Nieuwe clomiddames?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gooischemama, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @Wendy, ik hoorde toevallig van iemand anders op dit forum dat die hetzelfde mee had gemaakt deze ronde, ook maar 3 dagen ongi.. Maar volgens haar arts niets om je zorgen om te maken...

@kara, Een vijg eet je als volgt.. Controleer hoe vers hij is.. Als hij echt heel zacht is snij je hem in 4 partjes en kun je eten, en ja ook de schil mag je eten. (en ja de binnenkant lijkt of rundvlees) Als ie echt nog hard is aan de buitenkant dan is het opensnijden en alleen het vruchtvlees opeten..

Als je hem warm wil eten snij je hem ook in 4e.. Doe je er een klein beetje honing op en zet je ze even 10 min in de oven. Heerlijk bij yoghurt en ijs.

@jazz, meid maak je aub niet zo druk. Jou beebje blijft hartstikke plakken. Heb ik afgesproken met je beebje.. Toen ik zei dat we anders de PLAKBEEB-politie zouden laten komen, zei je beebje ja maar dat hoeft niet want ik wil lekker bij mama blijven zitten..

Zonder gekheid: Snap je angst heel goed, zeker als je niet hetzelfde als vorige keren voelt. Maar ik hoop en duim echt dat alles goed zal blijven gaan.

Nou girls, ik ben deze ronde dus gaan tempe.. Maar dat is een drama bij mij.. Ik krijg hem gewoon echt niet gevonden.. Ik zit op dag 17 van me cyclus.. Vorige Ronde een cyclus van 26 dagen... Dus of dat ei moet echt gaan opschieten.. Of clomid 50mg werkt nu al niet meer..

Liefs Mel

2. Fabace

Fabace Bekend lid

18 jan 2011
    675
    0
    16
    Gisteren de gyn aan de lijn gehad, mag vrijdag even langs gaan. Hij was verwonderd dat zijn vervangster zo weinig van de medicatie af wist en ging het even aan kaarten bij haar.

wendy, ik ben ook al twee maanden niet normaal ongesteld. Vorige maand was het 3 dagen heel weinig verlies en laatste keer 1 dag heel veel en dat was het. Was niet zwanger en ben gewoon dag 3 mogen beginnen met clomid.

Fieneke, voor jou wordt het wel spannend.
    Een tweeling zou hier ook zeer gewenst zijn, vriend zegt dan van dan moet je maar 1 keer pijn lijden (hij wilt het niet bij eentje houden).

Gooischemama, hier ook een zusje dat niet de ideale vriend heeft (hij is/was nog getrouwd en ze onderhoud hem zo goed als want hij heeft geen werk). Maar als we er iets van zeggen dan zie we haar maanden niet meer.

melanie, wat een mooie symptomen :), nu hopen dat het door de juiste rede komt.

Kara, ook voor jou wordt het spannend. Hopelijk kunnen jullie je bij Jazz aansluiten.

jazz, vandaag terug al wat last van de weinige kwaaltjes of nog steeds niets? Nog eventjes en je kan ter controle.

3. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    #1103 Melanie013, 19 okt 2011
    Laatst bewerkt: 19 okt 2011
    TJONGE JONGE JONGE TOCH!!!
    IK BEN ER HELEMAAL KLAAR MEE!! KLOTE ZIEKENHUIZEN!!!

bel ik net naar het spreekuur van de verpleegkundige.. Vertel ik waar ik mee zit, begint die MUTS er de hele tijd doorheen te kletsen..
    Geef ik aan van ja maar ik ben al vanaf 2008 af aan bezig en in het vorige ziekenhuis werd ik wel in de gaten gehouden...
    "dan moet je daar maar terug naar toe gaan..." zei die drol..

Ik geef aan dat er bij mij nog nooit een Samenlevingstest is gedaan of een HSG foto is gemaakt.. "ja maar je moet nu eerst maar is een half jaar clomid gebruiken, en daarna kijken we wel verder"... Euh sorry maar ik zie dat niet zo zitten zei ik "ja nou dan kan ik niets voor je doen..."

Ik geef aan dat ik graag, al is het maar een ronde FM wil krijgen zodat ik nog een beetje inzicht heb. "dat vind je arts niet nodig en wij doen dat in dit ziekenhuis niet, alleen als je arts toestemming daarvoor geeft"...

Ik gaf aan dat volgens mijn temp kaartje ik nog geen eisprong heb gehad "dan moet je is stoppen met die onzin, want tempe heeft totaal geen nut daarmee vind je soms je ei niet eens en als je hem al vind dan is het dat hij al geweest is en ben je dus te laat om te klussen" Euh dat doen we daarvoor ook wel hoor..

KORTOM: melanie is niks wijzer geworden, nog meer gefrustreerd en inmiddels bang dat ik over 4 jaar nog aan het proberen ben voor kindje 1..
    Ik voel me zo onbegrepen.. Zo aan me lot over gelaten...
    Kan er wel om janken nu! Wat hebben die ziekenhuizen toch tegen me... Ik durf niet eens meer tegen hun in te gaan omdat ik dan weer bang ben dat ik weer te horen ga krijgen, sorry maar wij helpen u niet meer..!

Nou nog maar een keer terug gebeld. Dit keer liet ik vriendlief bellen, Die is mondeling net wat sterker.

We hebben excuus gekregen en een dubbele afspraak met onze arts. Vriendlief zei ook al, fijn hoor dat we geholpen gaan worden en dat mag van ons echt nog wel 9 maanden voor we zwanger zijn, maar dan graag wel een SLT en bv een HSG foto.. Niet omdat we het willen. maar omdat in ieder geval uit te sluiten..

En de opmerking van ga maar terug naar het ziekenhuis waar je eerst zat heeft ze ook heel hard terug genomen.. Vriendlief zei ook al, de reden dat ik dat zeg is omdat ik daar mee wil aangeven dat ze mij vorige keer NIET voor NIETS in de gaten hielde.. Ik heb ondergewicht wat dus een hogere kans op mk geeft en nu met clomid ook nog is kans op meerlingen.. Gevaarlijk voor de vrucht(jes) en mij zelf...
    Nou mevrouw snapte het toen wel ineens en toen kreeg ik een dubbele afspraak voor 1 november..

Terwijl vriendlief aan het bellen was heb ik flink zitten janken! Voel me zo klote..

4. imjustmyself

imjustmyself Niet meer actief

hey meiden
    nee het gaat geen kijkoperatie worden maar een andere operatie?
    of eventueel spuit nou ik heb de keuze al wel gemaakt wil gewoon beginnen met spuiten ...
    vandaag 2e dag met clomid nog drie te gaan haha:D

5. jazz

jazz Niet meer actief

Ladies trek mijn ego bericht weer in hoor want zo als ik gisteren absoluut niks voelde heb ik het vandaag dubbel op kwaaltjes.
    Overigens is deze muts langer zwanger dan ze dacht...
    hahaha ik ben 7 weken al zwanger als ik uitga van mijn laatste menstruatie...echt weer iets voor mij.

Melanie ik kan me voostellen dat je het zat ben meis. Ik vind het ook geen stijl hoor. En dit zijn toch FA's waarmee je deal niet gewoon gyn's?

Imjustmyself...goed zo kom maar op met die spuiten...

Iemand enig idee hoe het met Kriss gaat?

6. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mel, megadikke knuffel meid!
    Denk dat sommige mensen niet helemaal vatten waar je door gaat; al meer als 3 jaar voor een klein wondertje; moeten ze toch zelf zien dat het niet helemaal loopt zoals het doorgaans zou moeten lopen.
    Ben blij dat vriendlief het 1 en ander heeft kunnen rechtzetten. Maar, je hebt de bui wel gehad he.
    Dom wicht die vrouw, je absoluut niet door laten ontmoedigen!
    Het gaat jullie ook lukken, echt echt echt wel!

Liefs!

7. jazz

jazz Niet meer actief

Mel....jeetje onwijs lief dat je vriend het over heeft genomen..maar wat klote dat het weer zo moed gaan he...Maar kop op meis het doel is bereikt en daar gaat het om.
    En een HSG foto is het minste wat ze kunnen doen kom op..
    Op 1 november weer gewoon met volle moed hoor...heo dan ook ook jullie komen bij het doel...

8. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wendy, goh zeg.... Moest je de bloedtest niet gehad hebben, zou ik jazz volgen.
    Volgens mij kan je het tellen als een nieuwe cyclus die ingegaan is, maar, ik zou voor de zekerheid toch even de gyn bellen.
    Jammer dat je deze onduidelijkheid er nu ook nog bovenop krijgt!

Jazz, blij dat je ondertussen weer kwaaltjes hebt (klinkt aan andere kant ook wel grof van me om dit zo te schrijven, maar, ik neem aan dat je weet wat ik bedoel...)!
    Mel heeft er gelijk in; jij niet te ongerust zijn of de PLAKBEEB-politie moet ingrijpen.....
    Maar dus ook hier alle gekheid op een stokje; ben blij dat alles weer in orde lijkt!
    In België kan je, als je ongerust bent, naar het ziekenhuis en, hangen ze je redelijk snel aan de monitor. Weet natuurlijk niet hoe dat in Nederland zit en, al helemaal niet vanaf hoeveel weken dat kan.
    Jij niet teveel horrorverhalen lezen ;)
    Enne, welke egobericht?? ;)

Kara, ja, spannende week! Jij al een vermoeden?
    Hier vanochtend een verhaal in de trant van Wendy: vanochtend opgestaan met heel veel buikpijn en, ongesteldheidskwaaltjes (die heb ik nu nog...). Heb een klein beetje donkerdere afscheiding gehad waardoor ik overtuigd was dat ik ongesteld ging worden. Maar, 't is bij die ene veeg gebleven....
    Weet niet goed wat ik ervan denken moet; toen ik de pil nog nam was ik wel regelmatig (regelmatiger eigenlijk) en, had ik ook moeite met ongesteld te worden. Dok zei dan altijd dat een klein beetje bloed voldoende was; al was 't maar een druppeltje. Wat dan nu? Nieuwe cyclus?

Verder gelijkaardig: ik zou ook blij (moeten) zijn als ik ongesteld word - dan heeft de clomid invloed gehad op mijn cyclus en, wordt die eindelijk weer aanvaardbaar qua lengte.
    Ben niet altijd de meest optimistische persoon, maar, ben er wel van overtuigd dat aan alles iets positief is; helpt.
    Artrose zorgt ervoor dat ik verplicht ben te sporten. Als ik dat niet doe, verander ik in een stijf persoontje dat niks meer kan. Tot dik jaar geleden kon ik niks dragen. Droeg wel koppig elke zaterdag neefje van vriendlief naar de auto en, dan kreeg ik een week kreupel zijn cadeau...
    Grote handtassen zijn niet aan mij besteedt en, in het algemeen kan ik geen zware dingen heffen zonder last te hebben...

Geen idee van Kirsss.. Mee benieuwd!

En alweer een boek geschreven; he toch.
    Sorry dat ik het topic hier zo vol schrijf...!

9. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @jazz, ja idd vind ik ook.. kan wel nu 6 maanden lang aan de clomid gaan maar als er iets anders mis is dan wil ik dat graag zo snel mogelijk weten en niet pas over 6/7 maanden! 1 november ga ik het er gewoon met mijn arts over hebben en laat me niet zomaar wegsturen!

liefs mel

10. Fabace

Fabace Bekend lid

18 jan 2011
    675
    0
    16
    malanie, wat een gedoe met het ziekenhuis, maar goed dat je vriend opnieuw heeft gebeld en krijg je toch een controle. Mijn vriend is daar ook veel beter in dan ik.

jazz, al 7 weken. Hoelang dacht je eerst?

11. jazz

jazz Niet meer actief

hahaha bijna 7 op een paar dagen na volgens mij was ik 6 weken en 4 dagen eerst....verschil is niet erg groot hoor maar toch weer een paar dagjes erbij is helemaal top...maf he:D

12. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mel, helemaal gelijk in.
    Hoop dat ze hun lesje geleerd hebben nu.
    Jij alweer wat bekomen?

13. Wendy26

Wendy26 Actief lid

11 okt 2011
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Melanie: Wat n gedoe toch allemaal!! Je voelt je echt aan je lot overgelaten zo. Echt frustrerend telkens! Goed dat je vriend ook nog eens had gebeld en dat ze nu dan wel meer actie gaan ondernemen!!

@ Jazz: Gelukkig heb je er weer n beter gevoel bij! En leuk om te horen dat je zelfs al langer zwanger bent dan je dacht… Geniet er maar lekker van!!

Ik heb vanmiddag mijn gyn aan de telefoon gehad. Mocht toch gewoon vandaag weer beginnen met Clomid. Moest dit toch zien als dag 3 ook al ben ik sinds gisteren niet meer ongi. Ook heb ik vandaag nog bloed moeten prikken om iets te kijken wat betreft je hormonen.. Hebben ze 3 keer verkeerd geprikt!! Dom mens!! Hen nu 2 blauwe plekken in mn armen... Ook zei mijn gyn dat ze het heel raar vond dat ze geen fm echos en progesteron prikken meer bij mij wilden doen.. dus heb nu meteen weer n afspraak gemaakt.. en heb maandag weer mijn eerste fm echo! Ben er wel heel blij mee want voelde me ook echt ff anders aan mn lot overgelaten!

14. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wendy, jammer van dat 2x fout prikken maar verder ben ik wel blij voor je: ze gaan je weer opvolgen!
    Fijn!!

Liefs!

15. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kara, gelukt met de vijg?
    Jij ergens last van in aanloop van je NOD?

Mel, hoop voor je dat dat ei toch tevoorschijn gaat beginnen komen! Nu, temperatuur gaat doorgaans pas paar dagen later omhoog, dus misschien is hij intussentijd toch al geweest!

Claudia, goed dat je vrijdag naar gyn kan.
    Hoop dat je nooit meer via die vervanger moet! Blij voor je trouwens dat je die niet hebt als standaard gyn!
    En, lief van je vriend dat hij dat zo zegt van maar 1x pijn lijden!

Update hier: even voor de zekerheid dok gebeld; moet straks even passeren....

16. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dok heeft me net gebeld; ben niet zwanger...
    Morgen nog even bellen om te kijken wat we nu gaan doen.....

Goeieavond iedereen!

17. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Fieneke, wat hebben ze gedaan dan voor onderzoek?

18. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mel,
    Bloedonderzoek: dringende test (lang leve HA!) op zwangerschap en dan bijkomende test op antistoffen en hormonen. Hoe en wat met die hormonen weet ik niet. Moet haar morgenavond bellen ervoor.

Slaapzacht!

19. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @fieneke, fijn dat je nu zekerheid hebt. Ik had alleen toch wel gehoopt dat je zwanger zou zijn. Zeker aangezien de bloeding dus niet echt hevig is..

Hier is vandaag mijn temp eindelijk gestegen..! werd eens tijd ook.. Nu hopen dat ie mooi hoog blijft en ik hartstikke zwanger ben. Alleen ga ik daar natuurlijk niet van uit.. (hoop en droom er wel over)

Mannetje lief schrok net wakker en nog voor ik hem kon vertellen dat mijn temp is gestegen zei hij: "je temp is nu wel beter he 36,2 toch... " Ik schrok er echt van want ik had hem niets verteld en hij heeft het aantal graden precies goed... Voorspellende dromen dat mannetje van mij denk ik haha.. Dat hij maar is gaat dromen van een dikke buik van mij dan..

20. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Morning!

Fieneke, wat balen :( is er geen kans dat je nog hcg aan het opbouwen bent? of is dat bloedverlies het begin van.. Weet je nog wat we zeiden: we zouden blij moeten zijn met een ongesteldheid, weten we in elk geval dat er een cyclus is... op welke dag zit je nu?en voelt dat nog steeds zo? Volgens mij had je wel goede hoop stiekem (ik in ieder geval wel voor je!). liefs! en bedankt voor je uitleg over de beperkingen die je kent door je aandoening. Ook goed om te horen dat je altijd wel het positieve naar boven kan halen, lijkt me een zeer goede eigenschap! :)

Melanie, bedankt voor de uitleg over de vijgen :D. Vanavond ga ik een nieuwe poging wagen!
    Wat balen dat het gister zo vervelend liep met de gyn, maar fijn dat het resultaat nu goed is en je terecht kan 1 nov.

Jazz, heerlijk, al 7 weken! haha. krijg je al een buikje?

Wendy, wat fijn dat je de bevestiging van de arts hebt gekregen en maandag weer terecht kan. Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Wat ik me dan meteen afvraag is hoe jullie al die fm's combineren met werk? Ik ben blij als ik maar een paar keer hoef, want het kost me veel uurtjes en een hoop verzet,geregel en gedoe (wil ook niet dat collega's het allemaal weten, dus je moet steeds een goede uitleg geven). Hoeveel (uur) werken jullie trouwens?

Jullie moeten me trouwens helpen om niet gek te worden komende dagen :p
    Gister voelde ik ineens een felle steek, nog niet echt eerder gevoeld. Ook is mijn buik flink aan het rommelen en enorm opgezet. Dat is vandaag nog steeds zo. Gister op de wc had ik een klein beetje roze bloedverlies. Daarna niet doorgezet. En vandaag temperatuur nog hoog.
    Eigenlijk weet ik dat we niet goed geklust hebben, en weinig kans maken deze ronde, maar ik ga nu toch stiekem wel een beetje hopen?! Maar het zal gewoon aankondiging van ongesteldheid zijn... TOCH? :p
    zondag testen zondag testen zondag testen zondag testen zondag testen zondag testen (is het al zondag??)

Het is wel serieus tijd dat iemand Jazz vergezelt met een zwangerschap. Het is toch ronduit onbeleefd dat we haar dat alleen laten doen. Sorry Jazz, we doen ons best ;)

Deel Deze Pagina