nieuwe en bezig met menopur/pregnyl

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Paperdoll, 16 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolie78

Jolie78 Actief lid

14 jan 2010
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Ik wil gezellig meepraten met jullie.
    Het liefste over de zwangerschap maarja...:( Dat komt nog :)
    Wij zijn al 7 jaar bezig om zwanger te worden,
    heeel langggggg ja.
    Maar deze week begonnen met spuiten voor ivf, dus heb er alle vertrouwen in dat het nu raak zal zijn.

Hoi Paperdoll, ik heb ook ernstige menstruatie pijn. Door teveel medicijnen en verschillende ben ik een keer beland op eerste hulp.
    Ze hebben me toen Tramidol gegeven, en dat werkt bij mij heel goed. Het is geen fijne medicijn maar de pijn is weg.
    Misschien kan je ook info vragen aan je huisarts.

En Angelakweens, succes!! Zal zeker duimen voor je.

2. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    7 jaar jeetje mina dat is lang ja en zwaar phoe.
    Ik ga voor de duimen in elk geval dat het raak gaat zijn met ivf.

Tramadol ken ik ja dat heb ik heel lang moeten slikken wegens mijn maag darm problemen die gepaard gaan met chronische pijn. Ik ben echter sinds ik met de behandeling bezig ben voor de kinderwens met Tramadol gestopt en heb een stapje terug gedaan naar codeïne. Deze probeer ik zo min mogelijk te gebruiken en de pijn die ik dagelijks heb er te laten zijn als het echt niet handelbaar is dan pak ik mijn pijnstillers.
    Ik ben met wat medicatie moeten stoppen dat viel niet mee maar het is te doen gelukkig.
    Nu alleen die menstuatiepijn weer en dat is echt erg. Ik mag geen nsaids gebruiken dat zijn dus de ibuprofen, diclofenac, etc etc. Dit ivm met mijn maag. De codeïne en Tramadol zijn ook niet goed omdat het de maag darm werking nog erger verminderd maar soms moet je kiezen tussen de kwaden he ;)

Maar goed we blijven knokken toch meiden want de wens om moeder te worden gaat boven alles volgens mij we nemen de ergste dingen voor lief.

Liefs!

3. Marijnemijn

18 apr 2013
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    In mijn omgeving is er iemand zwanger (hoogzwanger) die nog steeds drinkt en rookt!!!! Ik zou ze met haar kop door de raam kunnen duwen... Leven is soms echt zo oneerlijk!!

Amaaaai 7 jaar! Hoe verschrikkelijk lang! Dan kan ik me echt niet inbeelden... Hopelijk lukt het je nu van de eerste ivf poging...

Ik nog 6 daagjes wachten.... Spannend spannend spannend!!!!

4. Jolie78

Jolie78 Actief lid

14 jan 2010
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Marijnemijn, ik hoop het zo voor je.
    Je eerste ivf?

En ja 7 jaar klinkt heel lang maar manlief is vaak in het buitenland voor zijn werk dus we hebben niet elke maand kunnen klussen.

En Paperdoll, maar hopen dat we snel zwanger zijn dan ff geen menstruatie pijn meer :)

5. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ow herkenbaar marijnemijn ik ken ook mensen zat die gewoon stug door roken koffie drinken cola drinken etc vreselijk is dat.
    6 dagen spannend!!!!!!!!!!!!

We hopen er maar op he geen menstruatiepijnen meer haha.

Ff stomme vraag he maar hoe brengen jullie het continue klussen op. Ik merk dat ik er steeds meer moeite mee krijg die constante moetertjes. Advies is om de 2 à 3 dagen zucht en vaak heb ik er gewoon geen meter behoefte aan. Ze zeggen dat het beter werkt als je beide wel ja er zin in hebt maar ik wordt er soms gek van hoor. Zeker omdat het bij ons wel eens midden in de nacht moet gezien mijn wederhelft ene week vroege dienst heeft en andere week late dienst dus tot 01.00 snachts.

Liefs!

6. Jolie78

Jolie78 Actief lid

14 jan 2010
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor mij niet echt probleem aangezien ik me man soms een paar weken niet ziet.
    Dus aan mij heb je niet zoveel.

7. angelakweens

13 mei 2008
    14
    0
    0
    Geldrop
    @ Jolie welkom, fijn dat je met ons mee komt praten.

Ik moet weer even van me afschrijven, dus kom jullie weer even vervelen..
    Heeft er iemand van jullie ervaring met de Utrogestan capsules?

Nu inmiddels 5 dagen geleden mijn tp gehad, en sindsdien en buik die mega hard groeit, heb gelezen in de buisluiter van de utrogestan dat je hiervan een beetje zwelling kan krijgen, maar dit is wel echt het andere uiterste.. (zie foto).

20130930_095836.jpg

Nou moet ik wel zeggen dat ik tijdens de zwangerschap van mijn dochter bij 3 weken mijn kleding al niet meer dicht kreeg..
    Maar toch, zo'n buik hebben waardoor je van iedereen de vraag krijgt of je zwanger bent, wat dadelijk misschien wel helemaal niet het geval is is echt een dubbele domper!!

8. Jolie78

Jolie78 Actief lid

14 jan 2010
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog geen ervaring met capsules.
    Ik krijg vandaag pas me eerste echo.

Maar je heb zeker een buikkie :)
    Ik hoop het zo voor je dathet raak is.
    Kom je de wachtweken een beetje door?

9. angelakweens

13 mei 2008
    14
    0
    0
    Geldrop
    NEE helemaal niet, wat mij er toe drijft om wat meer gaan te lezen over de ervaringen van andere vrouwen die al in een vroeg stadium gingen testen ;)
    Ik weet dat ik nu nog niet mag testen, zeker omdat de hormonen en dergelijke het resultaat kunnen beïnvloeden, maar het is zooo verleidelijk!

Dit zou voor mij mijn 2e kind worden, echter voor mijn man zijn 1e..
    ik weet hoe het voelt om moeder te worden, en ondanks dat hij mijn dochter accepteert als zijn eigenste kent hij dat gevoel nog niet.. dus zeker voor hem zijn deze dagen slopend!

10. angelakweens

13 mei 2008
    14
    0
    0
    Geldrop
    En veel succes met je 1e echo!!

11. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Jeetje wat spannend zeg, je buik is indd behoorlijk opgezet ja.
    Ik heb helaas ook geen ervaring met die medicatie dus ik kan je daar ook niet verder mee helpen...

Moet wel zeggen dat mijn buik ook veel opblaast van alle spuiten etc maar niet zo erg als bij jou nu het geval is.
    Tis indd erg moeilijk om het testen te laten snap ik helemaal...
    Wanneer zou je mogen testen?

Ik ben dus weer begonnen met menopur spuiten gelijk weer hoofdpijn misselijk en buikpijn maar ja we moeten door de zure appel heen bijten. Ik denk dat ze deze keer de pregnyl eerder gezet willen hebben al vorige keer omdat mijn ei toen al zo snel gesprongen was dat we denken dat daarom er geen kans was meer voor de "zwemmertjes" vrijdag eerste fm weer.

Liefs!

12. angelakweens

13 mei 2008
    14
    0
    0
    Geldrop
    Paperdoll, wat vervelend dat je zo'n last ebt van de Menopur..
    En idd hopen dat ze nu wel op tijd zijn voordat je eitje weer gaat springen!

Ik mag 11 oktober pas testen, dus heeft geen zin om het nu al te doen, zou waarschijnlijk toch te vroeg zijn en een negatieve test opleveren..
    Dus gewoon ff tanden op elkaar en even afwachten nog.

Voor nu ook gewoon nog even wachten tot de verpleegkundige terug gaat bellen of het normaal is dat mijn buik dit formaat heeft enzo..

13. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja best vervelend maar ja voor het goeie doel

Heeft iemand die welke injectie dan ook gebruikt ook zon last van haaruitval? Wordt er gek van zeg maar.

Ow ja das nog even afwachten voor jou dan @angelakweens dat wachten is vreselijk.
    Hadden ze je nog terug gebeld over het opzetten van je buik?

14. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ja! Hier! Vreselijk veel haaruitval! Opgezette buik ook maar das niet zo erg.

Haaruitval tegengaan door het volgende;
    Wassen met shampoo van elvive tegen haaruitval; zwarte fles. Hoofdhuid masseren met het serum.
    Priorin-pillen slikken, pillen met kiezelaarde erin slikken.
    Zo min mogelijk borstelen en als je je haar hebt gewassen, je hoofdhuid naspoelen met koud water. Voelt vervelend maar helpt wel.
    Minder/geen cafeine.

Ik ben dit alles gaan doen en mijn haaruitval werd aanzienlijk minder.

15. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Thanks voor de tips!!!

Die shampoo zal ik eens gaan zoeken. Zal zoizo aan mijn kapster ook vragen wat ik nog kan doen. Die pillen ken ik niet waar kun je die vinden?
    Borstelen probeer ik ook zo min mogelijk. Schrik altijd in het rooster van douche putje als ik m'n haar gewassen heb zoveel haar.
    Cafeïne drink ik nauwelijks hooguit wat er mss in thee zou kunnen zitten ;)

Hopen dat het gaat helpen de middelen.

16. Jolie78

Jolie78 Actief lid

14 jan 2010
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren me 1e fm gehad. 3 eitjes. Donderdag weer terug. En in het weekend waarschijnlijk punctie .

Haaruitval heb ik nog niet. Maar in ieder geval bedankt voor de tip als het zover is.

17. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Jolie78 mijn duimen draaien voor jullie!

18. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik merk groot verschil dus ik hoop dat dat voor anderen ook geldt.
    Priorin pillen zijn bij drogisterijen te koop. Ik haal ze altijd bij kruidvat. Het is een groen/wit rechthoekig doosje.

Ik werd er ook erg depri van; zo'n zielig bosje haar overhouden.. Zo van; heb ik niet genoeg crappy dingen nu? maja..

Succes ermee! :)

19. Marijnemijn

18 apr 2013
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meiden,

Ook ik heb last van opgezwollen buik (wel niet zo hard als jij ;) )

Overmorgen weet ik de uitslag! SPannend seg! Normaal gezien zou ik vandaag of morgen men maandstonden moeten krijgen. Maar op heden nog steeds geen duiveltjes in zicht ;)
    Weten jullie of utrogestan dit kan tegenhouden???
    Heel vervelend dat je van utrogestan net dezelfde symptomen krijgt als van zwangerschap zelf....

20. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja die opgezeten buiken is lastig. Heb er zelf ook last van. Maar nog erger heb ik de hele dag hoofdpijn een hele doffe drukkende pijn als of ik een helm op heb. En snachts in bed krijg ik vaak enorme hitte aanvallen (terwijl ik het nooit warm heb maar juist altijd steen koud) herkenbaar?

Ow Marijnemijn wat spannend zeg ik hoop zo dat de duiveltjes zoals jij het zegt weg blijven :)
    Ik had die symptomen van de pregnyl zere borsten buikpijn misselijker(dan normaal). Mijn duimen draaien. De dag dat jij de uitslag weet heb ik de eerste fm weer.

Deel Deze Pagina