dringend vraagje:dochter gevallen en tandjes in lip-hoe verzorgen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door liesbet77, 26 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    hallo

mijn dochter is zonet met haar fietsje uitgegleden en is op haar mond gevallen, haar tandjes zijn een beetje in haar lip gedrukt wat natuurlijk nogal bloedde.
    Haar lip is opgezwollen en begint blauw te zien, bloeden is bijna gedaan. Heel diep lijkt het mij niet maar er is wel wat vel af aan de binnenkant .
    Hoe moet ik zoiets verzorgen? kan ik haar laten eten (risico op infectie??)

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Volgens mij hoef je dan nergens op te letten. Thijmen heeft het ook wel eens gehad, en ik geef hem dan altijd een snoepje (heb ooit begrepen dat door de suiker het bloed sneller stolt oid) en wat water en verder doen we gewoon normaal zeg maar. Wel even haar tandjes controleren of ze niet los zitten oid.

3. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft het vorige week ook gehad.
    Ik hem hem een waterijsje gegeven en hem er daarna niet meer over gehoord!!
    Heeft ook gewoon alles gegeten en gedronken hoor.
    Succes

4. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Koelen tegen de zwelling en in de gaten houden of de tandjes niet los zitten.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik doe meestal een schoon nat washandje erop, of idd waterijsje. T zal nog wel vaker gebeuren ;)

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.848
    19.216
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dit. Inenten hoeft niet, als ze al gewoon hasr DKTP heeft gehad.

Overigens zou ik met met ern schaafwond meer zorgen maken om tetanus dan bij een wond die flink bloedt. Het bloed spoelt het vuil er uit.

7. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Geef haar maar een ijsje!
    Zijn de tanden niet kapot? Het is handig om even te noemen als je op controle gaat.

8. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Het is hier nu 2x gebeurd en heb gewoon een nat lapje erop gedaan en haar laten drinken, was zo over ook, dag of 2 dik en daarna weer normaal...

Maar wat bloed zo'n wondje he? de 1e x dacht ik echt dat ze een stuk tong had afgebeten hihi :D

9. boogschutter78

boogschutter78 Actief lid

18 okt 2006
    276
    0
    0
    Gelderland
    Tja, hier ook gebeurd...koelen (met nat washandje en/of waterijsje;)) en tandjes even in de gaten houden. Ze kunnen namelijk gaan verkleuren (grijs worden). Tandarts doet er niets aan, omdat het nog het melkgebit is (tenzij er natuurlijk tanden los zitten, beschadigd zijn oid).

10. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ik had het gisteren toevallig zelf na een kopstoot van mn dochter. gewoon ff bloed weg gedept en ff wat druk gegeven om het te stelpen. je kan gewoon alles eten hoor. daar krijg je geen infectie van hoor

11. Ann87

Ann87 Bekend lid

12 aug 2012
    712
    0
    16
    Laat haar op een koud, nat washandje zuigen. Zodat ze zeg maar het washandje "droog" zuigt. Het zuigeffect en het koelen van de lip werkt bij ons op het KDV altijd het best.

12. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Alleen een schoon koud washandje erop voor de zwelling een beetje tegen te gaan en meer kan je niet doen. Als het een diep sneetje is een ijsje laten eten.

13. Triskele

Triskele Niet meer actief

jemig dat gebeurd hier zo vaak, mensen altijd helemaal in paniek, terwijl ik gewoon koel een suikerklontje uit mijn tas pak dan stopt het bloeden vaak meteen daarna lekker ijsje en tadaa het leed is over..

Ik heb misschien hele lompe kinderen hahahaha

14. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Inderdaad een suikerklontje geven!

15. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    bedankt voor de tips ! ijs had ik geprobeerd maar ze wilde niet ...

zwol het bij jullie kindjes ook zo op? haar lip is enorm dik, ze ziet er nogal uit ... hoe lang durt het voor die zwelling weg is?

16. Triskele

Triskele Niet meer actief

vaak een nachtje slapen is de ergste schade alweer over, toevallig vandaag nog gehad (als je het over de duivel hebt haha) het bloedde ook bij haar tandjes maar die stonden allemaal nog vast, ze heeft nergens last van.

Deel Deze Pagina