Nieuwe clomiddames?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gooischemama, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fabace

Fabace Bekend lid

18 jan 2011
    675
    0
    16
    dierelier: weet ook niet echt goed wanneer wel en wanneer niet, denk dat het bij mij vooral was omdat vorige keer mijn ei heel laat was en omdat er nu weer niets te zien was, er voor te zorgen dat hij nu sneller kwam. Weet het ook niet goed eigenlijk.

gooischemama: hier is het inderdaad klussen, houden ons wel aan om de dag te klussen, gewoon om dat gyn dat zei.
    Heb dit door een thuisverpleegster laten zetten en deze zet het in de bil. Las wel op de bijsluiter dat het ook in boven arm of been gedaan wordt en soms zelfs rond de navel.
    Ze zei wel dat ze nog maar bij 1 iemand een tweede keer is moeten langs gaan (dus er is nog hoop ;) )

Fieneke: wat erg voor u vriendin. Ja is inderdaad leuk om daar te wonen. Rustig en toch dicht bij het stad.

Hoop ook dat het deze keer gaat lukken, merk dat mijn vriend de hoop aan het opgeven is. Moet hem elke keer meer en meer gaan overtuigen dat we zeker niet de enige zijn waar het niet onmiddelijk lukt.

2. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @claudia: Het lijkt zo makkelijk even zwanger worden. Als je dan ook nog is ziet dat alles en iedereen om je heen zwanger word snap ik wel dat je soms even de hoop verliest. Maar laat je vriend anders een keer meelezen hier. Dan ziet hij dat er echt meer mensen zijn die geholpen moeten worden. Succes meid.

3. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    @claudia neee niet in je bil
    wil het weten omdat ik me dan een beetje kan voorbereiden mochten wij onverhoopt toch moeten gaan spuiten:(
    Bij me buik durf ik het wel maar de rest moet dr niet aan denken
    Je vriend moet de hoop niet opgeven het zal jullie lukken oke wel met een beetje hulp maar lukken zal het!!!!!!

@fien ooow das best heftig voor je vriendin dan:(
    gelukkig zijn hun er zonder teveel kleerscheuren af gekomen

4. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    pff.. ik moet nog 8 dagen de Provera slikken.. Ik wil zo graag beginnen met clomid haha. Eindelijk weer een kans dan.. Vorige keer kreeg ik primolut. Dat was 1 tabletje en paar dagen later ongi.. Maar nu dus kuurtje van 12 dagen. Mja aan de andere kant als je al 3 jaar oefent kan die ene maand er ook nog wel bij..

5. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    12 daagse kuur??? zo best lange kuur dan
    de primolut had de eerste keer 10daagse kuur en nu krijg ik telkens een 5daagse kuur mee

6. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Ja dat lees ik dus ook overal 5 / 7 of 10 dagen. Haha maar nog maar 6 tegaan

7. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis
    Hoi Meiden,

Ik ben kirsten
    en zit ook al bij een ander forum te kletsen, maar misschien pas ik hier beter tussen omdat ik nu voor het eerst aan de clomid ga beginnen ik ben ontzettend benieuwd naar ervaringen enz..
    Ik zit zelf nu aan de primolut voor de 2e keer voor 7dagen en daarna voor de 1e keer aan de clomid 50mg van dag 3 tot 7
    en dan op dag 10 terug.
    wat zijn jullie ervaringen meiden? ik hoop op tips van jullie

gr kirsten:(

8. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Hey kirsten zo te lezen gaan we hetzelfde schuitje in. Ik zit nu ook aan de provera en daarna clomid. mijn ervaring met clomid is goed. Ik kreeg een mooie eisprong en had eindelijk een cyclus :). Welkom hier dus!

9. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis
    @ melanie013

Dankje voor je reactie,
    Had je veel bijwerkingen van de clomid?
    en groeide je eitjes goed?

gr kirss:)

10. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Mijn eitjes groeiden bij de 50mg supergoed zelf. heb het 3 maanden mogen gebruik. 1ste maand 29mm op dag 18. 2e maand 31mm op dag 19 en de 3e en laatste maand kregen we een vrijverbod want er zaten er teveel op springen.

De bijwerkingen tja... ik had last van de opvliegers, was wat humeuriger en emotioneler. maar dat vond ik nog wel meevallen.

11. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    @melanie kun je niet vragen of de kuur wat korter kan en mag??
    Hoop dat je deze maand gewoon weer nette goede eitjes hebt en gewoon mag klussen

@kirsss welkom
    Spannende tijd voor jou de 1ste keer clomid
    Bij iedereen zijn de bijwerkingen natuurlijk anders en dat merk ik deze keer ook weer
    Bij de 1ste ronde van 50 mg voelde ik van alles en dacht echt jaaaa het werkt:D
    Had zelfs een licht positieve test in handen
    Toen moest ik bloed laten prikken en bleek dus nieteens een eisprong geweest te zijn (wel zat er 0,6 hcg in me bloed vandaar de posi test maar te laag voor een zs)
    Nu zit ik aan de 100 mg en het voelt zo anders nergens last van behalve zeer emotioneel

@dier weet je ondertussen al meer meis??

Volgens de berekeningen van de gyn zijn het hier vruchtbare dagen dus hier weer volop aan de slag hahahaa en nu is het te hopen dat er wel een eisprong optreedt

12. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis
    @melanie013

Dus het had gelijk effect bij jou dat is geweldig om te horen
    alleen jammer van dat vrijverbod (kans op meerlingen of was het een andere reden) vandaag heb ik mijn laatste pilletjes van de primolut en dan maar hopen dat ik snel aan de clomid kan. Ik hoop dat clomid bij mij ook aanslaat. jij ook weer bijna aan de clomid na de provera?

groetjes kirss

13. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis
    @Gooischemama

jij ook succes deze ronde lekker klussen en hopen dit keer met een goed resultaat!!
    ik ga er ook tegenaan wat zijn meestal je vruchtbare dagen met clomid of is dat ook bij iedereen anders?!
    of krijg ik dat te horen bij de 10e dag als ik bij de gyn moet komen?

groetjes kirsss

14. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @kirs, de vruchtbare dagen zijn bij iedereen anders. Ik denk idd dat je dat bij je gyn krijgt te horen. Ik moet van dag 11 t/m dag 20 klussen. Ergens daar tussen in krijg ik mijn eisprong. Of hij komt vroeg.. of laat.. dus vandaag bijna 10 volle dagen klussen hahaha.

Bij mij sloeg hij idd perfect aan. Het vrijverbod was er idd door overstimulatie. Ik zou willen dat ik aan de laatste pil bezig was. Ik moet nog 5 dagen provera en dan mag ik eindelijk wachten op de ongi. Was hij er maar alvast maar goed. Dat is afwachten dus.

misschien weet je het al toch zeg ik het nog even voor de zekerheid, als je clomid moet nemen op dag 3 van je ongi, let dan wel op dat je pas met dag 1 begint te tellen als je ongi ook goed door is gekomen. Ik was de laatste keer namelijk te vroeg begonnen aan de clomid, en dat kan soms tegen je werken. Nja wel spannend dus!

ik heb je ook een pb gestuurd.

liefs mel

15. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Dank je wel meis jij ook:D

Volgens de gyn zou de eisprong iets later kunnen zijn ivm de clomid maar als jij cyclusdag 10 tot 21 doet zit je zo en zo wel goed hoor
    Je kan het ook idd even aan je gyn vragen hoe en wat zij/hij heeft er uiteindelijk toch meer verstand van dan ons he:)

Krijg jij wel gewoon een fm??

16. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis
    @Gooischemama

Thanx!!
    Ik doe inderdaad gewoon lekker klussen dan die dagen en misschien zegt de gyn het ook wel.. even afwachten
    ik heb gister me laatste primolut op, dus hopen dat me ongi nu doorzet en dan voor het eerst aan de clomid 2x 50mg ( moet je die tegelijk innemen de een zegt van wel de ander van niet dus ben er beetje onzeker over) en ik moet ong. de 10e dag terug voor een echo.. ( voor fm ) dus ik ben benieuwd!

liefs kirs

17. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    @kirsss dan weet je zeker dat je er niet naast zit:p

Ja ik moest die van 100 mg tegelijk innemen
    Maar moet donderdag naar de gyn komen omdat ik last heb van donkere wazige vlekken voor me ogen dus moest dr meteen mee stoppen
    Had de laatste pillen al ingenomen dus heb zelf ook veel te laat gebeld maar de kans is groot dat ik dan wat anders zal krijgen kwa spuiten ofzo maar ben zoooooo bang voor naalden

Dit word dus je 1ste keer clomid en meteen aan de 100 mg??Begrijp ik je zo goed?
    Zelf krijg ik geen fm maar vind dat ook niet zo heel erg
    Moet je dan meerdere keren trg komen voor een nieuwe fm??

18. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis
    @Gooischemama

Oke dan hou ik dat ook even goed in de gaten!,
    ja ik moet iig rond de 10e dag terug en daarna waarschijnlijk bloedprikken en verder weet ik het nog niet...SPANNEND :D
    En ik dacht eerst dat ik 50mg clomid had de eerste keer..maar het is 2x perdag 1pilletje 50mg clomid dus heb gelijk 100mg gekregen..
    en waarom dat weet ik niet want ik dacht echt dat ik 50mg had maar omdat er 2x perdag op staat lijkt het me dan 100 toch?
    ik ben ook zooo onzeker erover maar dat komt door de zenuwen!
    me gyn was ook niet helemaal duidelijk...maarja

Maar jij heb wel je kuur afgemaakt van de clomid?
    en spuiten als optie is wel goed ik hoor daar wel goede verhalen over! Maar je heb gelijk ik hou ook echt niet van naalden Maar meis je moet maar zo denken het is voor een goed doel!!

Liefsss

19. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gooischemama, jammer dat die 100mg je waarschijnlijk die wazige vlekken oplevert.
    Hoop voor je dat ze een andere oplossing vinden als iets qua spuiten ofzo. Maar maar, 't doel heiligt de middelen en, 't spaart je de borrelnootjes ;).

Mel, ik hoor ook continu over 5 en 10 dagen; meer had ik nog niet gehoord. 't Zal zijn reden wel hebben natuurlijk maar toch...

20. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    @kirsss ja staat in de gebruiksaanwijzing dat het een van de bijwerkingen kunnen zijn
    De gyn wil geen risico lopen dus moest per direct stoppen maar had me kuur dus al afgemaakt (moet 5 sept bloedprikken op cyclusdag 21)
    Ben benieuwd wat ik dan als alternatief zal krijgen
    Heb wel emla in huis wat je huid verdooft maar toch het idee om jezelf te prikken brrr:( het is idd voor een goed doel absoluut maar had zelf nooit verwacht dat wij in de mmm terecht zouden komen omdat we al een kindje hebben

2 pillen is idd 100 mg:)
    hoop dat het aanslaat en wat betreft je gyn je zou al je vragen op kunnen schrijven??
    hahaha kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent en je moet afwachten of het aanslaat en je moet wachten of het gelukt is

@fien WHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAAA muts:p:p:p:p
    het scheelt idd borrelnootjes (beetje jammer voor vriend en dochter dat wel:p)
    Ik moet donderdag even afwachten maar dan zal ik het hier neer zetten wat het besluit is geworden van de gyn (zij is toch degene die beslist)

Hoe gaat het verder met jou??
    Al aan een nieuwe kuur begonnen??

Deel Deze Pagina