Nieuwe clomiddames?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gooischemama, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    @fieneke ja dat hoop ik ook ja:D voor iedereen hier trouwens
    die pillen zijn zo smerig om door te slikken lijkt wel alsof ze in je mond uit elkaar vallen:((de clomid dan he)

@claudia hoe klote het ook is voor je maar je weet nu wel waar je aan toe bent meis en deze ronde met meer succes:D

@dreams succes morgen meis duim voor je dat je ei goed gegroeid is

@happytree welkom:D
    ja de clomifeen en clomid is precies hetzelfde:D

2. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Meiden, ik breek even in.....sorry daarvoor!

wie kan me asjeblieft helpen met het beantwoorden van deze vragen:

Als je wel clomid hebt gebruikt én veel last had van bijwerkingen als depri gevoelens, je erg somber voelen... hoe lang duurde het voordat dat weer over ging? Een aantal dagen/ tot je ongi ?

Als je clomid gebruikte en geen eisprong had gehad, kreeg je dan uiteindelijk wel een menstruatie? (en zo ja, na hoeveel dagen?)

als je clomid gebruikt hebt en je daar depri van voelde maar geen menstru kreeg, wanneer gingen de depri gevoelens weg?

Zal het even toelichten, ik heb clomid gebruikt, geen eisprong gehad, zit ergens rond dag 36 en voel me sinds begin van clomid echt zwaar zwaar klote....! Nu kan ik aan de provera om ongi op te wekken, maar daarvan voelde ik me tijdens de laatste kuur ook al vreselijk (kon heel weinig hebben, heel snel geïrriteerd etc.) dus ben bang dat dit het alleen maar erger zal maken. de gyno is hier niet erg duidelijk over (kan, kan ook niet...) Wilde dus wachten op menstruatie, maar ja hoe lang zal dat duren...? vandaar dat ik erg graag jullie ervaring hoor, hoe lang je je kl#te en niet jezelf voelde van de clomid, en wanneer dat weer wegging...

Groetjes, en vast bedankt voor het lezen/ antwoorden

Sas

3. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Claudia, hoop ook dat t gauw alsnog doorzet. Kan je aan een nieuwe ronde beginnen!

Gooischemama: klinkt niet smakelijk :)

sas; welkom! wou dat ik je kan helpen maar nog geen ervaring met clomid....

dreams: succes morgen!

4. ons2wonder84

ons2wonder84 Actief lid

5 jan 2011
    212
    0
    0
    zuid holland
    Gooischemama; hoi ,
    ja ik heb geen aspraak bij de vk maar bij de gyn omdat al daar in behandeling was moet ik daar naar toe
    22-08-11 om 10 uur moet ik er naar toe met 7 weken gaat ze kijken of alles goed is en naar de hartje luisteren misschien moet ik wel tot de bevaling daar blijven og moet daarna naar de vk dat weet ik niet natuurlijk als alles tot die tijd goed gaat ...
    ik heb heel erg krapen in me onderbuik en eht iritant is het kan al nu moelijk lopen vandaag naar huisarts geweest en urine gebracht was goed geen afwijkeniingen maar ze zij mischien zijn het banden pijn dat kan dus .....
    bij mijn zoontje had ik echt nergens last van maar bij deze zwangerschap is het anders ..
    ps ik pas bijna niet in me broek vandaag positi broek gekeken maar niet gekocht vind het wel vroeg lijkt wel of ik overdreef doe met 6 weken al een broek kan dat denk je ?

nou meis ben blij voor je dat deze gyn je wel in de maling neemt ..

hoe gaat het verder met de dames van de form ?

als julie het niet erg vinden kom ik af en toe met julie kletsen ook al ben ik zwanger ...

groetjes zeynep :)

5. ons2wonder84

ons2wonder84 Actief lid

5 jan 2011
    212
    0
    0
    zuid holland
    @dreams
    succes zal duimen voor je ...

@claudia.
    het is echt vevelent en erg allemaal maar nu weet je dat je een nieuwe ronde kan hoop dat het deze ronde raak is ..

@sas.
    welkom ,,,
    ik heb wel clomid gebruikt maar , maar heb geen antwoord op je vraag heb dat niet meegemaakt ..

6. Fabace

Fabace Bekend lid

18 jan 2011
    675
    0
    16
    @happy tree: nee tot nu toe enkel clomid, was nog maar eerste ronde, moet namiddag naar de gyn dan zal ik weten of ik verder er mee moet gaan of niet. Heb je intussen een test gedaan?

@gooischemama: ze smaken inderdaad vies, dadelijk gemerkt bij het eerste pilleke, nu altijd flesje water bij de hand om goed door te spoelen :).

@sas: sorry kan u hiermee niet echt helpen, ben enkel snel geirriteerd een tweetal dagen net voor men menstruatie maar dat had ik voor clomid ook al :).

@zeynep: heb nog al eens gelezen dat er zwangere vrouwen zijn die vrij snel al niet meer in hun broeken passen. Dus kan zeker op 6 weken.

Had net de gyn gebeld, ik moest eerst langs gaan voor ik verder mocht met de clomid dus heb om half 3 een afspraak.
    Had eigenlijk verwacht dat hij aan de telefoon al ging zeggen van begin op die dag terug en voor 5 dagen. Dus ben eens benieuwd.

Wat ik mij afvroeg, had woensdag avond een beetje roze bij het afvegen en gisteren morgen een beetje maar toen niets meer tot deze morgen. Lijkt pas vandaag door te komen.
    Telt dan die woensdagavond al als 1ste dag?

7. happy tree

10 mrt 2011
    49
    0
    0
    Duitsland, Sachsen
    Nou ik heb een test gedaan maar die was zoals ik verwacht had zeer WIT. :p Dus helaas pindakaas, hopen datik snel ongi wordt zodat ik door kan gaan met de volgende ronde.

@gooischemama, echt verschrikkelijk die pilletjes, ik neem eerst een paar slokken water of jus, en dan snel het pilletje en doorslikken. En soms lukt het dan niet en ga ik bijna over m´n nek. Gelukkig is het maar 5 dagen....

@claudia, jij nu al echt ongi? Ik tel pas vanaf dat ik echt (veel) rood bloedverlies heb, als het na 18.00 uur is moet je het meetellen bij de volgende dag.

@sas, ik weet het ook niet, ben zowieso niet te genieten met al die hormonen dus of het van de clomid extra is :(

@zeynep, ik zou gewoon positie kleding kopen hoor. Ziet toch eigenlijk niemand als je er wat over hebt. (Ik bedoel die band van een broek) Het belangrijkste is dat jij je lekker voelt.

Fijn weekend allemaal! Ik ga een weekendje naar mijn schoonouders (die wonen 300km verderop) en ze zijn heeel lief maar heeel vermoeiend ook.... dus wordt een heftig weekendje :D

8. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    @fieneke hahaha is ook niet smakelijk braakneigingen liggen op de loer:p
    maar weet waar we het voor doen

@zeynep natuurlijk ja je loopt al bij de gyn haha sorry
    Dus je krijgt binnenkort je eerste echo:D spannend weer he:D
    Nou het kan zeker wel hoor meis
    je hebt natuurlijk al een kindje en bij een 2de rekt het sneller op:D
    Ik draag nog steeds positiebroeken I love them:D:D:D:D
    Ben zelf veel aan het afvallen dus die broeken houden me velletje voor de buitenwereld n beetje strak:p
    Tuurlijk is het niet erg als jij nog meekletst hier jij bent degene die met hcg moet rondstrooien hahahaha
    PLUS als we hier in een dip zitten kijken we naar jou en je verhaal en dan weten we dat we via de clomidweg zwanger kunnen worden:D

@claudia nou een flesje water bij de hand helpt hier niet echt ik krijg ze heel moeilijk weg:( als ze dan uiteindelijk weg zijn dan nog die vieze nasmaak in je mond bah bah bah

@tree ik heb nu clomid 100 dus 2 pillen 5 dagen lang maar ik denk dat ik de oplossing heb gevonden om ze weg te krijgen zonder dat ik het merk:D zal het even uitleggen hahaa wel n beetje ranzige uitleg maar goed:p

Borrelnootjes die je kauwt als die goed zijn fijn gemaalt leg je een half pilletje op de fijn gemalen borrelnootjes en met je tong probeer je een beetje van dat fijn gemalen nootjesspul dr overheen te leggen (over het pilletje) en dan vlug doorslikken.
    Zo proef je het niet en voor mensen zoals mij die moeite hebben met pillen slikken is het ideaal:D:D:D

9. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    @ tree heel veel plezier btw bij je so:p

@sas ik heb wel last van bijwerkingen zoals snel geirriteerd zijn en soms emotioneel maar geen deprigevoelens
    Het irritatievlak verdwijnt bij mij een paar dagen nadat ik ben gestopt met de clomid
    De eerste ronde was er geen eisprong en werd ik ook niet ongesteld dus weer een nieuwe kuur primolut gekregen en clomid 100 mg
    Uit mezelf word ik niet ongesteld vandaar maar dat is bij iedereen persoonlijk net als de bijwerkingen
    De een heeft er wel last van en de ander niet helaas.

10. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Ik weet niet of ik mijn vraag hier juist stel, maar door de naam van dit topic (hoop) denk ik t we:)

Ik zit vandaag op 9dpo (dagen na eisprong) en ik zit toch met een paar vraagjes...:)

Hopelijk willen en kinnen jullie deze voor mij beantwoorden?

Dit was mijn eerste ronde met clomid van deg 3-7 (5dgn) en ik zou IUI krijgen, maar is helaas niet doorgegaan omdat ik 3 grote eitjes had, dus ook geen pregnyll spuit gehad. Mijn ei (of meer eitjes) is dag 14 gesprongen zoals "normaal" bij mij.

Maar nu mijn vragen:

- Kan het zijn dat ik door de clomid nu een hogere temp heb?
    - Kan het zijn dat ik door de clomid nu nog "bijwerkingen" heb als;
    sinds 7dpo gevoelige tepels/borsten alsof deze gekneusd zijn. Echt heel pijnlijk:) & sinds gister (8dpo) en tot en met nu nog steeds echt al ongi gevoel in rug/buik maar dan NET ietsjes anders...

Of komt zoiets na zo'n tijd niet meer clomid gebruikt te hebben niet meer daardoor? De afgelopen 3 rondes heb ik namleijk 0 dingen gevoeld na mijn eisprong, en net deze ronde wel....

Ik acht de kans dat het raak is klein, gezien alles wel oke is met ons beide maar de zaadjes dood gaan in mijn slijm, maar nu vertelde iemand me wel dat clomid op t slijm ook al invloed kan hebben dus ik wel degelijk een kans zou kunen hebben?

Ben benieuwd naar jullie antwoorden en meningen:)

Nogmaals ik denk zelf (nog) niet dat ik zwanger ben hoor, ik heb nog maar weeinig geloof in ene natuurlijke zwangerschap na 1.5 jaar proberen..:)

tnx alvast

11. Dierelier20

Dierelier20 Actief lid

16 okt 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bijtje en sas: Sorry ik kan jullie ook niet helpen, ben wel benieuwd naar het antwoord op deze vragen ook. Succes in ieder geval dames!

Gooischemamma: aan de 100mg dus, nou hopelijk helpt dat!!

Zeynep: ik dnek net als de anderen hier dat het wel normaal is bij een 2e. Fijn dat het tot nu toe allemaal goed gaat en leuk als je hier mee blijft schrijven!

Tree; Sterkte dit weekend en wat rot van die negatieve test, nu inderdaad gauw op naar de volgende ronde dan maar.

Claudia: ik zou vandaag als 1e dag tellen, als het vandaag pas echt helderrood bloed is.

Dreams: ben benieuwd hoe je FM vandaag was!

Updateje:
    Hier niet zo goed nieuws helaas.
    Ben vanmorgen naar het ZH geweest voor de eerste FM, mja dag 9, dus dat is nog niet zo spannend. Maar ik blijk te weinig anti-stoffen te hebben tegen Rode Hond, dus ik moet eerst een BMR-vaccinatie laten zetten (kan morgen pas want dat ding is nergens op voorraad). Ik kan dat ook niet doen, maar als ik dan toevallig rode hond oploop tijdens de zwangerschap is dat echt schadelijk voor het kindje en dat wil ik niet op m'n geweten hebben. Maar goed na zo'n vaccinatie mag je 4 weken niet zwanger worden. Dus deze ronde kan ik als verloren beschouwen voordat ie goed en wel is begonnen. Ik moet nu toch regelmatig nog komen (woensdag weer) voor een FM omdat ik die clomid toch al geslikt heb en we kunnen zien of dat z'n werk doet. Maar mocht het al z'n werk doen dan mogen we dus niet in de actie komen, beetje jammer. Vanmorgen was er in ieder geval nog niets te zien op de echo.
    Ook moest ik weer bloed laten prikken omdat ze de verhoogde testosteron waarde toch nog nader wilde onderzoeken.

En mijn man heeft zn potje ingeleverd vanmorgen, we krijgen over 2 weken de uitslag.

Ik heb er echt even de balen van, ben nu chagrijnig tot en met. Hopelijk gaat het gauw over. Evenals die gezellige opvliegers.

12. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    jeetje dat is balen zeg! Rot nieuws, maar ene kant wel beter dat ze het behandelen, je zou dr indd niet aan moeten denken dat je het niet behandeld en krijgt tijdens je zwangerschap...

13. dreamscometrue

25 jul 2011
    22
    0
    0
    NULL
    noord brabant
    hallo lieve allemaal,

ik heb nu ineens een helemooie ei, hij staat op knappen. dus de ticker klopt zoals ie nu is. joepie...
    dank jullie voor t duimen!

@dielelier, wat een vervelend nieuws zeg, dat verwacht je natuurlijk helemaal niet. snap goed dat je er de balen van hebt!!! k sluit me aan bij bezig bijtje

@zenep , leuk dat je blijft meepraten en hopelijk met een lekker zittende, niet afknellende broek ;D

verder kan ik de dames met vragen niet echt verder helpen. ik heb zoiezo nogal last van chagrijnige buien en pijntjes rond eisprong en bij menstruatie. dus ongeveer 2 weken in de maand,ook niet echt prettig voor mijn lieffie... ik had de vorige keer met clomid wel echt veel klachtten die ook op zwangerschap konden wijzen, maar dus niet was. nu heeft deze ronde clomid bij mij niet veel effect gehad, dus ben benieuwd naar de klachtten deze ronde.
    en weet ook nog niet hoe het hierna dan verder moet of nog n keer 50 of ook 100. zelf heb k niet zon last van t slikken van de pillen opzich. k heb in de zorg gewerkt en mensen die dat hebben hielpen wij altijd door de pillen met vla te geven. moet wel lachen om je borrelnootjes mix gooischemama... lol... als t maar helpt!

14. Fabace

Fabace Bekend lid

18 jan 2011
    675
    0
    16
    @dreams: wat goed, een mooi ei :).

Gisteren naar de gyn geweest, de dossis is verhoogd dus naar 100 voor 5dagen. Moet de 22ste terug gaan om te kijken en eventueel een pregnyl spuit erbij.
    Hij telte gisteren ook pas als eerste dag, maar nu had ik gisteren weer alleen smorgen bij het afvegen wat bloed en vandaag tot nu toe ook enkel weer een beetje deze morgen bij het afvegen. Vind het wel wat vreemd.

Maar zondag dus weer beginnen met de clomid.

15. Dierelier20

Dierelier20 Actief lid

16 okt 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    @dreams: Succes met de gezelligheid, benut de kans maar goed!

@bijtje: inderdaad ik ben nu wel blij dat ik dit nu weet. Ik las dat als je het krijgt in je zwangerschap dat je dan 90% kans heb op een misvorming of iets dergelijks. Nou dan maar een maandje wachten hoor.

@Claudia: Op naar de 2e ronde, hopelijk werkt de 100mg wel!

Hier:
    Ik heb de spuit vandaag laten zetten, deed geen pijn.
    Nu mag ik dus 4 weken zowiezo niet zwanger worden.
    Maar voordat ik weer eens ongesteld ben geweest en zo, dat duurt allemaal nog wel even, ben het net geweest, zit vandaag op dag 10. Woensdag op dag 14 nog eens een echo om te kijken wat het effect van de 50mg is, ook al mag ik niets doen.
    Ik ga verder volgende week ook beginnen met acupunctuurbehandelingen ter ondersteuning van het hele gebeuren. Ik geloof daar wel in en baat het niet dan schaadt het niet. Ik was dit zowiezo al van plan maar wilde daar pas de volgende ronde mee beginnen omdat ik dacht dat ik nu al te ver in de cyclus zat. Klopt ook want je moet er 4-6 weken voor evt bevruchting mee beginnen. Daar zit ik nu op als het volgende ronde allemaal goed zou gaan.

16. Dierelier20

Dierelier20 Actief lid

16 okt 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog ff wat.
    Hebben jullie af en toe ook dat je een beetje gefrustreerd kunt raken?
    Ik zit nu even op zo'n punt en ik weet echt even niet hoe ik hiermee om kan gaan, misschien hebben jullie tips?

Ik kan het over het algemeen echt wel goed handelen allemaal, laat ik het zo zeggen: ik heb voor hetere vuren gestaan en heb niet echt geweldig leuke jaren achter de rug. Het gaat nu net weer een beetje goed met mij na een hele hoop problemen en toestanden, dingen die voor anderen vanzelfsprekend zijn gaan bij mij nooit vanzelf, dus ook zwanger worden niet, daar ging ik al vanuit dus dat kwam ook niet als een verrassing voor mij. Ik dacht: kom maar op, ik zie het als een uitdaging, andere grote uitdagingen ben ik ook aangegaan en met succes!

(ok, nu klink ik echt als een heel negatief en pessimistisch persoon, maar dat valt in het echt wel mee hoor. Ik ben eigenlijk iemand die alles van de positieve kant kan bekijken en dat helpt ook meestal wel, maar dit kun je nooit altijd volhouden, soms breek je gewoon even, dat gaat ook wel weer over).

Gister in het ziekenhuis heb ik denk ik in het uur dat ik er was ook minstens 50 zwangere vrouwen gezien en er ook bij in de wachtkamer gezeten. Bij de eerste 10-20 denk je nog: ok, hou dit beeld goed vast, hier doe je het voor. Maar bij de 50e denk je: jaaa jaaa nu weet ik het wel, jullie zijn allemaal fijn zwanger en bij mij wil het niet.
    En als ik dan weer een rondje facebook/hyves doe of op een feest ben geweest met veel bekenden en vrienden, dan lijkt het echt even alsof iedereen om me heen zomaar zwanger wordt, gewoon hoppa, alsof het niks is, gewoon natuurlijk, in de eerste 3 rondes ergens. Ik kan me daar toch zo niks bij voorstellen dat dat bestaat en dat het dus eigenlijk zo zou moeten zijn en dat dat dus echt bij veel mensen zo gaat.

17. Dierelier20

Dierelier20 Actief lid

16 okt 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry voor mijn negatieve post gister.
    Ik geloof dat het ook al een heel end opluchtte dat ik het even kwijt kon.

Nu zie ik het weer een stuk zonniger in!
    Nu een proefrondje en alles in gereedheid brengen en dan hopelijk de volgende ronde er goed tegen aan.
    We hebben ook nog een lang weekend naar de zee geboekt en als het goed is zit ik daar alweer aan de clomid, dus kan ik daar mn batterij even goed opladen en ben ik er helemaal klaar voor!
    Hopelijk is het zaad dan ook goedgekeurd.

18. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dierelier, van je afschrijven kan vaak goed doen.
    Ook al gaat 't weer beter, toch een dikke knuffel. En, deze uitdaging gaat je lukken, daar duimen we allemaal voor!!
    Succes met de acupunctuur; laat je weten hoe 't verloopt daar?
    Hopelijk ook nog steeds geen last van de spuit die je kreeg!

Claudia; begrijp 't ook niet zo.
    Maar, zeker wel succes bij deze ronde!

Zeynep; blij dat je mee blijft praten met ons!
    als ik in een dipje sukkel dan denk ik aan 't feit dat jij zwanger bent en, dat helpt.

Gooischemama, hoop zo dat die 100mg zn werk doet!!

Hier wacht ik nog steeds op de werking van de primolut zodat ik met de clomid kan starten...
    Word er niet bijster vrolijk van, maar kan ook wel aan het weer liggen...

19. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    @ dreams jaa het werkt heel goed:D
    eerst wachten tot de ms weer aanbreekt en dan borrelnootjes halen hahahaha:p

@dier meissie tuurlijk mag je wel is gefrustreerd raken het is ook niet niks dit alles
    Je hebt een doel voor ogen wat helaas niet zo snel wil lukken dus het is logisch dat je af en toe moedeloos wordt maar kop op he hou dat ene doel voor ogen meis
    en duimen dat het zaadonderzoek positief is
    dikke digi-knuff:D

@fieneke jaa hopen wij hier ook dat het deze keer aanslaat en geen aparte werkingen heeft zoals die 50 mg

Wanneer heb je je laatste pil primolut geslikt?

Zaterdag laatste primolutpil geslikt en ook aan het wachten op de ms om door te gaan met de clomid 100 mg ppff wat kan wachten lang duren zeg:(
    Had al last van bijwerkingen met de 50 mg dus zal wat worden met de 100 mg:p

20. Dierelier20

Dierelier20 Actief lid

16 okt 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel ladies voor jullie lieve reactie's!

Fieneke: ik laat zeker weten hoe het verder gaat, ook met de acupunctuur. Jij dus aan het wachten op de menstruatie. Ik heb nu ook 3 keer zo'n kuur gehad, die dagen net voor je menstruatie zijn echt vervelend dan. Tenminste dat heb ik wel. Met de pil had ik daar nooit last van.
    Succes nog, hopelijk is het ondertussen al begonnen!

Gooischemama: Jij dus ook aan het wachten op de menstruatie. Ik hoop dat de 100mg wat voor je gaat doen, zonder al te veel gekke bijwerkingen. Ik heb ook geen flauw idee of het dan erger wordt juist (zou je wel vanuit gaan he?).

Deel Deze Pagina