Even een vraag, zojuist contact gehad het uwv. Maar de vrouw aan de lijn begreep mij volgens mij niet goed. Ben sinds vorige week begonnen bij een nieuwe baas. Nu zag ik dat de lonen afgelopen week als is betaald en dat de nieuwe lonen eind juni worden uitgekeerd. Ik heb nog een ww lopen, maar moet mijn uren al wel doorgeven van 28-4 tot en met 25-5. Dit zou betekenen dat ik eind deze maand al geen uitkering meer krijg en dus een maand zonder geld zit, kan en mag dit? En zijn er meer met dezelfde ervaring en hoe is dat opgelost?
Er is hier op de site een gedeelte waar je vragen kunt stellen aan het UWV. Misschien daar je bericht posten?
Tsja ik zit al een half jaar zonder inkomen. Het is moeilijk om nu werk te vinden en recht op een uitkering heb ik niet (meer).
Ik ben ook klantadviseur bij het UWV, en ik begrijp je probleem. Maar ja, je moet je uren over de gewerkte dagen op de gevraagde tijd doorgeven en die zullen ook meteen gekort worden. Anders loop je de risico over een periode dubbel te ontvangen en zit je weer met terug betalen enz. Het zou echter wel zo fijn zijn dat ook je nieuwe werkgever je ook optijd zou betalen. Trouwens, wel van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan.
Sommige werkgevers betalen de 1e maand niet direct uit. Die ene maand krijg je pas als je je baan hebt opgezegd. Heel raar.. Ik hoop voor je dat je wel eind mei je salaris krijgt of anders begin juni.
Helemaal zonder geld zit je niet, want de WW keert gelijk het openstaande vakantiegeld aan je uit als je die hebt opgezegd.