Kolonisten van Catan

Discussie in 'De lounge' gestart door HabibiAna, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Hey dames,

Wie heeft dat spel ook en wat vind je er van?
    Mn man had het er al een hele tyd over, maar ik kende het niet. We hebben het gister gehaald en moet zeggen dat ik het wel leuk vond.
    Alleen hy is al gevorderd en ik ben pas een beginner, dus heb natuurlijk verloren:D

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    het bordspel of het kaartspel? Bordspel vind ik geweldig. Wij spelen het al jaren en hebben alle sets. Erg verslavend!

3. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaa Kolonisten is geweldig! Heb het al een paar jaar niet meer gespeeld (heb het spel ook niet) maar vind het super om te doen. Wij deden het altijd met een hele groep en het was altijd een grote strijd:) We hebben ook altijd met die uitbreidingen gespeeld, volgens mij heet dat zeevaarders. Is ook echt heel leuk. Nu ik het er zo over heb, heb ik echt super veel zin om het te doen.
    Veel speelplezier!

4. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Het bordspel idd! haha, ja hy zei ook dat je het kon uitbreiden enz.
    Spelen jullie het met zn 2en?

5. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Ik zal het ook weer eens gaan spelen.. Vond het altijd super leuk! Het bordspel hebben wij thuis..

6. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Ik vind het ook een erg leuk spel! Ik doe het ook wel vaak alleen op de ds :D

7. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Tnx!
    Dat zei hy ook ja, dat je dan echt moet onderhandelen enz om die grondstofkaarten. Met zn tweetjes is dat niet echt nodig.

Het is sowieso leuker dan doelloos op de bank hangen :D
    Ik heb zin om het vanavond weer te spelen, maar weet niet of dat gaat lukken haha.

8. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Oh grappig, wist niet dat dat kon. Modern;)
    Ik zei gister nog van dit is wel echt ouderwets he zo'n bordspel:D Maar wel gezellig!

9. tulip

tulip Niet meer actief

oe oe kolonisten, zwaar verslaafd hier. Wij hebben een bevriend stel waar we altijd mee spelen, ook wel eens met mn ouders, maar die spelen niet zo vaak. Wij hebben naast het basisspel, de zeevaarders, steden en ridders, kolonisten en barbaren en de 10 losse doosjes. Hoezo verslaafd???:)

10. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    hier ook een zwaar verslaafd koppel......
    Ik ben ook erg vaak te vinden op asobrain daar kun je katan via internet spelen helaas is dat wel met iedereen over de hele wereld dus gezellig babbelen zit er niet in dan.

Wij zijn ook nog steeds op zoek naar een koppel in de buurt die net zo verslaafd is als wij het zijn, want met meerdere spelers is natuurlijk more fun!

11. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wij hebben het spel en we vinden het ook erg leuk. Maar het ontbreekt ons helaas aan vrienden die het ook leuk vinden en dichtbij wonen. En met zijn tweeën mis je toch een groot deel van het spel vind ik.

12. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Wij spelen dit spel ook vaak. Heb het ook lang op de computer gespeeld, echt dagelijks, ook helemaal verslaafd....

13. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    haha vet! Wie weet ben ik binnenkort ook zo verslaafd:p

14. danip

danip Niet meer actief

Ja mijn man had het er ook al 3 jaar over, want zij deden dat vroeger altijd met vrienden. Nu waren we een paar weken terug bij die vrienden, en hebben we het gespeeld. Het viel me zo ontzettend tegen na al die verhalen.

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Jaaa leuk! Het kaartspel is niets. Het bordspel (en dan vooral met zijn drieen of vieren) vind ik erg leuk. Wij spelen het ook op de Iphone :D

16. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Geweldig spel!
    Wij hebben het basisspel, zeevaarders, lage landen en het dobbelspel dat je ook goed met z'n 2en kan spelen.
    We spelen het regelmatig met vrienden.

17. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Wij hier ook helemaal verslaafd. Samen met een bevriend koppel spelen wij maandelijks. Heerlijk. Wij hebben samen alle uitbreidingen en losse spellen zoals Val van Rome.

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.135
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Met z'n 2en spelen we het kaartspel. En om heel eerlijk te zijn, vind ik dat leuker dan het bordspel. Bij het kaartspel hebben we ook een uitbreiding, maar ik weet niet meer precies welke. ('t Is alweer een tijd geleden, volgens mij in de zomervakantie voor het laatst.) Ik geloof iets met handel ofzo.

Met schoonbroertje & schoonzus of mijn ouders spelen we het bordspel wel eens. Wij hebben 2 of 3 uitbreidingen. Dat maakt het wel leuker als je het al een aantal keer gespeeld hebt (zeker als je dat kort achter elkaar doet.) Mijn schoonbroertje en schoonzusje hebben geloof ik alle uitbreidingen.

We hebben inmiddels wel dozen samengevoegd, want 't neemt wel veel ruimte in beslag in de spellenkast!

19. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    haha wij zijn zelfs zo erg dat we de koffer van catan hebben om alles in kwijt te kunnen maar zelfs die puilt uit!!

20. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    ja erg leuk spel! mijn man houdt helemaal niet van spelletjes maar kolonisten vindie erg leuk. gisteren nog meegenomen naar mijn schoonmoeder en daar gespeeld :D

Deel Deze Pagina