Nieuwe clomiddames?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gooischemama, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. imjustmyself

imjustmyself Niet meer actief

hey meiden!
    alles goed?
    ik hoop het wel helaas heb ik minder nieuws.
    ik ben vanmorgen bij de gyn. geweest voor de uitslag van het bloed en mijn hormoonwaarde was ipv omhoog omlaag gegaan...
    ik snap er niks van eerst met 50 omhoog en nu met 100 omlaag hmm:(
    vandaag moet ik beginnen met 150 en als dat niet helpt wordt het of spuiten of opereren:(
    helaas maar we houden de moed erin!

2. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    @fieneke hahaha nee ik kan geen chocola meer eten
    alles wat te vet of teveel suiker in zit word ik heel erg ziek van
    en zo'n dumping is geen pretje
    Maar ook ik was een chocofreak elke dag at ik zo en zo n reep (als het niet meer was:D)

Enne eigenlijk mag ik ook helemaal niet zwanger worden nu
    maar ik ga er toch voor
    Moet eigenlijk 2 jaar wachten (advies van de chirurg) maar elk ziekenhuis zegt weer wat anders en voor mij voelt het goed

De mensen zijn idd beleefd naar elkaar toe.
    Dat kan ik dan weer waarderen:p
    Alleen dat je continu met U aangesproken word ook door ouderen ja dat was voor mij wel vreemd.

Brugge was zo'n mooi landschap en die huizen die er stonden pfff
    Viel me vriend ook op dat er bijna geen krotten rijden kwa auto's
    Bijna allemaal auto's boven het jaar 2005
    Alleen ze kunnen niet rijden daar:p
    In een dag tijd 3 ongelukken gezien met paaltjes en noem maar op hahahaha

Welke plaatsen gaan jullie naar toe in NL??

3. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum

He bah meis wat een klote nieuws:(:(:(

Heeft de gyn niet uitgelegd waaromm de waardes in een keer naar beneden zijn geschoten????

Hou idd de moed er in meis
    Die 150 gaat bij ook gewoon aanslaan

Dikke knuf

4. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh meid......

Ik hoop dat de 150 is wat je hebben moet en je dan meteen naar hele mooie waardes gaat!!
    Moed houden!

Knuffel!!

5. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gooischemama, Brugge is ook wel speciaal. Is een vrij dure stad; wonen vooral mensen die het zich kunnen permitteren om daar te wonen :).
    Wat verderop kom je wel krotten tegen en, auto's die ouder zijn dan van 2005.
    Vriend van ons wil zijn job opzeggen maar, kan niet want, als hij ander werk aanneemt, kan hij de huur voor zijn appartement daar niet meer betalen :).

En, dat rijden is op meer plaatsen een probleem :) :).
    Zie elke ochtend op 35 km rijden van thuis naar het werk standaard minstens 1 ongeval......

Als het voor jou goed voelt om nu voor een brusje te gaan, moet je dat gewoon doen. Zeker als ze mekaar tegenspreken. Zal allemaal wel beter zijn, maar, is 't niet altijd iets?
    Ik kan door artrose in mijn rug waarschijnlijk een kind gewoon niet dragen - ga dan zowat hele zwangerschap moeten plat liggen. Tja, je moet er wat voor overhebben vind ik ervan. Ga mijn kinderwens er niet voor opgeven...
    Natuurlijk wel goed op jezelf passen he! ;)

Van de chocolade enzo vind ik jammer maar, kan me er iets bij voorstellen.
    Mijn schoonmoeder eet dolgraag alles wat zoet is. Maar, ze heeft suikerziekte dus ze mag amper iets. Als ze er toch even overgegaan is, wordt ze meteen enorm ziek; geen lachertje.
    Niet leuk....
    Hoop dat je iets gevonden hebt dat een beetje kan vervangen!

Wij gaan vaak naar Nuth, Stein, Maastricht en al die kanten daar. Wonen in Stokkem dus, is best naast de deur.

Ik ga mijn broer zijn appartementje eens bezichtigen. Ben benieuwd hoe het eruit ziet na al de uitgevoerde werken...

Liefs!!

6. imjustmyself

imjustmyself Niet meer actief

:)ik moet eerlijk bekennen dat ik het gewoon ben vergeten te vragen waarom de waardes naar beneden zijn gegaan ...
    volgende keer toch maar vragen hihi
    ik hoop dat de 150 wel aanslaat zo niet dan gaan ze andere stappen ondernemen pfff

7. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    @ fieneke
    Nou ik word er dus ook heel ziek van:p maar je leert er mee leven
    enne heb liever een gezond lichaam en gewicht dan al die suikers
    Cola vind ik nu niet meer te zuipen terwijl ik elke dag wel een 2literfles opdronk
    Heel raar maar met de operatie is ook je smaak verandert

Ooow dat klinkt niet best
    Ook niet als je een soort van steunband krijgt voor je buik dan???
    Maar idd als je je kinderwens opgeeft omdat je anders paar maandjes plat moet liggen nee zou ik ook lekker me kinderwens vervullen

@imjustmyself je kan het volgende keer ook nog vragen waarom dat zo is toch?
    Hahaha hier word ook wel is iets vergeten en dan vraag ik het de volgende keer weer:p

Nou gewoon hopen dat de 150 aanslaat en ander sspuiten
    Een operatie lijkt me ook weer heftig

8. jazz

jazz Niet meer actief

Jeetje meid hoop echt voor je dat 150 aanslaat. Ook een echo of niet? En operatie bedoel je een kijkoperatie? Zo ja die heb ik ook gehad.
    Spuiten kan ook nog met mooie resultaten komen hoor.
    Maar eerst lekker er voor zorgen dat die 150 aanslaat......Inderdaad de moed er in houden.

9. Wendy26

Wendy26 Actief lid

11 okt 2011
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Fieneke: mijn vriend heeft wel meteen zon zaadonderzoek gehad. Mijn gyn. wou het zekere voor het onzekere nemen. Ze zei je kunt wel telkens proberen, maar het hoeft niet altijd aan de vrouw te liggen als het niet lukt.. dus hebben toen ook meteen toen ik met Clomid moest starten bij mijn vriend een onderzoek gedaan. En dat was gelukkig ook allemaal goed!!

@ Gooischegemma: nee krijg ook geen bloedonderzoek meer op cd21. Echt super stom vind ik, want dan heb ik eigenlijk nog niet echt die zekerheid dat het wel allemaal goed gaat en of dat de Clomid wel aan slaat, en wel n goede of wel echt n eisprong gehad heb. Ben er dus alleen maar zeker van als ik dus zwanger word. En dat is dus te hopen dat dat snel gebeurd!!

@ Jazz: bij ons zijn verder alle onderzoeken al gedaan die er volgens mij zijn. En alles was ook goed! Maar voor me eigen gevoel was het toch wel fijn als ze toch nog af en toe iets in de gaten zouden houden.. al was het maar een bloedtest om te kijken of ik wel n eisprong heb gehad. Moet morgen nog 1 keer bloed prikken op dag 3 van mn menstruatie. Weet eigenlijk helemaal niet meer waarvoor dat ook al weer was, en dan moet ik vrijdag voor de uitslag bellen. Ik geef dat dan nog gewoon n keer aan dat ik dat niet fijn vind als ze me helemaal niet meer in de gaten houden…

@imjustmyself: Ik hoop ook echt voor je dat de 150mg aan slaat. Weet je al wel wat anders de vervolg stappen zijn??

Ps ik moet morgen weer beginnen met mn pilletjes.. vraagje hebben jullie door deze pilletjes ook n hele lichte menstruatie?? Ben wel ongi, maar echt iets van niks…

10. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

@ Wendy, wat stom dat ze geen bloed prikken, je moet toch zekerheid hebben of er een ovulatie is geweest.

Ik krijg juist flinke menstruaties. Wel anders dan ik gewend ben. Uit mezelf had ik altijd een ruime week. Nu is het meestal 5 of 6 dagen. Het begint met twee dagen bruin en dan 1 dag heel veel(!) bloed en buikpijn en daarna neemt het al langzaam af.

11. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    @wendy ja hier ook een vage ms niet licht ofzo maar heel kort

Nou ik zou eisen dat ze een bloedtest doen wtf hoe kunnen hun dan weten of je een eisprong heb gehad
    Vind dit niet kunnen
    In feite is het zo van neem de pillen maar en verder in je sop gaar laten koken:(:(:(

Zou toch even j egyn terug bellen al sik jou was want dit kan gewoon niet meis

12. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @wendy, ik denk aan je meid ook mij laten ze gwoon me gang gaan met een hoop clomid op vooraad en de rest komt wel goed zeggen ze dan.

@fieneke, Ik had al lang door dat je een vlaamse bent. Niks mis mee.. En dat mensen uit Belgie er om heen draaien ipv alles recht in je gezicht zeggen vind ik juist wel fijn.. Ook hier in het mooie brabant doen we dat vaak... Alleen mensen noemen je dan snel achterbaks... Terwijl ik het zie dat we juist rekening houden met de gevoelens van een ander en niet steeds vol in je gezicht krijgen..

@nietwetenofjeEIisgeweest.. Bij mij hoeft er ook niet meer geprikt wordne op progesteron..
    Eigenlijk is het heel simpel toch.. Word ik niet ongi mag ik testen.. Duurt het te lang en nog steeds nega weet ik dat het niet werkte.. Word ik netjes ongi tja dan lijkt het me dat ik een eisprong heb gehad.. Dus over dat punt maak ik me niet zo druk.

Hier vandaag echt snel misselijk, heel moe, En als ik maar iets vies ruik dan begin ik haast te kokken.. ook ben ik best wel heel emotioneel maar hey.. Dat kan overal bijhoren he...

Slaap lekker en tot morgenvroeg meiden..

xxx melanie

Heel veel liefs Melanie

13. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    wat een drukte weer hier, mooie gesprekken over Belgie en Nederland :) Ben zelf wel Belgie-fan, de gemoedelijkheid spreekt me wel aan, hoewel ik wel moeite heb om het goed te verstaan soms! Maar vooral het lieve taalgebruik ('ik heb u lief') is mooi.

@Wendy, wat vervelend dat je je er zo onzeker bij voelt. zeker gewoon aangeven en vragen of je bloed kan laten prikken. Ik heb in principe hetzelfde gehad: 1e ronde alles bijgehouden, 2e ronde helemaal losgelaten omdat de dosering blijkbaar voldoende was. Eigenlijk vond ik dit wel fijn. Eindelijk konden we met een normale cyclus de PCO even aan de kant zetten en zelfstandig verder. Met behulp van ovutesten en temperaturen kan je zelf zien of je een eisprong hebt gehad. En wanneer het niet aanslaat (zoals bij mij nu het geval is), merk je dat aan je cyclusduur ook snel genoeg. Maar nogmaals: dit is hoe ik het heb beleefd, maar misschien helpt het je om die kant ook te horen.

Mijn ongesteldheid is trouwens echt veeeeel heftiger met clomid: 1 dag om de 1,5 nieuwe tampon anders red ik het niet :O.

@puistjes: 16 all over again :(

@imjustmyself: wat een vervelend bericht voor je :(. hopelijk doet de 150 wat het moet doen. ben ook benieuwd naar de verklaring!

@Fieneke: zou willen dat je het thuis wat leuker had meid.. dat geeft een hoop zorgen kan ik me zo voorstellen.. en lief dat je mijn cyclus wilde verkorten voor me :p

waar is het lijstje gebleven eigenlijk? alweer 6 pagina's terug :)

@gooischemama: wow, wat een mooi resultaat zeg! lijkt me ook wel lastig hor, om je zo te moeten beperken. zeker als je anders gewend was. maar natuurlijk niet voor niets! terecht trots!
    heb je nog tips om van de chocolade af te blijven *vraagt ze terwijl ze een bonbon eet*

@Melanie: misschien dat iemand het al had geroepen, maar volgens mij klopt het hartstikke goed hor: als je gister je ei hebt gehad gaat je temp pas morgen of overmorgen omhoog. dat duurt altijd een paar dagen. geen zorgen dus nog!

@hier: heb een halve dag aan de telefoon gezeten met de gynpoli, omdat ik nog steeds niets van deze cyclus snap. en nu ben ik niet de enige meer haha. de assistente had met de arts allemaal theorieën bedacht, maar uiteindelijk komt het er op neer dat ik gewoon moet afwachten/hopen dat ik een eisprong heb gehad en ongesteld word (niet goed geklust omdat deze cyclus raarr is!, maar stiekem heb ik natuurlijk ook hoop!). volgens mij heb ik 3 opties: 1) geen eisprong, dus ongesteld, dan provera weer. 2) eisprong 2 weken geleden, dan a.s. donderdag NOD en 3) vorige week eisprong en dan a.s. maandag/dinsdag NOD. Die laatste lijkt mij het meest waarschijnlijk gezien mijn temp stijging en progesteron waardes, maarrrr dan ga ik er wel vanuit dat mijn gyn de echo verkeerd heeft gelezen.. hmmm wat zeggen ze ook alweer over niet zelf dokteren :p

nouja, kort samengevat: a.s. zondag testen dus, I'll keep my fingers crossed!

gelukkig ben ik niet de enige die het niet kort kan houden ;)
    slaap lekker!

14. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    @kara ook een maagverkleining uit laten voeren:p????
    Zodra je een dumping meemaakt laat je het wel uit je hoofd om datgene te eten of te drinken

Eerst was het probleem ook nog eens me gewicht maar ondertussen is dat niet een issue meer gelukkig alleen nog de pcos

Heb net even zitten zoeken op het net (geweldige uitvinding af en toe)
    Vorige maand had ik nergens last kwa pijntjes of iets en wat kom ik net dus tegen
    De pregnyl zorgt er voor dat je een soort van zwangerschapswaas krijgt en als je binnen 10 dagen na het zetten van de spuit gaat testen test die hoe dan ook positief omdat er hcg in zit

Wie van de dames hadden er al een HSG gehad???
    Ik denk dat ik morgen de poli ga bellen om te vragen of ze dat kunnen doen liefst deze maand nog
    En welke dag van je cd moest je dan komen voor dat onderzoek???

15. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    imjustmyself; denk dat ik ook de meest logische vragen zou vergeten als ze me zoiets zouden vertellen.
    Gewoon inderdaad een volgende keer vragen.
    Nu vooral zorgen dat die 150 aanslaat! Hoop het zo voor je!!

Wendy, hoop dat ze je begrijpen en je minstens een bloedonderzoek krijgt!
    Hier zijn ze er in het algemeen streng op laatste tijd - er zouden teveel onderzoeken gebeuren en die zouden de sociale zekerheid teveel kosten... Tja, ik heb toch ook liever de zekerheid van de bloedtest enzo....

Claudia, wat zei de gyn?

Gooischemama; wist niet dat smaken kunnen veranderen door zulk een operatie; weer bijgeleerd dus!
    Moet ergens niet makkelijk zijn - past ergens toch een hele levensgewoonte aan. Weg chocolade, weg cola, ...
    Wel knap dat 't je allemaal zo goed lukt!
    Blij voor je!!

Dank je, hoop dat die steunband voor buik voldoende gaat zijn, maar, kinesist vreest ervoor... Afwachten maar. 't Leven bestaat uit afwachten lijkt 't wel :).....

16. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gooischemama, geen ervaring met HSG hier vrees ik...
    Hoop dat er snel iemand je een duidelijk antwoord kan geven!
    En, alweer bijgeleerd door je! Dat met die pregnylspuiten wist ik niet. Hoop dat ze flink hun werk doen bij je!

Mel & Kara, thx!
    Raar eigenlijk dat er op zo een (relatief) kleine ruimte, zoveel verschillen kunnen zijn. Wel leuk dat ik gewoon op jullie zp kan meeschrijven! :):)

Kara, :):):).
    :)
    Maar, als jij as donderdag of as maandag / dinsdag je NOD hebt, zit ik er toch niet bijster ver naast of?
    Zelf dokteren lijkt nergens goed voor te zijn en toch... Wie weet...
    Mee afwachten maar...! Ik duim!

En, dank je. Dok geeft hier ook aan dat t beter zou zijn moest alles zijn gewone gangetje gaan maar tja... Hoop dat 't snel weer beetje in orde komt!

Slaap goed allemaal!

17. Wendy26

Wendy26 Actief lid

11 okt 2011
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal.. kan iemand mij advies geven?? Ben maandagavond (pas later dan verwacht) een beetje ongi geworden. Dit heeft geduurd tot gisterenochtend (dinsdag) nu vandaag (woensdaochtend) is dus eiegnelijk mn derde dag, maar heb sinds gisterenochtend dus helemaal geen bloedverlies meer gehad. Herkenbaar voor iemand? enzou ik dan nu toch gewoon met die pilletjes weer moeten beginnen?? Denk dat ik straks maar weer ff mijn gyn. ga bellen... Zo blijf je bezig he... Hoezo verwarrend?!?!

18. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Goedemorgen!

@Fieneke :), zeker fijn dat je gewoon op 'ons' zp mee kan schrijven, maareh, het world wide web is gelukkig (!) voor íedereen :D
    het wordt een spannende week voor ons dus! en misschien, hopelijk, allebei mooi nieuws aan het einde. hoewel ik ook blij zou (moeten) zijn als ik al ongesteld wordt. we shall see!
    ben jij altijd optimistisch ingesteld eigenlijk? vind het knap hoe je, met je eigen beperkingen en zorgen over wat wel/niet zou kunnen fysiek gezien, de kinderwens met vol vertrouwen in lijkt te gaan. of misschien vat ik het wel zo op hor. heb je nu in het dagelijks leven veel dingen die je moet laten?
    hoop op een rustig dagje voor je vandaag!! lfs

@gooischemama: bedankt voor de tip :p 'helaas' kom ik daarvoor weer net niet in aanmerking.. nee ik grap er over, maar het lijkt me een serieuze zaak. maar blij dat gewicht geen issue meer is. helaas de pco weer wel.
    ik heb geen ervaring met hcg! heb inderdaad wel vaker gelezen dat je altijd een positieve test krijgt van pregnyl, waardoor je wat langer in spanning kan zitten (komt het door de pregnyl of ???).
    hoop dat de gyn je wijzer kan maken!

@Melanie, goed dat je zo moet kokken en misselijk bent ;) wie weet!!

en weet iemand toevallig hoe je in hemelsnaam een vijg moet snijden/eten?? maak er echt een rotzooitje van hier en wat er uit komt ziet er uit als rauw rundvlees voor kaboutertjes!!

19. jazz

jazz Niet meer actief

Gm ladies.
    Hier alles ok voel me prima maar dat maakt me eigenlijk wel een beetje onzeker gisteren had ik ook geen last van de weinig kwaaltjes die ik normaal wel heb. En dan weet je het gewoon even niet meer. En soms lees je van die horrorr verhalen en dan denk je dat kan mij ook overkomen. Ik weet het is een gezonde angst maar moet wel in balans blijven en dat was het gisteren even niet. En toen kreeg ik ook nog krampen...maar dat bleken mijn darmen te zijn. Ik vermoed buikgriep ofzo.
    Sorry voor het ego bericht...maar moest het ook even kwijt.

Wendy ik zou ook even een zwangerschapstest doen ik weet klinkt raar maat zo weinig bloedverlies? En als die neg is, is vandaag gewoon je 3e dag.

En wat een spanning voor velen van jullie fm echo, testjes en misselijk op het wachtbankje....
    Allemaal gewoon lekker zwanger snel zou echt leuk zijn ladies.

20. Wendy26

Wendy26 Actief lid

11 okt 2011
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Jazz. uit de bloedtest van maandagmiddag was al zeker uitegkomen dat ik echt niet zwanger was. Ga dadelijk gewoon maar weer ff bellen...
    Heb je andere dagen wel iets in je buik gevoeld?? Denk dat je je eigen niet zo heel veel zorgen over hoeft te maken. De een heeft juist last van heel veel kwaaltjes, en de ander weer van helemaal geen. Raar als je dat bij de andere keer wel had, maar kan per zwangerschap toch heel verschillend zijn. Ik hoop natuurlijk dat je dit keer gewoon lekker zwanger bent zonder al te veel kwaaltjes!!!

Deel Deze Pagina