Nieuwe clomiddames?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gooischemama, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dierelier20

Dierelier20 Actief lid

16 okt 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gooischemama: jij bent nu volop in actie dus!! Jammer dat je zo'n vervelende bijwerkingen hebt gehad, ben benieuwd wat de gyn morgen zegt. Ze zeggen dat je met spuiten idd minder bijwerkingen heb.

Fieneke: hoe is het bij jou?

Mel: wel fijn om te weten dat de clomid bij jou zo goed aanslaat, daarom misschien ook die kansberekening van de dok?

Kirs: welkom!! Jij zit nu aan de primolut?

Sorry ik was hier even wat minder, ik zat toch in de wachtdagen en had niet zoveel te melden, heb wel alles bijgelezen. Maar wilde me er ook bewust even minder mee bezig houden.
    Vanmorgen laatste pilletje provera genomen dus nu is het grote wachten op de menstruatie weer begonnen, ik verwacht het alleen pas volgende week ergens. Straks nog naar de acupunctuur. Heb in ieder geval wel goede hoop dat er deze ronde misschien wel wat gaat gebeuren met de 100mg en al die naalden dus. Voel me ook een stuk ontspannener. Ik weet nu een beetje hoe zo'n ronde gaat.

2. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @dierelier Ik denk idd dat die kansberekening daar vandaan komt. Mijn waardes waren echt super goed dus de clomid sloeg echt bij mij aan. Ik hoop dat hij gelijk krijgt al is dat altijd maar afwachten natuurlijk.

liefs Melanie

3. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis
    @Dierelier,

Ik heb maandag avond me laatste pilletje primolut ingenomen
    tot nu toe nog niks
    ik hoop vanavond of morgen..
    en dan vanaf de 3e dag 100mg clomid (ik dacht 50mg maar is 2x perdag 50mg) dus ben benieuwd!!
    hoe is het bij jou??
    :)

4. jazz

jazz Niet meer actief

Hallo Ladies...
    Ik heb even een vraag. Vrijdag begin ik met een clomid kuur.
    Ik heb reeds 2 kinderen met mijn ex man en beiden zijn "clomid" kinderen. 1 kuur en gelijk raak.
    Nu heb ik een nieuwe vriend en we willen samen een kindje. Daar ik niet meer zo jong ben, hoge bloeddruk heb en een voorgeschiedenis bij gyn zijn wij al snel bij de gyn terecht gekomen.

4e ronde nu met clomid. Gyn wil het proberen voor 3 maanden daar het 7 jaar geleden ook succes heeft opgeleverd.
    Maar nu slik ik ook tarwekiemolie capsules en teunisbloemolie capsules...Mag ik deze gewoon blijven slikken?
    Ik hoop dat er iemand mij hier antwoord op kan geven..
    Alvast bedankt.

5. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Ik zou morgen even bellen naar het ziekenhuis en het overleggen. Dit zijn toch medische bepalingen en die kan ik echt niet voor je nemen.

liefs mel

6. jazz

jazz Niet meer actief

Dat is zo. En bij de vorige keren gebruikte ik deze middelen niet. Dus...Maar toch nog bedankt voor het mee denken.

7. Fabace

Fabace Bekend lid

18 jan 2011
    675
    0
    16
    krisss, welkom hier.

gooischemama, wat jammer dat je nu last van je zicht krijgt. Maar je kuur was dus wel volledig. Hoop dat ze geen alternatief moeten zoeken ;).

Jazz, welkom. Maar kan je hiermee niet verder helpen, zou ook hierover het ziekehuis bellen zoals melanie zei.

8. jazz

jazz Niet meer actief

@Claudia…Bedankt
    Moest me banner even aanpassen want vandaag is echt rood.
    Ik ga zondag dan beginnen met clomid.
    Had het gisteren nog met vriendlief over en die zei ook om het te bespreken met de gyn.
    Alleen zie ik hun pas bij de foliekmeeting die de 12e is. Moet zo bellen en dan zal ik wel vragen of zij daar uitsluitsel over kunnen geven.. Zo niet dan ga ik gewoon door tot en met zondag met tarwe en teunisbloem en dan stop ik er mee.
    Mijn redenering is bij de vorige kuren heb ik het ook niet gedaan en heb nu wel 2 hele lieve kindertjes rond lopen.

9. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gooischemama, kan me voorstellen dat 't raar is; al een pracht van een dochter en nu helemaal in de malemolen voor een brusje.
    Ben mee benieuwd wat voor alternatief ze je voorstellen; duim voor je dat 't niet teveel met spuitjes te maken heeft!

Dierelier; fijn dat je wat meer ontspannen bent.
    Ik blijf er teveel mee bezig dus vind 't wel reuze dat 't je gelukt is om er wat "afstand" van te nemen.

Jazz, sluit me aan bij de rest: vrees dat ik je er niet mee kan helpen.
    Best even bij gyn horen.
    Wel leuk dat je meebabbelt met ons!

Ik ben ondertussen aan mijn eerste clomid begonnen - bah wat een vieze pillen! Gooischemama, je had helemaal gelijk! :)
    Zit ondertussen op een emorollercoaster en ben heel moe. Maar ben al heel wat emotioneler sinds ik met de pil gestopt ben, dus als dat echt aan de clomid ligt...
    Nu mijn ventje nog eens thuis krijgen van zijn werk...

10. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    @ all

Tja weet niet goed hoe ik het moet zeggen:(
    maar komt dr op neer dat ik niet meer naar de gyn hoef
    Ben vandaag doorverwezen naar de IVF-poli om behandelt te worden door een fertiliteitsarts (hoe je het ook mag schrijven)
    toen ik dat te horen kreeg was dat op z'n zachts gezegd behoorlijk K*T en moest ook echt me tranen bedwingen:(

Omdat ik wel deze kuur heb afgemaakt moet ik maandag gewoon bloedprikken voor progesteron en daarna mag ik de IVF-poli bellen voor een afspraak
    Ik weet niet wat ze daar allemaal doen de gyn zal het vast uitgelegd hebben maar vanaf het moment dat hij IVF zei heb ik de rest eigenlijk niet meer gehoord:(
    Noem me raar gek of vreemd maar ik vind het eng:(

11. jazz

jazz Niet meer actief

@Gooischemama..Kan me voorstellen hoor dat je het eng vind....Ik vind IVF ook eng...Weet ook niet waarom ik denk dat het bij mij is omdat ik dan het gevoel heb dat het te "science" achtig begint te worden.
    Alleen denk ik wel dat als je eenmaal die stap heb gemaakt dat je er dan ook wel weer snel gewend aan raak. Denk je niet?
    Wat zei je manlief?
    Ik wens je echt veel sterkte en laats ons weten wat je gaat doen? Heb je al een afsrpaak gemaakt? Misschien is dat wel een idee om je angsten ook gelijk te kunnen bespreken. Ze zijn daar natuurlijk wel bekend mee denk ik.
    In ieder geval veeel sterkte.

12. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @gooischemama, zo dat is een heel andere wending dan dat je eerst had meid. Wat een gedoe weer. Ik zelf loop al best lang bij de fertiliteitsarts en juist van hem krijg ik clomid.
    Ik zou het gesprek blanco in gaan en als je echt zo tegen ivf op ziet toch eens vragen of een andere optie ook nog mogelijk is.

liefs Melanie

13. Dierelier20

Dierelier20 Actief lid

16 okt 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gooischemama: jeetje das wel meteen heftig en grof geschut. Heb je enig idee waar het em in zit dat je meteen aan de IVF moet? je zou toch verwachten dat eerst spuiten en dan misschien IUI aan bod zouden komen. Rare gang van zaken lijkt me dit.
    Ik zit overigens ook bij een fertiliteitsarts, heb nog nooit een gyn gezien.

14. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis
    Goedemorgen Dames,

Hier is dag 3 van me cyclus aangebroken en dus mocht ik vandaag beginnen met 2 pilletjes clomid!!
    Ik ben super zenuwachtig.. ook doe ik vanaf dag 1 van me cyclus me temp opmeten wat moet ik nu dalijk gaan merken? dat me temperatuur omhoog gaat toch?
    want dat snap ik nog niet helemaal!:(

Liefs kirss:p

15. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    @all ik weet niet wat ze daar allemaal gaan doen want op het moment dat de gyn ivf-poli zei heb ik niet meer geluisterd

@Jazz die is gelukkig meegaand en die gaat met me door het vuur
    maar die snapt ook niet wat de ivf-poli inhoudt dus dat moeten we gaan afwachten

@melanie ik ga proberen het gesprek blanco in te gaan en te luisteren:p zou wel handig zijn hoef ik me niet zo druk te maken

@dier Heb dus niet geluisterd wat er nu allemaal gaat gebeuren
    Ja ik weet het stom maar ja ik schrok me dood
    Weet niet eens wat een fertiliteitsarts allemaal doet:(

@fien ja ze zijn ontzettend smerig ja:(
    slik jij ze gewoon weg met water ofzo:p

@all hoe gaat het met de rest van meiden???

@kirsss ikzelf heb nooit hoeven tempen maar volgensmij als je ei komt of er is dan kan je temp verhogen met 0,5 graden verschil
    Pin me dr niet op vast meis

16. Dierelier20

Dierelier20 Actief lid

16 okt 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Gooischemama: Zo'n fertiliteitsarts doet dus echt alleen vruchtbaarheidsbehandelingen, van clomid tot icsi zeg maar.
    Ik hoop voor je dat je niet meteen aan de IVF hoeft, zou ik ook niet logisch vinden. Wanneer moet je er heen?
    Ik ben nooit bij een gewone gyn geweest, moest meteen naar deze arts toe.

Update:
    Ongesteld, joehoe! Op naar ronde 2!
    Het kwam ook eerder dan normaal dus ik was nogal verbaasd. Maar hoe eerder hoe beter. Het begon vrijdag en zaterdag al met veel bruin, maar vandaag is het pas echt rood dus ik tel vandaag maar als dag 1.
    Ik heb er weer helemaal zin in, en ik voel me ook echt goed, dus kom maar door met die eitjes en hopelijk zwangerschap ;)

17. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Dierelier: dat betekend dus dat de clomid 100mg zijn werk doet? Heel mooi dan!! Hopen dat het volgende ronde raak mag zijn.

*

Ik zit hier op mijn ongi te wachten. Heb vrijdag de laatste pil provera gepakt en nu is het wachten. Ik heb me toch last van pijnlijke borsten echt gewoon niet normaal! Heb gister voor het eerst in me leven een andere cup maat bh moeten kopen omdat de andere niet meer paste. Maar echt bij iedere beweging die ik maak, auw auw auw! Nja verder 's morgens goed misselijk geweest.

Ik ga niet hopen dat ik nu zwanger zou zijn, want ik heb zoveel hormonen door die provera binnen gehad dat ik ook niet meer weet waar het nou vandaan komt haha.

18. Dierelier20

Dierelier20 Actief lid

16 okt 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Melanie, hopelijk komt je ongesteldheid ook snel! Ik had woensdag mn laatste pilletje provera gehad.
    En dat van die pijnlijke borsten herken ik. Ik krijg van de provera standaard last van pijnlijke borsten (al viel het deze keer mee moet ik zeggen), puistjes, haaruitval en stemmingswisselingen. Begint meestal zo tegen het einde van de kuur.

Ik moet nog beginnen met de 100mg (dinsdag) dus ik weet niet of dat werkt, ik hoop het wel! En de provera heeft er nu voor gezorgd dat ik ongesteld ben geworden dus eigenlijk is dat ook nep.
    Ik heb afgelopen maand mijn eerste clomidkuur gehad, 50 mg dus. Maar dat heeft niets gedaan bij mij dus dan wordt je (althans ik) niet vanzelf ongesteld.

19. jazz

jazz Niet meer actief

Hallo ladies..
    Hier dag 3 van clomid en ook bij mij mogen de eitjes wel zijn werk gaan doen. Overigens heb ik wel een ei van mezelf maar ik vermoed dat ze niet goed rijpen bij mij...maar dat weet ik ook niet hoor..Weet wel dat mijn andere 2 kinderen clomid kinderen zijn....
    Ik neem het pilletje in de avond en dus heb weinig bijwerkingen.
    Ik had 31 mijn eerste rood bloed signalement en heb dan ook net als jou Diedelier dat als dag 1 genomen.
    12 september foliek meeting...ben zo benieuwd.
    @Diedelier succes hoop dat 100mg je mooie eitjes brengt.
    @Melanie...zo wat zijn als je toch zwanger ben...ik heb zelf geen ervaring met provera......spannend dan toch maar weer...

20. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @jazz: iets te spannend.. Bedoel ik wil gaan beginnen met clomid, maar begin haast zelf ook te twijfelen of ik dat nog wel moet haha. Nja ik ga er gewoon vanuit dat mijn 'bijwerkingen' van de hormonen komen.

Deel Deze Pagina