Ik ken een jongetje dat Atlas heet, ik moest er on het begin aan wennen, maar vind het nu leuk. Ik vind Mika een beetje saai. Bodhi vind ik een beetje een modenaam, ik vraag me af of die over 50 jaar nog leuk is Ocean moet ik denk ik aan wennen, maar zeker niet verkeerd. Ik stem dus voor Atlas.
Ik zou eerder denken naar het gebergte genoemd? Wellicht ook wel omdat ik iemand ken die haar zoontje ernaar geeft genoemd. Broer van Nil (Nijl).
Dat vind ik een veel leukere associatie, dank voor het inzicht! Heb eerder al eens gekeken naar rivieren, of daar nog inspiratie te halen viel. Maar gebergten heb ik niet aan gedacht
Oh haha ik was in de veronderstelling -omdat Ocean er tussen staat en iedereen wel weet dat dit Oceaan betekent- dat je het Atlasgebergte ook wel zou kennen (alleen omdat meer mensen zijn opgegroeid met de Bosatlas, je daarom daarnaar refereerde) En ook omdat je volgens mij wel weet dat ik van natuurnamen hou (dus daarom had ik het er niet specifiek bij gezet waaróm ik beide namen tof vind) Nooit te oud om te leren River heb je vast al overwogen gok ik dan zomaar? Hier nog wat andere “water-inspiratie-namen” die niet zo heel veel voorkomend zijn én goed bij Me.ja passen (dus geen Maas ofzo): Elbe Zale Reva Rio Riv Riven
@Eevie82: wat vind je van (Me.ja en…) Clive? Betekent ‘klif/ woont bij de kliffen’. Andere natuurnamen suggesties: Me.ja en… Sten (steen) Me.ja en… Onyx (edelsteen) Me.ja en… Flint (vuursteen) Sten is nog eens scandinavisch ook
Mika. Ocean en Atlas zijn zelfstandige naamwoorden. Bodhi vind ik persoonlijk geen mooie naam Micah; waarom? moet je kind elke keer vertellen "je schrijft het met een 'h' op het eind", sneu.
Mijn zoontje heeft een Engelse naam die echt vaak op zijn plat Hollands uitgesproken wordt terwijl er maar 1 uitspraak is. Had ik van te voren niet verwacht eigenlijk, dus het is goed om daar wel op voorbereid te zijn haha.
Bodhi, al vind ik dat ook niet echt geweldig. Atlas en Ocean vind ik echt te hippie / apart. Mika vind ik geen mooie naam en Micah vind ik de lelijkere spelling van Mika. Ik vond de namen in je vorige topic veel leuker
Niemand nog die Atlas genoemd heeft in combinatie met de 7 zussen reeks? Dat was mijn associatie . Ik vind het een zware naam om de één of andere reden. Micah vind ik leuk. Net als Mika. Door de apartere spelling Micah - vind ik het jut en jul gehalte met je andere kindje wat minder. Dus vandaar dat ik daar op gestemd heb.
exact dit, omdat ik Bodhi leuker vind matchen met je dochter. Ik vind het een leuke naam en ik moet altijd denken aan de speler in dawsons creek (alleen was dat Bodie).
Er schoot me vandaag nog een naam te binnen voor je @Eevie82, maar was op dat moment niet in de gelegenheid om een bericht te sturen. En nu natuurlijk vergeten Oooooo wat is dat irritant