Ja is eerst ronde met clomid, daarmee weet ook nie goed wat ik voel of dat dat geen neveneffecten van de clomid zijn. Moest van de gyn wachten tot ik of ongesteld wordt of een week overtijd ben en hem dan bellen. Het bloed laten nemen was voor te zien of ik een eisprong heb, dus die uitslag gaat vooral nodig zijn mocht ik niet zwanger zijn. Vroeg mij wel af hoe lang op voorhand je in het bloed kan zien of iemand zwanger is? En of men dan echt specifiek daar op moet testen?
Dat heb ik ook ja zijn het de bijwerkingen die aanhouden of is het wat anders daar heb ik totaal geen ervaring mee Ik had me klachten door gegeven aan de gyn en heb zelf gevraagd of ze meteen hcg konden testen en heb ook gevraagd of ze dat dan meteen konden zien in je bloed Volgens haar kon je dat dus wel meteen zien omdat er meteen hcg word aangemaakt mocht je zwanger zijn. Als het hcg negatief is krijg ik meteen een nieuwe ronde primolut om zo min mogelijk tijd te verspillen (kleine meid is alweer bijna 4) FFe offtopic heb vandaag een nieuwe tattoo dr bij laten zetten
Hallo dames, Ik lees al een tijdje hier mee omdat ik ook een clomid-klant word. Ik vroeg me af of ik me ook bij jullie topic mag voegen? Ik heb vandaag mijn laatste pilletje provera geslikt en word als het goed is binnenkort dus ongesteld, dan ga ik op dag 3 ook beginnen met Clomid (50 mg uiteraard). 2 weken geleden is bij mij PCOS vastgesteld na 8 maanden geen enkele menstruatie vanzelf. We lopen nu dus bij de fertiliteitspoli en als ik ongesteld word gaat het dus echt beginnen, hopelijk slaat de clomid aan. Over 2 weken ook nog een zaadonderzoek. Vind het best een beetje spannend allemaal. Zeynep, wat geweldig dat het bij jou gelukt is! Dat geeft ons ook hoop he! Hopelijk gaat het allemaal goed en kun je er van genieten! Claudia, voor jou dus ook een spannende week nu! Gooischemama, wanneer krijg je de uitslag?
Hallo dames, Hier ook een clomid patient 2 jaar terug begonnen met 50mg Clomid (onregelmatige cyclus) en na 4 rondes zwanger geworden. Inmiddels is onze dochter 11 maanden en willen we graag nog een kindje. 1e afspraak bij de gyn al gehad en begin op 30 aug. met provera en dan 1e ronden Clomid. Na de bevalling ben ik pas 2x ongesteld geweest en is moeilijk te bepalen wanneer ik m'n eisprong heb. Vind het weer erg spannend en hoop dat we weer snel zwanger zijn. Veel succes iedereen. Groetjes Themar
@Dierelier20 en Themar welkom dames @ Dierelier20 moet 4 augustus bloedprikken voor progesteron en HCG en mag eind van de middag bellen voor de uitslag 11 aug trg komen bij de gyn als er niks word gevonden en dan op naar de 2de ronde clomid maar we blijven hoop houden aangezien de klachten al denk ik zelf niet dat het raak is maar we gaan het zien Ga je voor de eerste? @zeynep heb je nog n test gedaan meis?? Is het nu wel een flinke knaller?? Nog last van kwaaltjes enzo?
hoi , ja ik heb net een test gedaan van cb indicatie en geeft aan zwanger , ik geloofte de andere ook maar dit is toch beter ik voel me totaal blij . ik hoop dat je ook zo snel als ik de 1 ronde zwanger bent .... `@ : en ik heb wel kwaaltjes zijn , misselijk echt de hele dag maar niet dat ik moet uit spugen . pijne tepels hoofdpijn slaapen .. en heb ook echt steken in me buik en krampen dat echt vervelend zijn en pijnlijk maar goed hoord er bij ... morgen naar gyn belen groetjes zeynep .....
Hoi meiden, mag ik me ook aansluiten? Ik heb afgelopen 23 t/m 27 juli mijn 1ste clomidjes geslikt... ik ga nu even op kraamvisite bij mijn lieve buuf (woensdag bevallen) en daarna lees ik alle (?!) pagina's even bij xxx
welkom nieuwe dames. Hier vandaag rugpijn en gisteren nog een zeurende koppijn gehad. Probeer het nog te relativeren maar wordt moeilijker en moeilijker. gooischemama je gaat het donderdag dan al weten, duim voor positief, Ga proberen tot vrijdag te wachten om een testje te doen. Wat voor tattoo heb je laten zetten?
@zeynep: wat goed dat de digitale test zwanger aangeeft, dat is toch net ff wat tastbaarder! @Gooischemama: jeetje dat is donderdag idd al, wat spannend! Kun je dat gewoon vragen als je op progesteron moet laten prikken of ze ook ff je HCG erbij willen doen? Ik ga voor je duimen! Wij gaan idd voor de eerste, anders dan mijn naam doet vermoeden ben ik 27 jaar, pas getrouwd etc. Ben zo benieuwd hoe het gaat lopen! @Claudia, voor jou ook een spannede week dus, ik ga ook duimen dat het voor jou raak mag zijn!
@zeynep GEFELICITEERD MEISSIE (nog n keer hahaaha) Waren het steekjes in je onderbuik???Vlakbij je lies maar dan iets meer naar het midden toe aan de onderkant (kan het ff moeilijk uitleggen) @claudia had al 1 sterretje en heb dr nog 2 bij laten zetten en de 1ste hebben ze meteen opnieuw gedaan (geldgebrek) Die staan voor mijn 3 mk Al me tattoo's staan ergens voor dus deze 3 sterretjes ook @Dierelier20 ja ik heb ze gewoon opgebeld van luister ik heb hier en hier last van en ik wil zeker weten dat een zwangerschap is uitgesloten voordat ik aan een nieuwe ronde pillen begin Ze deed iig niet heel moeilijk ofzo en vragen staat altijd vrij hoor Gewoon vragen of ze dat willen doen meis Ooow spannend voor de eerste Hoop dat het snel raak is Voor alle dames trouwens @bezigbijtje welkom
@Gooischemama: ja het zijn steken echt lins en rechs ook in het midden maar goed hoord er bij bij mijn eerste zwangerschap had ik echt geen kwaaltjes als dit dit is totaal anders ... ik heb een vraag heb jij ook het gevoel gehad toen je zwanger was over de geslacht van je baby ? ik heb het gevoel van een meisje ik weet niet waarom maar mijn man ook die hebt ook dat gevoel .... ik ga voor je duimen meisje dat positif uitslag kruigt .... groetjes .. zeynep @ dames die nieuw zijn welkom ......... hoop voor julie ook snel zwanger te zijn ....
@zeynep hahaha jaaa had een heel duidelijk gevoel dit is n meid en iedereen zei nee het word n jongetje Heb met me sv nog een weddenschap gemaakt en heb uiteraard gewonnen Ik weet niet wat het was maar me gevoel was zo duidelijk een meisje terwijl ik wel over jongetjes droomde Nou miss is het idd iets positiefs heb een zwaar drukkend gevoel in me onderbuik en last van steken en mskrampen en natuurlijk me dochter die giter in de auto zei jij heb een baby in de buik he Maar ik weet dondersgoed dat je lichaam je heel erg voor de gek kan houden Dus we wachten tot donderdag (heb wel n test liggen maar heeft geen zin bij me dochter testte ik pas met 8 wekenpositief)
Amaai op 8 weken pas. Ja dan heeft het nu weinig zin om al te testen vrees ik. Oh en als u dochtertje dan zo dingen zegt. Dat de week maar snel om is . Hier vandaag weer minder kwaaltjes enkel pijn in mijn zij/rug.
@ claudia hahaha ze heeft het wel eens vaker gezegd en toen was het niet zo en ze heeft het ook al 2 keer goed gehad nee testen heeft niet zoveel zin nee al zou ik best n testje willen wagen maar ik weet het resultaat dus moet echt wachten tot donderdag Hoe is het met de rest van de dames? Karijn ben je nog steeds overtijd?
Ik zit nog op t wachtbankje , weet volgende week pas meer.. Wel goed nieuws gehad. We zijn doorverwezen voor IUI . In sept intake gesprek nieuw zkh voor IUI
Na 1 ronde clomid al door verwezen voor IUI??? Moet je dan niet eerst vaker clomid gebruikt hebben en daarna spuiten en dan pas IUI??? Ja ik weet er weinig vanaf alleen wat ik lees op het forum dus daarom vraag ik het me af (niet om verwijten of iets te gaan strooien maar puur omdat ik het niet snap) Nog een hele week wachten pfffff Gelukkig hoef ik nog 1 dagje te wachten dan weet ik meer
Ja maar het is nog niet september he. Dan heb ik er twee rondes clomid op zitten. Maar ik weet waarom ze me door stuurt hoor. Ik heb n lisexcisie gehad waardoor ik geen vruchtbaar slijm meer aanmaak bij de baarmoedermond. Al mijn samenlevingstests waren dan ook negatief... En dan raden ze heel vaak IUI aan. Vooral als je al zo lang bezig bent. Maar fingers crossed dat ik de IUI helemaal niet meer nodig heb en dat ik deze ronde al zwanger ben
Hallo, Ik was laatst bij de HA omdat ik alweer maar niet ongesteld wilde worden. Ze zei me toen dat ik er eens over moest denken om clomid te gaan gebruiken. Ze willen met clomid mijn cyclus verkorten. Ik had - voordat ik dit topic meelas - alleen nog maar "negatieve" dingen over clomid gehoord en twijfel dus. Ook omdat ik tot een paar cyclussen geleden een best regelmatige cyclus had van 30 - 31 dagen. Maar wil zo graag ons eerste kleine wondertje... Mag ik jullie raad? Zou ik nog even wachten met clomid of er toch al meteen de volgende ronde mee starten? @ Zeynep: proficiat!! @Gooischemama en pantertje: ik duim voor jullie! (voor iedereen hier trouwens!)