@dier op je vraag weet ik trouwens geen antwoord @mel hoihoi zo 3 jaar das best heel lang welk topic staat je verhaal??? en waarom begin je nu pas aan de clomid of heb je eerst wat anders moeten doen?
[QUOTE @mel hoihoi zo 3 jaar das best heel lang welk topic staat je verhaal??? en waarom begin je nu pas aan de clomid of heb je eerst wat anders moeten doen?[/QUOTE] Mijn verhaal staat hier: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/296986-eindelijk-weer-hoop-nieuwe-start.html Ik heb dus al eerder clomid gehad maar de behandeling werd stop gezet vanwege mijn ondergewicht, terwijl ik gewoon 100% gezond ben. Ik ben altijd al mager geweest en driedubbel gecheckt maar nee ze lieten me eerst een behandeling ondergaan zodat we hoop kregen en toen boem ineens STOP behandeling, en toen kwamen ze met een zwak verhaal aanzetten. Maar goed. Nu weer hoop want vanmiddag om half 3 naar het ziekenhuis toe waar we een nieuwe arts hebben gevonden die heel het "probleem" eigenlijk niet zo'n probleem vind. liefs Mel
Melanie: Ik ga zo ff je verhaal lezen, welkom in ieder geval! Gooischemama: ow je 4e dag alweer! Merk je dat het een dubbele dosis is qua bijwerkingen nu? De naaldjes doen geen pijn bij acupunctuur, je voelt heel kort even een klein prikje. Hoe is het met de rest van de dames? Claudia, zit jij nu ook aan de 100? Update: Vanmorgen weer geweest, nog steeds geen groeiende eitjes op dag 19. Dus vandaag meteen weer begonnen met de provera, vind het wel prima, dan kunnen we weer verder. Baarmoederslijmvlies bouwt wel mooi op, dat zit alvast mee. En de uitslag van het zaad was ook binnen, helemaal goed! Ik was daar bang voor omdat hij de week ervoor 40 graden koorts had gehad en dat is niet bevorderlijk. Dus als het daarmee al zo goed is dan moet het zonder koorts helemaal super zijn. Al een hele zorg minder! Ik verwacht vandaag over 2 weken ongesteld te worden en de Clomid 100 mg heb ik al in huis. Vrijdag nog wel een belafspraak omdat er vandaag nog wat hormonen zijn geprikt, maar dat is verder niet zo spannend. Bij mij waren ook alle hormoonwaarden gewoon goed, alleen testosteron iets verhoogd (dat is normaal bij pco), en nu hebben ze dat dus vorige week nog eens geprikt en was het al heel erg gedaald, bijna op een normaalwaarde en vandaag dus nog eens.
@dierelier, leuk ik ben vandaag ook met de eerste keur provera beginnen. Is de eerste keer dat ik dat medicijn krijg dus ik ben benieuwd. Hierna de clomid 50mg van dag 3 tm 7. Volgens de arts hebben we 70% kans om binnen 6 tot 9 maanden zwanger te raken. Ik vind het nog al een gedurfde uitspraak haha.
Ik heb je verhaal gelezen net, bijzonder verhaal, wat een gedoe he! Fijn dat jullie nu wel mogen beginnen, dat moet toch een opluchting zijn! En die uitspraak van de arts is toch best heel hoopvol!
Ja die is zeker hoopvol. Al vind ik het wel een gedurfde uitspraak natuurlijk. Maar het geeft wel goede hoop. Snap alleen niet goed dat ik nu niet met echo's in de gaten ga worden gehouden maar alleen bloed prikken. Dit vind ik best vreemd omdat ik vorige keer met de 50mg clomid ook al een vrijv erbod kreeg vanwege teveel rijpe eitjes. Maar volgens de arts is de kans op meerlingen best klein.. nja spannende tijd komt er dus aan.
Zo melanie wat een verhaal maar ben blij voor je dat je nu gewoon weer door kan gaan met de behandeling Het lijkt wel nooit goed te zijn he of je bent te dik of te dun Ik was(ben) te dik en moest eerst afvallen zo'n 10 kilo maar heb een gbp en ben nu al bijna 27 kilo kwijt en heb dat ook gezegd en dat ik nog maar een x aantal kilo's van een gezond gewicht zit dus ze mogen me niet afwijzen (je mag best me laatste kilootjes overnemen hoor gratis en voor niks) Hoop dat de 50 mg snel weer aanslaat met een positief gevolg @dier vandaag was de laatste dag en ben blij dat het dr weer opzit merk aan me buik dat het meer pijn geeft dan die 50 mg je voelde toen ook wel steken maar nu pff net alsof iemand met een mes in je buik aan het steken is (af en toe) even rustig ademen en dan gaat het weer Beter dat je meteen aan je nieuwe kuurtje mag beginnen al blijft het wel klote want hier hoop je niet op Maar............zaad is iig goed en dat is ook wel weer een voordeel denk want zou toch een stuk lastiger gaan als het bij beide niet goed zou zitten
hallo Dames, Het is eventjes geleden. @dierelier: ja zit nu aan de 100. Buiten het vele zweten en misselijk zijn valt het mee. Gisteren ook naar de gyn geweest en krijg morgen een pregnyl spuit. Moet dan de 31 ste bloed laten nemen en 2 september bellen voor de uitslag. Dus zijn nu begonnen aan de vruchtbare week. melanie: amaai al 3 jaar. Wat goed dat je nu verder wordt geholpen.
Spannende tijd dus. Hopen dat het hormoon dit keer zijn werk goed gaat doen en dat jullie snel zwanger mogen zijn. Zodat het ook een echte vruchtbare periode was haha. ************* Ik merk wel dat ik nu zelf echt weer hoop heb. En me misschien iets teveel focus op die 6 tot 9 maanden.. Straks helpt het toch niet en dan tja zit je toch weer in een dip. Dus ik moet mezelf toch echt vaker gaan vertellen dat ik het rustig aan moet doen en gewoon afwachten. Clomid is geen wondermiddel.. Al lijkt het door me arts nu wel zo. Mja na 1 jaar stil te hebben gestaan en nu weer behandeld te worden voelt het alsof we gewoon snel ouders gaan worden.. al is dit natuurlijk niet van te voren te zeggen.. liefs mel
hallo, ben er ook weer. Was geveld door buikgriep en, ben daarbovenop zo slim geweest mezelf te laten uitdrogen... En ben wat druk geweest met vrienden die op pukkelpop waren op te vangen... Gooischemama; ik snap 't van je sz ook niet helemaal. Maar, zo is de medische wetenschap zeker? Ik heb alle symptomen voor een slecht werkende schildklier, maar als ze mijn schildklier testen, blijkt er niks mis te zijn... Hoe bevalt die 100mg je? Ik ben ondertussen eindelijk ongesteld geworden, oef oef en, mag overmorgen beginnen met eerste dosis clomis, ben benieuwd! Melanie, heb je verhaal nog niet helemaal gelezen. Ik duim wel dat je heel snel zwanger bent! Claudia: succes! Dierelier, blij dat de accupuntuur goed meegevallen is! Ik hoop zo dat 't je helpt! Overweeg 't ook maar zit beetje in de twijfelfase...
Mel, net je verhaal volledig gelezen, goh... Ben blij voor jullie dat ze jullie nu fatsoenlijk willen helpen. Jammer dat je daar zowat om moet smeken! Maar, ik duim dat die dok gelijk krijgt! succes!
Hey Fieneke, Thnx! ik moet het zelf nog een beetje bevatten hoor. Dat ik nu al met me nieuwe behandeling bezig ben. Het 2e pilletje provera zit er in.. We hebben bijna 1 jaar stil gestaan zonder kansen zonder behandeling.. Dus ben nu best wel een beetje hyper erdoor. Gelukkig heb ik een mannetje die altijd tegen me is blijven zeggen: schatje maak je geen zorgen, ook dit probleem lossen we samen op en jij wordt straks een geweldige mama! Anders was ik denk ik al eerder de moed verloren. Ik wens jou en alle andere meiden hier ook echt super veel succes met zwanger raken! Gelukkig zijn we niet de enige.. liefs Mel
@fien niks ernstigs met je vrienden hoop ik???? is niet niks wat dr gebeurt is Uitgedroogd??door de buikgriep of niet? Gelukkig is dat met een ouder persoon snel op te lossen 100 mg zit dr op en ben blij dat ik dr vanaf ben dus mag weer gaan beginnen met gericht klussen he:d Ja ik vind het ook een heel vaag verhaal van me sz en die IUI maar denk dat ze miss wel wat verzwijgt maar als ze het niet wil vertellen hoeft dat ook niet. Hoop dat ze iig snel iets positiefs kan vertellen (en ik ook) @claudia ga je met de 50 mg beginnen??? @melanie nou meis jou tijd komt ook snel genoeg hoor al duurt het wachten zo lang
@gooischemama: ben nu aan mijn vruchtbare week, mijn dosis is 100mg geworden. Krijg vanavond ook een pregnyl spuit erbij. @fieneke: het weer was vreselijk de donderdag, hoop dat jou vrienden niets hebben. Woon op een 10min wandelen van de pp wei, hebben ook familie en vrienden opgevangen en naar huis gebracht.
Mijn gyn zei dat het was voor de eicel beter te laten rijpen. Dus hoop dat het werk. Hij zei wel dat ik nog iets meer kans heb op meerlingen hierdoor maar dat nemen we er graag bij.
Fieneke: wat goed dat je ongesteld bent geworden! Toch spannend zo met Clomid nu! Acupunctuur... ik zou het alleen doen als het goed voelt. Ik weet ook niet of het helpt maar ik heb er wel wat onderzoeken over gelezen. Gooischemama: De clomid zit er weer in dus! Jij krijgt geen FM's begrijp ik? Claudia ook de 100 gehad, hopelijk werkt de pregnyl. Ik snap eigenlijk niet zo goed wanneer ze dat nu wel of niet geven? Maar je had dus wel 2 mooie eitjes klaar zitten? Melanie: wat een gezeur over gewicht ook altijd he. Te dun is niet goed, te dik is niet goed. Terwijl heel veel te dunne of te dikke meiden ook gewoon prima zwanger worden zonder gedoe. Meeste mensen met pco zijn iets te dik geloof ik toch? Lijkt me ook heel lastig afvallen dan omdat het hormonaal is. Ik hoef zelf gelukkig niet af te vallen, ben gewoon normaal qua gewicht. Hier even geen update voorlopig, zit op dag 3 van de provera dus het duurt nog wel even voordat ik ongesteld word. Ik schat zo na 5 sept pas.
@claudia dus jou zien we de komende dagen niet voorbij komen te druk met klussen Hoop dat de combi met pregnyl werkt voor je meis waar moet je hem spuiten????? @dier jups het is weer gelukt om al die smerige pillen weg te krijgen Nee krijg idd geen fm had al gevraagd waarom dat niet was vonden ze niet nodig omdat we hadden aangegeven een 2ling niet erg te vinden en de kans was zo klein dus nee krijg het wel zodra ik moet beginnen met spuiten Gister een een berichtje van een kennis en ja hoor zwanger zijn dr nu 7 in me naaste omgeving die zwanger zijn en 2 zijn bevallen pff en je probeert blij voor te zijn (en dat ben ik ook hoor) maar dat groene monster he heb het daar gister ook over gehad met een van de zwangere dat ik het haar super erg gun maar dat ik ook wel jaloers ben omdat ze zwanger is gelukkig was ze heel lief en begreep ze me en ook meteen jou 2de komt dr ook snel genoeg aan dus ja hoor janken he zo emotioneel als de pest door die clomid vandaag 16 and pregnant gekeken en zat gewoon te janken bij haar bevalling en hoe zij dr over dacht
@dierelier Ik zit ook op dag 3 van de provera haha we lopen echt helemaal gelijk. Kreeg alleen daarnet echt krampen in mijn linkerzij echt gewone krampen, maar dan heel heftig. Weet niet of het met de provera te maken heeft maar voelde een beetje als ongi worden.
Mel, dank je! Blij voor je dat je man je zo steunt. Ik vond dat maar normaal, tot ik een aantal vrienden hoorde; niks van steun van hun partner... En, ik hoop echt dat je gauw die geweldige mama worden mag! Gooischemama, was inderdaad aan het uitdrogen door de buikgriep. Gelukkig ondertussen weer helemaal beter! Pukkelpop: mijn vrienden zijn er met schrammen en builen vanaf gekomen. Maar hebben ook heel veel geluk gehad. Toen 1 vriendin een gewonde aan het troosten was in afwachting op hulp, viel er ineens een boom op 't meisje naast haar... Vreselijk! Hoe gaat 't met jou na de clomid? En, knuffel. Hoop dat 't snel jouw beurt is! Claudia, mijn ouders wonen op een kwartier wandelen van de weide; leuke buurt om te wonen! Hoop dat jouw vrienden en familie ook ok zijn! Enne, dank je voor je hulp daar! Hoop voor je dat de pregnyl zijn werk doet! Dierelier, ik hoop dat de acupunctuur zijn werk doet!