Wij hebben een nieuwe woning gekocht waar een abonnement op een alarminstallatie op zit tot eind 2019. De huidige eigenaar heeft de apparatuur zelf aangeschaft, maar heeft een 5 jarig abonnement afgesloten tot eind 2019. Nu stond er in de onroerende zaken lijst dat deze achter blijft, maar wij hebben al vanaf begin aangegeven dit niet te willen (vrij duur abonnement ook). Nu vraag ik me af in hoeverre wij dit verplicht zijn over te nemen? Er staat niets in de koopovereenkomst. De eigenaar heeft gezegd dat ze gaat proberen op te zeggen, maar heeft later aangegeven dat deze niet tussentijds op te zeggen is. Ik zou haast zeggen, dat de eigenaar haar apparatuur en abonnement meeneemt naar het nieuwe huis. Iemand ervaring?
Zijn de kosten voordat je het huis kocht gecommuniceerd? Weet dat er vaak discussies zijn omtrent huurcontracten van cv-ketels bij verkoop. Lijkt me een beetje dezelfde constructie. Hierbij is de verplichting van de verkoper dat de kosten gecommuniceerd zijn voor verkoop. Vandaar mijn vraag.
Van g4s zeker? Dat contract is van hun. En niet van jou. Dus ja, die moeten ze meenemen en niet jou mee opzadelen. Sowieso is die g4s oplichting. Die moet je echt niet nemen.
Ik zou denken dat de huidige eigenaar zelf voor de kosten moet opdraaien als jullie het contract niet willen overnemen. Ik zou deze vraag ook eens bij de makelaar neerleggen.
Wij zijn 6 maanden terug verhuisd. De vorige eigenaar had ook een duur abbo van een beveiligingsbedrijf. Wij kregen de keuze: overnemen of niet. Het was echt reteduur. Daarom hebben we het niet overgenomen en heeft de vorige eigenaar het laten verwijderen. Wij hebben hier geen kosten door gemaakt.