Het beste is reclame, mond op mond. Facebook, likes, etc. Bloggen ernaast ook prima! Maar community-achtige dingen zou ik niet doen, omdat je persoonsgebonden advies geeft. Het is denk ik niet jouw insteek dat al jouw cliënten met elkaar gaan babbelen wat voor hen werkt en dat ze dit of dat maar eens moeten proberen. Dat is jouw broodwinning!
Daar zit wat in. Misschien leuk als ondersteuning, dat iedereen toegang krijgt als ze een consult afnemen?
Nog 1 vraag Vinden jullie het belangrijk dat consulten vergoed worden door de verzekering? Of is kwaliteit en een goede prijs belangrijker?
Heel belangrijk. En je kan dan ook hogere prijzen vragen Moet je alleen wel je medische basiskennis halen. Kan je je aansluiten bij een beroepsvereniging. Ik kijk daar altijd naar.
Nou wel meer dan alleen medische basiskennis. Het is niet zo gemakkelijk om lid te worden. Dan ben je 4 jaar verder, tenzij ik gewichtsconsulent word, maar dat wil ik liever niet. Ik snap het wel dat mensen daar naar kijken, maar toch zijn er ook genoeg praktijken bewust niet aangesloten omdat niet iedereen aan hun voorwaarden wil voldoen. Ik vind het zo lastig, ik zou wel door willen leren, maar de studie die ik op het oog heb is erg duur en dan wil ik toch eerst wat verdienen.
Begrijp ik. Ik heb jaren een vergoeding gehad voor alternatieve geneeswijzen en ging naar oa de masseur, orthomoleculaire voedingstherapeut, acupuncturist, voetreflextherapeut en osteopaat. Kosten: vaak 60 tot 80 euro per uur. Als dat niet vergoed zou worden, zou ik niet gegaan zijn.
Wat ik in de juridische praktijk voorbij heb horen komen - categorie slim trucje - is het zogenaamde 'gratis advies'. Je zet het duidelijk op je website/visitekaartje/flyer en mensen mogen je bellen voor een eerste gratis advies. Jij bent voorbereid en je adviseert deze mensen een van jouw betaalde producten. Dus inhoudelijk geef je niets prijs. Wat ik zou willen weten is welke producten onder de dekking van de zorgverzekering zouden kunnen vallen, ook al zijn het misschien open deuren of alleen voor aanvullend verzekerden. Ik zou ook niet snel beginnen aan iets zonder duidelijke einddatum. Dus liever verschillende pakketten dan losse consulten. Je kan daarbuiten alsnog losse consulten aanbieden ter aanvulling. Persoonlijk heb ik geen idee wat natuurvoedingsadvies is en wie op die manier zou willen afvallen, maar het lijkt mij dat je je eigen doelgroep wel kent. Het nadeel misschien van mensen die dingen natuurlijk willen aanpakken is dat ze al bewuster leven en minder snel overgewicht hebben om die reden.
Ik ben blij met jullie feedback. Ik wil heel graag verder leren, maar ik vind dat ik eerst wat klanten moet krijgen, het is namelijk nogal duur. Het liefst zou ik orthomoleculair therapeut worden, maar dat is in combinatie met medische basiskennis gewoon te duur voor mij op dit moment. Plus het is heel onduidelijk hoe streng de verzekeringen gaan worden mbt toelating bij de beroepsvereniging. Mocht ik toch mijn consulten vergoed willen krijgen, dan zou ik gewichtsconsulent kunnen worden. Met die opleiding kan ik me meteen inschrijven bij de beroepsvereniging.