Nieuwe clomiddames?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gooischemama, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    fijn! en helemaal zoals het hoort (je ei heeft eerst nog even rondgelopen op zoek naar zaad :p), dusse waarschijnlijk nog een mooi ei ook :D
    Wanneer is je NOD eigenlijk?

2. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Kara, Mijn nog stond op 29 okt.. Maar denk zelf dat ik hem een aantal dagen moet verlengen.. Maarja dat dacht ik vorige ronde ook haha..
    Dus ik euhm ja weet het niet goed..

Je zit al op dag 39 van je cyclus?? Waarom wachten met testen tot zondag...? Vorige ronde had je zo te zien een cyclus van 34, Ik zou er dus nu gewoon een testje tegen aan gooien..

Liefs Melanie

3. Fabace

Fabace Bekend lid

18 jan 2011
    675
    0
    16
    wendy, wat goed dat je nu weer wat gaat opgevolgt worden.

Fieneke, wat jammer. Hoelaat mag je bellen?

kara, ga je kunnen wachten tot zondag?

4. jazz

jazz Niet meer actief

Kara wanneer ga je testen inderdaad?

Feineke wat jammer meid had bij jou ook wel goede hoop.

En je het is onebeleefd om mij hier alleen te laten.

Ben net naar de HA geweest bloeddruk meten, die was gelukkig nog goed. Nou maandag aan gyn vragen wanneer ik mijn medicijnen moet ophogen.
    Maar het is meerendeels aan het eind van de dag dat ik me niet goed voel.

Prettige dag iedereen....

Begin me overigens wel een beetje zorgen te maken om Kriss heeft iemand iets van haar vernomen?

5. Ann85

Ann85 Bekend lid

15 okt 2011
    689
    289
    63
    Goedemorgen allemaal,

het duurde ongeveer 3 kwartier om van 2 dagen bij te lezen maar ik ben weer op de hoogte :)

Alleen heb ik nu geen idee meer bij wie welk verhaal hoort :)

Bij mijn fm gisteren was nog altijd geen groei te zien. Morgen zit ik op dag 21 en als er dan nog niks is dan krijg ik nieuwe provera kuur en clomid100mg mee. Voor de zekerheid doen ze wel nog een zwangerschapstest morgen.

Allemaal positief blijven!! Alles komt goed...

6. Wendy26

Wendy26 Actief lid

11 okt 2011
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Fieneke: Wat super balen man dat je arts vertelde dat je niet zwanger was!!!

@ Kara: bij mij is het op mijn werk ook n heel gedoe om te regelen zodat ik telkens naar de gyn moet. Wil ook echt niet dat mijn collega’s hier iets van af weten. Heb het wel aan mijn managers verteld en die kijken met mij mee voor vervanging of passen het rooster er op aan zodat het niemand opvalt, als ik al op tijd weet wanneer ik naar de gyn moet. Tegen collega’s vertel ik soms gewoon dat ik op controle moet bij de dokter voor mijn migraine (heb ik eigenlijk niet meer, maar weten hun niets van, haha). En vaak pak ik gewoon op tijd vrij van mijn overuren (heb ik nog heel veel!), dan hoeft ook niemand iets te weten waarom ik er niet ben! Maar het is inderdaad elke keer n hele gedoe om te regelen!! Ik werk trouwens op n kinderdagverblijf… Dus dat is ook soms lekker frustrerend voor mij!! Al die kleine babytjes!!!....

@ Kara: ik hoop en duim óok echt voor je dat je zondag n positieve test in handen hebt.. Nog heel eventjes geduld… Is niet makkelijk I know..

@ Melanie: ik hoop echt dat je vriend ook gaat dromen dat je zwanger bent.. en dat deze droom dan ook zeker heel snel uit komt!!!

@ Jazz: wat voor medicijnen moet je nu nog slikken?? Hopelijk komt er snel iemand van ons jouw vergezellen!!

7. jazz

jazz Niet meer actief

@wendy..ik heb hoge bloeddruk dus dan mag je niet alle medicijnen er voor innemen. Dus ik was al van medicijnen veranderd maar ergens tijdens mijn zwangerschap zal de mg steeds verhoogd worden.

8. JsMama

JsMama Actief lid

12 sep 2009
    230
    0
    0
    Noord-Brabant
    @all...jeetje, toch zijn jullie wel erg actief hoor! Moet moeite doen om bij te lezen, haha.

@vieze smaak clomid...moet zeggen dat ik daar nooit geen last van had gehad. Neem eerst een grote slok water in mijn mond en stop er dan het tabletje erbij. Zo kon ik alles in een keer doorslikken.

@controles...dacht dat ik bij de eerste had begrepen dat dat wel gebruikelijk was, omdat er in de gaten moet worden gehouden of je geen overstimulatie krijgt. Dan kan het namelijk ook weer soms gevaarlijk worden om wel zwanger te worden.
    Ook nu krijg ik trouwens gelijk controles en weer had ze gezegt dat dat was om te zien of het niet teveel wordt aangemaakt enzo.

Hier vandaag terug geweest naar zh voor de uitslagen van bloed en zaad. Mijn hormonen waren helemaal in orde en ook het zaad was in goede staat (dachten we al want ja...kijk maar naar J, haha).

De gyn gaf ook al gelijk aan dat het voor mij niet te doen is zonder hulp, want heb bijna helemaal geen eisprong. Mag dus weer aan de clomid. Ze vroeg me wanneer ik wilde beginnen en ja....dat was niet moeilijk. Liever gisteren als vandaag nog.
    Ze had voor de zekerheid nog ff binnen gespiekt en mocht gelijk beginnen met clomid!!!! Ikke blij!!!!

Dus meiden, vandaag dag 1 van de clomid en ben beniewd. Krijg gelukkig wel FM-echo's. Volgende week vrijdag de eerste meting. Ben benieuwd!!

9. JsMama

JsMama Actief lid

12 sep 2009
    230
    0
    0
    Noord-Brabant
    trouwens...kunnen jullie mij helpen??

Heb net dus mijn eerste van de vijf clomid-tabletjes geslikt. Wanneer zou dan nu mijn NOD-zijn??

10. Wendy26

Wendy26 Actief lid

11 okt 2011
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Jsmama: wat fijn dat je meteen kan beginnen vandaag!! ik ga dan ongeveer tegelijk op met jou!! ik zit nu op dag 2 van Clomid. Krijg maandag al een follikel meting, omdat ik vorige keer op dag 10 al mijn eisprong had gehad. Je NOD zal dan wel ongeveer hetzelfde zijn als mij; rond 15 november schat ik...

11. Wendy26

Wendy26 Actief lid

11 okt 2011
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Jsmama: Ben je van J ook aangeteld dmv Clomid??

12. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Oh jee ik krijg het allemaal niet bij gelezen! :D

Hier verder ook geen nieuws ofzo. Morgen een afspraak met die vriendin waarvan ik denk dat ze gaat melden dat ze zwanger is.

Knuffel for everybody...en inderdaad er moet gauw weer een succesverhaal komen en iemand die Jazz gaat vergezellen.

13. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

OMG! Zit supernanny te kijken...hebben ze vijf kinderen...negeren ze ze gewoon...ouders zijn beiden nooit thuis, altijd aan het werk en laten de kinderen gewoon alleen. De twee oudsten (14 en 17) moeten voor de drie kleintjes zorgen, het huishouden doen en via internet school volgen...bizar! Hier word ik heel boos en verdrietig van!!:x

Zo dat ben ik ff kwijt ;) Nog iemand die het gezien heeft?

14. Wendy26

Wendy26 Actief lid

11 okt 2011
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Gerbera: Succes morgen bij je vriendin!! Wie weet wil ze gewoon gezellig n keer met je afspreken en is ze wel helemaal niet zwanger... (helemaal voor niets misschien wel je eigen druk gemaakt, haha) En anders zou ze jou ook echt wel begrijpen!! iig succes anders!! Liefs

15. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Sjeeeees man man man als je een paar daagjes er niet bent ken je meteen al tig blz terug lezen:p:p
    (wel super dat het topic zo actief is hoor meiden)

Oke ik weet dat we in een topic zitten over clomid en alles MAAR ik MOET echt even wat kwijt:D:D:D
    Ben zoooooo happy
    Oke ff kort neer gezet

Maagband in 2009 gekregen waarbij ik 30 kilo was afgevallen in 2010 moest me maagband er met spoed uit en moest ik 7 maanden herstellen en in die 7 maanden ben ik dus ALLES wat ik was afgevallen weer terug bijgekomen plus nog wat extra kilo's
    2011 kreeg ik me maagverkleining waardoor er nu al heel veel weer af is
    Al die tijd heb ik GEEN werk gehad en was ik via de sociale dienst bezig om aan een baan te komen wat NIET lukte omdat ik dus echt er bij liep als een dikke prop!!!
    Kon geen leuke nette kleding aan MAAR dames.................. vandaag was DE DAG dat ik me van me beste kant heb laten zien geheel in een nieuwe outfit (behalve de schoenen dan die komen nog) en met SUCCES:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
    Aanstaande week heb ik me intake gesprek en ik ben echt zoooooooooooooooo blij dat ik EINDELIJK een echte kans heb gekregen (zo voelt dat voor mij)

PPPPFFFFFFFFFFFF moest het echt even kwijt hoor:D

16. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Oke en nu weer ontopic:p:p

@kara ja komt door de pregnylspuit daar zit HCG in ofzo waardoor je dus een zwanger gevoel krijgt en ook positief test
    Dus..... ik ga 2 dagen nadat ik de spuit heb gezet even testen hahahahaa moet even kijken of er echt een 2de streepje komt hoor:p:p

@jazz niet teveel zorgen maken meis al snap ik de angst heel goed hoor

@melanie sjees wat een bijdehante smots dan he
    Nee die had ik ff aan de lijn moeten hebben ken ze her krijgen zoals ze het krijgen wil ppff net alsof jij voor je lol daar loopt en die dingen aanvraagt

@claudia jaa zeer herkenbaar ook lamlul heeft geen baan of iets
    en het ergste ik ben vandaag me nichtje wezen wegbrengen en wat blijkt lamlul heeft daar nu dus zijn betrek in genomen:mad:

@fieneke neee meissie:(
    Ik had zulke goede hoop voor je!
    Niet bij de pakken neerzitten en er weer vol voor gaan (ja ja hoor wie het zegt ik zit ook in een dip als het weer niet zo is)

Heb de gyn gesproken voor een HSG en voor deze cyclus ben ik al te laat maar ze zou een briefje schrijven zodat de gyn er morgen even over kan praten:D
    Moet ook maar even wat snoepjes mee nemen om dochterlief om te kopen zodat ze daar netjes luistert (jaa daar hebben kleuters soms wat problemen mee) en mama de dokter kan verstaan:p:p:p
    Me schoonzusje moet morgenochtend ook die gaat voor mij hahahaa

17. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @gooische mama, Hahaha volgens mij zijn wij dezelfde types qua reacties.. Wat goed dat je je HSG alsnog gaat krijgen.

Maar wat super dat je je eigen helemaal in het nieuw hebt gestoken met een SUPER GOED EN MOOI resultaat! Ben trots op je meid!! echt super gewoon! geniet ervan en die intake komt vast goed! gewoon lekekr zelf verzekerd overkomen dat hebben ze graag haha..
    ik duim voor je!

18. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    @melanie
    Hahahaa ja sorry hoor maar die onderzoeken zijn er niet voor niks toch
    Wil ze echt niet voor me lol doen maar wil na meer dan 3 jaar toch wel eens weten of alles goed is daar binnen
    En we zijn even lang bezig dusss vind dat we er nu wel recht op hebben.

Alleen als ze mij zo behandelen aan de telefoon schiet ik uit me slof en nu met die hormonen er bij zal het niet beter worden
    Ik zou ook wel gaan janken maar pas nadat ik de telefoon heb opgehangen (gun ze het niet dat ze me verdriet horen)
    Dat is dan wel weer het tegenovergestelde van ons
    maar kan jou reactie ook heel goed begrijpen hoor
    Je bent al zolang bezig en dan moet zo'n tefeloonmiep jou ff de grond in boren terwijl ze niks weet van de situatie
    Blij dat je mannetje ff terug belde om verhaal te halen want ditkan en mag gewoon niet.

Hahaha jaa ik heb bijna me DANSJE gedaan in het gebouw van sociale zaken (en geloof me dat dansje ziet er echt zoooooooooo stom uit:p)
    Werd er gewoon emotioneel van zo blij dat ik was/ben:D
    Heb bijna 4 jaar thuis gezeten voor me meissie (zij is heel ziek geweest) en nu zij het helemaal goed doet kwa gezondheid is het mijn tijd zodat ik haar ook meer kan geven:D
    Is wel heel wat anders dan het kappersvak maarja was 2 jaar geleden toch al omgeschoold voor boekhouder:D

19. Fabace

Fabace Bekend lid

18 jan 2011
    675
    0
    16
    jsmama, wanneer je nod is denk dat dit verschillend is voor iedereen. Ik heb maandag mijn laatste pilleke genomen en mijn vruchtbare periode begint vandaag en de gyn denk dat maandag/dinsdag mijn ei gaat springen, rond dag 15 dus (heb een cuclus van 32 dagen).

gooischemama, wat goed van de job.

vandaag bij gyn geweest, zag er allemaal weer heel goed uit. Maandag krijg ik weer een pregnyl spuit bij en nu hopen dat het deze ronde lukt.
    Vroeg ook wat als nu weer niets is, dan zouden we eens kijken naar overzicht van de afgelopen maanden en kijken wat verder (maar hopelijk is dat niet meer nodig ;) ).

20. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    He meiden!

Gooischemama: gefeliciteerd! Daar heb je lang op moeten wachten en naar toe gewerkt, dus kan me voorstellen dat je zo blij bent! Superrrr!

Melanie: nieuwe coupe? Leuk!

Wendy, voor jou ook een gedoe met werk inderdaad! fijn dat al je afspraken staan. vroeg ei trouwens! wel lekker korte cyclus dan :)

Fieneke, eerste pilletje al genomen?

Gister dacht ik echt dat ik zwanger was. Bijna alles klopte! Maar ik ben vandaag ongesteld geworden :( En nu weer lekker veel ongipijn, dat is dan je prijs voor het niet zwanger zijn.
    Maar goed, nieuwe ronde, nieuwe kansen. De gyn heeft me aangeraden om 100mg te gaan slikken, maar ben wel bang voor overstimulatie, aangezien mijn ei op CD26 was gekomen. Dus wel wat later dan gewenst, maar niet belachelijk laat. Misschien dat ze iets kunnen doen met hormonen spuiten volgende ronde. Ga sowieso zometeen even bellen.
    Hebben jullie daar ervaring mee? Wanneer werd de dosering verhoogd? Als je geen eisprong krijgt is het natuurlijk logisch om hogere dosering te nemen, maar ook als je een wat laat ei kreeg?

Volgens mij zijn er wel veel dames nu net met clomid begonnen, dus NOD'jes zullen ongeveer gelijk gaan vallen. Nu alweer spannend!

Deel Deze Pagina