Ik zit even in een dubio. Ik zit op dit moment in mijn zwangerschapsverlof (ben niet meer zwanger zoals mijn naam doet vermoeden maar die kan ik nu eenmaal niet meer wijzigen..). Ik heb vandaag een onwijs leuke baan voorbij zien komen en ben enorm aan het twijfelen of ik zal gaan solliciteren. Nu zit het zo dat ik straks in mijn oude baan 1 dag ouderschapsverlof mag gaan opnemen. Dan ga ik ipv 32u naar 24u + 8u ouderschapsverlof (onbetaald). Mijn vriend wil in het voorjaar van 2012 eigen baas worden (zzper). Mijn baan is dus onze zekerheid. Ik mag als ik wil terug naar 32u.. Nu werk ik daar al 6 jaar (met plezier) maar mijn salaris is niet echt toppie. Ook is dit mijn eerste baan en ben gewoon toe aan een nieuwe omgeving, ervaringen maar ook vooral een hoger salaris, helemaal als ik minder uren ga werken. Ik vind het doodeng om nu te gaan solliciteren..maar mijn gevoel zegt ga voor die baan! Ik wil heel graag meer de richting op van communicatie (doe nu marketing) en deze nieuwe functie is voor 24u en ook nog dichter bij huis! Krijg er de kriebels van..wat zouden jullie doen? Kiezen voor zekerheid of de gok wagen? Ben wel alvast aan een CV begonnen want die had ik niet meer..
Ik kan je niet helpen. Ik zit in soortgelijke situatie. Ik ben leerkracht, invalleerkracht wel te verstaan. En dus geen zekerheid. En die zekerheid is voor mij heel belangrijk. En ben daarom vandaag ook opzoek gegaan naar vacatures, en heb ook mijn CV opnieuw opgesteld. Ik wil dolgraag werken als leerkracht, maar dan met een vaste baan. Aangezien dat dat er de komende maanden/jaren niet inzit. Begin ik ook erg te twijfelen om niet gewoon ander werk te zoeken. Ik wil alleen zeggen, soms moet je de gok wagen, anders blijf je jarenlang hetzelfde doen waar je eingelijk niet gelukkig mee bent. Maar wees ook verstandig helemaal omdat je man zzp wordt, en ook niet gegarandeerd is van een goed inkomen!
je kan altijd solliciteren, en dan eerst maar eens afwachten of je uberhoud op gesprek mag komen, en als dat goed gaat dan kan je altijd nog beslissen, succes met het schrijven van de brief.
Net wat dobbel zegt, gewoon proberen! Als tijdens het gesprek blijkt dat het toch niet is wat je zoekt, of niet genoeg zekerheid biedt kun je altijd nog terug.
Ik zou in ieder geval solliciteren. Misschien wordt je niet eens uitgenodigd maar dan heb je het in ieder geval geporbeerd. Misschien valt er qua zekerheid bij die nieuwe baan wel het een en ander te regelen... Als ze je echt graag willen hebben. (de kans is klein, maar het valt te proberen!) Succes!
Ja idd..proberen is nog niet meteen een nieuwe baan hebben Ik ga een poging wagen! Bedankt voor het laatste duwtje..
solliciteren kan altijd, of je er uiteindelijk op in moet gaan is wel lastig ja. Ik snap je dubio. Maar kijk eerst even hoe het allemaal loopt en wat ze je bieden.