Hallo allemaal, Manlief en ik denken uit de naam voor ons meisje te zijn: Roos! We vinden het allebei een mooie naam en het past goed bij de naam van onze zoon (Max). Nu twijfel ik alleen nog over 1 ding: 2 maanden geleden is er een nieuwe (directe) college begonnen en zij heet...Roos! Voluit eigenlijk Rosanne, maar iedereen (inclusief zijzelf) noemt haar Roos. Wat nu? Zouden jullie gewoon voor de naam kiezen? In totaal werken er zo'n 60 mensen bij mij op kantoor, maar in ons team slechts 13. Wat vinden jullie?
Ik zou het er niet om laten. Een collega staat ver genoeg van je af toch? Misschien blijft ze niet eens collega en dan baal jij omdat je de mooiste naam hebt laten schieten. Ook als ik zelf die collega zou zijn, dan zou ik het alleen maar leuk vinden. Als je echt heel erg twijfelt kun je natuurlijk met de betreffende collega overleggen.
Gewoon doen! Het is een collega en geen broer/zus die zijn/haar kind hetzelfde heeft genoemd.. Vind de naam van een collega geen reden om een naam die je leuk vind niet meer te geven! Misschien is die college over een paar jaar al lang je collega niet meer en dan heb je spijt! En bekijk het positief..... Ze zal het vast een hele leuke naam vinden! haha..
Gewoon doen, heb ik ook gedaan, zowel de eerste als tweede naam waren gelijk aan collega's ze vonden het alleen maar leuk
ik zou het ook gewoon doen, voor hetzelfde geval is collega Roos straks weer weg.. Ontzettend leuke naam trouwens :inlove:
Ik zou het gewoon doen. Mijn zoontje heet trouwens met zijn 2e naam hetzelfde als mijn collega. Maar ik besef dat dit niet hetzelfde is: het is de roepnaam niet. En mijn schoonvader en opa heetten allebei ook zo, dus het is een vernoeming naar hen.
Bedankt voor al jullie reacties! Voel me er nu een stuk zekerder over. Denk dus dat we het gewoon maar gaan doen!
Ik zou gewoon de naam kiezen hoor.. Je blijft hoe dan ook niet voor altijd collega's maar jouw dochter draagt wel voor de rest van haar leven haar naam. En al zou je voor altijd collega's zijn, jammer dan