pff wat zitten er op deze site toch een stel ongelooflijke dozen!! Zit in het NOD topic met iemand ingesprek over waarom ik dus aan de clomid en zo zit (ondergewicht) Reageert een ander: Dat is de grootst mogelijke onzin dat je dan geen kids kunt krijgen ik had het 2x in ronde 1 raak en ben ook niet dik bla bla bla... HOU TOCH JE BEK denk ik dan.. Natuurlijk kan zij in ronde 1 zwanger raken, en dat had ik ook gewenst.. Maar haar en mijn BMI schilt 2 hele punten.. Dus lees je dan eerst goed in voor je als een drol begint te reageren haha.. Sorry meiden moest t ff kwijt.. Ennuh girls.. Ik ben nu zoals jullie op me avatar kunnen zien blond.. Maar ik wil in de metamorfose.. Wat vinden jullie van het volgende kapsel en kleurtje? MEL IN DE METAMORFOSE Liefs Melanie
jazz, das goed. Vorige keer heb ik ook kunnen wachten dus moet nu ook lukken . melanie, als het onzin was was je wel al zwanger geweest. Vind er soms wel erg grove mensen tussen zitten. Vind het wel een leuk kapsel , ook de kleur vind ik mooi staan.
Hoi dames, Mag ik weer meeschrijven in jullie clubje? Tijdje geleden afgehaakt na het stoppen met Clomid, had toen 2 pilletjes genomen maar durfde zo het risico niet aan op meerlingen. Een en ander is me toen overvallen, zat bij gyn op cd4 en moest toen gelijk beginnen zonder dat ik voor mezelf dingen op een rijtje kon zetten, nu bezig met m'n cyclus zonder clomid, maar wordt weer wat langer, namelijk maandag posi ovu test gehad, meestal wordt ik zo'n 11 dagen na posi test ongi, dan zou ik dit x uitkomen op een cyclus van 37 dagen. Afgelopen mei een mk gehad, cyclus daarna 41-43-26 (2 van de 5 pilletjes clomid genomen)- 37? Met beide medisch niets aan de hand, geen pcos, geen overgewicht, etc, alleen dus late eisprong en daardoor lange ongelmatige cyclus. Bij ons in het ziekenhuis doen ze normaal gesproken geen fm, maar nu na heel veel aandringen omdat ik bang ben voor teveel eitjes krijg ik 24-10 fm, weet alleen niet of ik met 50 mg zal starten of 25mg...... Overleg gehad met ziekenhuis en 25mg schrijven ze eigenlijk nauwelijks voor.....mits als 50mg dus teveel eitjes oplevert. Ik heb dan ook zoiets waarom dan niet starten met 25mg dan kan je altijd naar 50mg mocht 25 niet aanslaan?? Na het nemen vorige cyclus van 2 van de 5 pilletjes 50mg clomid zat op cd21 m'n progesteron op het randje..... Ik weet het dus nog niet, ziekenhuis laat me wel vrij hierin, al hebben zij liever dat ik met 50mg begin........ Sorry voor m'n wat lange verhaal, maar ben weer terug van weggeweest dus effe korte update. X dushi
welkom weer dushi1980..hahaha en je weet mijn antwoord al..50mg zou ik doen omdat je toch een echo krijg. Maar hoe bedoel je je progesteronwaarde zat op hte randje? @Melanie...super kleur..echt heel mooi hoor..Is vriendlief blond gek of niet ? of gewoon melanie gek en maakt het hem niks uit hihhihihihi Ja en dat meiden soms niet handig reageren weet ik alles van pfffff hormonen zeggen ze dan maar soms vind ik het echt respectloos..maar goed misschien komt dat dan ook weer omdat ik een ouwe taart ben hahahahahahaha Claudia..voel je al iets Gooischemama en jij?
@jazz Weet het eigenlijk ook niet helemaal wat ze precies bedoelde met op het randje, ik heb ook geen getal of iets doorgekregen qua waarde en weet ook niet wat dit minimaal zou moeten zijn, enige mededeling was dus progesteron waarde zit op het randje en moest volgende cyclus weer op cd21 bloed laten prikken, maar dat heb ik dus niet gedaan....ook omdat ik dacht zit nu toch niet meer aan de clomid. Weet iemand trouwens of hoeveelheid clomid / dosis afhankelijk is van gewicht?? Zat nl te lezen hier op het forum dat er iemand was met een bmi van 19 en daarom 25mg voorgeschreven had gekregen.....
Mel, zitten hier en daar inderdaad wat mensen tussen die niet erg respectvol zijn... Is zoals Claudia zegt, als het onzin was, was je al zwanger. Ga er ook van uit dat je dokter er meer van weet als die mensen. Niet aantrekken! Dat kapsel ziet er wel leuk uit, ook een leuk kleurtje! Ik zou 't doen moest ik jou zijn...! dushi, welkom terug! Ik volg jazz: waarom niet gewoon voor 50mg gaan? Je krijgt een echo... Maar, als jij je beter voelt met 25mg en 't ziekenhuis laat je er vrij in: er gewoon voor gaan dan. Succes meis!
welkom terug dushi. Ik zou ook voor de 50 gaan als je echo krijgt. Mochten er dan teveel op springen staan kan je nog zeggen van we klussen niet. Ik voel eigenlijk niets. Heb enkel constant honger (maar heb ik voor ms ook) en beetje rugpijn.
Oh dushi1980 als je progesteronwaarde op het randje is dan is de vraag of je een eisprong heb gehad En hoe hoger de waarde hoe beter de eisprong, en als die heeeeeel hoog is dan kan je bijna uitgaan van een overstimulatie... Bij een goede eisprong moet je een minimale waarde van 30 hebben...Ladies correct me if i am wrong..... Op basis hiervan zou ik dus wel 50mg doen..maar dushi1980 het is zoals claudia zegt waar jij je het prettigst bij voelt.
@jazz ik heb nog bijna 2 weken (als mijn telling klopt) om de knoop door te hakken haha, in principe kan het nu met fm geen kwaad om aan de 50mg te gaan, enige waar ik van zou balen is dat ik teveel eitjes heb en dan klus vebod krijg, dan een verloren maand....soms zegt mijn gevoel 25mg en soms denk ik 50mg haha heb dus nog wel wat om over na te denken! Zwanger worden lukt wel, zoals je weet was het bij mijn dochtertje in 3x raak en voor mijn mk in mei was het in 4x raak, is nu alleen die ellendige cyclus die overhoop ligt! @claudia1984 spannend hoor, ga heel hard voor je duimen, wanneer is je nod?
Hai allemaal, naar aanleiding van een drukkend stekend gevoel rechtsonderin bij de eierstok heb ik net een ovu testje gedaan. De vorige twee rondes had ik op dag 18 een posi ovu test en een dag er voor en een dag erna was er een lichte tweede streep. Verder altijd wit. Nu heb ik op deze test vandaag dus al een lichte tweede streep. Ik zit op dag 8;heb gister t laatste halve clomidje genomen. dat is toch gek?
PPPPPFFFFF dames wat schrijven jullie veel Moet gewoon 2 pagina's teruglezen hahahaa @mel zijn zat dames hier die lomp reageren en als je wat terug zegt kunnen ze het niet hebben Kapsel is leuk maar als ik jou was zou ik het kleurtje miss 1 of 2 tinten lichter doen ivm je huidskleur (kapster geweest) Jij bent ondertussen dus weer begonnen met de ranzige pillen?? @jazz het is hier moedeloos Het ene moment voel je van alles (pijnlijke tepels en grotere tepelhof steekjes) en dan voel je weer helemaal niks Dus krijg er niet echt een hoogte van (persoonlijk denk ik niet dat het raak is hoor) Morgen weer bloed prikken om te kijken of dat grote ei daadwerkelijk is gesprongen met behulp van de pregnyl @fieneke ik ben te zwak om in een keer te stoppen ben wel al een heel stuk gemindert als ik dat vol hou en het langzaam afbouw hoop en denk ik dat het wel goed gaat komen met het gerook @kirss nog ffies meid Tis bijna vrijdag Heb je ondertussen je nieuwe recept al binnen gekregen???
Nee dat is niet gek. Want wat Clomid doet is je hersenen voor de gek houden waardoor je lichaam extra haar best doet om LH hormoon aan te maken. Dat hormoon is waar je ovutest op reageerd.
Gooische- Ik heb ook jaren gerookt en kan uit ervaring spreken dat als je er zelf niet klaar voor bent om te stoppen dan gebeurt het niet. Toen ik zwanger bleek te zijn van onze zoon ben ik diezelfde dag gestopt. Toen hij 2 maanden oud was ben iki weer begonnen en ben begin dit jaar weer gestopt. Vorige week heb ik voor het eerst weer een avond gerookt en sindsdien niet meer. Ik ben van mening dat je niks moet doen waar je niet klaar voor bent. Hou het gewoon onder controle en geef jezelf een max aantal sigaretten per dag. Zoland je er bijvoorbeeld niet meer dan 5 rookt mag je trots op jezelf zijn. Op den duur geef je jezelf nog 4 enz. Zolang jij je er goed bij voelt is dat het belangrijkste.
Hoi Gerbera, Welke ovulatietesten gebruik je? Ik gebruik die van zwanger & kids maar heb eigenlijk ook altijd een tweede lichte streep, op moment dat ei nadert staat 2e streep er vrijwel direct en dag ater knalt ie er vanaf. Had je afgelopen 2 cyclussen helemaal geen 2e streep? Krijg je verder ook nog een fm?? Misschien dat ze via echo kunnen zien waar pijn vandaan komt??? Grtjs dushi
Tja inderdaad. Maar ik zou me er niet druk om maken want ik heb altijd een licht tweede streepje. Blijf gewoon elke dag testen vanaf nu. En ik ben het eens met wat Dushi zegt.
Gerbera zoals dushi zegt ik heb ook altijd een lichte streep. Dit kan je als negatief beschouwen pas als de streep ongeveer even donker of donkerder is dan de controle streep komt je ovulatie eraan. En ook ik had al CD8 een licht streepje, zelfs na eisprong hou ik een streepje overigens...Vooral met de overgevoelige van sensitest. Ik moet zeggen met die van test point is het iets beter maar ook altijd een streepje... De pijnen zullen wel weer duiden op een goede groei.... Gooischemama ik ben het met fieneke eens..lekker minderen is al heel wat Ik ben in november weer een jaar gestopt na 2 jaar weer roken. En in die 2 jaar vaak gedacht oh ik stop weer...lukte echt niet..tot dat ik de afhankelijkheid zat was en mijn moeder een hersenbloeding kreeg en na 47 jaar roken gestopt is, maar daarvoor is het haar ook noooit gelukt zelf niet toen ze zwanger was....Maar ben ik voorgoed gestopt hahahaah ik weet het niet
@dushi, welkom meid. Misschien een stomme vraag maar waarom ben je zo bang voor een meerling? (miss heb ik dat vorige keer gemist?) nou om eerlijk te zijn heeft vriendlief de foto in elkaar geknutseld en ook het kapsel en kleur uitgezocht haha.. Hij is dus melanie gek. Hij zei er ook bij kijk schat zo word je nog mooier dan je al bent, gaan we even je pluspunten benadrukken. (klinkt af en toe idd net als een homo hahaha maar dat is zijn sterk ontwikkelde vrouwlijke kant zegt hij altijd, daarom snapt hij een vrouw ook altijd zo goed.... AHUM!!!) Mijn bmi zit op 16,7... En nee ik krijg geen 25mg. Ik krijg 50mg. De vorige keer met clomid had ik ook meerdere eitjes zitten en was er een kans op meerlingen, en kregen we een vrijverbod na die fm. Nu krijg ik geen fm en is er dus een kans op meerlingen.. Mijn vriendin die kapster is, en morgen me haartjes komt doen, zei het ook al n tint lichter.. Maar ik wil deze.. I'm in love... haha.. Maar ga gewoon een aantal dagen zonnebanken straks en een iets donkere foundation gebruiken.. Dan hoop ik dat het mee gaat vallen.. Of zeg je echt "mel doe niet zo eigenwijs en luister naar mij en je vriendin haha"? Oowja girl vandaag 4! weken gestopt met die stinkstokken.
@ melanie013, ik heb al een dochtertje van 2,5, en wens voor een tweede is erg groot, maar ik ga het gewoon simpelweg financieel niet trekken een meerling, tuurlijk weet ik dat je op natuurlijke manier ook kans heb op bv een tweeling, maar heb nu beetje het gevoel dat ik met het lot speel. Zou inhouden dat we moeten verhuizen andere auto etc. Oke dus bmi hoeft geen richtlijn te zijn voor lagere dosis clomid, waarom krijg je verder geen fm meer, vooral omdat er vorige x ook meer eitjes waren?