Zaterdag wegens een beetje bloedverlies toch een vroege echo gedaan bij de verloskundige. Maar er was geen vruchtzakje te zien, alleen verdikt slijmvlies. De verloskundige gaf me geen hoop en vertelde me dat ik nu wel een paar dagen flink zou bloeden en dit als ongesteldheid moet zien. Uiteindelijk heb ik zondag nog een klein beetje donker bloed gehad en verder niks. Het voelt nog zo onwerkelijk en ik wil er eigenlijk ook niet aan geloven dat het mis is. Kan het niet zo zijn dat ik toch nog geen 6 weken ben? En dat het dus nog te vroeg is? Pfff..
Aan je banner te zien ga je er al helemaal vanuit dat je nu een miskraam hebt gehad. Even wat vraagjes: Hoeveelste hormoonloze cyclus was dit? Wanneer had je je eerste positieve test? Heb je toevallig getempt of ovutesten gebruikt?
Ik ga ervan uit omdat de verloskundige me eigenlijk ook geen hoop meer gaf. -5 November was de eerste dag van mijn laatste ongesteldheid. -2 December eerste positieve test maar die was wel heel erg onduidelijk toen nog. 4 december een duidelijke test. -Op 3 november was ik gestopt met de pil. Dus over cycluslengte kan ik niks zeggen. -En ik heb niet getemperatuurd of ovaluatietesten gedaan.
Het kan ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn, hè. Ga bij pijn ogenblikkelijk naar de spoedeisende hulp. Of liever nog, zorg dat je nu al bij een gyn een echo laat maken (evt met verwijzing huisarts) en laat je hcg bepalen. Aan de hand van die twee dingen kunnen ze weten of het om een bbz gaat of om een 'gewone' miskraam. Ik wil je niet bang maken, maar je zult de eerste niet zijn die door onzorgvuldig handelen van een vk of huisarts een eileider kwijtraakt aan een bbz. Sterkte. Suus
Hmm .. Ok, jammer is dat de testen tegenwoordig enorm gevoelig zijn en dus al ruim voor je nod positief kunnen aangeven. Aangezien je op 4 dec een duidelijker test in handen had, ga ik er vanuit dat je rond 5 dec. je nod had. Als dat zo is, dan zou je vandaag idd 6 weken moeten zijn. Zijn je testen trouwens wel gaan knallen ??? Want de KV 2v5 en zelfs de digi CB hebben bij mensel wel eens gereageerd op hun eisprong. Maar nu moet ik zeggen dat ik wel eens hoopvolle verhalen heb gelezen hoor! Krijg je ook nog een vervolg echo ??
Vanavond bellen ze me nog en ik wil dan wel vragen voor nog een echo gewoon omdat ik het zeker wil weten! Volgens hun zou ik zaterdag al 6 weken zijn geweest Wat betreft bbz: ze hebben ook naar mijn eileiders gekeken en daar was ook niks te zien. Pijn heb ik ook totaal niet. Dat is het rare juist want ik dacht dat een miskraam ook altijd gepaard ging met krampen en dergelijke? En dat maakt het misschien ook wel weer zo onbegrijpelijk. Ik heb de kv2v5 testen gebruikt en ze gaven duidelijke strepen maar geen knallers. Maar ook de clearblue digitaal met indicator en ook de zonder indicator gaven duidelijk aan dat ik zwanger was. Maar vanaf wanneer hoort er normaal dan al een vruchtzakje zichtbaar te zijn?
Een vruchtzakje is met gemiddeld 5 weken te zien. Een dooierzak en vruchtje zie je gemiddeld met 6 weken. (kloppend hartje begint ook rond die tijd). Een latere innesteling kan bij jou ook niet, want dan had je ook later positief moet testen (hcg word aangemaakt na de innesteling)
Als een bbz pijn gaat doen, ben je meestal al te laat. En om heel eerlijk te zijn, of het een bbz is of niet kun je het beste in een ziekenhuis laten beoordelen, niet door een verloskundige. Met 4/5 weken zie je een vruchtzakje, met 5/6 een kloppend hartje, gemiddeld genomen. Suus
misschien heb je wel iets van een eisprong ofzo gemeten met je zwangerschapstest?? omdat je nog niet van een cyclus kan spreken als je net gestopt bent met de pil..
Ik zou ook zeggen kan alle kanten op omat je je cyclus nog niet echt weet. Je kan helaas niks meer doen dan afwachtn nu. Over een week ofzo, als je ondertussen niet ongesteld bent geworden, zou je nog eens kunnen testen. Je kan ook de huisarts vragen of j hcg mag laten prikken en dat over eenweek weer kijken of dat stijgt.
Dit lijkt me eerlijk gezegd zelf sterk aangezien ik afgelopen woensdag ook nog positief testte door moeders voor moeders. En afgelopen zaterdag heb ik ook zelf nog een test gedaan, en ook deze was positief. Maar goed ik weet het zelf ook niet meer. pfff
ja das dan wel heel erg vreemd idd, het enige wat je kan hopen is een late innesteling of iets, anders zou ik het niet weten, moeders voor moeders geeft ook niet zomaar een positieve test.. ik hoop dat alles op zn pootjes terecht komt, ik denk dat je dan gewoon vroeger zwanger bent als gedacht word omdat je n iet van je laatste menstruatiedag kan uitgaan... (deze is niet betrouwbaar als je net gestopt bent met de pil, vandaar dat ze aanraden om minimaal 1 normale ongesteldheid af te wachten)
Verdikte slijmvlies is op zich goed teken Ik heb een echo gehad met 5 weken en paar dagen ze zagen alleen verdikte slijm en dat er wel wat gaande was in de baarmoeder 1 week later.......prachtig wormpje en kloppend hart!!! En een bzz is nog te vroeg om te kijken of het er is.. dat kunnen ze wel door middel van HCG prikken Want het vruchtje groeit maar tot ong 8 wkn en dan kan je flinke pijn krijgen! ook dat is wisselend Anders over paar dgn vragen voor echo in die paar dgn kan er al veel veranderd zijn
Daarnet nog gebeld met de verloskundigepraktijk. Nu met een andere verloskundige die mijn dossier had bekeken en nog had gesproken met de andere verloskundige. Naar aanleiding van dit gesprek en dossier kon zij mij vertellen dat het misschien ook een innestelingsbloeding was. En zij vind dan ook dat ik nog niet gelijk van een miskraam moet uit gaan. Maar ze wil me ook geen verkeerde hoop geven. Volgende week dinsdag wil ze nog een echo doen. En ze is dan ook van mening dat het hierop te zien moet zijn als het een innesteling was geweest en het dus verder goed gaat. Verder zei ze dat ik beter geen testjes meer kan doen omdat die ook wanneer het slecht is nog goed kunnen uitslaan vanwege het hormoon. Hetzelfde zei ze over de bloedtest. Als het bloeden trouwens erger wordt zou het waarschijnlijk toch een miskraam zijn maar dit gaat dan meestal ook echt wel gepaard met veel bloed en krampen zegt ze. Vandaar dat ik met een paar druppels bloed nog niet gelijk van het ergste mag uitgaan. Maar nogmaals tot aan de volgende echo kan ze er verder niks over zeggen. Het wordt dus een zware week waarin ik weer hoop zal hebben maar ik me er ook bewust van moet zijn dat het misschien toch mis is.
Goed dat deze verloskundige de mogelijkheden wat breder bekijkt, maar wat ze zegt over testen en bloedprikken is maar deels waar. Tuurlijk kan het zijn dat de testen nog duidelijker worden, terwijl het mis is, (bij mij bij beide miskramen het geval), maar als ze lichter worden, weet je tenminste WEL waar je aan toe bent. En omdat urinetesten niet zo nauwkeurig meten en nogal afhankelijk zijn van de concentratie van je urine, zou ik toch vragen om bloedprikken en dat 3 dagen later dan herhalen. Wat betreft je echo: het kan inderdaad zijn dat je toch korter zwanger bent dan je zelf denkt, (bij onze dochter testte ik pas 19 dagen overtijd positief en werden we anderhalve week teruggezet (in eerste instantie zelfs 2,5 week, maar daarna blijkbaar toch een groeispurtje geweest. Is achteraf een late innesteling geweest, bij mij in combi met laag HCG). Aangezien jij al wel vroeg positief getest hebt en nog steeds duidelijk test, is dat HCG het probleem niet, maar heb je mogelijk wel een late innesteling gehad. Of toch, zoals Suus aangeeft, een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Dat laatste kun je ook alleen echt heel duidelijk weten uit bloedprikken. Ik zou daar dus echt op aandringen: dat zal niet in alle gevallen maar duidelijkheid geven wat er aan de hand is, maar dan heb je in ieder geval wel meer duidelijkheid dan je nu hebt! Succes en hopelijk zit het toch gewoon goed!
Jeetje meissie, dit kan idd nog alle kanten uit. Zolang je idd niet veel of helder rood bloed verliest en niet enorme krampen hebt mag je echt nog hoop hebben hoor. Ik heb zelf 2 miskramen gehad en die gingen idd gepaard met veel bloed en krampen. Bij de laatste miskraam duurde het maar liefst 2 weken voordat het echt zover was. Die 2 weken daarvoor had ik iedere dag wisselend bloedverlies, van weinig tot niets, van roze tot bruin, gek werd ik ervan en super onzeker! Ook in deze periode bleef ik testen doen en is ook 3x bloed geprikt en mijn hcg steeg netjes en de testen werden donkerder. Het klopt dus dat het hcg pas afneemt wanneer het vruchtje het lichaam verlaat. Ik moet wel zeggen dat ik bij beide miskramen het gevoel had dat het niet goed ging. Al voordat ik zelfs bloed verloor. Wat zegt jouw gevoel? Vaak kun je daar echt wel op vertrouwen. Ik hoop echt voor je dat je gewoon iets minder ver bent dan dat je dacht en dat je volgende week een kloppend hartje te zien krijgt. Het zal een lange week voor je worden vrees ik. Sterkte!
@Pascale: HCG kan ook al zakken voordat het vruchtje je lichaam uit is. HCG gaat zakken zodra de placenta stopt met aanmaken van HCG, en dat kan ook zijn voordat een vruchtje uit je lijf is, zoals bij een missed abortion. Hoeft niet: ook bij een missed abortion kan de placenta doorgaan met aanmaken van HCG. Maar zodra je testen echt beduidend lichter worden, (meerdere op rij) weet je wel zeker dat het mis is.
Dat klopt, maar het hoeft niet. Daarom is het ook zo lastig te beoordelen. Bij mij eerste mk werd mijn test ook al lichter en pas 2 dagen later verloor ik daadwerkelijk bloed. Bij de tweede mk verloor ik dus al 2 weken bloed maar zette het niet door en mijn hcg bleef stijgen. Dus ook met bloed prikken heb je geen zekerheid wat dat betreft. Mijn gyn gaf aan dat je hcg pas gaat dalen op het moment dat het vruchtje wordt afgestoten. Zo kan dit dus ook gaan met een MA. Pas wanneer het daadwerkelijk wordt afgestoten zal je hcg gaan afnemen. Hoe dan ook; het blijven onzekere tijden en je denkt je eigen lichaam niet meer te kunnen vertrouwen. Laten we hopen voor TS dat het allemaal goed gaat komen.
Klopt, het daalt pas als het vruchtje afgestoten wordt, maar als het binnen 3 dagen niet goed stijgt, dan weet je ook al dat het fout zit. Het heeft dus wel degelijk zin om twee keer hcg te laten bepalen in het bloed. Suus