Pfff even van me afschrijven, ik voel me zo laf! Ik heb gister per ongeluk een adertje geraakt en dat bloede erg en heb nu een enorme blauwe plek. Maar vanochtend kreeg ik ineens met geen mogelijkheid d spuit er meer in. Alles werkte tegen... En nu ben ik te laat met spuiten. Vl is onderweg naar huis die schat heeft de auto omgekeerd om me te komen helpen. Het lukt me ineens gewoon echt niet meer en dat voelt zo waardeloos! Iemand hier misschien ervaring mee of tips? Ik snap niet dat ik hier ineens zo'n probleem mee heb.
vervelend dat dit je overkomen is. als je prikt moet je er m als het ware net als een dartpijl inzetten. misschien is het nu een beetje de angst om weer mis te prikken? suc-6
Je moet even opnieuw over de drempel, omdat de vorige keer zo pijnlijk was. Dan merk je toch dat je minder goed durft en bang bent om weer mis te prikken. Ik zou straks wel zelf proberen te prikken, want anders durf je helemaal niet meer. Ogen dicht, tot drie tellen en met een vaart erin "rammen". Als het eenmaal gelukt is, durf je morgen ook weer. Succes!
Ik heb Vl nu laten prikken maar het inspuiten heb ik zelf gedaan. Ik hoop dat ik die drempel weer over kom want ik wil het gewoon zelf doen dat vond ik prettiger. Ben een beetje bang dat het me gewoon niet meer gaat lukken . Stomme blauwe plek ook. Ben pas net begonnen met spuiten dus het is ook allemaal nieuw dat helpt ook niet mee. Hebben jullie wel eens zoiets gehad? Dat alles tegen werkte?
Iedereen maakt dit soort dingen mee helaas. Je kan er goed van schrikken. Morgen echt weer zelf doen. Velletje/rolletje pakken en zoef erin. Je buik zal nog wel blauwer worden. Soms moest ik zoeken naar een prikplekje. Na al mijn behandleingen ging het prikken an sich natuurlijk prima, maar het blijft een raar fenomeen om jezelf te prikken hoor Zet hem op!
Ik heb mezelf maar een keertje zelf geprikt en ik kon het echt niet zelf, vond het vreselijk! Daarna heeft mijn man mij elke dag, ochtend en avond geprikt. 4 icsi´s lang... Als je zelf wilt blijven prikken of moet, dan kun je bij de dokter toverzalf halen, dat is een verdovend zalfje, dan voel je de prikken minder of zelfs niet. Ik gebruikte af een toe een ijsblokje om mijn huid te verdoven, dan voel je het ook niet. Misschien een tipje Veel succes!
Hier eens proberen prikken met een optreknaald (zo'n dikke) Bij gebrek aan andere... Ik dacht 'ik kan dat wel!' Aloha... Na 4x prikken en dus 4 gaatjes waar bloed uitkwam 't toch maar opgegeven... Tegenwoordig hebben ze in België nieuwe spuitjes (misschien hebben ze die in NL al lang hoor, weet ik eigenlijk niet) waar het naaldje al op zit. Echt een heel fijn naaldje! Prik veel liever met die! Ik voel er practisch niks van...
Oh meid vreselijk is dat.. ik prikte laatste keer wel 3x mis.. maar daarna gewoon andere kant van mn navel.. je moet er ff door heen.. mijn zkh zei dat dat vaak gebeurd en het zelfs zwart kan worden.. dus geen zorgen en probeer t rustig weer zelf
Dat vind ik het stomme er aan. Het zijn kleine naaldjes en zeer doet het niet en toch hield iets me ineens tegen om die spuit te zetten. Ik hoop zo dat ik het morgen weer durf te doen. Begrijp gewoon niet waar die angst ineens vandaan komt.
Je kan van te voren even een tijdje een ijsblokje erop houden, dan voel je er een stuk minder van. Ik heb een keer geniest terwijl ik mn bloedverdunners inspoot...echt niet aan te raden...halve buik blauw zeg. Daarna ook wel ffies een soort drempel om weer te prikken. Niet in paniek raken, niet denken dat je faalt. Het is heel natuurlijk dat je geen naald in je lichaam wil steken. Even diepe zucht en ervoor gaan...je kan het!!
Je wil het gewoon helemaal goed doen en als het eens misgaat, komt daar die angst vandaan. Je kan het meid; je hebt het al vaker gedaan. Goed een vetrol vastpakken en dan voel je het nauwelijks.
Ik moest ook vaak meerdere keren 1...2...3 zeggen haha... Soms deed ik hem er aarzelend in en dan had ik pijn... Inderdaad ogen dicht en darten is het beste, maar voelt ook enger. Een ijsblokje wilde ik nog weleens gebruiken bij de decapeptil, dat verdooft een beetje. Succes! Wel weer overwinnen hoor! Gaat je lukken!
He wat rot voor je. Sterkte morgen, je kan het!! Tip: goed knijpen in je vetrolletje, dan voel je geen pijn vd naald. Ik doe het geleidelijk, durf het om hem erin te jassen, bevalt me heel goed. Zet 'm op!!
Ik kan het ook echt niet, het zweet breekt me uit en ik ga bijna van mijn stokje als ik moet prikken. Mijn lief doet het gelukkig voor me. Vind je dus sowieso al heel knap dat je het uberhaupt bij jezelf kunt!
Dank jullie wel voor de bemoedigende woorden! Helpt toch meer dan die aanmoediging van vl (die is ook lief hoor maar geen ervaringsdeskundige). Jullie weten tenminste wat ik bedoel. Ik ga het gewoon weer proberen morgen. Voel me al weer iets beter.
Vervelend zeg. Ik zie er ook steeds meer tegenop om te spuiten. Heb vandaag weer de eerste spuit voor deze rond gezet en ook weer een adertje geraakt. Dat gebeurt me dus telkens.
Weer niet gelukt vandaag...hoe kom ik nou van die angst af . Het slaat nergens op. Ik wil het zo vreselijk graag zelf doen. @shally dat lijkt me ook erg vervelend. Ik heb wel gemerkt dat ik niet te dicht rond mijn navel moet prikken want dan bloed het geheid.
Balen... Als je het zelf wilt doen, moet je echt weer even over de drempel. Dus denken: Het kan niet anders, het prikken moet nou eenmaal. Eerst een goede plek uitzoeken, je huid goed beetpakken, spuit erboven. Omhoog kijken of ogen dicht (als dat helpt), aftellen en bij drie gewoon doen. En dan niet te voorzichtig, wel met een flinke vaart. Want juist als je voorzichtig doet, wil de naald er niet in en heb je sneller een blauwe plek. En dat zorgt weer voor meer angst voor de volgende keer, dan denk je: Zie je nou wel?! Als het eenmaal gelukt is, lukken de volgende keren ook weer. Je moet niet te dicht bij je navel prikken! Die huid is veel dunner en het doet veel meer pijn. Ga er zeker minimaal 5 cm naast zitten. Je mag in je hele buik prikken, zolang het maar in je buikvet is. Dus het mag ook veel meer naar de zijkant, onderkant of bovenkant. Het hangt er een beetje van af hoeveel buikvet je hebt. Wissel elke dag links en rechts af. En prik nooit in een blauwe plek! Succes!
Ik deed het ook niet zelf, maar mijn man. Maar ik liet mn lief altijd vrij ver naar de zijkant prikken. Daar is de huid veel dikker en had ik iets meer vet. Nog nooit bloed gehad daar. Als het je niet lukt, gewoon loslaten meid en laat het je vriend doen. Scheelt een hoop stress en spanning en die heb je al genoeg in de MMM. Het is geen schande als je het zelf niet doet, en mijn man vond het zelf wel 'fijn' iets te kunnen doen, aangezien je als vrouw bijna alles moet ondergaan... Succes!
Hoe langer je het door je vriend laat doen, hoe hoger de drempel. Doe het de volgende keer zelf met zijn hulp/toezicht.