hallo mijn dochter is zonet met haar fietsje uitgegleden en is op haar mond gevallen, haar tandjes zijn een beetje in haar lip gedrukt wat natuurlijk nogal bloedde. Haar lip is opgezwollen en begint blauw te zien, bloeden is bijna gedaan. Heel diep lijkt het mij niet maar er is wel wat vel af aan de binnenkant . Hoe moet ik zoiets verzorgen? kan ik haar laten eten (risico op infectie??)
Volgens mij hoef je dan nergens op te letten. Thijmen heeft het ook wel eens gehad, en ik geef hem dan altijd een snoepje (heb ooit begrepen dat door de suiker het bloed sneller stolt oid) en wat water en verder doen we gewoon normaal zeg maar. Wel even haar tandjes controleren of ze niet los zitten oid.
Mijn zoontje heeft het vorige week ook gehad. Ik hem hem een waterijsje gegeven en hem er daarna niet meer over gehoord!! Heeft ook gewoon alles gegeten en gedronken hoor. Succes
Dit. Inenten hoeft niet, als ze al gewoon hasr DKTP heeft gehad. Overigens zou ik met met ern schaafwond meer zorgen maken om tetanus dan bij een wond die flink bloedt. Het bloed spoelt het vuil er uit.
Geef haar maar een ijsje! Zijn de tanden niet kapot? Het is handig om even te noemen als je op controle gaat.
Het is hier nu 2x gebeurd en heb gewoon een nat lapje erop gedaan en haar laten drinken, was zo over ook, dag of 2 dik en daarna weer normaal... Maar wat bloed zo'n wondje he? de 1e x dacht ik echt dat ze een stuk tong had afgebeten hihi
Tja, hier ook gebeurd...koelen (met nat washandje en/of waterijsje) en tandjes even in de gaten houden. Ze kunnen namelijk gaan verkleuren (grijs worden). Tandarts doet er niets aan, omdat het nog het melkgebit is (tenzij er natuurlijk tanden los zitten, beschadigd zijn oid).
Ik had het gisteren toevallig zelf na een kopstoot van mn dochter. gewoon ff bloed weg gedept en ff wat druk gegeven om het te stelpen. je kan gewoon alles eten hoor. daar krijg je geen infectie van hoor
Laat haar op een koud, nat washandje zuigen. Zodat ze zeg maar het washandje "droog" zuigt. Het zuigeffect en het koelen van de lip werkt bij ons op het KDV altijd het best.
Alleen een schoon koud washandje erop voor de zwelling een beetje tegen te gaan en meer kan je niet doen. Als het een diep sneetje is een ijsje laten eten.
jemig dat gebeurd hier zo vaak, mensen altijd helemaal in paniek, terwijl ik gewoon koel een suikerklontje uit mijn tas pak dan stopt het bloeden vaak meteen daarna lekker ijsje en tadaa het leed is over.. Ik heb misschien hele lompe kinderen hahahaha
bedankt voor de tips ! ijs had ik geprobeerd maar ze wilde niet ... zwol het bij jullie kindjes ook zo op? haar lip is enorm dik, ze ziet er nogal uit ... hoe lang durt het voor die zwelling weg is?
vaak een nachtje slapen is de ergste schade alweer over, toevallig vandaag nog gehad (als je het over de duivel hebt haha) het bloedde ook bij haar tandjes maar die stonden allemaal nog vast, ze heeft nergens last van.