Ik weet het beetje achterlijke titel maar ik weet even niks beters. Eigenlijk denk ik dat we helemaal niks kunnen maar goed. Een jaar of 4 geleden is een alleenstaande vrouw hier komen wonen met haar dochter. Sinds een jaar of 2 heeft ze een vriend die bij haar in getrokken is. Dochter is inmiddels op zichzelf gaan wonen. Het was nogal een apart stel, beetje vurig en dan kon gezellig de hele buurt meegenieten ze heeft hem al eens de deur uitgezet omdat hij vreemd ging, maar het komt altijd weer goed. Een week of 2 geleden stond hij een busje in te laden met zakken en dozen. Mijn man grapte nog: och hij is weer buitengezet. Maar ik dacht een vuilniszak te zien met takken dus dacht dat hij naar de milieustraat ging. Alleen hebben we de buurman sindsdien niet meer gezien. Maar de buurvrouw nu ook meer als een week niet meer. De schuur is bijna leeggehaald: scooter weg, tuinset is uit de tuin. Binnen kan ik niet kijken door de rolluiken. Het zijn koophuizen hier, maar de buurvrouw huurde het huis van een oom van haar omdat die het destijds niet verkocht kreeg. Ze heeft het netjes opgeknapt en bijgehouden. We hadden nu geen mega dik contact, maar ze meldde het altijd als ze met vakantie ging, maakte een praatje als de poort openstond (we hebben een gezamelijke uitgang) dat ze aan het klussen was of de schutting ging verven oid. Vandaar dat ik mij moeilijk kan voorstellen dat ze van de 1 op andere dag verhuisd is zonder iets te zeggen. Ze heeft 2 chihuaha's maar die hoor ik ook niet. We hebben geen telefoonnummer anders had ik allang een appje gestuurd. Aan de overkant woont een stel waar ze wel eens een bakje deed maar om daar nu te gaan vragen? Misschien slaat het nergens op maar ik heb er een beetje een vreemd gevoel over.
Heb je al aangebeld? En anders toch even naar binnen loeren bij geen gehoor. En daarna de buren vragen of zij iets weten. En als iedereen een beetje een gek gevoel heeft de politie bellen. Je bent toch bang dat er iets met haar is in huis? Heeft de dochter geen fb of iets? Ik zou wel iets doen bij twijfel. Als er wel iets is vergeef je het jezelf misschien niet.
Ja al meerdere keren. Geen gehoor. Rolluiken zitten dicht dus kan echt niks zien. De andere buren spreken weinig Nederlands die hadden ook geen enkel contact met haar. De dochter op fb kan ik eens proberen. Weet alleen haar voornaam dus dat wordt een long shot maar goed. In huis zal ze niet zijn denk anders moeten die keffertjes toch allang tekeer zijn gegaan?
Misschien even googlen op hun adres, wie weet is het huis nu de huizenmarkt aantrekt (in de stille verkoop) verkocht en zijn ze naar een ander adres verhuisd en komen ze de rest nog halen? Alleen wel vreemd als ze normaal wel zegt als op vakantie gaat ofzo, dan zou je verwachten dat ze in zo'n geval dat ook vertelt.
Ja dat zou je wel denken dan. Of er moet iets heel ergs gebeurt zijn. Hebben ze nog wel ergens een raampje open staan? Of op een kiertje? Meestal is er wel een logische verklaring. Mijn oma, toen 92 was ook ineens weg. Buren mij gebeld. Ik had als enige op dat moment nog contact. Ik heb gelijk de politie gebeld toen ze niet opendeed. Zij hebben ingebroken en geen oma. De volgende dag werd ik gebeld door mijn oom uit Amsterdam. Kende ik ook nauwelijks toen, oma was met de trein naar Amsterdam gegaan . Oma kwam uit Enschede, maar dat deed ze nog ff. Sindsdien heeft de hele familie weer contact met elkaar omdat we toch allemaal wel in rep en roer waren Haha.
Zoals jij het beschrijft klinkt het best eng...vooral omdat er geen teken van leven meer is,rolluiken die dicht blijven,honden die je niet meer hoort of ziet (moeten toch uitgelaten worden lijkt mij).Kan je zien of er veel post ligt? Weet je de naam van haar vriend of oom?Heeft ze zelf misschien facebook? Ik denk dat ik in dit geval naar de politie zou gaan om te informeren in deze vooral omdat ze normaal gesproken door geeft aan je dat ze op vakantie is.
Ook ik zou naar de overburen lopen. Het is inderdaad toch een beetje raar... Klinkt als verhuisd.. Maar dan verwacht je toch een beetje dat iemand dat meldt, ook al is ze het niet verplicht..
Ja ik denk dat ik morgen toch maar bij de overburen aanbel. Het lijkt alsof ze helemaal weg zijn, maar de afgelopen week zijn wij elke dag nooit meer dan een paar uurtjes weggeweest, je verhuisd toch geen hele inboedel zonder dat we dat merken? En op vakantie zijn ze net geweest, bovendien neem je dan geen auto en scooter mee toch?
Spannend. Ik zou sowieso contact zoeken met bekenden van haar en anders bij de politie je zorgen uiten.
Ik kijk ook teveel crime series dus denk meteen de raarste dingen hahaha. Maar zou sowieso het adres ff googelen of het niet op de markt staat ofzo. En ik ga ff volgen want ben heeeeeeeel nieuwsgierig hoe dit af gaat lopen!!!
Nou adres gegoogled. Kwam niks naar boven. Weet van hen alleen voornamen, niks op fb gevonden. Achternaam van de buurvrouw heb ik wel eens op een pakketje zien staan, schiet mij misschien nog te binnen. Ga morgen iig naar de overburen of die wat weten. Wordt vervolgd...
Ook ik vind het maar raar hoor en haal me heel vreemde dingen in mijn hoofd....Ik zou eerst naar de overbuurvrouw lopen, mocht deze ook van niks weten zou ik de politie bellen en het verhaal uitleggen. Onlangs zelf zoiets vergelijkbaars gehad en de politie gebeld. die namen het echt heel serieus op. Ze waren er binnen een half uur en hebben de buurman met een beroerte in bed gevonden.
ja, helaas is de buurman na 7 weken ziekenhuis/verpleeghuis alsnog overleden, hij heeft er ook niet lang gelegen, want 's nachts hebben we hem nog gehoord dat hij op de trap liep en ik had om half 9 al gebeld naar de politie, om half tien hebben we hem gevonden. Hij heeft dus gelukkig niet de hele dag al gelegen, maar toch was het alsnog te lang. In zulke situaties telt blijkbaar iedere minuut. Ik ging al vaak even naar mijn schoonvader als ik de kinderen naar school had gebracht, maar nu ga ik praktisch elke ochtend even snel een kop thee bij hem drinken, al is het maar om zeker te weten dat hij niet ergens ligt, als ik niet kan, dan bel ik hem 's morgens. Gewoon voor de zekerheid.