor je wat ronder blijft enz... Ik heb ook overgewicht, zit echt op de uiterste rand, maar ze hebben mij niets gezegd over afvallen. Het is wel beter voor me, maar feit blijft wel dat je met PCOS minder makkelijk afvalt... En alsof dat en de mmm nog niet frustrerend genoeg is, doet een arts ook nog alsof jij er niets aan doet! Grrrrrrr..... Ik wou dat ik iets voor je kon doen meis! Ik baal zelf erg vaak van m'n gewicht, maar ik ben niet zo van t diëten enz. Maar dat boek van gezond slank met de Frank schijnt wekte werken en dan twijfel ik weer of ik dat eens moet proberen... Dit soort dingen zullen moeilijk blijven!!! Schrijf vragen voor de gyn op, hè? Hopelijk maandag beter nieuws! Dikke kus!
ik heb ook overgewicht en bij mij laten ze dat ook te pas en on te pas horen, ik moet vermageren,sporten dan zou ik wel zwanger worden. bij de 2de was ik zwaarder dan nu en ik was vd eerste mnd zwanger, aan wat ligt het dan? beide schoonzussen zijn dikker dan mij, en vrij snel zwanger geworden, tuurlijk is het niet goed die extra"s kilo"s maar het is snel gezegt je bent te dik drm lukt het niet.
@Koolmees: Gynaecologen kunnen alles altijd zo bot vertellen hé. lijkt soms wel of ze geen gevoel hebben maar dat het een routine klus is! nou voor ons is het wel heel belangrijk! hoop dat hij maandag meer uitleg geeft (op een normale manier ) @Mol: kan je niet deze ronde een fm vragen! nouja vragen gewoon eisen!!! @Lely: Wanneer is je NOD dag? ik hoop ook voor je dat je een positieve test is je handen krijgt deze ronde! @hier: in het weekend nog klussen! en maandag de uitslag horen van het zaad van vriendlief! Hopen dat het toch goed is! Een collega van me is nu 12weken zwanger en op mijn werk gaat het alleen nog maar daarover! Baal dan wel hoor als ik weet dat het bij ons niet zo makkelijk gaat! Maar we geven de moed niet op! Fijn weekend allemaal
Dankjewel voor jullie lieve reacties. In het verleden ben ik met een heleboel verschillende soorten dieten en sporten bezig geweest, maar altijd was het gevolg dat ik uiteindelijk meer aan kwam dan af viel. En ik werd er ook nog heel ongelukkig van. Voor mezelf heb ik nu geaccepteerd wie ik ben (gewoon wat dikker dan een ander) en heb ik er ook niet veel moeite meer mee dat ik te zwaar ben. Ik heb alleen moeite ermee dat ik me zo vaak over mijn gewicht moet verdedigen, zoals nu ook weer. Zelf denk ik ook dat de stress over het te dik zijn nog veel slechter is dan het dik zijn zelf. Ik heb me voorgenomen om bewust bezig te blijven met niet teveel ongezond eten en regelmatig bewegen, voor mezelf maar ook voor de kleine als ik ooit zwanger mag worden. Maar extreem lijnen, ik denk dat ik daar op de langere termijn alleen maar meer last van krijg. En als het echt alleen aan m'n gewicht ligt, waarom heeft de clomid dan de eerste maand wel aangeslagen? Maar goed, het is er weer uit, de migraine is weg en op naar de volgende FM @Eevie: Jammer dat er bij jou ook nog niets te zien was, maar dag 9 is ook nog erg vroeg, dus er kan nog van alles gebeuren! @Poemelke: Een beetje laat om je nu nog een fijn weekend te wensen, want je bent al weg. Hopelijk heb je het leuk daar! (ik ben even vergeten waar je naar toe bent) @Chulla: Fijn dat de clomid-dagen er weer op zitten en nu aan de klus! @Belgischemama: Bij jou nog nieuwe ontwikkelingen? @Lelymupske: Fijn zo'n weekje vakantie achter de rug! En spannend op het wachtbankje! @Mol81: Ik zou het ook proberen hoor, een FM opeisen. Wel fijn dat de clomid-dagen weer achter de rug zijn! @EsDa: Fijn dat het slijmvlies dikker was, misschien was de test wel niet goed omdat je nog niet dicht genoeg bij de eisprong bent. Ik hoop dat de resultaten van het zaad van je mannetje goed zijn! Maandag heb ik een vriendelijkere, vrouwelijke gynaecoloog gelukkig. En dat van die collega is herkenbaar hoor, dikke knuffel, hopelijk kun je je snel bij haar aansluiten
@ Koolmees, wat een rotopmerking van de gyn. Maar idd, voor hun is het wel routine. De laatste x dat ik naar de gyn ging was ook zo raar (was GELUKKIG sochtend naar de vk geweest en alles in levende lijven gezien) zit de gyn me heel leuk te vertellen dat het hartje niet klopt? Uhh sorry mevrouw maar die heb ik toch zeker weten een paar uur geleden gezien! Nee dat kan niet zegt ze er zit niks, nou ik zei lees het dossier ff door aub!!! ohja sorry... Als ik niet bij de vk was geweest had ze me echt van de grond kunnen rapen denk ik. Het enige wat ze daarna zei was gefeliciteerd en doei. Heel lomp. Had ook echt zoiets nouja dit is dus allemaal maar heel normaal?! Trek het je niet teveel aan, je hebt wat overgwicht.. Nou en? Als je gewoon beweegt en gezond eet is daar echt niks mis mee toch? Heb wel vaker gehoord dat mensen met PCO aanleg hebben om dikker te worden en als ze afvallen het ooit wel beter wil lukken... Maar of dat klopt? Bij mij is dat dus totaal niet, ik heb best een 'zware' variant van PCO. En ik kan vreten wat ik wil en kom geen gram aan... Tja is dat altijd goed? Het is altijd wel iets. Als jullie je maar gewoon goed in je vel voelen, ik denk dat dat het belangrijkste is!! xxx
@koolmees wat vervelend om te horen maar soms denk ik ook dan de gyn harteloos is ofzo vraag naar een andere gyn waar je wel je verhalen en vragen kwijt kunt ,in plaats van elke keer met zoveel vragen naar huis gaan. ik ben zelf altijd slank geweest en ik hoor zo vaak dat als je te slank bent je ook niet makkelijk zwanger kan raken maar aankomen lukt ook niet. het is allemaal wat en we krijgen niet makkelijk wat wel willen dus moeten we het maar doen met wat we hebben toch. sterkte meid en hopelijk krijg je maandag beter nieuws @lely welkom terug hoe was je weekje weg? @mol ik zou gewoon bellen dan krijg je vast wel een afspraak het is wel fijn om af en toe te weten wat daar binnen aleemaal gebeurt succes met klussen klus er gewoon op los en hopelijk deze ronde met goed resultaat @esda ik ga voor je duimen dat je maandag een goede uitslag krijgt hier al volop aan het klussen krijg me ei nog lang niet maar beter vroeg beginnen dan te laat toch ik hoop dat we deze ronde allemaal zwanger worden
Goedemiddag dames, Zo, Mol is in de kleren. Vanmorgen had ik eerst uitslaapdag en toen kwamen mijn ouders langs. Ik liep om 13.30 uur nog in pyjama. Oh oh oh, lazy Mol. Chulla: hier ook aan de klus. Het kan gelukkig weer. Vanaf wanneer helpt het eigenlijk om zwanger te worden? Ik ga gewoon ovu tests gebruiken en vanaf dag 13 om de dag klussen. Nu is het voor de lol en straks voor de lol én een baby! XD; OMG wat een raar mens in het zh! Je kunt inderdaad wel een hartverzakking krijgen. Gelukkig is alles goed. Koolmees: meid wat vervelend dat je zo'n naar gevoel hebt. Ik heb geen overgewicht en heb ook geen idee of overgewicht echt mee speelt in vruchtbaarheidsproblemen. Volgens mij zijn er ook genoeg dikke(re) vrouwen die wel gewoon zwanger kunnen worden. Knap dat je zo goed op je voeding let en beweegt. Lely: spannend joh, wanneer is je NOD? Hier: ik ga deze ronde nog gewoon klussen zonder FM maar een evt. volgende ronde wil ik echo's. Ben er zat van. Nu wordt het tijd voor duidelijkheid. Wie weet slik ik die Clomidrommel zonder dat het effect heeft. Dat weet ik nu niet aangezien het niet gecontroleerd wordt. Ik heb er geen zin meer in en wil duidelijkheid. Zo, dat lucht op