Nieuwe droger: condens- of warmtepompdroger?

Discussie in 'De lounge' gestart door marloes80, 27 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Onze droger is er mee gestopt, dus ik moet een nieuwe kopen. Op diverse sites lees ik, dat een warmtepompdroger er vaak lang over doet om de was te drogen.
    Normaal was ik alles op zaterdag en gaat de droger een keer of 4 aan. Mijn huidige droger was met 60-80 min wel klaar.

Wie van jullie heeft een warmtepompdroger? Duurt het echt zo lang voordat de was droog is?
    En tot slot, welke hebben jullie?

Dank je wel

2. MylaJ

MylaJ Actief lid

28 okt 2013
    315
    0
    16
    Wij hebben net een nieuwe wasdroger. Wij hebben gekozen voor een warmtepomp droger. Hij doet er inderdaad lang over. Meestal rond de 4 uur per was. Ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoe groot de was is.

Ik heb gekozen voor een warmtepompdroger omdat deze energiezuiniger is. Het duurt langer voordat hij klaar is omdat de kleding op een lagere temp. wordt gedroogd. dit is natuurlijk ook weer beter voor de kleding die je erin stopt.

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben een warmtepomp droger van Miele van iets meer dan 1 jaar oud.
    Een handdoeken was van rond de 7 a 8 kilo doet er op het programma kastdroog ongeveer 1 uur en 40 minuten over.
    Vind ik heel erg meevallen.
    Dekbed overtrekken en moltons volgens mij 1 uur en 23 minuten.

Ik heb dus niet de ervaringen dat hij er langer over doet dan bij een condens droger.

4. beebj

beebj Niet meer actief

4uren per was?:$

5. mamak82

mamak82 Actief lid

6 nov 2011
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    we hebben een warmtepomp droger. Ik doe de donkere was met een mix programma duurt 1uur17 min. Handdoeken 1uur33min. Dus in mijn geval niet veel langer dan voorheen!

6. mamaK79

mamaK79 Actief lid

15 feb 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    Nee mijn warmtepomp droger doet er ook geen 4 uur over dit apparaat haalt warmte uit de omgeving dus hoe kouder hij staat hoe langer het duurt

7. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    4 uur vind ik idd veel te lang, maar de reacties van Consider en Mamak82 geven aan dat het toch een stuk korter kan.
    Neem ik de warmtepompdroger toch mee in de zoektocht naar een nieuwe droger.
    Dank je wel

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wij hebben ook een miele warmtepompdroger en deze doet er bij lange na echt geen 4 uur over.

Het is natuurlijk wel afhankelijk van hoe de omgevingstemp is, hoe nat of droog je was is en hoeveel was je hebt.

Een was van circa 2 kg, gecentritugeerd met 1600 toeren zal een heel ander beeld geven dan 6-8 kg, gecentrifugeerd met 1200 toeren ;)

Dit zal echter wel in de gebruiksaanwijzing staan en van vrijwel alle producten zijn deze online te vinden. Mogelijk eerst daar nog naar kijken?

9. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
  10. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.811
    4.050
    113
    Hier ook een warmtepomp en voor een echt volle machine met kleding en handdoeken en zo doet hij er ongeveer 2 uur en een kwartier over.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik heb een condensdroger en deze droogt de was een stuk sneller dan de warmtepomp-droger van mijn ouders.
    ik heb er voor 10 euro een setje bij gekocht waardoor hij het opgevangen vocht niet onderin de opvangbak verzameld maar het afvoert via de afvoerslang van de wasmachine.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ook een warmtepompdroger en het scheelt echt wel qua energie heb ik het idee.
    Maar hij doet er zeker wel 2,5 uur over per was (volle draai hoor, bijna alles gaat erin) . Bij ons staat hij in de badkamer, dus niet in een koude ruimte ofzo.

13. mamak82

mamak82 Actief lid

6 nov 2011
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    welk merk heb je? op welk programma gaat de droger? hoe nat gaat de was erin? hoelang/hoeveel toeren laat je je wasmachine centrifugeren? Dat zijn naar mijn ervaring allemaal zaken die meespelen. Ik heb wel uitgerekend dat ongeacht een langere droogtijd je bij veel gebruik toch goedkoper uit bent met de warmtepompdroger.

14. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Onze oude droogkast was veel beter dan onze nieuwe helaas. Ik kan je het merk AEG dus absoluut afraden. We hebben minstens 2 droogcycli op maximum nodig om wat dan ook te drogen, ook al zit er bijvoorbeeld alleen 1 knuffel van de kinderen in. De oude deed ong. 3 kwartier à een uur over een volledig wasvat (geen idee meer welk merk dat was, niet zo'n bekend merk in elk geval).

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik heb een AEG en heb dit dus echt niet. een bomvolle trommel is hier binnen een 45 min helemaal droog....

16. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier ook sinds 2 weken een warmtepomp en doet ongeveer 2 uur over een normaal programma met de helft minder stroom als onze oude condensdroger.

Wij hebben trouwens deze gekocht:
    Beko DPU 7380X - Wasdrogerstore.nl
    Beste keus van de consumentenbond

Deel Deze Pagina