nieuwe en bezig met menopur/pregnyl

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Paperdoll, 16 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja ik ben er aan gewent zeg maar ik weet niet beter;)

Utrogestan? is dat iets dat je nog apart gebruikt? naarst de menopur en de pregnyl?

2. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Er valt mij weer iets op... Ik ben in deze weken na de pregnyl wel een goeie 2 kilo aangekomen volgens de Weegschaal alleen merk ik kwa kleding niets van :( voor iemand die al heel lang moeite heeft gehad met aankomen omdat gewoon niet lukte is dit wel ff gek.
    Herkennen jullie dit ook? Ben alleen bang dat het weer "fake" gewicht is zeg maar door medicijnen ofzo? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

3. angelakweens

13 mei 2008
    14
    0
    0
    Geldrop
    @ paperdoll, ik ben zelf 3 kg aangekomen tijdens de eerste 5 dagen decapeptyl, zodra ik begon met de hormonen waren deze kilo's er ook weer af dus denk idd dat het iets te maken heeft met de medicatie die je gebruikt.

Hier gister de punctie achter de rug, viel me niet 100 maar wel 300% tegen.. ze hebben er 6 hele mooie eitjes uit kunnen halen, en mijn man had 800.000 goede zaadjes.

Als alles goed gaat (en daar gaan we wel even van uit) dan hebben we woensdag terugplaatsing van ons 1e embryo'tje!!

4. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik kan de kilo's goed gebruiken vandaar dat ik ook zou willen dat het "echt" gewicht was ;) vorige keer heb ik er niet zo op gelet eigk maar toen had ik ook nog geen menopur. Dus tis afwachten.....
    Donderdag zou de dag zijn dat ik ongesteld zou moeten worden (ik hoop van niet) wanneer zou ik op zijn vroegst kunnen testen denken jullie? hoor nl wel eens dat mensen eerder testen.

Ai das vervelend dat het tegen viel kan me wel voorstellen ja, maar ja ik probeer altijd maar te blijven denken aan waar je het voor doet dat helpt vaak iets.

Wat ontzettend spannend zeg ik duim heel hard voor jullie en dat het woensdag ook allemaal voorspoedig zal lopen!

5. angelakweens

13 mei 2008
    14
    0
    0
    Geldrop
    Ze hebben duidelijk tegen ons gezegd dat je echt niet moet gaan testen voor dat die 16 wachtdagen voorbij zijn, schijnt dat de menopur en decapeptyl dan nog duidelijk aanwezig zijn in je lichaam en de testresultaten kunnen beĂŻnvloeden.
    Hoe moeilijk dat het ook is (en dadelijk voor ons ook zal worden) ik zou je toch aanraden om te wachten tot de testdag ;)

6. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Dan ga ik me proberen in te houden haha ;)

Morgen is de sterfdag van mijn broer en het zou natuurlijk mooi zijn als ik dan dat nieuws zou hebben op die dag maar ja het is indd nog wel erg vroeg dus ik ga gewoon mezelf inhouden;)

En ondertussen heel hard blijven duimen!

7. Marijnemijn

18 apr 2013
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meiden,

Angelakweens heeft zeker gelijk... Hormonen blijven in je bloed zitten en geven regelmatig toch wel eens een 'vals' positieve test... En dat wil je zeker niet mee maken. Maar begrijp zeker dat je wil testen...
    Ik moet nog wachten tot volgende week vrijdag en ben me stiekem ook al aan het afvragen of ik niet 2 daagjes vroeger zou testen... :)

Utrogestan zijn vaginale pilletjes die ik dagelijks moet nemen om baarmoederslijmvlies dik te houden zodat het eitje zich zeker goed kan innestelen...

8. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja percies dat is ook zo ja ;)
    Mijn gevoel zegt dat ik donderdag gewoon ongesteld wordt weet niet waarom maar heb gewoon niet het gevoel dat het raak is helaas.
    Zaterdag zou ik mogen testen dus als ik niet ongesteld wordt donderdag maar toch ben bang voor weer een maand verder kijken zeg maar.

Thanks voor de uitleg over de utrogestan dat wist ik nog niet wat dat was ;)

9. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Helaas vanochtend heel vroeg toen ik nog sliep voelde ik het al enorme pijn en ja.... Ongesteld.
    Kruip bijna over de grond van de pijn :(

Iemand nog nuttige tips tegen de pijn? Want niets helpt..... :(

10. angelakweens

13 mei 2008
    14
    0
    0
    Geldrop
    Goedemorgen all,

Hier gisteren de 1e terugplaatsing achter de rug :)
    Hadden er 6 prima eitjes uitgehaald tijdens de punctie, waarvan er zich 5 goed verdeeld hebben.
    De perfecte teruggeplaatst en de rest worden waarschijnlijk eskimo'tjes maar daar krijgen we binnen 14 dagen schriftelijk bericht van.

Nu hopen dat hij/zij zich in mijn baarmoeder wil gaan nestelen voor de komende 9 maanden!

11. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    @angelakweens ik duim voor jullie!!!!!!!! Heeeel hard.

12. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Arts belde net nog mijn bloedwaardes met progesteron waren superrrrr dus ze schrok toen ik zei dat "oma op bezoek was" ze was echt teleurgesteld net als ik.... en ze vond mijn pijn vreselijk ze vroeg zelfs of ik wel door wilde gaan en dat we de pijn bij ongesteld worden goed in de gaten moeten houden, evt wil ze kijkoperatie doen als het nodig is om te kijken waarom ik zoveel pijn heb hierbij.

Ik ga wel door hoor dus zaterdag weer beginnen te spuiten (menopur) en vrijdag 4 okt weer eerste follikelmeting.

13. Marijnemijn

18 apr 2013
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Paperdoll....

Wat een stom nieuws :( Maar op naar de volgende ronde...
    Hopelijk zal je pijn snel wat minderen.... Want al eerst zo een teleurstelling en dan nog die pijn... Niet leuk!!!

14. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja was behoorlijk pittig even ja kon wel door de grond zakken vanmorgen maar ik voelde het aankomen gisteravond al beetje en vannacht was een hell de pijn. En ja toen wist ik het al...

De pijn is vreselijk tegelijk met de teleurstelling is dat echt een domper. Ik ben sinds ik gestopt ben met de pil altijd heel bang geweest dat de pijn terug zou komen. Ik werd uiteindelijk niet ongesteld zon 8 maanden dus ik wist het niet maar nu weet ik weer waarom ik dit niet kon verdragen. Helaas zal het moeten als je iets graag wil hopelijk lukt het toch snel ik hou dit geen jaar of langer vol ben ik bang. Maar we gaan weet met moed verder en blijven hopen.

Hoe gaat het met jou?

15. Marijnemijn

18 apr 2013
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe lang ben jij al aan het proberen?
    Ik nu nog stipt een week wachten!!! Haah ik wordt er zot van.. Denk vanalles te voelen maar dit zit meer tussen de twee oren ;)

Momenteel zeer allergische reactie gehad op de utrogestan dus nu ben ik op een ander middel moeten overstappen. Ik kon bijna niet meer zitten van de pijn daar beneden ;) Maar inderdaad je hebt er alles voor over he! Morgen mag je alweer aan een nieuwe ronde beginnen... VEel succes!!!

16. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik ben begin van de maand juni begonnen met eerste gesprek fertiliteitsarts en toen meteen gestart met clomid wat dus niet goed ging. Vorige maand dus voor de eerste keer menopur ronde gedaan... Met helaas dus dit niet zo fijne nieuws.

Erg is dat he ik had ook van alles dat je voelt en meteen denkt van ja... Moeilijk is dat bij mij zat het dus ook echt tussen m'n oren en ik denk ook vooral door de hormonen Van de spuiten;)

Oei dat klinkt indd niet fijn die allergische reactie phoe. Nou hopen dat de andere medicijnen toch beter gaan dan zonder last.
    Ja morgen gaan we gaan met volle moed er tegen aan zeg maar en weer duimen iedereen zegt tegen me dat ik het los moet laten niet zo mee bezig zijn maar hoe doe je dat als je wekelijks een aantal keer ermee geconfronteerd wordt in het ziekenhuis bij elke follikelmeting etc?

Liefs!

17. Marijnemijn

18 apr 2013
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad.. Dat is de zin dat je het meeste te horen krijgt he: 'je moet het loslaten'... MAar dat kan ook moeilijk als je u dagelijks een spuit moet zetten en zo vaak op controle moet ;)

Ik probeer me zoveel mogelijk te concentreren op men werk en dan lukt het me wel vaak om er niet aan te denken.. MAar je staat er mee op en je gaat er mee slapen als je het echt enorm graag wilt!!

Bij mij was pilstop juli 2012, januari laparoscopie en sinds maart 2013 clomid... Nu eerste maal menopur... Er zijn veel meiden die meer dan 3 jaar proberen voor een kindje... Dat kan ik me echt niet inbeelden...

18. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Precies das makkelijk praten van andere mensen je moet je loslaten terwijl je er zo gefocust en gepland mee bezig moet zijn.

Ja dat probeer ik ook de 3 dagen dat ik werk stort ik me daar op al moet ik vaak tijdens m'n werk naar het ziekenhuis enzo. De andere dagen probeer m'n gedachten te verzetten met andere dingen.

Ja indd 3 jaar phoeeee... Lijkt me erg onwerkelijk en moeilijk.

1 van mijn beste vriendinnen is zwanger en dat was niet gepland ze slikte notabene de pil. In het begin had ik daar vreselijk moeite mee omdat ik dacht ja waarom? Ik wil het en ik krijg het niet. En bij een ander komt het gewoon zonder enige moeite. Ze bevalt eind van volgende maand. Nu vind ik het wel leuk maar soms ook moeilijk. Ze betrekt me wel bij alles zo heb ik het geboortekaartje gemaakt dus tis toch wel bijzonder. Maar ik heb dan ook nu wel zoiets van nu is het mijn beurt (klinkt beetje raar maar ja snapt het wel).

19. angelakweens

13 mei 2008
    14
    0
    0
    Geldrop
    Idd loslaten is sowieso geen optie, het is je grootste wens anders hadden we het wel eerder opgegeven.
    Zijn meestal de mensen die totaal geen moeite hoeven te doen om zwanger te worden :x
    Wij eind juli ons eerste gesprek gehad en nu de 1e terugplaatsing al gehad, dus gaat allemaal heel erg snel.
    Aangezien wij hier nog niet zo in thuis zijn zitten we dus met een aantal vraagjes, onder andere het volgende:

Ik moet officieel 6 oktober ongesteld worden, maar hoe gaat het eigenlijk als hij/zij niet blijft plakken?
    Word je dan meteen ongesteld zodra het misgaat, of is dat toch gewoon tijdens de normale cyclus?

Niet dat we er van uit gaan natuurlijk, maar is wel prettig om te weten wat ik eventueel kan verwachten

20. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    @angelakweens, ja precies de mensen die niet begrijpen dat een kind krijgen niet voor iedereen vanzelf gaat helaas...

Hoe dat bij jou precies gaat durf ik niet te zeggen met een terugplaatsing.
    Bij mij is het zo dat ik dus 14 dagen na de pregnyl spuit ongesteld wordt of niet. Vorige keer was precies 14 dagen en nu weer precies 14 dagen.
    Bij een natuurlijke cyclus is het geloof ik ook zo als een eitje niet bevrucht is / blijft plakken dat je ong 14 dagen erna ongesteld wordt maar dat kan ook nog wel eens afwijken per persoon geloof ik.
    Verder zou ik het niet exact weten.

Deel Deze Pagina