Nieuwe clomiddames?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gooischemama, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @ann, mwah niet echt last haha. flink wat opvliegers haha maar dat hoort erbij vind ik nog wel grappig..
    En wat moodswings, maar hey I'm a girl, dus dat mag haha..

2. Ann85

Ann85 Bekend lid

15 okt 2011
    689
    289
    63
    @melanie ja precies dat mag ook daarvoor zijn we vrouwen :D haha
    morgen 9:30 weer naar de gynae voor fm. Ik hoop dat er nu wel 'n groei te zien is...

3. Ann85

Ann85 Bekend lid

15 okt 2011
    689
    289
    63
    o ja hoe krijg ik ook zo'n banner/onderschrift...??

4. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Spannend Ann, ik krijg ze jammer genoeg niet.. wil ook wel eens zien wat er van binnen gebeurd..

Maar de banner krijg je door boven in het scherm naar Banners te gaan, daar je gegevens invullen en dan ga je naar gebruikersinstellingen, daarna ga je naar wijzig mijn handtekening of onderschrift (ff kwijt hoe het hier heet) en daar plak je de code. Dan moet hij er als t goed is staan.

liefs Melanie

5. Ann85

Ann85 Bekend lid

15 okt 2011
    689
    289
    63
    @melanie Hmmm toch maar geen banner. Ik heb nl geen idee hoe lang m'n cyclus is. De paar die ik gehad hebben waren over de 80/90 dagen... dan maar wachten totdat ik de in verwachting banner mag gebruiken :D
    Eigenlijk vind ik het maar stom dat het zo per ziekenhuis verschillend is hoe de behandeling/zorg gaat. Ik mag absoluut niet klagen en zou er niet aan moeten denken dat ik niet fatsoenlijk gecontroleerd werd. Ze zitten er bij mij echt bovenop... is een ander ziekenhuis geen optie??

6. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    haha ik ben net over gestapt op een ander ziekenhuis :p dus nee dat is geen optie. En misschien is het ook wel goed er niet zoveel mee bezig te zijn, en wij zijn van het type waar 3 monden gevoerd kunnen worden mag de 4e en of 5e ook aanschuiven dus zelfs een meerling tja (staat niet in de planning) maar is welkom

7. Ann85

Ann85 Bekend lid

15 okt 2011
    689
    289
    63
    @melanie ja 'n meerling zou hier ook meer dan welkom zijn... ik ben zelf van 'n tweeling en weet hoe leuk het is. Maar laat ik niet op de zaken vooruit lopen met 1 ben ik ook al in de zevende hemel :D

8. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    @Melanie: het kan me goed voorstellen dat je de tijd niet los kan laten.. de wens bestaat al zo lang, en je bent al een keer onderweg geweest. Het is misschien geruststellend om al een keer zwanger te zijn geweest, maar je weet ook wat je mist nu! Maar goed dat je nu vooral voelt dat je een eerlijke kans hebt! en eindelijk voor het echie meedoet. temp je nu voor het eerst? kan wel even duren voordat die omhoog gaat na een ei he?
    mijn gyn (naja, een van de vele, heb niet echt een vaste) zei dat ze niets deed met temperatuur omdat het niet betrouwbaar is.... ben ik het niet mee ons hor, want ik haal er wel uit hoe ik er voor sta!

@Ann: als er nu nog niet veel te zien is, zal je idd misschien een hogere dosis moeten.. ter geruststelling: bij mij begon een ei pas op dag 17 te groeien. en ze zeggen bij mij ook altijd dat het baarmoederslijmvlies er goed uit ziet, maar wat dat dan precies zegt??! bij mij sloeg eerste ronde 50mg goed aan, maar tweede ronde niet meer. ik hoor morgen nog bloeduitslag (vanwege eisymptomen), maar niet meer door de clomid. dus ik zal ook een hogere dosis moeten en weer fm-en in zkh. lijkt me fijn om een dosis te vinden waarmee je gewoon 6 maanden lang een goede eisprong hebt! succes morgen in elk geval, hoop op een mooi resultaat voor je.
    en de banner kan je maken hier op de site (of kijk bij iemand anders zijn banner en het adres wat daar bij staat): bij banners boven in de balk! als je er niet uitkomt moet je maar roepen, dan kunnen we helpen.

Wendy!? al getest?

fijne dag, liefs!

9. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @kara, wat ik weet moet ie na je ei meteen minimaal met 0,2 graden stijgen.. maar ik weet er niet veel van en is idd pas me eerste keer. Heb vorige keer ovutesten gebruikt en die waren al helemaal niet duidelijk op dag 12/16 en 18 was ie positief haha..

10. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

@ Melanie, ik moet juist tempen van mijn gyn. Zo kan hij zien hoe mijn cyclus eruit ziet. Ook hier is een tweeling ook welkom. We hebben het daar al uitvoerig over gehad.

@Wendy, heb je al getest? We zijn niet nieuwsgierig ofzo....

11. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @diaantje, mijn fa zei letterlijk tegen me; "ik wil dat je stopt met tempe en of ovu testen, hiervan is namelijk bewezen dat het de vruchtbaarheid verminderd"

Wat hij daar precies mee bedoeld is gokken voor me maar ik denk dat het meer met onderbewuste heeft te maken. Dat je je zelf dan toch er teveel mee bezig houdt en zo doende het stresshormoon aan het werk zet.. En ook deze moet goed zijn om zwanger te kunnen raken..

Maar zo zie je maar weer iedere FA of gyn is anders.. En in ieder ziekenhuis gelden andere regels, Het vorige ziekenhuis wilde mij niet helpen want ze vonden mijn lage gewicht een GROOT MEGA probleem en deze arts (die ook bij t andere ziekenhuis in het team zit) die zegt wat een onzin hup aan de clomid jij de rest is namelijk uitvoerig onderzocht en niets mis mee.

12. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Toch is het best raar dat ze dat zeggen, want je bent er altijd mee bezig in de mmm. Pillen slikken om ongesteld te worden, dan nog pillen slikken om een eisprong te krijgen. Dat levert mij meer stress op dan tempen. Idd zo zie je maar elke arts werkt weer anders.....

13. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    jaa daar dacht ik dus ook aan. Daarom kan ik ook niet tegen de zin: Je moet er is niet zoveel mee bezig zijn,... dat gaat nogal moeilijk als je in de mmm zit..

14. Wendy26

Wendy26 Actief lid

11 okt 2011
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    ik heb vandaag nog niet getest.. dacht wacht t nog 1 dagje af. maar er is vandaag nog steeds niets gebeurd. ben er al 2 dagen overheen. had ook n erg drukke dag vandaag, vandaar; kon ik als het tegen zat er niet echt bij hebben... maar zodra ik morgenvroeg wakker word is het eerste wat ik ga doen... TESTEN!! ik laat het jullie morgen meteen weten!!!

@ Kara: hoe lang was jouw menstruatie uitgebleven??

15. jazz

jazz Niet meer actief

@wendy..super spannend dus..maar heb je een voorgevoel..maw voel je wel iets?

16. Wendy26

Wendy26 Actief lid

11 okt 2011
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Jazz: nee heb nog helemaal geen voorgevoel. Meestal als ik ongesteld moet worden voel ik dat wel echt aankomen. Nu voel ik echt helemaal niets. Alleen dat ik heel veel en heel snel moe ben. Maar dat zit misschien ook wel in mijn hoofd. Je weet wat de zwangerschapskwaaltjes kunnen zijn, en dan kan je lichaam je ooit goed voor de gek houden, en gewoon faken. Je bent zelf alert op die kwaaltjes, en 'hoopt' ook dat je deze krijgt om het gevoel of idee te krijgen dat je misschien wel zwanger bent. Maar zullen zien morgen!! 1 dagje geduld kon er voor mij nog wel bij; alhoewel het nu toch wel echt super spannend word!! Ik laat het jullie morgen meteen weten!!

ps zijn er wel dames waarbij de menstruatie ook ooit langer weg bleef dan 2 weken??

17. Wendy26

Wendy26 Actief lid

11 okt 2011
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Diaantje: ik heb ook 1 maand getemperatuurd. Maar toen ik dit tegen mijn huisarts vertelde zei ze meteen dat ik daar maar mee op moest houden, dat dat veel te ingewikkeld is om bij te houden. Ze zei als je dat echt wilt doen moet je dat elke dag bijna exact op het zelfde tijdstip doen, bijv s' morgensvroeg om half 8, en dan mocht je ook nog niet uit bed zijn geweest of naar de wc zijn geweest, anders klopt het al niet meer vetrelde ze..
    Wel raar inderdaad dat elke gynaecoloog of huisarts iets anders verteld..

18. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    @wendy, mijn ongesteld kwam pas op dag 15 met eerste ronde clomid. normaal kwam het na 11 dagen.. ik heb vier dagen in hoop/spanning gezeten. maar ik hoop dat het bij jou pas over 9 maanden weer komt :D spannend morgenochtend testen! zal nog even kijken voordat ik ga werken (hoe laat ga je testen :)?) nou ik merk het wel.

ik vind het ook maar vreemd dat alle artsen en zulke verschillende meningen op na houden: wel temperaturen, niet. wel ovutesten, of juist niet.. maar ook verder in de mmm zitten ook veel verschillen. alleen al wat betreft medicatie. ik blijf me verbazen. maar ik denk dat het wel belangrijk is dat je je prettig voelt bij je arts! heb jij dat nu wel Melanie? dat je er ook weer vertrouwen in hebt? echt fijn, en terecht, dat je nu gehoord wordt!

ik temperatuur in elk geval en ook al doe ik dat echt niet op hetzelfde tijdstip, kan ik er echt wel mijn eisprong uit opmaken! het geeft mij juist veel rust. vind het ook belangrijker dat artsen (of mensen om je heen) daar naar vragen: of het jóu helpt of juist stress geeft. ik denk dat je dat wel voor jezelf kan bepalen.

en Melanie: je temp gaat pas 2/3 dagen na je ei omhoog, dus dat kan nog komen! :)

wie kan nog meer binnenkort testen eigenlijk??

19. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jazz, super!
    Dank je!
    Goeie grote dosis voor ons allemaal, dan moet 't wel goedkomen!

20. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey hey,

Diaantje: ik hoop dat dat een heel goed voorteken is voor een positieve test!
    Heb je een voorgevoel?
    Jammer van de brocolli maar, moeten er iets voor overhebben zeker?

Ann, ik hoop dat je een goede fm-meting hebt!
    Hoop dat 't allemaal in orde komt, want ook jou is 't zo gegund!

Dushi, zondagavond; wil zeggen dat je de knoop hebt moeten doorhakken ivm clomid.
    Wat is het geworden?

Kara, hoop voor jou ook dat er heel gauw heel goed nieuws voor je is!
    En qua verschillende dingen die gyn's zeggen... Inderdaad! Vind het ook (en vooral) jammer dat een gyn en HA je niet altijd serieus nemen. Ik heb enorm veel geluk met mijn HA (ook mijn gyn, even praktisch!), maar als je hier leest: zijn er heel veel die een hele tijd eindeloos moeten zitten proberen voor ze serieus genomen worden. Jammer dat dan al die tijd verknoeid is....

Hoe is het voor de rest met iedereen?

Hier wat steekjes hier en daar maar voor de rest niks... Buiten een temperatuurdaling.....

Leuke zondagavond nog!

Deel Deze Pagina